Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B ’99, start problemen/gasklephuis/stappenmotor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 oktober 2013 om 20:56 #17260994
Mede forummers,
Heb voor mijn vriendin een corsa gekocht, x12xe.
Kilometerstand zou 140 moeten zijn, maar nadat we thuis waren de APK papieren eens grondig bekeken(op locatie alleen even de vermelde gebreken bekeken). Nu blijkt dat de kilometerstand bij laatste APK op bijna 220 zit.Is er nog ergens waar ik op moet letten nu dit verschil aan het licht is gekomen?
Doe uiteraard een beurt en kijk de boel na, maar qua motor betreft.Houd soms een klein beetje in, niet ernstig.
Iemand tips en ervaring met deze kilometerstand?
Mvg,
Bryan
1 oktober 2013 om 23:34 #18177242Ik zou eerst maar eens terug gaan naar de verkoper, om ff verhaal te halen…
2 oktober 2013 om 02:32 #18177243Deze blokjes zijn gevoelig kwa luchtmassameter.
Ook de distributieketting geeft geregeld problemen
2 oktober 2013 om 08:47 #18177244Inhouden geeft inderdaad direct vermoeden van problemen met de luchtmassameter met deze blokken.
Maar als de teller is terug gedraaid zou ik toch zeker verhaal gaan halen!Sowieso goed uitkijken of er niet nog meer punten zijn waar aan is gerommeld…
2 oktober 2013 om 12:37 #18177245Even ter aanvulling, het kan ook dat de tellerunit vervangen is voor een ander exemplaar met 75.000 minder op de klok.
2 oktober 2013 om 12:51 #18177246AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat zou de verkopende partij dan wel even kunnen (en mijns inziens móeten) vermelden ;) Zouden ze ook doen als er een teller inzit met teveel kilometers ;)
2 oktober 2013 om 14:44 #18177247Inderdaad eerst teruggaan en navraag doen.
2 oktober 2013 om 15:05 #18177248Voor deze motor is het alleen een Voordeel!! die hogere stand. Dat verhaal Distributieketting, zal je minder gauw last mee hebben ivm de hoge kilometerstand.
Bij de meeste waar de distributieketting en spanners van kapot gaan, staat de teller op 140.000km of minder!!De luchtmassameter wil wel kapot inderdaad, maar dat gebeurt bij deze ook met 80.000 of 100.000km.
Willem
2 oktober 2013 om 15:34 #18177249Het is op zich niet erg dat een auto een andere kilometerstand heeft dan afleesbaar is, mits dit maar gemeld wordt. Ik zou er zeker mee terug gaan, ben benieuwd wat de rede van de autoverkoper is.
wim-v6, dus boven de 140.000 km ben je uit de gevaren-zone? :hmmz
2 oktober 2013 om 18:32 #18177250Inderdaad, natuurlijk even terug gaan ermee.
@Carpento wrote:
Dat zou de verkopende partij dan wel even kunnen (en mijns inziens móeten) vermelden ;) Zouden ze ook doen als er een teller inzit met teveel kilometers ;)
Uiteraard.
Praat het ook niet goed, maar wilde even inhaken op het terugdraaien aspect.2 oktober 2013 om 20:02 #18177251Verkoper reageert niet meer op telefoontjes. Huisadres geen weet van, auto stond in n garagebox.
Weet voldoende denk ik. Kan er wel aangifte tegen doen, handelen met voorbedachte rade.2 oktober 2013 om 20:07 #18177252:jerry
Doen ze toch niets mee…Twas ook vast geen normaal bedrijf waar de auto weg kwam.
3 oktober 2013 om 07:40 #18177253AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dan zou ik inderdaad je ‘verlies’ nemen, voor wat betreft de ketting loop je dus kennelijk niet al te veel risico (Onze heeft inmiddels 149.000 gelopen, nog even en we zijn dus kennelijk ook uit de gevaarlijkste regionen) en verder heb je dus inderdaad een auto met meer levenservaring als je verwachtte. Hopelijk ga je niet al te veel kosten ermee krijgen maar ik zou de boel wel een keer een grote beurt geven ofzo. Just to be sure ;)
3 oktober 2013 om 11:05 #18177254Als je een beetje handig bent dan zou ik altijd een “grote”beurt geven.
