Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B C14NZ E2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 december 2012 om 17:53 #18082696
Ik ben ook eens bij die peter mulder jr. geweest. Heb ik hier ook over verteld. Meer bleken hem toen te kennen als een flinke oplichter. Nah ja.. Oplichter.. Iemand die zooi verkoopt aan mensen die dat niet zien en daar geen wroeging van heeft, zeg maar.
Beginnende bestuurders die niet iemand meenemen die van autos af weet, worden bij zo’n verkoper gewoon hard genaaid.
Dat is hoe hij geld verdient. Tja. Ik vind ook wel dat je zelf moet weten wat je koopt. Maar er is echt wel een grens in wat je kan aanbieden. Helemaal met praktisch nieuwe apk enzo. En wees er dan ook eerlijk over.
Ik ging voor een golf3 gti. 200km rijden voor mij hè naar stadskanaal ;)
Van te voren over de telefoon was alles perfect met de auto natuurlijk. Kon er zo mee wegrijden.
Toen ik er was bleek het echt een gigantisch hok. Nat van binnen. Sloten deden het niet, geen koelvloeistof te bekennen, Sludge, Liep slecht, controlelampjes die niet uitgingen. Overal aan de auto was wel iets. Nah ja.. We hebben die gozer iig flink uitgelachen en voor de auto bedankt.Mijn corsa A die ik uiteindelijk kocht was 250 euro met bijna een jaar apk. Heb ik al een nieuw achterspatbord, voorlip, en halve chassis balk aangelast. Uitlaat opgelapt, koplamp gereviceerd, koppakking, thermostaat, veren, remmen, schokdempers en lambda vervangen. Maar ja. Dat doe ik allemaal zelf. Onderdelen koop ik goedkoop of tweede hands of had ik al..
En het allerbelangrijkste is dat ik van te voren wist dat ie dat allemaal had! ;)Ga je nu wel gewoon verder met de auto? Wegdoen en iets anders halen kost je vaak meer ;)
Sloop is voor een corsa B nog heeelveel te halen!10 december 2012 om 18:04 #18082697Ik was vanmiddag woest maar dat is inmiddels over. Misschien hebben ze die kap van een andere motor gepakt ofzo. Ik weet het niet. Ik merk het niet aan de prestaties van de motor. Je kunt wel zien aan mijn berichten dat ik heel erg ‘mood swings’ heb :). Terugbrengen of houden of slopen? Het kan ook zijn dat ik met de nodige reparaties toch nog een aardige auto heb. Want ik moet wel zeggen, het ziet er allemaal vrij netjes uit (ook de binnenkant). Het is echter maar de vraag of de km teller juist is. Ik kan dat achterhalen door eens te gaan rondbellen naar garages in Emmen. Ik heb in de stempel ruimtes van het onderhoudsboekje elke keer een BS gezien. Waar dat voor staat is mij nog niet duidelijk maar bij het vervangen van de distributie riem staat ook een BS. Als ik er achter ben gekomen welke garage dat is dan kan ik misschien nog achterhalen wat er gebeurd is (ook met de kop etc).
Als zij zich de beurt nog wel herinneren maar de kop er nooit hebben afgehaald dan is het duidelijk dat die P. heeft zitten klooien.
@kaneelschep wrote:
Ik ben ook eens bij die peter mulder jr. geweest. Heb ik hier ook over verteld. Meer bleken hem toen te kennen als een flinke oplichter. Nah ja.. Oplichter.. Iemand die zooi verkoopt aan mensen die dat niet zien en daar geen wroeging van heeft, zeg maar.
Beginnende bestuurders die niet iemand meenemen die van autos af weet, worden bij zo’n verkoper gewoon hard genaaid.
Dat is hoe hij geld verdient. Tja. Ik vind ook wel dat je zelf moet weten wat je koopt. Maar er is echt wel een grens in wat je kan aanbieden. Helemaal met praktisch nieuwe apk enzo. En wees er dan ook eerlijk over.
Ik ging voor een golf3 gti. 200km rijden voor mij hè naar stadskanaal ;)
Van te voren over de telefoon was alles perfect met de auto natuurlijk. Kon er zo mee wegrijden.
