Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B achterlichtunits vervangen..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2011 om 17:58 #17231763
Woest ben ik!! Ja, in de eerste plaats op mezelf omdat het me niet lukt, wat in mijn beleving toch simpel moet zijn.
Ik heb 2 witte chromen kappen voor achter gekocht. Dus ik op jacht naar mooie gloeilampsetjes. Vandaag kunnen ophalen eindelijk. Ik haal rechts de printplaat van binnen eruit, nieuwe lampjes erin, fluitje van een cent.
Toen op jacht naar die 4 schroefbouten die de reflector vasthouden. De 2 bovenste zo eruit met rateltje ‘8. Die rechtsonder-buitenkant ook. Gaat lekker dacht ik. Maar toen kwam ik bij die schroefbout die linksonder aan de binnenkant zit. Ik kom er met geen mogelijkheid bij! Niet met de dopsleutel, niet met een kleine steeksleuteltje. Die kunststof binnenkap van het interieur zit precies vóór dat schroefboutje en maar 1 cm ruimte ertussen. ‘t Is een Corsa B van ’99.
Maar hoevelen onder jullie hebben die reflectoren niet ooit vervangen of losgehad?!Ben ik nou een mongool, of is het standaard slopen die binnenkant om bij dat 4e schroefje te kunnen komen?
Hellup, mijn Blingbling komt niet af.. :swear
Dunc
27 januari 2011 om 18:03 #17805933dopratel met een wartel gebruiken? ;)
27 januari 2011 om 18:05 #17805934ringsleutel? ff pielen maar het werkt wel
27 januari 2011 om 18:06 #17805935[rquote=1853301&tid=141439&author=McKaamos]dopratel met een wartel gebruiken? ;)[/rquote]
Grote vriend, Jaah, heb ik gebruikt. Zelfs zo’n kortstelig rateltje met 8 erop. Maar die kap zit er tóch voor en heb geen speling voor de dopsleutel.
Maar jij hebt het over een “wartel’ . wat bedoel je daar precies mee? p.s. ik heb geen uitgebreid gereedschap thuis hoor..27 januari 2011 om 18:07 #17805936[rquote=1853309&tid=141439&author=*Jurgen*]ringsleutel? ff pielen maar het werkt wel[/rquote]
ja ring- en steeksleutel heb ik gebruikt. Tussen buitenkap en kunststof kan ik maar een slagwijdte van ca. 2 cm. maken.. met de sleutel
27 januari 2011 om 18:13 #17805937Een wartel, dat is zo’n “om een hoekje” ding wat je tussen je ratel en je dop kan zetten, eventueel met een verlengstuk zodat je ratel fatsoenlijk ruimte heeft.
Edit:
Zo’n ding.
27 januari 2011 om 18:19 #17805938[rquote=1853324&tid=141439&author=McKaamos]Een wartel, dat is zo’n “om een hoekje” ding wat je tussen je ratel en je dop kan zetten, eventueel met een verlengstuk zodat je ratel fatsoenlijk ruimte heeft.[/rquote]
Zat ik eerst ook aan te denken, om zo’n soort inbussleuteltje op de dop te zetten. Maar probleem blijft dat de dop mt.8 zélf al niet de ruimte heeft om over de kop van de schroefbout te komen, anders had ik het verlengstukje nog wel kunnen gebruiken weet je?
27 januari 2011 om 18:42 #17805939zonder kromme klauwen gaat het wat moeilijker ja :D
27 januari 2011 om 18:47 #17805940‘t Is bijna crimineel toch zoiets? Je zou bijna gaan schreeuwen om een How To voor achterlichtunits..
Ben bijna in staat om die rooie dingen er gewoon van buiten af te rammen en dan van binnen die schroef met de tang terug te draaien…Of ehh, kan ik dan net zo goed gelijk dat ding van de brug af duwen?
27 januari 2011 om 18:51 #17805941dat paneel schroef je zo los eventueel,zo moeijlijk is het niet.
gewoon even doorzetten
27 januari 2011 om 18:56 #17805942[rquote=1853389&tid=141439&author=RonaldH]dat paneel schroef je zo los eventueel,zo moeijlijk is het niet.
gewoon even doorzetten [/rquote]
Eey Ronald, dat zijn geen schroeven, d’r zitten van die plastic buttons op. Type plastic popnagels geloof ik. En volgens mij zitten er onder die buttons ook nog Torxschroefjes?
27 januari 2011 om 18:59 #17805943die kan ‘buttons’ kan je zo los wippen met een platte schroevendraaier. en met een torx schroevendraaier/dop die schroefjes ff los draaien dan kan je de kap iets naar je toe trekken en heb je genoeg ruimte
27 januari 2011 om 19:03 #17805944[rquote=1853398&tid=141439&author=yo!rick]die kan ‘buttons’ kan je zo los wippen met een platte schroevendraaier. en met een torx schroevendraaier/dop die schroefjes ff los draaien dan kan je de kap iets naar je toe trekken en heb je genoeg ruimte[/rquote]
Dat zijn toch van die zeskantige schroefbitjes toch, die Torx-draaiers?
27 januari 2011 om 20:31 #17805945Nouweehhh met een doppie 8 en een kniestukje en een verlengstuk moeten ze gewoon loswillen hoor. En anders trek je gewoon dat stuk interieur aan de kant zodat je er wel fatsoenlijk bij kan.
28 januari 2011 om 09:29 #17805946Ik heb de achterlichten los gekregen met een steeksleuteltje.
