Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B 1.7 D zit vast in zijn 3e versnelling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 november 2013 om 11:31 #17262158
Hallo,
Ik heb een corsa 1.7 diesel uit 1995 en die zit vast in zijn 3e versnelling, koppeling werkt gewoon. wie kan mij vertellen welke bak hier aan zit? is dit een f13? ik kan dit verder nergens terug vinden in de auto of op de bak. Zou de bak stuk zijn, of kan het nog iets anders zijn?
Alvasst bedankt maarweer!
26 november 2013 om 21:54 #18195488kan dat de bak stuk is, kan ook zomaar dat het Schakelmechaniek ergens tegenaan zit.
Schakelmechaniek vind je ongeveer onder je koelvloeistofpotje / dieselfilter.
oja, zit een F13 op, meestal de F13-5 WR3,55
Willem
3 december 2013 om 12:20 #18195489Schakelmechaniek zat los, vast gezet, zit de bak dus alsnog vast! waarschijnlijk dat mechaniek stuk door het trekken en douwen wat ze geprobeerd hebben..
Bak zit vast in zijn 3.. past alleen de f13 met de 3.55 overbrenging, of is een andere aan te raden voor een wat lager toerental bij 120 kmh? Als iemand nog zo’n bak heeft liggen, pb maar!
3 december 2013 om 22:35 #18195490Ik heb de f13w3,74 aan de diesel hangen, maar vind die wel kort (3200 toeren bij 120km/u
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
4 december 2013 om 08:33 #18195491@wim-v6: Monteer je een F13CR met 3,55 einddiff, zet de 0,707 5de over van een echte F13WR en je rijd een stuk minder toeren :) Jij hebt volgens mij nu een 0,764 5de versnelling. Zou je effecief 2750 rpm halen bij 120km/h.
5 december 2013 om 22:12 #18195492Ik zat me te Bedenken dat de F17 in de Astra-G ZONDER ABS ook een snelheids pulsewiel, en montageplaats heeft voor de Snelheidssensor.
Optie is dus om de F17 V.1 3,55 (Astra-G 1.7DTi ECO4) erop te zetten, die heeft zelfs 0,674 als 5e gang.
7 december 2013 om 08:34 #18195493als ik die van die astra af haal, past die dan 1 op 1 of moet ik dan die snelheidssensor zelf er nog in zetten? wat is het toerental dan bij 120 km/h? verder nog tips voor het vervangen van de versnellingsbak? evt iemand die dat hoofdstuk uit een vraagbaak kan kopieeren? vervang de koppeling ook gelijk maar, die kost geen drol voor dit blok en hij ligt toch los..
7 december 2013 om 20:35 #18195494zo te zien heb je op de Corsa een Mechanische snelheids sensor, deze kan je in de bak laten zitten, en gewoon aansluiten op de Corsa-B
Willem
9 december 2013 om 16:20 #18195495Heb de versnellingsbak los!! :jerry
Aan de buitenkant van de bak, zeg maar waar de 5e versnelling zit, heb ik het kapje eraf geschroefd, links boven in zit een busje, gaf ik een klein tikje op en hij schakeld weer als een nieuwe :thumbup
Alleen nu nog wat kleine vraagjes:
Boven op de versnellingsbak, waar de schakelstangen op aangesloten zitten, daar lekt hij olie, hoe heet dat onderdeel? zoek daar een nieuwe pakking voor, heb dat ook los gehad.
En langs de aandrijfas linksvoor lekt die ook olie, is dat een keering? en kan iemand mij vertellen welke ik daar precies voor moet hebben?Bedankt maarweer… :wors
9 december 2013 om 16:59 #18195496zou nog even goed nadenken voor je met deze bak verder gaat.
je hebt nu de schakelvork los geslagen maar je weet nog niet waarom deze vaststond.
waar je op geslagen hebt is de geleidestang van de schakelvork.bij de aandrijfas is inderdaad een kering.
9 december 2013 om 17:22 #18195497is dat een soort beveiliging dan? of kan het komen doordat de schakelstangen slecht waren? zolang het goed gaat gaat het goed..
10 december 2013 om 18:43 #18195498Wie niet waagt, die niet wint
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
10 december 2013 om 19:05 #18195499Zit er nog een veertje op de blokkeerpen. Wel eens gehad dat het veertje weg was en de pen blokkeerde.
10 december 2013 om 19:32 #18195500Geen veertje gezien haha. Zie je die van buitenaf? Moet hem toch nog los halen voor de pakkingen. Inmiddels een dikke 200km zonder problemen.. veel geschakeld ook.. nog een vraagje, op internet gezocht maar (te) weinig gevonden: de ‘versnelling kiezer’ boven op de bak, waar de schakelstang op aangesloten zit, lekt olie. nieuwe pakking voor besteld, maar kan ik die zo los schroeven, of moet die dan bijvoorbeeld in z’n vrij of juist in een versnelling staan?
