Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B C14NZ E2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2012 om 21:28 #18082720
Gelijk heb je, maar je gelijk krijgen is een heel ander verhaal. Probeer via de handelaar iets te regelen, onder het motto van nee heb je…ja kun je krijgen. Daarna kun je altijd nog beslissen of je verdere stappen gaat ondernemen.(=duur!)
12 december 2012 om 21:34 #18082721Daarom ging ik gewoon door met het uitzoeken van onderdelen. Ik heb onderhandeld met de handelaar en hij werkt niet mee. Vandaar “zo abrubt” het einde zeg maar. Ik zie geen andere optie. Het is misschien duur maar ik weet gewoon zeker dat ik aan het langste eind ga trekken. Dan verhaal ik alle gemaakte kosten er gewoon bij op. Als hij slim is schikt hij gewoon.
12 december 2012 om 21:36 #18082722als beide partijen het wel op een zaak laten uit draaien krijgt de verliezende partij de kosten daar van er bij op.
dus als meneer peter verliest mag hij de gerechtskosten en advocaten en rechters en zo allemaal gaan betalen.
denk niet dat hij daar op zit te wachten haha12 december 2012 om 22:40 #18082723Precies! Wordt vervolgt :)
12 december 2012 om 22:46 #18082724Ben benieuwd, hou ons maar up2date.
Want volgens mij ga je aan ‘t kortste eind trekken. Je hebt de auto geïnspecteerd bij aankoop gok ik, denk dat hij zich daarachter zal gaan schuilen. Immers had je bij aankoop allang kunnen zien wat er mis met de auto was… ;)
12 december 2012 om 23:02 #18082725Hij doet zijn best maar. Dat is dan het enige waar hij zich achter zou kunnen verschuilen. Ik ‘gok’ dat dit niet genoeg is.
Simpel gezegd: Je inspecteert in de winkel ook n pak melk (datum check), maar als na thuiskomst blijkt dat het tóch bedorven is ga je er mee terug. In mijn geval weigert de winkel het terug te nemen, en verder was inruil ook niet mogelijk want “ik zou dan opnieuw terug komen met bedorven melk”. Met andere woorden: alles wat hij daar heeft staan is dus ‘verrot’.. Hij zegt het zelf… Sommige dingen KAN je niet inspecteren en koop je op ‘goede trouw’ dit is in de wet vastgelegd en ik kan daar ook gewoon een beroep op doen.
Verder, ik ben een klant, een leek en heb niet zoveel verstand van auto’s als de verkoper. De verkoper hoort zijn product in zekere zin te kennen en ook te vermelden als er mankementen zijn. Zeker als ik hem over zo’n mankement vraag. Hij heeft dat afgewimpeld en gezegd dat ‘t geen mankement is. Hij heeft achteraf zelfs toegegeven dat hij fout zat in het bijzijn van een getuige. Dus ook dat kan ik meenemen.
13 december 2012 om 07:06 #18082726Nique, succes met de afhandeling van je auto. Jammer dat je dit moet meemaken bij je eerste auto. Ik hoop voor je dat je je geld terug krijgt. Daarom heb ik destijds m’n auto ook particulier gekocht, met alle risico’s van dien, maar daar had ik net zoveel vertrouwen in dan bij een handelaar kopen(waar je ook nog meer betaald voor “nieuwe APK”).
13 december 2012 om 16:40 #18082727Ik wens je ook veel succes.
Ik vind ook dat zo`n garage nooit meer auto`s moet mogen vekopen. En een flinke boete mot krijgen.
En jij moet je geld terug krijgen.
Alleen al omdat die auto eigenlijk helemaal niet meer op de weg had mogen komen, met de gebreken die hij heeft.
En omdat schijnbaar de km teller ook nog terug is gedraaid.
Maar meestal gaan zo`n oplichters er met een waarschuwing er gewoon weer mee door, of ze doen er niets aan.
Het recht in eigen handen nemen is geen optie, dan moet je het goed doen.
Ik denk dat ik dat zou doen als een oplichter als deze mij dit flikte.
Een vieze vuile oplichter is ie.
Maar zo`n eikels komen er altijd goed vanaf.
Nogmaals succes kerel.13 december 2012 om 17:03 #18082728als het goed is kun je over die km stand niks beginnen.
vanaf volgend jaar is dat pas verboden als ik het goed heb.
nu is het nog niet verboden.13 december 2012 om 17:57 #18082729Bedankt :)
13 december 2012 om 18:18 #18082730zoek het wel ff uit, misschien dat je er wel wat mee kan, maar denk niet dat je veel gaat redden over de km stand
13 december 2012 om 18:25 #18082731De hoofdzaak gaat over de andere dingen. Die km stand is nog maar bijzaak. Heb inmiddels al contact gezocht met een advocaat. Aangetekende brief de deur uit gedaan. Vanaf nu moet ik de ontwikkelingen even voor me houden omdat lopende zaken beter niet gepubliceerd kunnen worden. Maar ik beloof jullie dat ik na afloop meld wat het is geworden.