Toen ik er was bleek het echt een gigantisch hok. Nat van binnen. Sloten deden het niet, geen koelvloeistof te bekennen, Sludge, Liep slecht, controlelampjes die niet uitgingen. Overal aan de auto was wel iets. Nah ja.. We hebben die gozer iig flink uitgelachen en voor de auto bedankt.Mijn corsa A die ik uiteindelijk kocht was 250 euro met bijna een jaar apk. Heb ik al een nieuw achterspatbord, voorlip, en halve chassis balk aangelast. Uitlaat opgelapt, koplamp gereviceerd, koppakking, thermostaat, veren, remmen, schokdempers en lambda vervangen. Maar ja. Dat doe ik allemaal zelf. Onderdelen koop ik goedkoop of tweede hands of had ik al..
En het allerbelangrijkste is dat ik van te voren wist dat ie dat allemaal had! ;)Ga je nu wel gewoon verder met de auto? Wegdoen en iets anders halen kost je vaak meer ;)
Sloop is voor een corsa B nog heeelveel te halen!200km (!).. nou dan sta je ook ff te flippen toch?
Precies, het gaat mij daar ook om. Als ik weet wat ik moet vervangen (zoals de puntjes op APK lijst, ging ik mee akkoord) dan is het niet zo’n probleem. Bij elkaar (koop auto + reparaties) kom ik dan op zo’n 1200 euro en dan was ik tevreden en had ik nog een kleine reserve.Ik koop er in elk geval nooit meer wat. Dat weet ik wel.
Ik zie dat ze bijmijnautoonderdelen.nl grote kortingen doen:
Distributieriem kit + Waterpomp €74 euro.10 december 2012 om 22:52 #18082698Ik heb een thermostaat gevonden op twee websites. Ik vind het een beetje onduidelijk wat er op de website van fsrs (klik hier) staat. Van welk merk is dit? En zit die rubber er bij? Dat vraag ik omdat hij hier 3 euro duurder is dan bij winparts (klik hier) maar bij die van winparts is het weer niet duidelijk of die rubber er bij zit.
Mooi dat internet maar soms niet helemaal duidelijk :). Als iemand ervaring heeft met één van de twee aankopen, ik zou het graag willen weten omdat ik een inventarisatie aan het maken ben.
Bedankt.
10 december 2012 om 23:07 #18082699het verhaal van kanaalschep is dus die ik ook bedoelde ;)
meneer peter had er zelf ook op gereageerd, die had via via gehoord dat er hier over hem gesproken werd, ik zal dus ook niet heel erg raar op kijken dat hij hier al heeft gelezen OF dat ie nog gaat reageren ;)zoals je zelf een beetje zegt loopt het blokje verder wel netjes, dat is al een voordeel.
op je distributie kap staat een hogere km stand dan op je klok?
zo ver als ik weet word er normaal de datum op gezet dat ie vervangen is, dus dan zal er wel mee geknoeit zijn als dat zo is.
maar zoals ik je al eerder vertelde, het kan ook zijn dat die teller kapot was en er daarom een andere in is gekomen.
over de km stand zal ik mij zelf niet heel druk maken, als ie verder netjes is bij gehouden kan het blok wel goed zijn hoor.voorbeeldje ;)
ik heb en astra gl, zit standaard geen toerenteller in.
mijne heeft er wel 1, heel apart.
bij aanschaf werkte deze niet, maar mijn auto is in 1995 ingevoerd uit spanje, dus had eerst nog wel het idee dat het daar isschien wel mogelijk was om een toerenteller te hebben.
ff los gehaald, zaten ook geen kabels aan voor een toerenteller.
conclusie.. andere tellerbak in gekomen.
tsja, k weet niet wanneer de riem vervangen is, en de km stand zal afwijken, maar dat laatste maak ik mij niet druk om, auto loopt goed verder.bij winparts kun je op kenteken zoeken, dus zal wel goed zitten neem ik aan.
