Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b bumper demonteren ( staat wat open ? )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2012 om 20:34 #17251378
Hallo,
Al geruime tijd staat de voorbumper van de corsa b ( bouwjaar 1999 ) wat open aan de zijkanten aan de linker kant is dit het ergste , nu wou ik kijken of ik dit terug kan oplossen ( als er niets is afgrbroken )
Bijgevoegd deze foto om te zien waar het probleem zit enkel is het aan de linkerkant…
http://img38.imageshack.us/img38/7602/opelcorsabworldcupfacel.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hoe kan ik dit het beste aanpakken ? ( wielkuip demonteren of niet ? ) indien er wat foto’s zijn of iemand deze heeft is altijd handig.
mvg Tom
13 augustus 2012 om 20:41 #18056208Bumper heeft er waarschijnlijk al een keertje af gelegen en is toen niet goed teruggezet over de voeringen die op die plek aan het spatscherm vastzitten. Bumper onderaan helemaal losschroeven en ook aan elke kant schroef in de binnenste wielkuip (achter een plastic klepje). Dan goed duwen en alles weer vastschroeven. Binnenste wielkuip kun je gewoon laten zitten.
13 augustus 2012 om 20:45 #18056209@BlackDevil wrote:
Bumper heeft er waarschijnlijk al een keertje af gelegen en is toen niet goed teruggezet over de voeringen die op die plek aan het spatscherm vastzitten. Bumper onderaan helemaal losschroeven en ook aan elke kant schroef in de binnenste wielkuip (achter een plastic klepje). Dan goed duwen en alles weer vastschroeven. Binnenste wielkuip kun je gewoon laten zitten.
Klikt de bumper er aan vast of is het inhaken of een ander systeem ?
13 augustus 2012 om 20:56 #18056210De voering is een soort rubbertje, waar de binnenste rand van de bumper omheen moet grijpen. Vooropgesteld dat de auto niet eerder bij een botsing betrokken was, zou de bumper dan strak moeten aanliggen.
13 augustus 2012 om 21:42 #18056211Hoever staat het open? Ik heb het vaker bij corsa’s gezien dat er enige ruimte tussen ziet, max een halve cm.
13 augustus 2012 om 21:54 #18056212@joop1970 wrote:
Hoever staat het open? Ik heb het vaker bij corsa’s gezien dat er enige ruimte tussen ziet, max een halve cm.
Staat wel een cm of 2 a3 open ik kan zelfs het blokje zien waaraan het hoort vast te zitten , enkel aan de bumper zelf kan ik niks zien daarom wou ik deze er graag af halen als dit niet al te moeilijk is en zonder teveel anders te hoeven demonteren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.