Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B ’99, start problemen/gasklephuis/stappenmotor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2014 om 21:40 #18177266
als je een luikje hebt is het in een paar uurtjes wel klaar
1. bougies loshalen zodat de motor makkelijker met de hand is rond te draaien
2. luikje openen en drukgroep losdraaien
3. koppelingskabel losmaken en hevel helemaal terugduwen
4. kapje op de bak aan wielzijde losmaken, komt wat olie uit
5. borgboutje op prise as losmaken
6. (dacht) m6 boutje indraaien (zelf heb ik er een met haak)
7. met een slagtrekker, of stukje touw met vuistje er aan prise as er uit trekken/rammendan valt het hele spul er tussenuit
terugbouwen, plaat en drukgroep tussen bak en blok houden
en prise as er terug door steken
de rest spreekt voor zich lijkt me4 februari 2014 om 21:46 #18177267Dat kan alleen bij Bakken met een Luikje en een Plat vliegwiel..
Deze heeft geen luikje. Normaal gesproken
Willem
4 februari 2014 om 22:00 #18177268Het is een beetje onduidelijk welke bak dat wel/niet heeft. Heb hier een F13 bak, met plat vliegwiel en een inspectieluikje. Dus daar lukt dat prima mee!
@Trashmetal: Was M7 draad om als trekker in die prise-as te draaien :thumbup4 februari 2014 om 22:04 #18177269Normaal zit er geen Inspectieluikje onder een X12XE, vandaar mijn opmerking.
Bij de X14SZ wil dat nog WEL! eens het geval zijn, dat daar een Luikje onder zit.
Willem
4 februari 2014 om 22:12 #18177270Maarja het is ook niet super veel werk een corsaatje.. zo gepiept
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
4 februari 2014 om 22:20 #18177271Als je zag hoe het bakkie er vorige week af ging bij een Corsa-B met een 2.0T motor erin, dan is dit helemaal appeltje eitje
5 februari 2014 om 23:33 #18177272Bak ligt eronderuit, plaat was nog redelijk, veren van de drukgroep niet meer, waren naar binnen blijven staan. Nu de juiste onderdelen besteld en hopelijk t weekend klaar.
Brak nog een moer af die op de radiateurbalk zit… roest daar een ‘beetje’, dus heb met een los zaagje onder de aircoradiateur moeten zagen om t los te krijgen. Morgen op t werk maar opzoek naar een lange bout.
Had idd geen inspectieluik. Heeft mn ascona wel…
6 februari 2014 om 16:18 #18177273Jup, mijn Ascona heeft ook een Inspectieluik (Ascona-C3 1986 16SV met F13-5 W3,94 bak).
Ook de Corsa-B 1.5TD 1999 heeft een Inspectieluik op de F13-5 W3,74 bak.8 februari 2014 om 10:27 #18177274Als ik het kleppen deksel van de X12XE los maak voor inspectie van sludge/kettingspanner enz. heb ik dan voor het monteren een nieuwe pakking nodig ?
Anders ga ik die eerst halen voor dat ik um demonteer :D
Bedankt!
8 februari 2014 om 16:41 #18177275Wel raadzaam.
Kan de foto’s nu niet plaatsen, maar had weer zo’n ketting motortje waar ALLES van dicht zat.
Willem
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
6 april 2014 om 16:12 #18177276Hallo,
heb nog wat vraagjes over de corsa x12xe
– Met starten valt ie terug naar een heel laag stationair toerental, waardoor die weer uitvalt.
– Geef ik met starten direct een beetje gas klimt ie even omhoog en valt die terug naar normaal stationair toerental.
– Het toerental bij gas los laten blijft lang hangen.
Nu had ik het idee om het gasklephuis schoon te maken, en had ergens iets gelezen van het reinigen van de stappenmotor, is er iemand die mij hier iets meer over kan vertellen en eventueel een oorzaak van het probleem kan geven?Verder nog handige tips bij het vervangen van de multiriem? Lijkt me geen al te ingewikkeld klusje, maar als iemand wat inside info heeft maakt dat de boel natuurlijk wel makkelijker.
Zaterdag worden de schijven voor vervangen, de vorige eigenaar heeft er wel nieuwe blokjes op gezet maar de schijven aan de binnenkant hebben een grote geroeste rand, en tril jij uit de auto als je boven de 80 op de rem trapt.
Bryan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.