Zodra je de schroef er 1 cm uit heb ken je je lichtunit naar buitendrukken. (oftewel weer 1 cm extra ruimte) Daarna draai je de schroef er helemaal uit en voila lichtunit is eruit..Althans zo heb ik het voor elkaar gekregen zonder binnen kap los te halen
28 januari 2011 om 09:40 #17805947[rquote=1853762&tid=141439&author=Robske]Ik heb de achterlichten los gekregen met een steeksleuteltje.
Zodra je de schroef er 1 cm uit heb ken je je lichtunit naar buitendrukken. (oftewel weer 1 cm extra ruimte) Daarna draai je de schroef er helemaal uit en voila lichtunit is eruit..Althans zo heb ik het voor elkaar gekregen zonder binnen kap los te halen[/rquote]
Hoi Robske,
Ik ga het zo weer proberen. Gister werd het te donker en zag ik buiten niets meer. Mijn vingers waren bevroren. Straks weer, want complete units liggen eruit, dus kan niet rijden ermee. Typisch, had gister ook met sleuteltje 8 geprobeerd, kon er toen ook niet bij. Ik ga proberen die binnenkap weg te drukken met iets groots wat er tussen kan, zodat ik miss meer speling heb voor het losdraaien..
29 januari 2011 om 09:13 #17805948BAM!!
Ze hangen er op. Heb met een heel klein spiegeltje zitten vlooien in de ruimte van lampenunit rechts. Zo had ik een beter zicht op dat verscholen schroefboutje. Moest wel op de knietjes, anders kon ik het niet zien. Ja, en dan óók nog in spiegelbeeld proberen te sleutelen, ken je dat?
Enfin, na 25 minuten was het me rechts gelukt. Ik heb resp. maar drie schroefbouten vastgezet (shame) en die lastige niet..Aan de linkerzijde was ik in 10 min. klaar, eraf en erop dus! Goh, zonder al jullie aanmoedigingen had ik de klus niet afgekregen. Nog bedankt hiervoor.
Nu gaat ie dinsd. naar de garage. Een knul had zijn Angel Eyes bij mij erop gezet, zonder de 2 motortjes over te zetten om de koplampunit te richten. Nu schijn ik rechts in de bomen haha. De garage had er naar gekeken en die zei dat de motortjes functioneert in de A.Y. en kunnen worden overgezet (kan niet bij alle modellen had ik begrepen hier in het forum). Ga daar niet zelf aan klungelen. Afstelapparatuur heb ik toch niet.
Ach en ondertussen ga ik mijn dakspoilertje met 3e remlicht in kleur spuiten en die trachten achterop te zetten..Ik hou jullie op de hoogte!
Dunc
:kewlpics29 januari 2011 om 09:16 #17805949Mooi dat het gelukt is!
Erwin
29 januari 2011 om 09:20 #17805950ziet er netjes uit! heb je ze wel goed vocht dicht gemaakt?
29 januari 2011 om 09:21 #17805951heb de mijne toen afgekit idd en toen erin gedaan zat ook wel zon strip in de lamp.
Erwin
29 januari 2011 om 09:23 #17805952[rquote=1854577&tid=141439&author=DeMeistah]ziet er netjes uit! heb je ze wel goed vocht dicht gemaakt?[/rquote]
Ze waren nieuw, en de rubberen ringen zaten vastgekit op de reflectoren. Na het plaatsen had ik weliswaar boven nog een paar mm. speling, maar dat betrof echt tussen de complete kap en het chassis. Dus kan in de lampenunit zelf geen vocht bij volgens mij. Er hoort toch een gat in te zitten om de warmte af te voeren?
29 januari 2011 om 09:26 #17805953[rquote=1854580&tid=141439&author=Dunc][rquote=1854577&tid=141439&author=DeMeistah]ziet er netjes uit! heb je ze wel goed vocht dicht gemaakt?[/rquote]
Ze waren nieuw, en de rubberen ringen zaten vastgekit op de reflectoren. Na het plaatsen had ik weliswaar boven nog een paar mm. speling, maar dat betrof echt tussen de complete kap en het chassis. Dus kan in de lampenunit zelf geen vocht bij volgens mij. Er hoort toch een gat in te zitten om de warmte af te voeren?[/rquote]
weet ik niet, maar weet wel dat het met licht units heel belangrijk is om even dicht te kitten.
even in de gaten houden of je condens krijgt dus.29 januari 2011 om 09:31 #17805954[rquote=1854582&tid=141439&author=DeMeistah][rquote=1854580&tid=141439&author=Dunc][rquote=1854577&tid=141439&author=DeMeistah]ziet er netjes uit! heb je ze wel goed vocht dicht gemaakt?[/rquote]
Ze waren nieuw, en de rubberen ringen zaten vastgekit op de reflectoren. Na het plaatsen had ik weliswaar boven nog een paar mm. speling, maar dat betrof echt tussen de complete kap en het chassis. Dus kan in de lampenunit zelf geen vocht bij volgens mij. Er hoort toch een gat in te zitten om de warmte af te voeren?[/rquote]
weet ik niet, maar weet wel dat het met licht units heel belangrijk is om even dicht te kitten.
even in de gaten houden of je condens krijgt dus.[/rquote]Maar dan bedoel je dus echt tussen de rubberen ring en het glas. Want dat zit keivast.
29 januari 2011 om 12:10 #17805955Nee Ton tussen de auto en de achterlichten moet vocht dicht zijn anders wordt je kofferruimte nat.
29 januari 2011 om 12:12 #17805956[rquote=1854727&tid=141439&author=angelg7]Nee Ton tussen de auto en de achterlichten moet vocht dicht zijn anders wordt je kofferruimte nat.[/rquote]
u2u for you..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.