11 december 2012 om 07:45 #18082700Zou me om de tellerstand ook niet zo heel erg druk maken hoor. Als je je distributie vervangen hebt, heb je gewoon weer een blokje waar je weer een hele tijd mee kunt doen. Prijs voor zo’n setje is een erg nette prijs. Thermostaat zit gewoon een rubber bij, heb in ieder geval nog nooit meegemaakt dat ie er niet bij zat. Nu nog even een beetje (laten) lassen, dan heb je gewoon weer een goed corsaatje, alleen wel jammer dat het zo gelopen is. Dat van die nieuwe kopbouten snap ik ook niet helemaal, stel dat ik zelf zoiets zou doen, zou ik liever de oude kopbouten weer gebruiken en een nieuwe riem, dan andersom.
11 december 2012 om 08:25 #18082701maar als nou de riem pas geleden vervangen is, maar er nergens wat van op geschreven is, waarom zou je dan er weer een nieuwe op zetten?
die km stand die er op staat kan ook wel van de riem daar nog weer voor zijn.
dat is gewoon 1 groot nadeel van de km stand.stel je voor dat het blokje rond de 300xxx heeft gelopen, dan is die riem waarschijnlijk allang vervangen ;)
maar ja, gewoon nieuwe riem er op, en alle onderhoud verder van deze km stand uit gaan en noteren.
dan wee je het voor je zelf in ieder geval zeker ja :)11 december 2012 om 11:25 #18082702De riem ziet er niet echt nieuw uit. Ik neem daar geen risico in. Ik heb die Corsa handleiding eens gelezen en ook de hoofdstukken voor het vervangen van de riem. In principe kan ik dat zelf doen. Dan kost het misschien wat meer tijd dan bij de garage maar ik ga geen 218 euro neerleggen voor alleen het vervangen van een riem.
Heb inmiddels wel wat email contact gehad met die junior maar hij vind dat ik hem er nou in luis. Zegt genoeg lijkt mij. Ik raad mensen AF om iets bij deze gast te kopen. Het zal mij verder een worst wezen of hij hier meeleest e.t.c. Ik ben zelf niet zo’n patser maar heb wel vrienden die zo worden bestempeld zeg maar en nou in staat zijn daar heen te gaan om verhaal te halen. Ik heb echter niet zo’n zin in die heisa en zal aangifte gaan doen van oplichting. Want dat is het wel. (Achterhouden van essentiële informatie die bij de ‘zaak’ (auto) horen. Ik heb tevens gezegd dat er geen profiel op de banden leek te zitten en dat wimpelde hij ook af. Ik ben een leek, koop voor het eerst een auto. Indien de zaak gebreken heeft dient de verkoper dit te melden, zeker als de koper daar een opmerking/vraag over heeft gesteld). Dit heet ‘goede trouw’. Zoek het maar op.
Anyway, ik heb even in kaart gebracht wat het kost om de auto in redelijke staat te krijgen. € 465,17 exclusief uitlijnen van auto en dorpel reparatie. Maar voor dit geld moet ik het wel allemaal zelf uitvoeren. Ik las liever niet maar als iemand hier op het forum uit de buurt dat wel kan en bereid is dat te doen voor een zacht prijsje zou dat prettig zijn. Mijn broer kan wel lassen maar die woont in A’dam.
In de garage ben ik een vermogen kwijt. Dan had ik net zo goed kunnen gaan voor eentje uit 2004.
http://goo.gl/lBxQW” onclick=”window.open(this.href);return false;
11 december 2012 om 11:39 #18082703Dan heb je in ieder geval wel weer een mooi fris autootje! Volgens mij mis ik de ruitenwisserbladen nog ofniet? En over de veerschotels, de chassisbalk kan ook wat aangetast zijn, dus als je een stukje plaat hebt liggen dat je er in kan lassen dan ben je er helemaal klaar voor. Je mist in je kostencalculatie nog wel de conservering voor de veerschotels, zoals primer en tectyl volgens mij?
