Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b bj98 X1.2SZ loopt op 3 cilinders!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 december 2012 om 17:11 #17253813
hallo
zal mij even voorstellen ik ben Erik kom uit groningen
rij in een opel corsa b eco
en heb de laatste 2week alleen maar problemen met me corsa b
bj 1998
zit een X1.2SZ eco blok in.
vorige week begon het al,auto bokken en stotteren bij 1800/2000 touren.MM lampje brande.
toen egr klep vervongen.toen deed die het eerst weer.
toen na een tijdje bij hoger dan 2000 toeren begon het MM lampje weer te branden maar verder geen gestotter of wat dan ook.
op den duur de auto kwalmen dikke witte rook,kwamen we er achter dat de auto een lekke koppakking had,dus samen met me kameraad koppakking vervangen.
auto liep goed daarna.toen 2dagen erna weer bokken en stotteren .
andere gasklep gemonteerd.
probleem opgelost DACHT IK.
totdat die later weer begon te ouwehoeren.auto wou opeens niet meer starten.dus weer met een vergrelde kop naar de sloop gegaan en daar een bobine en toebehoren weggehaalt van een auto die 119*** op teller had.
direct ook maar een BDP sensor van die auto afgesleuteld.eenmaal thuisgekomen de boel erop gezet.auto liep weer.. alleen nu op 3cilinders ..had de oude bougies nog liggen dus die er even ingedraaid en direct gekeken of alle bougies vonken.en dat deden ze.
nu kwam ik erachter dat bougie nummer 4 (die bij de bobine) dat die zwart was van de olie gemixed met benzine.boel schoongemaakt in de hoop dat die op 4 cilinders ging lopen maar niet dus .ben ten einde raad.
dus nog even in het kort wat ik al vervangen heb:
bobine met bougiekabels
bougies
gasklephuis
BDP sensor
koppakking
egr klep
en nog steeds niet lopen.
MM lampje brand niet!
hoop dat er iemand bij zit die mij de oplossing kan geven.
mvg Erik
22 december 2012 om 20:31 #18086965Compressie gemeten??
22 december 2012 om 20:39 #18086966kop laten vlakken toen je de koppakking hebt vervangen?
aangezien je olie bij je bougie hebt klinkt het mij als een lekke koppakking.22 december 2012 om 20:54 #18086967Zuigerveer kapot ? Hoeveel olie zit er in?
Misschien verstandig om bougie er uit te halen, schone doek bij bougiegat, zorgen dat er zoveel mogelijk olie/ brandstof uit is, als die cilinder verzopen is.. Dan gaat ie nooit lekker lopen voordat het er uit is, doe dit met minimaal 2 personen! En brandblusser ofc king:
23 december 2012 om 11:39 #18086968hallo bedank voor de reacties.
heb nog geen compressie gemeten,dat kan ik morgen wel even doen.
heb de kop laten afvlakken bij delftechniek.en alles schoongemaakt en alles met moment aangedraait.
auto heeft toen nog een week goedgelopen.dacht misschien dat hij een tandje versprongen was maar distributie lag nog gewoon strak om de tandwielen.
en uhmm als ik die bougie eruit haal dan is die schacht nat van de olie en benzine ,heb al geprobeert om hem droog te laten lopen ,maar mischien toch even de methode met de doek proberen;)
ik zal morgen direct even reageren van hoe of wat.
alvast bedankt!
5 januari 2013 om 10:16 #18086969even weer een update .heb alles gedaan wat hierboven stond.
conclusie olieschraapveer naar de knoppen waardoor die alleen maar olie etc in cilinder 4 gooit,
nu ben ik op zoek naar een andere blokje,
nu vraag ik mij af : kan ik van een 1.2 naar een 1.4 gaan ,
wil dat i.v.m stekkers .moet zoiezo 1.4 computer op ,.
maar kan ik die 1.2 eruit halen en een 1.4 erin zetten en plug and play ?
mvg
5 januari 2013 om 18:07 #18086970van een x12sz naar in x14sz is plug&play zelfs de ecu hoeft niet vervangen te worden (lees: kans op lambda, lucht, brandstof foutmeldingen) br. pomp hoeft niet vervangen te worden.
maar na bouwjaar ’97 is de keuring voor motor ombouw verandert en ook zeker stukke duurder…
je kunt natuurlijk ook de motorcode weg werken :angel5 januari 2013 om 18:12 #18086971een 8v zal er wel in gaan. ben met motorombouw nog niet bekend.
alles past sowieso. motorsteunen hoef je volgens mij niet te veranderen.
dacht alleen kabelboom.keuring: als je er een blok in hangt wat ooit in een corsa gelevert is
-1.0 12v
-1.2 8v
-1.2 16v
-1.4 16v
-1.4 8v
-1.6 16vdan is het omkeuren niet zo’n probleem.
alles netjes inbouwen, en knorren maar :jerry5 januari 2013 om 19:42 #18086972ik heb al een blokje op de kop getikt een x14sz met 162xxx op klokje .ga hem maandag ophalen dus dan even lekker een dagje sleutelen,bedankt voor de snelle reacties
5 januari 2013 om 19:57 #18086973oja, das waar ook, als er al een type goedkeuring is dan koste het iets van 5 tientjes..
de 1.2 heeft toch geen stabilsatorstangen? (in iedergeval Voor)
smallblock schijnen zonder al te veel sleutelen zo uit te wisselen (zoals van een c14nz naar een c14se te gaan) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.