Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B C14NZ E2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 december 2012 om 11:57 #18082671
Alles nieuw:
Draagarmen voor
Set (2x) Draagarmen incl. rubbers + fuseekogels €69,99 (link)Remsysteem:
Set 2x NK Remschijven (voor) + Steiner/Herzog Remblokken €54,99 (link)
Set Remschoenen (achter) €29,99 (link)Autobanden (145/80/R13)
4 all-season banden € 150,-
Demonteren oude banden, op velgen zetten nieuwe banden + balanceren = 4x 7,50 (plaatselijke bandelier)Uiteindelijk zijn er dan meer onderdelen gerepareerd voor minder (ongev. € 350,-) wat kost dit welniet in de garage vraag ik me af.. Volgens mij een hele grote bak geld.
Dan kan ik de distributieriem laten vervangen door iemand die dat gewoon kan en de veerschotels. Ik hoop dat ik dan onder de 800 euro blijf in totaal want meer heb ik er niet voor liggen.
@*Jurgen* wrote:
Achteras rot door ja, kwaaltje bij de Corsa A en B. Die van mij roest daar ook al een beetje, flink uitgekrabt met een schroevendraaier en volgeblaft met tectyl.
draagarm kost een 10tje per stuk ofzo en is vrij gemakkelijk te vervangen. Alleen veerschotel lassen komt wat meer bij kijken, dan zou ik gelijk ook de achteras er onder vandaan halen en controleren/herstellen/vervangen. Ook distributieriem is ook niet iets voor de beginnende sleutelaar. Maar ik snap dat je daar als leek niet aan wilt beginnen. Weet niet waar je vandaan komt, misschien iemand van hier die het voor de beun wil doen, scheelt dan een boel tov de garage.
Ik ken persoonlijk niemand uit de buurt. Ik kom uit Borger (DR).
Ik durf best te sleutelen, ook die distributieriem maar ik heb daar toch liever iemand bij die er wat ervaring in heeft. Zo’n garage is stervensduur dat heb ik wel gemerkt.10 december 2012 om 12:09 #18082672zo, dan ben jij voor je corsa meer kwijt dan mij aan remschijven?
dat terwijl ik een precies de zelfde blok in mijn astra heb liggen.
volgens mij is dit dus ook exact het zelfde ;)distributie heb ik nog nooit gedaan, en ook nog nooit gezien dus durf ik niet aan.
lassen aan auto’s idem dito.maar die draagarmen en remmen moeten goed te doen zijn.
ik heb ze van een astra er al eens onder weg gehaald, en ook van een ford, een corsa lijkt me alleen nog maar makkelijker omdat deze nog veel kleiner zijn.
remblokken is ook wel goed te doen.ik heb trouwens even gezocht, maar kan dat topic ook niet weer vinden over peter mulder.
kwam er kort gezegd op neer:
iemand van het forum had belang bij een auto van hem, heeft er een lange rit voor over gehad om te kijken nadat peter mulder had gezegd dat het een goeie auto was.
toen ie daar was gekomen zag de auto er al veel slechter uit, ook alle vloeistoffen (olie kvs en zo) waren zo goed als leeg.10 december 2012 om 12:27 #18082673Je eerste zin snap ik niet helemaal. Voor mijn corsa meer kwijt dan jij voor je remschijven? Maar dat is logisch toch haha. Een hele corsa is toch ook veel meer dan alleen remschijven?
Of bedoelde je dat niet zo. (sorry dat ik het verkeerd begrijp).Over dat topic: ik denk dat ik er niets mee opschiet om terug te gaan. Ik heb her en der wat gelezen en dat geld ben ik gewoon kwijt. Denk dat het een betere optie is om er dan maar het beste van te maken.
Heb inmiddels het lijstje van de garage erbij gehaald:
– RW Bladen voor (RW ?? waar staat dat voor, Rechter wiel??)
– R Koplamp los
– Remkrachtregelaar vast
– RV Draagarm beu (??) zal wel ‘los’ of ‘rot’ bedoelen
– Banden met weinig profiel etc.. maar dat wist ik al. (banden zijn al onderweg)Ze hebben wel naar de motor gekeken maar ik heb daar geen op/aanmerkingen over gekregen. Toch wil ik die riem vervangen en de olie etc etc verversen. Ik doe het niet om door de keuringen heen te komen maar ik doe het omdat ik veilig wil rijden. :).