Vervangen van het riempje is vrij rechtoe rechtaan werk, rustig de tijd er voor nemen. Zorgen dat je het spul eerst netjes op tijd hebt staan, riempje eraf, nieuwe erop, spannen, 2x met de hand ronddraaien en als de merktekens nog kloppen kan er niks mis gaan. Mocht het toch onverhoopt toch niet goed gestaan hebben, het is een vrijloper, wat betekend dat je zuigers niet de kleppen kunnen raken en je dus 9 van de 10x geen schade hebt bij een verkeerd afgestelde riem. Niet vergeten je thermostaat te verwisselen voor je de nieuwe riem erop legt ;)
11 december 2012 om 11:52 #18082704@*Jurgen* wrote:
Dan heb je in ieder geval wel weer een mooi fris autootje! Volgens mij mis ik de ruitenwisserbladen nog ofniet? En over de veerschotels, de chassisbalk kan ook wat aangetast zijn, dus als je een stukje plaat hebt liggen dat je er in kan lassen dan ben je er helemaal klaar voor. Je mist in je kostencalculatie nog wel de conservering voor de veerschotels, zoals primer en tectyl volgens mij?
Vervangen van het riempje is vrij rechtoe rechtaan werk, rustig de tijd er voor nemen. Zorgen dat je het spul eerst netjes op tijd hebt staan, riempje eraf, nieuwe erop, spannen, 2x met de hand ronddraaien en als de merktekens nog kloppen kan er niks mis gaan. Mocht het toch onverhoopt toch niet goed gestaan hebben, het is een vrijloper, wat betekend dat je zuigers niet de kleppen kunnen raken en je dus 9 van de 10x geen schade hebt bij een verkeerd afgestelde riem. Niet vergeten je thermostaat te verwisselen voor je de nieuwe riem erop legt ;)
Ja klopt. Ik heb helaas geen plaat liggen. Het erop lassen van de nieuwe kommen lijkt mij meer werk voor iemand die wat ervaring heeft in lassen dus ik denk dat ik dat overlaat aan zo iemand. Dan kijk ik liever toe om het te leren. Het eraf halen en schoonmaken kan ik wel zelf. Wat betreft de ruitenwissers, die neem ik niet mee in dit plaatje omdat het nog niet zo ernstig is dat ik niets kan zien ofzo als het regent. Is een licht klusje. De conservering (primer en tectyl) heb ik ook niet liggen. (ik heb ook nog niet al die oliën en vloeistoffen meegenomen want ik wil dat ook allemaal vervangen)
Bedankt voor je heldere uitleg m.b.t. die riem. Ik zag al op de haynes handleiding dat dit niet zo’n moeilijke klus is bij mijn motor.
11 december 2012 om 12:28 #18082705Kan iemand mij vertellen of ik deze veerschotels kan gebruiken?
http://www.winparts.nl/671/onderstel/schokdempers/schokdemper-toebehoren/veerschotel/0124519/veerschotel” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ze zijn namelijk 3x goedkoper dan deze:
http://www.koebergenautos.nl/onderdelen/104831-OBA5022850/Opel/Veerschotel_Corsa_93-01_achter_boven_ook_Tigra_94-.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Bedankt :)
En dan nog dat verhaal over die draagarmen: Er staan enkele draagarmen maar ook driehoeksdraagarmen. Snap nou effe niet meer welke ik nodig heb.
11 december 2012 om 13:42 #18082706Wel de schotels voor een corsa selecteren bij winparts. Je kan de goedkoopste nemen.
11 december 2012 om 14:00 #180826461400 8 klepper is Geen vrijloper… de c16nz wel.
11 december 2012 om 14:12 #18082707Draagarm trouwens gewoon van de sloop halen, scheelt weer wat geld.
11 december 2012 om 14:12 #18082708Volgens mij heb ik gisteren nog in autodata zien staan dat het wel een vrijloper is :hmmz
11 december 2012 om 14:16 #18082709@joop1970 wrote:
Draagarm trouwens gewoon van de sloop halen, scheelt weer wat geld.
Die draagarm die ik koop is een complete set met fuseekogel. Misschien ben ik iets goedkoper uit maar dit spul is gewoon nieuw. Is wel een heel belangrijk onderdeel toch?
