Corsa B 1997 aanjager probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B 1997 aanjager probleem

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    linkmario

Hoi Heren,

Sinds een tijdje heb ik nu een Corsa B X1.4SZ driedeurs uit 1997, gekocht met km stand 132 en nu alweer 137.

Nu heb ik een probleem met mijn aanjager, deze werkt alleen op stand 4. Standje uit, 1, 2 en 3 werken niet. Nou was ik laatst even aan het rijden(retourtje eindhoven-nijmegen) en toen deden de overige standen het wel. De volgende rit was de oude situatie weer terug.

Weet een van jullie waar dit aan zou kunnen liggen? Alvast bedankt!

jeroenk
      Deelnemer

Kachelweerstand is vermoedelijk kapot ;)

BlackDevil

Als alleen stand 4 het doet, is normaliter de voorschakelweerstand defect. Stand 4 is de volledige stroomtoevoer. In de overige standen wordt door middel van de voorschakelweerstand de stroomtoevoer ‘verslechterd’, ofwel een grotere weerstand geschakeld, waardoor de aanjager langzamer draait. Lijkt erop dat je een los contact hebt. Anders ff de stekkers nalopen van de aanjager en de voorschakelweerstand. Is ie dan toch kapot, dan moet ie geheel vervangen worden. Zit onder je interieurfilter onder de kleppen verborgen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.