10 december 2012 om 12:57 #18082674je kan altijd nog een brandbom naar binnen gooien waar je dat ding hebt gekocht?? :wtf
10 december 2012 om 13:21 #18082675zin nog ff een keer lezen :P
nog niet?
jij bent voor je remschijven meer kwijt dan ik voor de remschijven van mijn auto ;)rw bladen snap ik ook ff niet.
koplamp kun je heel makkelijk zelf, waarschijnlijk zijn de boutjes los, of de bevestigingspunten zijn geknapt, dan word het een nieuwe koplamp(op de sloop)
remkrachtregelaar heb ik geen verstand van.
rv draagarm beu, beu heb ik nooit eerder gehoord, zijn ze de n vergeten? :jerry zal ik als ik jou was 1 van de sloop op zetten, denk dat je dan 10 euro kwijt bent.
banden is al geregeld dus ;)draagarm zul je zelf ook heel goed kunnen doen met een goede uitleg, je moet je fusee kogel los halen, is dop 17, dan tik je hem uit de fusee kogel, voorzichtig uiteraard.
ik las toevallig laatst dat de corsa maar een engel draagarmpje heeft, dus als het goed is zit die op 1 punt nog vast onder de auto, is ook 17, of anders 19.
dan kun je hem er onder weg halen, wat waarschijnlijk iets stroef gaat omdat ie in een rubber zit.10 december 2012 om 13:43 #18082676Bedoelen ze met RW bladen voor niet de RuitenWisser bladen?
10 december 2012 om 13:44 #18082677Oke, nu pas lees ik m goed :).
Die gast zat trouwens ook nog te mopperen over de dorpel (rechts). Staat niet op het lijstje.. denk dat ie zo iets had van.. laat maar zitten allemaal.
Dat is zeker ook laswerk of niet. Mijn broer kan lassen (gewoon een brug in de buurt huren).
@rossifan46 wrote:
Bedoelen ze met RW bladen voor niet de RuitenWisser bladen?
Ja! dat is waar ook. Met al dat gedoe vergeten: Hij heeft het idd ook over ruitenwisserbladen gehad. Maar daar was ik zelf ook al achter gekomen met dit weer. Dat is niet zo’n dure ingreep :). Nu ik er zo over nadenk heb ik echt het idee dat hij zon gevoel had van:
“daar heb je weer zo een.. die voor heel weinig geld een krot aanschaft en dan hier naar toe komt”.
Maar deze meneer (en vele anderen) denken zeker dat iedereen bergen met geld heeft. Word daar soms wel een beetje pissig van. Alsof het allemaal maar gewoon kan. Ik leen geen 10.000 euro. En in de afgelopen jaren zat sparen er ook niet in. Althans, sparen tot zo’n bedrag.
10 december 2012 om 14:32 #18082678ligt er aan hoe ver als hij verrot is, er mag zoveel procent verrot zijn.
als ie wel erg rot is word het lassen jah.10 december 2012 om 14:38 #18082679wat ik me trouwens af vraag..
jij hebt nu een auto met in zekere zin een rotte draagarm.
stel je voor..
jij rijd op de weg van borgen naar rolde, mooie weg, 80 km, zat tegenliggers (toevallig ken ik die weg:P)
je draagarm knapt daar ff door, slingert alle kanten op, neemt een tegenligger mee en komt zelf tegen een boom tot stilstand.wie is er dat verantwoordelijk?
de verkoper?
of het apk station die hem klaar gemaakt heeft?
of jij zelf?zelf denk ik dat je dan het apk station aansprakelijk kan stellen.
aangezien het afkeur had moeten zijn ;)10 december 2012 om 15:27 #18082681Ten eerste ik omdat ik nu weet dat – en hoe ver – die draagarm is doorgerot.
Ten tweede de monteur (van) / het bedrijf waar de auto is goedgekeurd.
Maar ik rij nu niet meer met de auto. Alleen naar garage (die is 1km over 30 km/h weg) en evt terug naar die dealer (25km).
Ik zet mijn (en iemand anders leven) liever niet op het spel. :angelIk heb inmiddels gesproken met iemand die op dit moment in de rechten zit en een mailtje gestuurd met daarin een voorstel. Hij neemt de auto gewoon terug en zorgt dat ik die 700 euro terug krijg. Die 20 liter in de tank mag ie houden. Ik heb geen zin in sores maar ik kan het altijd nog gooien op ‘oplichting’ (foutieve informatie en achterhouden van belangrijke informatie om de verkoop te bewerkstelligen). Verder is er gesjoemeld met de kilometerstand dus is de advertentie ook onjuist. Zijn genoeg punten. Ik kan op internet mijn verhaal gaan openbaren en zorgen dat hij niets meer verkoopt door negatieve reclame. Neem aan dat hij dat niet wil. Ik wil dat zelf ook niet maar ik laat me niet besodemieteren.
10 december 2012 om 16:06 #18082680Rot allemaal zeg!
Maar even kijken wat hij doet, hopelijk kom je er met hem uit.
Bij de volgende aanschaf zou ik voordat je erheen gaat gewoon afspraak maken bij garage voor een check-up. Zal je misschien een paar tientjes kosten maar dan weet je zeker dat er niks mis is (wel een andere garage als waar je hem koopt natuurlijk). Of iemand hier van het forum vragen, er zal vast iemand in de buurt zitten die even tijd kan maken.