13 december 2012 om 18:37 #18082732succes, we horen het wel ;)
13 december 2012 om 18:41 #18082733Eerste wat de rechter vraagt of jij een aankooopkeuring bijvoorbeeld bij de ANWB hebt laten verrichten,
Als je dat niet gedaan hebt wordt het al zeer moeilijk om aan te tonen
dat jij aan je onderzoeks-plicht hebt voldaan,
daar bij deze keuring de gebreken met aangrenzende zekerheid wel gevonden waren,
en je van aankoop af kon zien.
en kan de verkoper zich afdoen met de mededeling dat hij mondeling de gebreken heeft verteld,
en daar de aanschafprijs van 700 euro daarop gebaseerd heeft.
Het is dan aan jou te bewijzen dat dit niet zo is, daar jij de eisende partij bentEvenwel wil ik je succes wensen met de procedure :thumbup
13 december 2012 om 19:00 #18082734Hij heeft schriftelijk & mondeling (in het bijzijn van getuige) bekend dat hij fout zat.
Wat betreft de ANWB aankoopkeuring. Het is onmogelijk om bij elke auto zo’n keuring te gaan uitvoeren. Bij de twaalfde auto (en afkeuring) ben je dan al 1200 euro kwijt… zonder dat je een auto hebt. Dit doe je toch ook niet met een pak melk? Je gaat er toch vanuit dat zo’n pak melk in orde is? Natuurlijk heb ik zaken onderzocht en zelfs geconstateerd met de mededeling dat ik er allemaal niet zoveel verstand van heb. Maar dat heeft hij afgewimpeld en verder gezegd dat de auto prima in orde is. Hij kan zoveel ‘zeggen’ maar zwart op wit heb ik ook ‘t een en ander.Als hij de aanschafprijs gebaseerd heeft op gebreken, dan dient hij die te melden.
Gelukkig heb ik al bewijs van het feit dat hij zelf toegeeft dat hij fout is (2 keer).13 december 2012 om 21:50 #18082735@Nique wrote:
@bandido wrote:
Hier zie je het op hoe die slang loopt.
Wat een verademing .. zo mooi schoon!
Als ik uit heb geplozen dat het allemaal toch ok is en ik hou hem maak ik m ook schoon :)
Hij was zo:
na een uurtje met Remmenreiniger en Cocpitdoekjes in de weer geweest te zijn was ie dus zo:
2 motorombouwen verder zag ze er zo uit:
Willem
13 december 2012 om 21:55 #18082736Wauw zo zie je wat een beetje poetswerk kan doen. Het ziet er allemaal zo veel gezonder uit.
13 december 2012 om 22:14 #18082737De 1e 2 foto’s zijn van de dag dat ik de Combo had gekocht…
de laatste 3 van een jaar of anderhalf terug.
19 december 2012 om 16:59 #18082738nou. heb je al wat info voor ons?
20 december 2012 om 03:37 #18082739Mijn advocaat heeft namens mij de koopovereenkomst ontbonden. Benader hem en dezer dagen om de auto in te leveren en de tenaamstelling af te handelen. Hij moet gewoon mijn geld terug geven. Als hij in gebreke blijft wordt dit een rechtszaak en maak ik aanspraak op wettelijke verhoging, rente etc. Maar ik neem aan dat hij eieren voor zijn geld gaat kiezen daar de proceskosten excl. Advocaat voor zijn kant alleen al hoger zijn dan het bedrag van de koopovereenkomst. Voor mijn advocaat was dit een “simpele zaak die inde meeste gevallen zonder tussenkomst van de rechter in korte termijn op wordt gelost omdat ik snel na aankoop heb geconstateerd dat het hier om en ondeugdelijk product gaat”. Maw ik sta gewoon in mijn recht.
22 januari 2013 om 08:42 #18082740ben benieuw hoe het is afgelopen.
alleen denk ik dat we dat niet komen te weten aangezien hij 20 december voor het laatst online was ;)2 februari 2013 om 16:59 #18082742Jawel, ik ben er nog.
Knoopjes zijn doorgehakt;
Ik heb het na de aanmaning laten zitten omdat ik het risico niet wil nemen nog meer geld kwijt te zijn. Ik besteed dat geld dan liever aan de reparaties. Ik heb inmiddels 4 nieuwe banden eronder gezet die ietsjes breder zijn dan de vorige (zo dat rijdt ff 10x lekkerder!), wisserbladen vervangen en van de week krijg ik de (all-in) draagarmen binnen. Hoe ik die eronder ga krijgen is me nog een raadsel. Moet daarna ook nog worden uitgelijnt geloof ik. Dat laat ik dan wel doen, kan nooit heel duur zijn? Het volgende puntje dat ik ga aanpakken zijn de dorpels. Van de zomer (zodra ik m’n vakantiegeld heb) wil ik de veerschotels (laten) vervangen. Het los zitten van de koplamp rechts voor heb ik zelf even onderzocht; overdreven. Hij zit wel los maar kan geen kant op. Toch ga ik m vastzetten.
