Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B 1999 stottert / verliest vermogen
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 februari 2024om 22:09 door trashmetal.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2024 om 22:25 #18549887
hallo ik ben Manfred
Mijn zoon is in het bezit van een opel corsa b bouwjaar 1999 het is zijn eerste autootje en is er best trots op
OPEL Corsa B Hatchback (S93) 1.2 i 16V (F08, F68, M68) Benzine (65 Pk / 48 kW X 12 XE, bj van 1998 – 2000)
deze stottert/ verliest vermogen tussen 1500 en 2000 rpm bij rustig gas geven het rare is dat als ik stationair het gaspedaal intrap tot de vloer doet hij het wel gewoon Dit ontstond zomaar ineens savonds neergezet smorgens probleem ben geen leek op sleutelgebied dus ben gaan zoeken nu bleek dat de stationaire regelklep reageerde niet deze vervangen(door Stationaire regelklep ERA 556013A) geen resultaat (de oude opengeschroefd en schoongemaakt de koolborstels en ankertje van het electromotertje waren sterk vervuild en draaide daardoor niet meer ) dus toen deze het weer deed ook geprobeerd maar resultaat bleef hetzelfde naar garage geweest laten uitlezen en kwam luchtmassameter als storing naar voren diverse keren gereset en weer getest bleef luchtmassameter als storing deze vervangen door de orginele bosch wat erin zat maar geen verbetering als storing met uitlezen blijft de luchtmassameter verschijnen uit pure wanhoop de krukassensor vervangen door de zelfde wat erin zat maar ook geen resultaat
wie o wie gaat mij het verlossende antwoord geven of een duw in de goede richting want sta beetje met rug tegen muur en kan wel blijven vervangen maar ook dat kost geld
alvast bedankt
6 februari 2024 om 08:14 #18549901Bougies nagekeken?
Misschien dat de bobine aan het overlijden is en een lichte misfire vertoont.
6 februari 2024 om 08:50 #18549902hey trashmetal
die wil ik vandaag eens eruit halen en nakijken had er nog niet aan gedacht omdat ik de storing op lmm krijg
egr klep heb ik ook al schoongemaakt was niet echt vuil
6 februari 2024 om 14:36 #18549920ook maar gelijk compressietest gedaan vanaf distributiezijde 1=12,5 bar 2=15 bar 3=15 bar4= 14 bar
nu is mijn vraag bij de bobinebrug breken er zo zonder moeite stukjes uit kan dit kwaad en kan ik een bobine brug doormeten cq testen ?
ohh en bougies 2t/m 4 zaten handvast erin geen sleutel nodig gehad
7 februari 2024 om 12:23 #18549955Je kunt de weerstand van de spoelen doormeten.
https://www.winparts.nl/blog/bobine-doormeten-alles-wat-je-moet-weten
Gezien de rubbers best een beetje aan het vergaan zijn kan het ook goed wezen dat de veertjes geen goed contact meer maken met de contactpunten.
Als dat zo is heb je geluk rubbers lostrekken puntjes en veertjes beetje schoonschuren nieuwe rubbers bestellen en bougies klaar is kees.
Heb al meerdere motoren met bobinebrug zo gefixt.
Toch is het niet altijd feest en heb ik nu een corsa c staan waar de bobinebrug wel was overleden.
Heb er eentje voor 3 tientjes gescoord bij opel sloperij Vrijhoeven in Heesbeen.
Van beide bobines de beste rubbers en veertjes gepakt en terug in mekaar gebeund.
Ook weer opgelost.
Die melding over de luchtmassameter is mij toch een raadsel.
Bij misfires kun je wel hebben dat de lambdasonde hem begint te flippen maar LMM nog nooit meegemaakt.
7 februari 2024 om 12:41 #18549956dankje ik ga morgen weer verder beunen
7 februari 2024 om 21:15 #18549975ik zou de bobine maar vervangen ivm lek spanning bij belasting dit komt door de afgebroken stukken van de isolatie
7 februari 2024 om 22:09 #18549979De rubbers/isolators zijn gewoon los te bestellen beetje zonde van je geld daar de hele bobine voor te vervangen als deze verder nog goed is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.