Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b c14se motormanagement ging aan en auto houd in
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2012 om 11:16 #17249561
hallo mijn vriendin haar corsa ging gister het motormanagement lampje branden,en schokte en had niet meer alle power kunnen jullie mij er verder mee helpen?? heb hem net nog gestart en toen bleef het lamje uit en doet hij niet raar, heb net ook even de bougie’s eruit gedraait maar zijn aardig zwart maar ik heb het iedee dat het de lamda sonde is maar wou graag mijn bevestiging,
Mvg John,
13 juni 2012 om 11:30 #18036435even Uitlezen met de paperclip methode. ;)
13 juni 2012 om 11:32 #18036436oke weet jij welke ik precies moet hebben omdaar achter te komen? en wat moet hij doen??
John,
13 juni 2012 om 11:37 #18036437De methode staat uitgebreid bescheven op dit forum, en google is je beste vriend ;)
14 juni 2012 om 07:08 #18036438kan het niet echt vinden maar kan nog alltijd even na stage gaan die weten dat wel ;)
John
14 juni 2012 om 23:03 #18036439Schaf een opcom aan. 30 euro en het is ideaal! Iedere opel rijder/sleutelaar zou er 1 moeten hebben!! ;)
15 juni 2012 om 06:28 #18036440viewtopic.php?f=8&t=112933
2de bericht van wim-v615 juni 2012 om 10:08 #18036441@PyroNiels wrote:
Schaf een opcom aan. 30 euro en het is ideaal! Iedere opel rijder/sleutelaar zou er 1 moeten hebben!! ;)
ja dat klopt ben er mee bezig software heb ik al alleen nog zoon ding bestellen haha ik weet niet precies welke ik moet bestellen? weten jullie dat?? eventueel foto’s hier van??
John,
15 juni 2012 om 10:29 #18036442ik heb de corsa c14se even uitgelzen ma of ik doe het fout of hij is de weg kwijt
ik kreeg code 121212222222 volgens mij klopt er niiks van want die code’s zijn normaal korter toch?
ik heb het eerlijk gezegt nog nooit gedaan en heb een keer mee gekeken op stage bij een astra,John,
15 juni 2012 om 15:32 #18036443elke foutcode wordt 3x weergegeven. 3x 12 betekend beginnen van het uitlezen, die krijg je altijd. foutcode 22 is je gaskleppositiesensor, oftewel de sensor die detecteert hoeveel gas je geeft. Deze kan óf overleden zijn, óf de stekker is gecorrodeerd óf er zit een kabelbreukje ergens.
15 juni 2012 om 16:31 #18036444hallo jurgen oke bedankt maar dus die moet ik eens nakijken dus,
ik zal is even gaan kijken,
want de bougies zijn ook de heele tijd goed zwart waar kan daar de oorzaak van zijn zo??John,
16 juni 2012 om 10:00 #18036445dat kan er ook een oorzaak van zijn. De computer registreert geen waardes, dus neemt veilige waardes aan wat meestal te rijk is. Eerst dus even die storing oplossen.
16 juni 2012 om 10:51 #18036446smoorpositie sensor dus, loopt die ook verhoogd stationair? en is gasreactie trager?
17 juni 2012 om 22:00 #18036447hallo,
met gas reactie enzo is niks mis zo ervaar ik het, en het is allemaal begonnen met peek zwarte bougies, maar gewoon zwarte harde stukken aan zaten, en er komt wat blauwe rook uit de uilaat als ik wat gas geef, en dacht meschien kleprubbers kapot en dat de olie er langs lekt op de bougie’s want de koude start is ook niet zo gewelidig, en op de luchtfilter dat rond ding van warm / koud regeling is de vacuum slang weg ik heb al gekeken maar weet niet waar die op thuis hoort, als goed is op het gasklep maar kan niks vinden meschien iemand hier een foto van??
