Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B c14nz start soms niet, valt soms uit.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2013 om 09:12 #17261213
Hallo,
Heb een probleempje met onze “sport”, c14nz.
Heb hem goedkoop gekocht omdat er een storing in zat:
Na het starten liep hij een tijdje stationair, en viel dan uit.
Vervolgens kon je hem gewoon weer starten en er mee wegrijden,
dan bokte hij onderweg nog 1x en daarna was het goed.Nou hebben wij hem een tijdje als hoer/combo gebruikt en is het probleem veel erger geworden.
Hij start nu 3/4 van de tijd niet, en als hij start valt hij op de oprit al 3 keer uit.Bij het uitvallen is het net of iemand het contact uitzet.
Ben er mee bezig geweest, en heb het volgende ontdekt (als je er anders over denkt, hoor ik het graag):
– Bij op contact zetten gaat niet altijd de brandstofpomp rond, maar dan hoor ik het relais ook niet tikken.
Zodra het relais tikt, gaat de pomp ook.
Dus de brandstofpomp lijkt me niet stuk.– Relais is vervangen, probleem bleef exact het zelfde.
Dus de relais lijkt me niet stuk.– ECU gewisseld, auto loopt anders stationair, maar probleem blijft hetzelfde.
Dus de ECU lijkt met niet stuk.– Stekker van contactslot los gehad, niks geoxideerd, hij start nu wel de 1e keer, maar probleem blijft.
Dus het contactslot lijkt me niet helemaal in orde.De vorige eigenaar heeft onder de kap:
– Massapunt van dynamo –> carrosserie.
– Nieuwe verdelerkap + kabels
– Vacuüm op inlaat deels afgedopt.Dit lijkt allemaal niks te helpen.
Nu mijn stelling:
Mijn contactslot is stuk denk ik, dit wil ik graag testen.
Iemand een idee?Kan ik 2 draden doorverbinden, en de auto aanduwen?
Of heeft iemand een compleet ander idee over mijn probleem, of weet iemand een ander topic hierover?
Ik kan het namelijk niet vinden.Wil graag achter het probleem komen, wil er eigenlijk wel in rijden.
13 oktober 2013 om 13:01 #18179501met het op contact zetten gaat mijn br. pomp ook niet altijd aan, wel wanneer ik hem start. (heeft denk ik met de druk opbouw te maken :???: )
wat je ook ff zou kunnen checken is de RPM sensor, deze zit voorin de verdeler.
met de Vacuüm gedeelte bedoel je de carterventilatie¿13 oktober 2013 om 14:48 #18179502als je kort je contact uit gehad hebt pompt ie niet inderdaad.
Langer je Contact uitlaten..
Willem
13 oktober 2013 om 20:32 #18179503Wou ‘m vandaag even aan de kant zetten, deed helemaal niks, pompt wel, slaat niet aan.
Lijkt er ook niet op alsof hij aan wil slaan…Bedankt voor de reacties ;)
Als ik inderdaad kort het contact er af haal pompt-ie ook niet, maar dat is niet zo raar vind ik.
Maar dat hij tijdens het rijden echt uitvalt is wel vreemd.
En dat hij echt niet start vind ik ook raar.Nu ik zo zit te typen:
Kan mijn brandstoffilter ook verstopt zitten?13 oktober 2013 om 20:37 #18179504dat kan uiteraard ook ;)
14 oktober 2013 om 09:48 #18179505Van de x16xe is die hetzelfde als die van de c14nz?
Probeer ik die van de gsi even14 oktober 2013 om 12:04 #18179506dacht het wel…
14 oktober 2013 om 18:24 #18179507Heb het geprobeerd, werkte helaas niet.
Met de compressor het hele systeem leeg/schoon geblazen, en hij loopt/rijdt nu weer netjes en valt niet meer uit.
Of dit het probleem was weten we nog niet, motor was inmiddels niet helemaal koud meer, maar we proberen hem morgen even :thumb
Ik houd jullie op de hoogte, tot nu toe bedankt voor het meedenken + tips :thumbup
14 oktober 2013 om 20:55 #18179508ff een busje fuel cleaner in de tank doen¿¿
15 oktober 2013 om 13:47 #18179509Weet niet of dat helpt, hij valt nu wel weer uit…
Iemand nog een idee?
15 oktober 2013 om 13:53 #18179510Een ander brandstoffiltertje?
Kan me niet voorstellen dat hij dan eerst 5 tot 10 minuten goed loopt.Het enigste wat overblijft (volgens mij) is de pomp,
maar ook dat lijkt me raar, of kan het dat hij het halfbakken doet.Dan nog het idee erbij dat als hij warm word, dat het beter word…
Ik vind het allemaal een beetje vreemd, en heb het idee alsof hij een beetje een eigen wil heeft. :jerry
15 oktober 2013 om 23:11 #18179511sensors nog goed? temperatuur sensor kan rare dingen doen…
net zoals de RPM sensor…16 oktober 2013 om 08:47 #18179512Kan het wel eens bekijken, waar zit de temp sensor bij zo’n bolide?
16 oktober 2013 om 19:54 #18179513Achterop het inlaat thv Dynamo
Willem
16 oktober 2013 om 20:42 #18179514Tof! Bedankt, ‘k ga morgen even kijken :thumb
Nu je t zo zegt weet ik t volgens mij ook alweer, heb ik gelukkig nog wel 1 van liggen :thumbup
30 oktober 2013 om 20:53 #18179515De sport lijkt goed! :jerry
Temp. sensor er eerst buiten gehangen en hij startte direkt, dus maar gewisseld en het lijkt nu goed!
Afwachten en testen.
31 oktober 2013 om 10:51 #18179516kijk, er zit weer positieve Progress in :thumb
31 oktober 2013 om 21:47 #18179517En helaaaas…
Morgen krukaspositie sensor proberen, schijnt hem ook te kunnen zijn, ben benieuwd. :thumb
31 oktober 2013 om 21:49 #18179518C14NZ heeft geen Krukassensor, maar een Toerental gever in de Voet van de ontsteking, en die gaan nog wel eens kapot inderdaad..
Willem
1 november 2013 om 08:05 #18179519Okee dan, waar moet je die zoeken?
In de voet waar de rotor op zit?1 november 2013 om 08:09 #18179520jup, in het huisje tussen de Motor en Verdelerkap zit een toerentalgever ingebouwd.
Deze willen nog wel eens gaan hemelen, je kan een occasie proberen van de sloop of een nieuwe..
Willem
1 november 2013 om 08:12 #18179521Probeer er wel even 1 van de sloop, zou jammer zijn als dat hem niet is en er zit een nieuwe op ;)
1 november 2013 om 09:09 #18179522houd er wel rekening mee, dat dit niet het betrouwbaarste onderdeel is, maar ik deel je mening.
Let wel op de Timing als je m wisselt, teken de oude even af, je kan m draaien namelijk.
willem
1 november 2013 om 11:56 #18179523Ja ik wist dat je ‘m kon draaien, maar wel bedankt!
Hoor je ook snel genoeg als hij minder is ;)4 november 2013 om 15:55 #18179524Hall-sensor (ontstekingsvoet) vervangen, lijkt nu (alweer) het probleem opgelost te hebben.
Hij stond heel herkenbaar, dus hoefde niet af te tekenen :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.