Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B 1998 met 1.5d isuzu schokt bij gasgeven,loslaten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2016 om 14:02 #17276860
Mijn vrouw is in het bezit van een mooie kanariegele werkauto. Een corsa b uit 1998 met een 60pk dieselmotor.
Ondanks dat hij ruim 3 ton gelopen heeft nog keurig strak en hard. Ook de motor ziet er top uit.
Probleem is alleen dat bij het schakelen en iets harder gas geven dan heel rustig de auto schokt. Ook bij gas loslaten schokt de auto iets.
Iemand die vergelijkbare problemen heeft gehad en de oplossing weet?
Heb al reinigingsmiddel in de motor gedaan. Maar twijfell bij deze kilometerstand toch ook wat aan de motorsteunrubbers.
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Peter
3 juni 2016 om 22:46 #18320270Ik denk eerder de motorsteunen een beetje wat soepel beginnen te worden.
Mijn 1.5TD danst ook wel een beetje bij gas geven en loslaten.
De ophanging van de motor is ook expres wat soepel gehouden om de motortrillingen te beperken in de auto.Ik wil best wel eens rijden, om te voelen of het goed is.
Ik zit zelf in de regio Den Haag / Rotterdam.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
4 juni 2016 om 02:39 #18320271en misschien dat wim-v6 je 60 pk naar 100 pk kan krijgen voor weinig… dan heb je een bonus :P
4 juni 2016 om 15:50 #18320272Is het een 1.7D (60pk) of 1.5TD (67pk)??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 juni 2016 om 19:59 #18320273Hoi Allemaal, heel erg bedankt voor de reacties!
Door drukke werkzaamheden en persoonlijke omstandigheden niet eerder aan toegekomen om jullie uitgebreid te bedanken en even terug te reageren!Het is een 1.5d, helaas zonder turbo.
Heb even gekeken, en het lijkt inderdaad om de motorsteunen te gaan. Ik kan het blok met twee handen vrij makkelijk heen en weer bewegen.
Het is een oude kanariegele dame die toch wel wat kleine en grotere dingen mankeert.
Maar ja, het op de weg houden en het telkens weer een stukje beter maken is iets dat mij wel aan het hart ligt.
Het is ook een beetje de hobby denk ik van veel mensen hier.Wat het vermogen betreft is het inderdaad karig te noemen. Met een hele korte één, en in de vijfde versnelling kost het echt veel tijd om de 150 aan te kunnen tikken.
Maar desalniettemin, leuk om mee bezig te zijn.
Vandaag weer een nieuw wiellager gemonteerd linksachter. Wat een rust weer in de auto!Afijn ik dwaal af. Ik zal over een week even de motorsteunen vervangen. En uiteraard het resultaat even laten weten!
@Wim, hoe krijg jij in vredesnaam zon corsa van 60 naar 100? Nokkenas vervangen?Groetjes,
Peter
8 juni 2016 om 07:19 #18320274Type motor:
Een ding klopt niet in het verhaal 1.5D en 1998:
De 1.5D is tot 1995 geleverd in de Corsa-B, daarnaast is het voor een Corsa-B 1.5D al heel knap dat ie 150 haalt (top op papier 145km/u dacht ik).
Vanaf modeljaar 1996 zijn de Volgende Diesels verkrijgbaar:1.7D X17D 60pk top 160km/u
Kofferklep aanduiding: CORSA_D1.5TD X15DT 67pk top165km/u
Kofferklep aanduiding: CORSA_TDIk weet niet of je (eventueel via Persoonlijk Bericht je kenteken zou kunnen geven, kan ik eens uitzoeken wat er in ligt.
Motorsteunen:
De diesels in de Corsa Diesel hangen heel vrij van zichzelf.
Best kans dat daar niks aan mankeert.
De Motorsteunen van mijn Turbo Diesel zijn nog de originele na 367.000km.
Motor hengt er flexibel in, dat is bij mij ook.
Ook ik heb iets last van schuddend gedrag bij optrekken en gas los laten.Weinig Vermogen:
Aan het vrmogen van zowel de geblazen als ongeblazen Corsa is wat aan te doen.
Dit is een vrij eenvoudige operatie, niet meer en niet minder dan de diesel iets meer diesel voeren.
Door de karige brandstofinspuiting word deze dieselmotor ook wat schokkerig.
Dit kan je doen door de roetschroef op de dieselpomp iets in te draaien (halve slag).Van 67 naar 100pk:
Bij mijn Turbo Diesel heb ik dit bewerkstelligd door de:Roetschroef een knap end in te draaien (ruim 3/4 rond).
Ring regeling inspuiten bij turbudruk (drukplunjer) verwijderd, dan kan hij op hogere turbodruk meer diesel inspuiten.
Een Boost Controller geplaatst.
Hiermee kan je de maximale Turbodruk afstellen, deze staat bij mij op 1,5 / 1,6bar afgesteld tov de originele 0,6 / 0,7bar overdruk.Gemeten is er met de nog standaard uitlaat van 45mm binnendiemeter.
Deze is inmiddels vervangen voor een 55mm binendiameter uitlaat, waardoor bij mij de motortemperatuur redelijk lang goed blijft, bij sportief rijden of verslepen van zware lasten moet ik hem wel goed in de gaten houden.
Ik kan ook geen hogere constante snelheid aanhouden dan 185/190km/u dan word de motor te warm.
Hier ben ik mee bezig dit op te lossen door een intercooler te en een externe Oliekoeler te plaatsen.
Wiellager:
De ring achter de centrale moer moet je kunnen bewegen als deze aan gedrasid zit, anders kan je zo weer een nieuw wiellager plaatsen.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
8 juni 2016 om 11:55 #18320275SMOKING!! :thumb :thumb :jerry :jerry
Maar wel nicotine vrij. ;) king: :kewlpics
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.