John
19 juni 2012 om 13:23 #18036448gister de bougie’s schoon gemaakt en gasklephuis, het heeft wel wat efect gehad hij stoot niet meer,
maar bij koude start loopt hij nog steeds beetje beroerd,
mm lampje is niet meer aangeweest,
heb de kabels van de gaskleppositiesensor gecontrleerd en even los gemaakt en weer terug gezet,
ik hoop dat het nou verholpen is alleen wil ik nou nog de koude start probleem oplossen,
iemand hier ervaring mee?? dan hoor ik het graag,john,
19 juni 2012 om 16:38 #18036449Volgens mij heeft en c14se geen koud/warm regeling op het luchtfiter, tenminste bij mij dan…
Voor de koude start kun je voor de zekerheid een extra massa kabel aanleggen (van blok -> accu en van chassis -> accu) , heeft bij mij ook geholpen. ook was toen met uitleesapparatuur foutcode 55 (ecu) bij mij weg ;)20 juni 2012 om 08:52 #18036450hallo corsa14slow
zou goed kunnen dat er bij mijn vriendin haar c14se een nieuwe luchtfilterbak is in gekomen met wel koud / warm regeling, maar heb er thuis nog eentje liggen die dat niet heeft dus dan leg ik die erin,
maar die van mijn vriendin heeft ook een kabel liggen van blok naar accu (meschien bekent probleem bij c14se) alleen moet ik hem dan nog leggen van de accu na chassis,
alvast bedankt,John,
20 juni 2012 om 13:33 #18036451Oke, dus je hebt al meer dan 2 -kabels aan de accu zitten? ik had er 4 opzitten. king: :thumb
dit heeft trouwens ook bij mijn oude blok (c14nz) goed geholpen..20 juni 2012 om 20:51 #18036452azoo, weer wat geleerd haha :thumb
maar ik heb er nou 1tje op zitten van de accu naar de inlaatspruitstuk,
en ik moest er dus nog 1tje van de chassis naar de accu trekken??John,
20 juni 2012 om 20:57 #180364531 kabel minpool accu naar chassis, 1 kabel minpool accu naar motorblok boven de bij de nokkenas, 1 kabel minpool naar dynamo chassis
20 juni 2012 om 21:10 #18036454bedankt dan zal ik dat eens proberen!!
John,
23 juni 2012 om 21:07 #18036455@John Opeltje wrote:
ja dat klopt ben er mee bezig software heb ik al alleen nog zoon ding bestellen haha ik weet niet precies welke ik moet bestellen? weten jullie dat?? eventueel foto’s hier van??
John,
Ik heb er nog een liggen, met software versie 8/2010 erbij. Mag weg voor 45 exc. verzenden. Pm maar bij intresse :)
Voor je foutcode: Ook mogelijk dat je gasklep vies is, veel voorkomend kwaaltje…
23 juni 2012 om 21:09 #18036456AnoniemLid sinds:
1 January 1970Had ook zoiets met mn Astra X16SZ en bij uitlezen kwam dat ook uit. Nieuwe gasklephuis erop en hij rijdt als vanouds. Alleen brand het lampje nog soms maar je merkt niks meer.
23 juni 2012 om 23:15 #18036457hallo ja ik had de gasklep al schoon gemaakt en stekkers en alles gecontroleerd,
en toen heeft de mm lampje niet meer gebrand, tot vandaag weer en ging paar seconde aan en toen ging die weer uit??
ik snap er niks meer vanen straks had ik getankt en ik wil weg rijden en ik raakte het gas pendaal niet aan ging die van zelf in de toeren en zakte weer terug en viel bijna uit??
iemand dit ook mee gemaakt??
zoals hier boven al vernoemd door (richardscheaks) de smoor positiesensor omdat hij nou wel wat trager reageert op gasreactie enzo,ik hoor graag van jullie!
John
29 juni 2012 om 16:58 #18036458jah ik heb het meegemaakt… kan er zelf alleen niks aan doen… blijkbaar was er iets mis bij de motor… en konden ze er bij de garage moeilijk bij… nu komen ze met een verhaal dat mn tank er vuil was… en dat ik er af en toe een of ander reinigingsmiddel in moet gooien… bij mij wou de auto helemaal niet meer heel irritant als je voor het stopligt staat en je auto kapt ermee… maar is voor mij nu even afwachten of dat het echt is krijg hem morgen terug…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.