11 december 2012 om 14:24 #18082710op de sloop kun je ze er eventueel ook wel met fusee kogel onder weg halen ;)
uiteraard is nieuw altijd beter dan van een sloop auto, maar 1 van een sloop auto kan nog wel net zo goed zijn.
en een losse fusee kogel nieuw kost hooguit 10 euro mocht je die nodig zijn.persoonlijk zal ik ook naar de sloop gaan, zal ik er 2 ophalen, ff netjes op schuren en dan in de tectiel of zo zetten en er dan onder zette,
dan gaat ie nog jaren mee ;)
en scheelt je ook weer een paar euro.als jou fusee kogels nog goed zijn, waarom dan perse nieuwen er op?
is eigenlijk geld uit geven voor iets wat niet nodig is.11 december 2012 om 14:31 #18082711Fuseekogel is niet goed :)
11 december 2012 om 14:33 #18082712oke, dan word het een ander verhaal ;)
eventueel zul je kunnen kijken op de sloop als er een corsa staat met ene goeie draagarm waar ook een goeie fusee op zit.
zoiets los haal ik zelf nooit van de sloop, dingen kosten nieuw ook haast geen drol.11 december 2012 om 14:35 #18082713Ik doe de distributieriem wel daar ben ik niet zo bang voor. Gewoon zorgvuldig te werk gaan en goed lezen en checken. Maar het laswerk is andere koek daar moet je toch wel een beetje ervaring voor hebben.
Ik snap wel dat zo’n draagarm e.t.c. goedkoper bij de sloop is maar ik weeg dingen af. Ik heb niet de ruimte om uitgebreid te gaan zitten knutselen dus dat opschuren en in de tectiel zetten doe ik het liefst zo min mogelijk. Daarom laat ik die achteras etc liever gewoon doen zodat ik kan kijken hoe dat werkt. Het mechanische werk (sleutelen) dat kan ik wel.
Wat betreft de banden… als ik die koop en bij een bandelier om m’n velgen laat zetten moet ik dan ook nog los ventielen kopen?
11 december 2012 om 20:18 #18082714Draagarm gewoon zo eronder knallen als die er nog goed uitziet. Staan zat corsa’s op de sloop dus keuze zat.
Distributieriem staat goed beschreven in haynes, is ook nog goedkoop zon 8 klepper en redelijk eenvoudig te doen. (ff klooien met de waterpomp draaien want daarmee span je de riem op)12 december 2012 om 18:06 #18082715Bedankt voor al die technische adviezen etc maar ik heb definitief besloten om helemaal niets aan de auto te doen. Ik ga hem schorsen daar het niet veilig is om met deze auto de weg op te gaan. Ik beroep mij dan ook op dwaling en vernietiging van de koopovereenkomst. Hoe zich dit allemaal afwikkelt etc zal ik plaatsen wanneer het moment daarvoor geschikt is.
Iedereen bedankt voor de adviezen.
12 december 2012 om 18:51 #18082716hoezo die beslissing als ik vragen mag?
12 december 2012 om 19:03 #18082717Naast het geld dat ik in de reparaties moet stoppen moet ik ze zelf ook nog uitvoeren. Het lassen van de veerschotels en waarschijnlijk de achteras e.tc. kan ik niet zomaar *in de winter* op een parkeerplaats in mijn woonwijk gaan zitten doen, zelfs als ik al kon lassen. Gaat mij teveel geld en tijd in zitten. Daarnaast ben ik gewoon genaaid. Ik beroep me op dwaling en probeer zo m’n geld terug te eisen.
12 december 2012 om 19:15 #18082718ja oke, als je je geld terug kan krijgen doe jet het super.
maar als hij niks terug wil geven dan?
dan maak je hem wel klaar?12 december 2012 om 20:50 #18082719Nee, dan span ik een kort geding aan.
Al met al klopt er helemaal niets van die kilometerstand. Op het keuringsrapport van 6 nov. staat 161.658. En nou het rare: ik heb er mee naar huis gereden, naar de garage en één keer naar stadskanaal op en neer. Stand nu: 161.156. De stand op de teller bij koop was 161.066 km. Om nog maar te zwijgen over de handgeschreven stand van 185.400 op de distributie kap.
Naast de kilometerstand mankeert er zoveel aan die auto dat hij nooit door de APK heen had mogen komen. Mocht het zo zijn dat hij na de keuring gerommeld heeft met de auto, dan wist hij dus 100% van de mankementen en heeft hij die verzwegen bij de koop. Hij zit hoe dan ook fout.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.