Corsa B (C12NZ) valt soms uit tijdens het rijden

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B (C12NZ) valt soms uit tijdens het rijden

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Jigsaw
    Deelnemer

Hallo mede corsa rijders,

Ik heb een probleempje met mijn b corsa uit 95. Hij valt op willekeurige tijdstippen uit tijdens het rijden. Maakt niet uit of ik nu stilsta, snelweg rij of dat het regent.
      Eerst gaat het motorstoringslampje branden en reageert hij niet meer op het gas. Soms krijg ik hem dan weer aan de praat door de koppeling in te trappen en weer op te laten komen. Maar soms gaan ook alle lampjes branden en moet je hem gewoon helemaal opnieuw starten. Als ik hem dan opnieuw start springt hij wel gelijk aan. Dit is erg vervelend en soms gevaarlijk als je bijvoorbeeld snelweg rijd. Hij is al een keer uitgelezen maar er is niks gevonden.

Zelf denk ik aan de krukassensor of toerentalsensor. Zijn er mensen met hetzelfde probleem, of hebben jullie enig idee?

wim-v6
      Deelnemer

toerentalsensor in de ontstekingsvoet, of het brandstof relais zijn meestal de veroorzakers hiervan.

Willem

Jigsaw
        Deelnemer

Hoi Willem,

Zou het misschien ook het benzinefilter kunnen zijn? Soms als de auto stilvalt kan ik hem niet gelijk opnieuw starten, dit varieert tussen de 5 en 20 seconden.

wim-v6
          Deelnemer

JA lastig, het is te kort tijd om te controleren of ie ook niet vonkt of inspuit op dat moment.

Je kan m eventueel preventief vervangen, hangt onder de auto naast de tank.

Willem

Jigsaw
            Deelnemer

Ik ga hem inderdaad preventief vervangen. Als het motorstoringslampje gaat branden, loopt de motor gewoon door, alleen reageert deze niet meer op het gas, alsof er iets blijft hangen. Je hoort dan wel iets gebeuren/zoemen maar klimmen in toeren of snelheid maken gebeurd niet meer.

wim-v6
              Deelnemer

Brommen (Smoren), dat is wat je hoort, je gaat wel meer Lucht geven, maar er komt onvoldoende brandstof bij.

Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.