Corsa B – Airco

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B – Airco

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Malina
    Deelnemer

Volgende week gaat de auto voor airco onderhoud naar de garage toe.
      Ik heb negatieve ervaringen gelezen over de airco van de Corsa b.
      Is dat volgens jullie gegrond of heeft het wellicht met het verkeerd gebruik te maken van de gebruikers?
      Bijvoorbeeld door te weinig gebruik te maken van de airco ook in de winter.
      Wat is jullie kijk hierop?
      Zijn er zwakheden t.a.v. de airco waar gelet dient te worden?

dockedmarc
      Deelnemer

wat voor negatieve dingen heeft u gelezen dan?
        doet uw airco het nog, of gaat hij juist naar de garage om te kijken waarom hij het niet doet?
        en in de winter vanaf 3 a 4 graden doet een airco het meestal toch niet omdat hij dan bevriest.

Jasper98
        Deelnemer

Voor zover ik weet zijn er niet meer aandachtspunten dan bij ieder aircosysteem, onderdelen die het in de regel wel eens begeven zijn de condensor of de aircopomp.
          De garage zal het systeem bij onderhoud o.a. controleren op lekkage en vaak de temperatuur bij de uitstroomroosters.

Groet,

Jasper

Malina
          Deelnemer

De airco doet het nog wel maar moet duidelijk gevuld worden.
            Ik heb angstverhalen gelezen over de pomp echter heb ik bij deze verhalen zo mijn twijfels bij.
            Zo zou de pomp binnen vier jaar het al begeven.
            Het is mij bekend dat onder de 4 graden plus minus het systeem niet werkt.
            Echter kan de airco voor ontwaseming en ontdooiing van de ramen ook gebruikt worden.
            Zie hiervoor de toelichting in de handleiding op pagina 91.

Jasper98
            Deelnemer

Laat je vooral niet bang maken door angstverhalen van anderen inderdaad. Het systeem vacumeren en opnieuw vullen met koudemiddel kan een goede oplossing zijn. Tegelijkertijd moet je natuurlijk niet vergeten dat het systeem op leeftijd is, maar met een oude auto in het algemeen gaat er nu eenmaal wel eens iets kapot.

De airco kan inderdaad ook gebruikt worden voor het ontwasemen van de ruiten, dat is bij de Zafira van mijn ouders vaak nodig. Bij mijn auto moet ik dat zelf doen…

Groet,

Jasper

dockedmarc
              Deelnemer

de functie om te ontwasemen is gebaseerd op het feit dat de airco het doet.
                als deze leeg is of om andere rede niet functioneert, zal het ontwasemen ook niet zo snel gaan als anders.

Jasper98
                Deelnemer

[quote quote=18341260]de functie om te ontwasemen is gebaseerd op het feit dat de airco het doet.
                  als deze leeg is of om andere rede niet functioneert, zal het ontwasemen ook niet zo snel gaan als anders.

[/quote]
                  Dat lijkt me logisch.

Malina
                  Deelnemer

Auto is vandaag naar de dokter geweest.
                    De magneetkoppeling van de airconditioning compressor is defect en zal vervangen worden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.