corsa b bj98 X1.2SZ loopt op 3 cilinders!!

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa b bj98 X1.2SZ loopt op 3 cilinders!!

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253813
    Erik_GSI
      Lid sinds:
      22 December 2012

      hallo

      zal mij even voorstellen ik ben Erik kom uit groningen

      rij in een opel corsa b eco

      en heb de laatste 2week alleen maar problemen met me corsa b

      bj 1998

      zit een X1.2SZ eco blok in.

      vorige week begon het al,auto bokken en stotteren bij 1800/2000 touren.MM lampje brande.

      toen egr klep vervongen.toen deed die het eerst weer.

      toen na een tijdje bij hoger dan 2000 toeren begon het MM lampje weer te branden maar verder geen gestotter of wat dan ook.

      op den duur de auto kwalmen dikke witte rook,kwamen we er achter dat de auto een lekke koppakking had,dus samen met me kameraad koppakking vervangen.

      auto liep goed daarna.toen 2dagen erna weer bokken en stotteren .

      andere gasklep gemonteerd.

      probleem opgelost DACHT IK.

      totdat die later weer begon te ouwehoeren.auto wou opeens niet meer starten.dus weer met een vergrelde kop naar de sloop gegaan en daar een bobine en toebehoren weggehaalt van een auto die 119*** op teller had.

      direct ook maar een BDP sensor van die auto afgesleuteld.eenmaal thuisgekomen de boel erop gezet.auto liep weer.. alleen nu op 3cilinders ..had de oude bougies nog liggen dus die er even ingedraaid en direct gekeken of alle bougies vonken.en dat deden ze.

      nu kwam ik erachter dat bougie nummer 4 (die bij de bobine) dat die zwart was van de olie gemixed met benzine.boel schoongemaakt in de hoop dat die op 4 cilinders ging lopen maar niet dus .ben ten einde raad.

      dus nog even in het kort wat ik al vervangen heb:

      bobine met bougiekabels

      bougies

      gasklephuis

      BDP sensor

      koppakking

      egr klep

      en nog steeds niet lopen.

      MM lampje brand niet!

      hoop dat er iemand bij zit die mij de oplossing kan geven.

      mvg Erik

      #18086965
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Compressie gemeten??

        #18086966
        soepkiepe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2010

          kop laten vlakken toen je de koppakking hebt vervangen?
          aangezien je olie bij je bougie hebt klinkt het mij als een lekke koppakking.

          #18086967
          16v-ralezz
            Lid sinds:
            15 December 2012

            Zuigerveer kapot ? Hoeveel olie zit er in?

            Misschien verstandig om bougie er uit te halen, schone doek bij bougiegat, zorgen dat er zoveel mogelijk olie/ brandstof uit is, als die cilinder verzopen is.. Dan gaat ie nooit lekker lopen voordat het er uit is, doe dit met minimaal 2 personen! En brandblusser ofc king:

            #18086968
            Erik_GSI
              Lid sinds:
              22 December 2012

              hallo bedank voor de reacties.

              heb nog geen compressie gemeten,dat kan ik morgen wel even doen.

              heb de kop laten afvlakken bij delftechniek.en alles schoongemaakt en alles met moment aangedraait.

              auto heeft toen nog een week goedgelopen.dacht misschien dat hij een tandje versprongen was maar distributie lag nog gewoon strak om de tandwielen.

              en uhmm als ik die bougie eruit haal dan is die schacht nat van de olie en benzine ,heb al geprobeert om hem droog te laten lopen ,maar mischien toch even de methode met de doek proberen;)

              ik zal morgen direct even reageren van hoe of wat.

              alvast bedankt!

              #18086969
              Erik_GSI
                Lid sinds:
                22 December 2012

                even weer een update .heb alles gedaan wat hierboven stond.

                conclusie olieschraapveer naar de knoppen waardoor die alleen maar olie etc in cilinder 4 gooit,

                nu ben ik op zoek naar een andere blokje,

                nu vraag ik mij af : kan ik van een 1.2 naar een 1.4 gaan ,

                wil dat i.v.m stekkers .moet zoiezo 1.4 computer op ,.

                maar kan ik die 1.2 eruit halen en een 1.4 erin zetten en plug and play ?

                mvg

                #18086970
                corsa14slow
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 December 2011

                  van een x12sz naar in x14sz is plug&play zelfs de ecu hoeft niet vervangen te worden (lees: kans op lambda, lucht, brandstof foutmeldingen) br. pomp hoeft niet vervangen te worden.
                  maar na bouwjaar ’97 is de keuring voor motor ombouw verandert en ook zeker stukke duurder…
                  je kunt natuurlijk ook de motorcode weg werken :angel

                  #18086971
                  robert_corsa
                    Lid sinds:
                    16 May 2009

                    een 8v zal er wel in gaan. ben met motorombouw nog niet bekend.
                    alles past sowieso. motorsteunen hoef je volgens mij niet te veranderen.
                    dacht alleen kabelboom.

                    keuring: als je er een blok in hangt wat ooit in een corsa gelevert is
                    -1.0 12v
                    -1.2 8v
                    -1.2 16v
                    -1.4 16v
                    -1.4 8v
                    -1.6 16v

                    dan is het omkeuren niet zo’n probleem.
                    alles netjes inbouwen, en knorren maar :jerry

                    #18086972
                    Erik_GSI
                      Lid sinds:
                      22 December 2012

                      ik heb al een blokje op de kop getikt een x14sz met 162xxx op klokje .ga hem maandag ophalen dus dan even lekker een dagje sleutelen,bedankt voor de snelle reacties

                      #18086973
                      corsa14slow
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 December 2011

                        oja, das waar ook, als er al een type goedkeuring is dan koste het iets van 5 tientjes..
                        de 1.2 heeft toch geen stabilsatorstangen? (in iedergeval Voor)
                        smallblock schijnen zonder al te veel sleutelen zo uit te wisselen (zoals van een c14nz naar een c14se te gaan)

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.