Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b bumper verwijderen (NU NOG MEER ROEST!!)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2012 om 15:11 #18073129
In Leiden bij de sloperij Graaff Staat een Combo waaraan vanalles verrot is, behalve de Frontbalk, die is GEHEELLL Roestvrij, ik kan het weten heb er 4jaar mee gereden…
Mijn Vectra heeft volgens zomoto 162.000km weg, alleen klopt dat niet geheel:
Deze is hij al goed gepasseerd:
Willem
8 november 2012 om 15:19 #18073130in de tijd dat ik daar benm hangt me radiateur al op de grond denk ik haha :jerry
nee, denk dat ik toch ff moet gaan kijken voor een nieuwe, zag ze bij artaparts voor 47 euro staan.
ben nu bezig met de stukken die ik er aan heb laten zitten er af te halen, die puntlassen door zien te meppen met een bijtel en moker ;)
valt een beetje tegen, k ben bang dat als ik te lang door ik alles er wel af zal krijgen, maar ook veel rare deuken en zo bij komen.k zal er wel eens ff over na denken, morgen eerst maar eens de auto op de oprijbokken en de onderkant eens verder bekijken.
heb geen zin om een nieuwe balk er tussen te zetten en er later achter komen dat de halve auto verrot is ;)8 november 2012 om 15:21 #18073131@soepkiepe wrote:
in de tijd dat ik daar benm hangt me radiateur al op de grond denk ik haha :jerry
nee, denk dat ik toch ff moet gaan kijken voor een nieuwe, zag ze bij artaparts voor 47 euro staan.
ben nu bezig met de stukken die ik er aan heb laten zitten er af te halen, die puntlassen door zien te meppen met een bijtel en moker ;)
valt een beetje tegen, k ben bang dat als ik te lang door ik alles er wel af zal krijgen, maar ook veel rare deuken en zo bij komen.k zal er wel eens ff over na denken, morgen eerst maar eens de auto op de oprijbokken en de onderkant eens verder bekijken.
heb geen zin om een nieuwe balk er tussen te zetten en er later achter komen dat de halve auto verrot is ;)in de combo zit ook nog een Vrij nieuwe Radiateur voor een Aircoversie, deze is groter en heeft dus meer capaciteit met nieuwe voor jouw passende koelslangen haha…
ligt ook een 1.6 16V motor in, maar die wil je echt niet hebben… :jerry :jerry
Willem
8 november 2012 om 15:23 #18073132Punten Corsa-B 1e versie, en Prefacelift
Chassisbalkjes voor onder de auto.
Krikpunten voor
dorpels achteraan en vooraan net op de beginstukken
Achter de wielrandjes voor en achter
Chassis balkjes achter
Veerschotels achter
plaatwerk bodem Kofferbak
Binnenschermen achter
Achterklep
Motorkap
Achterplaat achter de achterbumperWillem
8 november 2012 om 15:24 #18073133bij mij klopt er ook niks van :wtf
bij de corsa geeft hij aan 180,000 km terwijl hij in het echt op 193,000 staat
en bij mijn peugeot geeft hij aan 230,000 :shock: terwijl hij bijna op 192,000 staat
en volgens dat dat ding heeft hij 4 versnellingen terwijl ik er toch echt 5 heb :jerry
8 november 2012 om 15:29 #18073134thnx wim :)
weet ik gelijk waar ik naar moet kijken :)8 november 2012 om 17:43 #18073135Zo te zien krijgt tie een mooi 2de leven… het eerste leven is voorbij ;)
Succes kiep.
14 november 2012 om 16:50 #18073136de corsa mag hopen dat ik hem dat 2e leven gun ;)
vandaag ff zo in de snelligheid verder gekeken dan ik bij aankoop kon zien..
kapje in de kofferbak waardoor je bij je achterlichten kan komen er ff afgehaald, ROEST!!
druk er een beetje op, hoppaa weer een gat!! en een beste ook. ook een deel van het binnenscherm weg.. kut plek om te lassen dus!!ff op de krik getrokken… k dacht dat er dus tectyl aan de onderkant zat, maar dat beweegt toch? dit breekt zo af.. dus gewoon wat gespoten volgens mij.
de bodem valt op zich wel mee, zier er wel goed uit, maar ja, had hem op de krik dus kon het niet heel goed bekijken ;)dorpels… heb er maar 1 bekeken omdat ik al weer chagrijnig genoeg was haha
ook best verrot!
