Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b 2000 1.2 16 v motorlampje gaat branden in zijn 4
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2015 om 00:39 #17272035
Hallo,
Ik ben sinds 1 week eigenaar geworden van een corsa b uit 2000 het gaat om een 1.2 16v. Ik heb hem vrijdag 22 mei naar de garage gebracht en uitlaten lezen. Me motorlampje ging aan en met gas los laten ging hij gelijk weer uit. Dit heb ik ook aangegeven bij de garage en die zei tegen mij dat het me lambdasonde is en heeft die gewist uit me systeem. Ik heb daarna een half uur gereden en alles leek weer goed te zijn totdat ik de snelweg op ging en 120 wou gaan rijden. Het lampje sprong gelijk weer aan toen ik net in zijn 4 reed. Heb toen gelijk me gos los gelaten en het lampje ging weer uit. Lees hier op het forum dat het me lmm (luchtmassameter) zou kunnen zijn alleen dat komt niet te voorschijn als ik hem laat uitlezen. Iemand enig idee hoe ik het kan bevestigen dat het me lmm is?
Ik wacht de reactie’s af.
gr
Alwin
23 mei 2015 om 02:19 #18285342Als de garage je ecu uitgelezen en gewist heeft en je weer een mml ziet branden en daarna uit gaan dan is je foutcode gewoon opgeslagen.. Dus dan zou je je ecu opnieuw uitlezen en dan zal je fout naarvoren komen… Als het weer de lambdasonde is zal die de boosdoener zijn van je probleem.. Als je deze vervangt.. Alleen de originele lambdasonde gebruijen van opel (GM motors). Opels vinden universele en imitatie niet zo leuk en geven meer storingen na vervanging van…
27 mei 2015 om 06:41 #18285343In sommige gevallen kan het zijn dat er een storing van de lambda wordt opgeslagen, maar het defect in werkelijkheid bij de lmm ligt..
Heb je ook dat de motor “hapert” als je optrekt? Toen bij mij de lmm stuk was zakte hij rond de 4000 toeren duidelijk in in vermogen.
Als je dat ook hebt kan je proberen om de stekker van de lmm te halen en dan een stukje te gaan rijden. Is de hapering dan weg, dan ligt het aan de lmm.Maar zoals bart-gsi ook al zegt, even bij de garage checken of ze wel de originele hebben gebruikt, lijkt me een goede actie om mee te beginnen…
27 mei 2015 om 06:52 #18285344Ik heb meermaals gehad dat de storing op de lambda werd gegeven bij de x12xe, en de fout in de LMM zat.
Bijde zijn in dit geval een mogenlijke oorzaak.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 mei 2015 om 06:55 #18285345Wat hij zegt ^^^^.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.