Beter door sparen voor een auto met al een sterkere motor erin.
C14NZ heeft 90 pk
Of een complete motorswap doen.
En dan zit je ongeveer op de kosten die Haasje beschrijft voor een spaghetti, andere inlaat en nokkenas.
Er zijn veel motoren die vrij makkelijk passen in combinatie met je huidige versnellingsbak en aandrijfassen.
X14XE 90 pk
X16XE(L) 106 (100) pk
C16SE(i) 100 pk
C16NZ/SZ/SZR 75 / 78 pk (hierbij hoef je volgens mij zelfs minder aan te passen dan bij de bovenste 3 types).
En ga je echt raar doen voor veel meer pit:
C20NE 115 pk
20SEH 130 pk
X20XEV of R 136 of 160 pk
C20XE 150 pk
En als je echt geld teveel hebt:
C20LET 204pk
Z20LEx vanaf 192 tot 260 pk
Zolang je auto van voor 1998 is dan kan je hem bij de RDW zo omkeuren om de motor op kenteken te krijgen.
P.S. Wil je echt je eigen motor behouden, dan kan je hem beter voorzien van een turbo.