vooral dat randje onderaan, wat als ware rechtop naar beneden staat.. volgens mij ook al geplamuurde stukken er in, breekt ook zo af!
durfde ook maar niet verder te gaan porren haha :Pff denken wat ik ga doen nu, wil sowieso ff kijken als ik meer kan zien ;)
roest..
dorpel.
kofferbak (bij de tankvulhals alware)
radiateur balk.verder wat nog moet.
distributie riem.
olie verversen (staan denk ik zo 3 a 4 cm BOVEN max!)
kvs verversen.aangezien het rond de winter loopt en december altijd zo dure maand is word dat roest weg werken dit jaar niks meer, ja misschien de radiateur balk.
volgende week eerst maar eens ander riempje er op.
dan maar eens verder zien.ben er al wel achter dat ik een mooi roestbakje in bezit heb haha
14 november 2012 om 16:58 #18073137Dat is niet best.. Let maar op met opkrikken ;)
14 november 2012 om 17:06 #18073138op de achter as en op de draagarm kan er weinig gebeuren ;)
alleen ff oppassen dat je hem niet op een plek zet waar ie af kan vallen :)pff moest er eens bij komen dat ie er daar door zakt, dan was ie snel op de sloop beland denk ik haha
14 november 2012 om 17:17 #18073139Sow! Das best zuur als ik dat zo hoor. Opstaande randje heb ik hier 0 problemen mee. Had alleen wat loslatende oude tectyl nadat ik ‘m daar had opgekrikt, maar da’s alweer behandeld. Mocht ik je een keer kunnen helpen met ‘t één en ander…. Ik woon redelijk in de buurt ;)
14 november 2012 om 17:28 #18073140dorpels zie ik niet als het grootste probleem, kosten 15 euro p/s nieuw!
alleen dat wat ik in de kofferbak tegen kwam, zal eens kijken als ik er fotos van kan krijgen.heb het nu (jaja schrik niet) met ducktape ff dicht geplakt zodat er geen water binnen kan komen.
daar zie ik wel tegen op, das echt een schijtplek, word denk ik ook heeeeel moeilijk lassen.
heb het allemaal niet goed bekeken, maar zo ff van wat ik zag en wat ik toen dacht.
de tankvul hals er uit, dan zit aan de binnen kant een soort koker/buis vormig ding waar die slang door loopt, die er eerst maar ff afslijpen, dan alles aan de binnenkant van de wielkuip netsje lassen, daarna dat ding weer terug lassen.word een ingewikkeld iets dat haha.
op het water dat nu naar binnen kan na zie ik het nog niet als een heel grot probleem voor nu, dus kan van de zomer wel.
maar ja, zoals ik al aangaf, een beetje pekerwater er bij dan weet je wel wat er gebeurd, vooral als het al verroest is.
gat is zo groot dat ik er mijn vuist wel door heen past.14 november 2012 om 17:40 #18073141Is wel jammer dat je van het ene roestbarrel in het andere beland
Maar… Hier zijn wel meer mensen die je op weg willen helpen dan bij de frot klup denk ik ;)Laat maar eens zien die foto’s, iet lastig te lassen waar je vuist doorheen kan
lijkt me stug :)14 november 2012 om 17:46 #18073142de ford was nog heilig zo met de roest haha.. ja dat zeg ik echt!!
zal morgen fotos maken.
dat gat zelf vvalt ook wel mee ja, daar kun je wel bij, maar ACHTER het achterscherm moet ook gelost worden.
daar kun je nu komen, door dat gat van een vuist grote, succes om daar met je laspistooltje door te gaan, wanneer je arm er door zit kun je dus al niet meer zien waar je last ;)
wat misschien (hoop ik) een oplossing is dat je er bij kan als je het wiel er af pakt, maar zoals ik nou heb gezien wil dat dus niet14 november 2012 om 17:53 #18073143site geeft 216.000 km aan; scheeld bij mij ook maar 40 000 km king:
14 november 2012 om 20:15 #18073144@trashmetal wrote:
Is wel jammer dat je van het ene roestbarrel in het andere beland
Maar…tja, dan moet je van te voren goed geinformeerd, en/of evnetueel met een kundig persoon een auto gaan kopen…
De corsa’s B tot 1996 zijn gewoon een drama wat roest betreft.