Dan ben je al een stuk zekerder en heb je meteen alles even na kunnen kijken :)verder veel plezier met je Corsa :)
Rik :)
3 oktober 2013 om 12:56 #18177255Sowieso aangifte doen, al doen ze er waarschijnlijk weinig mee, maar je weet nooit.
6 oktober 2013 om 16:45 #18177256Een grote beurt zoiezo, en dat ‘handig’ zit er wel in. Ben tenslotte monteur, van de grote vrachtwagens dan wel, maar dat lukt met de kleintjes ook wel.
Heb verder de auto even nagelopen en niks geks tegen gekomen.Maar dat met de LMM, slaat de motor ook af op het moment als je hem start? Geef ik geen gas loopt de motor vaak ongeveer 300 toeren, na iets meer gas blijft ie gewoon rond de 800 draaien, wat mij een logische snelheid lijkt…
8 oktober 2013 om 19:07 #18177257wim-v6, dus boven de 140.000 km ben je uit de gevaren-zone?
Nee, maar dan is het spul vaak al een keer vervangen.
8 oktober 2013 om 19:46 #18177258AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ah jakkes, dan is er dus alsnog dikke kans dat de onze een keertje moet :p Wij hebben onze X12XE bij 110.xxx gekocht en we zijn inmiddels op 149.7xx. Van mij mag ‘ie het nog wel even gewoon blijven doen :angel
12 oktober 2013 om 12:29 #18177259@joop1970 wrote:
wim-v6, dus boven de 140.000 km ben je uit de gevaren-zone?
Nee, maar dan is het spul vaak al een keer vervangen.
Juist niet, de meeste die nu op 2 ton staan draaien allemaal op de 1e ketting, deze motoren zijn Schoner gebleven door de langere warme ritten!!
ik weet ze zelfs met 3ton op de klok en de 1e ketting.De meeste X10XE Z10XE Z10XEP Z10XER A10XER X12XE Z12XE Z12XEP Z12XER A12XER Z14XEP Z14XER A14XER motoren met weinig kilometers, zitten gewoon helemaal dichtgeslibt met sludge door de korte koude en louwe ritten, hierdoor komt de spanner ook verstopt te zitten en slaat de ketting de spanner kapot omdat deze los gaat hangen..
Willem
14 oktober 2013 om 15:28 #18177260oh jee, mijne heb een stand van 135 atm :P
mr laten we t mr niet hopen14 oktober 2013 om 18:05 #18177261GOED onderhouden, liever vaker dan te weinig verversen, en haal het kleppendeksel eens los, deze zit vaak dicht van de sludge, (Carterventilaite zit in het kleppendeksel verwerkt).
Willem
6 december 2013 om 15:38 #18177262Even het verhaaltje…
Heb een andere teller in de corsa gezet omdat deze niet meer goed werkte. Nu deed de nieuwe het prima, alles werkte weer. Nu heb ik even naar het klok/datum display gekeken aangezien deze geen verlichting meer gaf op het moment dat je stads/dimlicht aanzette.
Zoals ik hier en daar had gelezen zou het helpen om even de stekker te verwijderen en opnieuw in te steken. Ook direct nieuwe lampjes erin gezet en probleem is daar nu opgelost, dimt ook prima.Nu doet de dashbordverlichting het opeens niet meer… HELP!
Wie kan mij verder helpen? Is met dit weer niet verstandig rijden.Groet,
Bryan
17 december 2013 om 17:24 #18177263Denk toch wel zekeringen nakijken. En anders gaan er dezelfde lampjes in als bij je TID (klok, datum etc.) kost ook de wereld niet.
4 februari 2014 om 20:42 #18177264Koppeling van de corsa volledig eruit… Doet niks meer. Dus maar vervangen deze week.
Nog tips van dingen waar ik op moet letten?Groet!
4 februari 2014 om 20:59 #18177265Zit daar niet een bak onder met een inspectieluikje en een plat vliegwiel? Kun je zonder veel moeite de plaat en druklager vervangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.