10 december 2012 om 16:25 #18082682Dat zal ik zeker in mijn achterhoofd houden.
Is het normaal dat er een km stand op het blok is geschreven?De Distributieriem is op 115.000 vervangen. Wellicht bedoelen ze er de km stand mee waarop de riem opnieuw vervangen moet worden?? Er staat in het onderhoudsboekje 115.880 km = riem vv. Afgerond is dat 116.000. 181.000 – 116.000 = 65.000 km. Ligt wel in de buurt van de levensduur van een distributieiem. Misschien paniek om niks en klopt de km stand dan toch? (al geeft hij bij NAP aan dat de stand onlogisch is)… Ik zie door de bomen het bos niet meer, althans .. sommige bomen wel.
10 december 2012 om 16:33 #18082683Bij een donor blok (dus uit andere auto) is het normaal dat de KM-stand op het blok is geschreven. Vaak ook wel op de distributie kap, dan duidt het op wanneer de riem is vervangen.
NAP geeft vaak aan onlogisch, richt je daar niet teveel op. Dat is gewoon een formule, km-stand / gemiddelde km’s per jaar = leeftijd auto. Maar indien een auto een jaar wat minder rijdt, of een jaar wat meer klopt deze “formule” niet meer.
10 december 2012 om 16:43 #18082684Dat is wel een geruststelling. Ik zal je laten zien waar het is gechreven:
Zie bij nader inzien dat er geen 181 staat maar 185.400 .. toch wel een willekeurig getal dus.. vreemd.
Rode cirkel = een km stand?
Gele cirkel = er mist hier een slang..?Hij is dus bij dat toerental vervangen.. óf het is een indicatie voor wanneer hij vervangen moet worden want hoe kan er dan in godsnaam 161.000 op de teller staan :S De riem zelf ziet er in elk geval oud uit.. moet sowieso vervangen worden.
10 december 2012 om 16:54 #18082685Je mist nog iets.
Die vierkante opening op je luchtfilter hoord ook nog iets.
Gele cirkel hoort op spruitstuk kap.
Zoek ff een foto.10 december 2012 om 16:59 #18082686Hier zie je het op hoe die slang loopt.
Ik zie op jou foto dat kop er ook af is geweest.
10 december 2012 om 17:01 #18082687@bandido wrote:
Hier zie je het op hoe die slang loopt.
Wat een verademing .. zo mooi schoon!
Als ik uit heb geplozen dat het allemaal toch ok is en ik hou hem maak ik m ook schoon :)
10 december 2012 om 17:03 #18082688Foto is niet de mijne.
Was de mijne ook maar zo schoon.10 december 2012 om 17:06 #18082689@bandido wrote:
Er is dus aan gekloot.
Hier is de foto helemaal.
10 december 2012 om 17:10 #18082690@Nique wrote:
@bandido wrote:
Er is dus aan gekloot.
Hier is de foto helemaal.
Ja je mist gewoon 2 buizen en die kap over je uitlaat spruitstuk die slang die daar op gaat is voor de koude dagen dat het inlaat trjacet ook iets wat warme lucht krijgt.
Kop is er inderdaad afgeweest de bouten zijn het mooiste van de hele motor ruimte.
maar was dat met de proefrit niet opgevallen?
10 december 2012 om 17:12 #18082691zitten idd 10 mooie nieuwe kopbouten in, en dan wel de oude riem terugdoen :o
maar mist idd kap/hitteschild over t spruitstuk, buis vanaf t spruitstuk naar t luchtfilter en de buis vanaf t luchtfilter die koude lucht pakt
10 december 2012 om 17:19 #18082692Nee het was me niet opgevallen. Stom.. maarja ik heb er geen verstand van. Vallen en opstaan. Alleen jammer dat het dan meteen zo hard is.
Gelukkig zijn deze dingen ook wel te verhelpen.10 december 2012 om 17:23 #18082693Ja effe naar de sloop paar tientjes maar als je hem houd zeker de riem, waterpomp en thermostaat laten vervangen.
10 december 2012 om 17:31 #18082694mooi klote verhaal hopelijk komt het allemaal weer goed ik kocht een week of drie terug een corsa 1.2 voor 300 met apk tot april 2013
10 december 2012 om 17:37 #18082695Ja even in reactie op Nique ik heb 2 maanden geleden een fiat marea gekocht voor 700,- waar werkelijk niks aan mankeerd( ben ook monteur) alle opties er op en aan alleen geen alarm en elektrische ramen achter met APK tot juni 2013
Dit vertel ik alleen om te vertellen dat je ook voor 700,- een goeie auto kan rijden maar je kan natuurlijk nooit alles zien en wat ze jou geflikt hebben is natuurlijk in en in triest.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.