Vandaar dat mijn Combo toen ook minimaal een 1997 facelift moest zijn!!, daar zijn een flink aantal punten aan verbeterd namelijk:
Chassisbalkjes VOOR
Chassisbalkjes ACHTER (heeft de Combo niet)
Dorpels
Wielranden
Krikpunten voor
Veerschotels achter (heeft de combo niet)
Binnenschermen achter
Achterplaat achter de bumperWel had ik dat het combo bakje bij het achterwiel wegrotte, keek zo tegen de Corsa dorpel aan haha…. (Welke overigens geheel vrij van roest was)
Ook de Motorkap kon er wat van, evenals de achterdeuren, en uiteraard het losse dakje (spoiler)Zwakke punten van de Facelift zijn dan nog:
Onderste Radiateurbalk
Motorkap
AchterklepWillem
14 november 2012 om 20:34 #18073145‘t is dat hoogeveen zo ver fietsen is, had em graag geholpen met het laswerk
met wat oud ijzer en een knikkerpotje kun je een heel eind komen :jerry14 november 2012 om 20:38 #18073146deze info had ik ff eerder moeten hebben ;)
binnenschermen achter zijn dus ook een corsa kwaaltje, heb je er zelf al eens 1 van onder handen gehad? zoja, was dit een beetje te doen?
de motorkap van mij is redelijk, alleen op 1 plek zit een leuk stukje roest, of nou ja, zit niks meer eigenlijk :Pachterplaat zit er nieuw in als ik de beste verkoper mag geloven, en toen ik laatst de kofferbak ff heb schoongemaakt zag ik wel plekken waar gelast word.
alleen krijg ik steeds meer het vermoeden dat de afwerking daar van gewoon 3x kut is.
dus zal binnenkort ook de bumper er ff af halen om te zien hoe dat er nu uit ziet.zoals ik al zei, ik dacht dus dat er tectyl op zat, maar volgens mij is het gewoon wat zwarte verf, ook achteraan dus.
baal best wel van dit eigenlijk, aangezien mijn portemonnee niet zo gevuld is om het “ff klaar te maken”
dus ben ook wel een beetje in dubio, geld om gelijk maar een andere auto te kopen heb ik dus helemaal niet zo ;)
het is natuurlijk wel zo, als ik dit klaar maak heb ik straks een goed autotje die er weer jaren tegen aan kan.als ik een andere auto koop is het toch weer een opel, en zal ook vast rond dat bouwjaar zijn, dus wie weet wat er dan weer voor verrassingen aan zitten ;)
14 november 2012 om 20:51 #18073147ik ben linksachter bij de a corsa al bezig geweest
heb stukjes gerepareerd niet compleet vervangen
maar volgend jaar slijp ik ze allebei weer uit om er TR randen in te zettenals je een compleet deel er in wil/moet zetten ben je wel even zoet
wielbakrand schoonslijpen, puntlassen doorboren
nieuw deel voor oude houden en aftekenen
daar ongeveer 1,5 cm binnen de lijn afslijpen
in het nieuwe deel gaatjes maken in de rand om op zijn plaats te lassen
en evt naden aflassen als je wilt
of gelijk afwerken14 november 2012 om 20:55 #18073148en kijk heel goed uit dat je het metaal niet te heet maakt het trekt vrij makkelijk krom ;)
14 november 2012 om 20:58 #18073149Ik niet, trap mijn Roesthokken zo de deur uit!!!!! wegwezen met die bagger…
Willem
14 november 2012 om 21:07 #18073150Vind het een beetje zonde TR schermen in een 100% harde a corsa te lassen
dus maak van nood een deugd :jerryals je ascona begint te roesten en je kan dat met een paar tientjes aan ijzer oplossen trap je hem dan weg? jammer :???:
14 november 2012 om 21:13 #18073151Plamuur doet ook wonderen :jerry
Toekomst als die eindelijk wegenbelasting vrij is :sleeping nieuwe schermen maar tot die tijd blijft die wel hard hoor :D
14 november 2012 om 21:15 #18073152Ik hoop het voor je
heb je al eens met je hand aan de binnenkant gevoeld?14 november 2012 om 21:21 #18073153Wie is??
Ja ze was hendig nat joh :jerry :jerry
Voor de rest is die keihard hoor.
Zowel onderkant en binnenkant.
Alleen roest die ook aan de achterklep binnenin onderaan :wtf Maar dat ziet niemand dus laat maar gaan :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.