Heb inmiddels een setje assteunen en een krikje aangeschaft. Ik neem m gewoon onder handen dit jaar. Ik heb nog tot november 2013 om alle ‘puntjes’ even goed na te lopen en waar nodig te repareren/vervangen. Motorisch gezien ‘voelt’ het alsof hij als een zonnetje loopt. Ik heb geen klachten daarover.
Dat van die kilometerstand op de distributiekap is hoogstwaarschijnlijk voor wanneer de distributieriem zou vervangen moeten worden. Dan heb ik nog 20.000 km te gaan.
Het enige waar ik even mee zit is die vast zittende remkrachtregelaar. Ik lees dat in 9 van de 10 gevallen dat het met wat kracht en olie weer los te krijgen is. Ik schrok me rot toen ik de prijs zag van een nieuwe regelaar.
Wat ik vaak hoor is; “Waarom heb je dan niet een wat duurdere tweedehandsje gekocht”. Nou heel simpel. ik weet vrijwel zeker dat ook aan die auto’s van alles zal mankeren en dan heb ik niet eens het geld meer om er wat aan te doen. Daarnaast, meer ‘features’ = meer dingen kunnen kapot.. Dus dan maar zo.
– Ik zoek eigenlijk iemand voor het laswerk (dorpels en veerschotels). Dat is iets dat ik niet zelf kan doen (heb geen brug e.t.c.).
– Sinds twee dagen krijg ik een schrapend metaal achtig geluid/tik te horen als ik de auto voor het eerst (‘s ochtends) start, het is echt pas wanneer de auto gestart is. Dan hoor je het heel even (minder dan een seconden) en alleen maar wanneer de motor koud is.
– Sinds een paar weken hoor ik water heen en weer klotsen als ik op trek. Het lijkt, als ik achter het stuur zit alsof het klotsen rechtsvoor plaatsvind. Beetje vreemd geluid en ik heb met een emmer water gecheckt of het (regen) water vanaf de voorruit onder de auto (wielkast) terecht komt en dat klopt. Er is dus geen verstopping wat betreft dat. Ik las op een 307 forum (Peugot) dat het wel eens de kokers onder de deur kunnen zijn. Daar werd gesproken over een gat dat je kon opendraaien. Heeft de Corsa B die ook? En als het dan toch iets met het koelsysteem is (lucht) kan ik het koelsysteem makkelijk ontluchten?Heel verhaal geworden maar ‘t is niet anders :)
2 februari 2013 om 17:35 #18082741– Sinds twee dagen krijg ik een schrapend metaal achtig geluid/tik te horen als ik de auto voor het eerst (‘s ochtends) start, het is echt pas wanneer de auto gestart is. Dan hoor je het heel even (minder dan een seconden) en alleen maar wanneer de motor koud is.
– Sinds een paar weken hoor ik water heen en weer klotsen als ik op trek. Het lijkt, als ik achter het stuur zit alsof het klotsen rechtsvoor plaatsvind. Beetje vreemd geluid en ik heb met een emmer water gecheckt of het (regen) water vanaf de voorruit onder de auto (wielkast) terecht komt en dat klopt. Er is dus geen verstopping wat betreft dat. Ik las op een 307 forum (Peugot) dat het wel eens de kokers onder de deur kunnen zijn. Daar werd gesproken over een gat dat je kon opendraaien. Heeft de Corsa B die ook? En als het dan toch iets met het koelsysteem is (lucht) kan ik het koelsysteem makkelijk ontluchten?Schrapend geluid kan van alles zijn… Laat even iemand starten en probeer zelf te achterhalen waar het geluid vandaan komt! Heb zelf wel eens een gare waterpomp gehad die ook een gaar geluid maakte… Alleen dat was niet specifiek bij kou…
Water heen en weer klotsen… Hmm… Check in elk geval je koelvloeistof peil maar eens. Ontluchten is dopje van het reservoir afdraaien en je motor gewoon laten draaien tot je thermostaat openspringt…
2 februari 2013 om 17:54 #18082743Schrapend geluid is waarschijnlijk de startmotor die ietsje blijft hangen. Doet de Corsa van m’n ouders ook al een jaar lang ofzo. Een keer eraf halen en schoonmaken zou kunnen helpen.
2 februari 2013 om 18:41 #18082744borrelend geluid..
rechts voor onder je dashbord kastje zeker?
wat jeroen zegt, laat hem eerst eens goed warm lopen.
ik hoop heel erg voor je dat het lucht is, maar ik vermoed wat anders.
als het is wat ik vermoed dan gaat hij nu ook water verbruiken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.