Verstuurd vanaf mijn GT-S7710 met Tapatalk
10 december 2013 om 22:13 #18195501Schakelhuis, en is alweer een tijd geleden dat ik dat los gehaald heb
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
14 december 2013 om 13:39 #18195502heb het schakelhuis zojuist los gehad en een nieuwe pakking er tussen. auto in z’n vrij gezet en alles ging vanzelf! geen olielekkage meer daar. nu de aandrijfas keerring nog, heb ik ook al liggen maar geen tijd voor nu. corsa werd trouwens96/97 graden op de snelweg, radiateur werd wel helemaal warm, is volgens mij al een redelijk nieuwe, heb nu de thermostaat eruit gehaald en metertje komt onder het rijden niet omhoog nu. ding zal wel niet goed of helemaal niet meer open zijn gegaan. laat hem er even uit nu om te kijken of hij nu niet te warm wordt voordat ik een nieuwe bestel.
Iemand toevallig de volgende onderdelen nog liggen:
Thermostaat
2 gloeibougies ( 2 anderen zijn door de vorige eigenaar wel vervangen)
olie slang die op de dynamo zit is lek, iemand die nog liggen?Hoeft niet nieuw maar het moet uiteraard wel goed werken.
14 december 2013 om 17:46 #18195503-offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic
heb alles liggen, zit alleen een Corsa 1.5TD aan vast met 100pk :jerry :jerry
> Ontopic maar weer.Start ie niet goed dan??
snap niet dat mensen niet gelijk ALLE gloeipennen wisselen.Temperatuur:
Mijn Corsa-B 1.5TD (draait op 1,25bar turbodruk ipv de standaard 0,6bar), is bij normaal rijden altijd 90 graden, bij 130km/u gaat ie naar 92 a 93graden.
Bij doorhalen naar 195km/u klimt de meter naar rond de 100 graden, leeftijd thermosstaat niet bekend, Radiateur is splinternieuw.Weet je zeker dat het de olieslang is, dacht ik bij mij ook, Bleek de keerring tussen de dynamo en de vacuumpomp lek te zijn.
Olie aanvoer is een speciale slang, olieretour kan je gewoon voor een ander stukkie slang vervangen, de vacuumslang moet vrijzijn van olie aan de binnenzijde.Willem
14 december 2013 om 19:54 #18195504haha, en die wil je vast niet kwijt!
Hij start opzich wel snel, na 2/3 slagen, maar loopt dan in het begin op 2 cilinders, de 2 die wel gloeien dus denk ik, na een paar keer iets gas te geven komen de andere erbij. gewoon erg vervelend en wil het goed hebben. cilinder 3 en 4 kun je zien dat er nieuwe inzitten cilinder 1 en 2 oude. snap ook niet dat ze niet alle 4 vervangen zijn.
Heb de thermostaat in een pannetje water gedaan, lekker aan de kook gebracht en opeens floepte die open, hij opent pas bij 97 graden, lijkt me niet goed dus. moet maar even een nieuwe in. olie slang is zeker weten lek, heb de slang droog gemaakt auto gestart en ik zag de olie er uit komen, aan de kant vanaf het blok zeg maar, niet bij de dynamo. het is niet die dikke zwarte rubberen, maar die daarnaast. heb nog wel een andere dynamo liggen, maar geen slangetje helaas.
Net nog even de daklijsten los gehad, zat vol met dennen naalden en andere rotzooi, heb links boven op de hemel een natte plek zitten, begin voorruit eind daklijst zeg maar. zat wat gebarsten kit, heb dat maar even weg gehaald en opnieuw gekit. toch verdenk ik de voorruit, is volgens mij niet de originele meer.. even kijken hoe die zich houd, staat nu te drogen. is er ergens in de voorruit een datum te vinden? of is er een andere manier om te kijken of het de originele is?
17 december 2013 om 08:49 #18195505Mijn 1.5TD slaat gelukkig na 1 a max 1,5 slag aan op 4 poten (ook bij -6 na 4sec gloeien).
Hopen dat ze goed los komen en dat dat niet de rede is dat ze niet vervangen zijn omdat ze niet los willenDe dynamoslang boven is staal gevlochten hoge druk.
de onderste gewone slang, dacht ook dat ie lek was.
Bovenste word bij mij vet van de lekke nokkenas keerring, onderste blijft droog na vervangen dynamo
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
17 december 2013 om 09:29 #18195506100PK Wim? Al op de bank geweest ermee of staan die pk’s op de achterkant van een bierviltje uit de kroeg?
17 december 2013 om 12:27 #18195507nokkenas keerring? mijn stalen gevlochten leiding lekt, de draadjes steken ook alle kanten uit.. nergens zo’n ding te vinden! op de sloop zijn de blokken er direct uit hier..
6 januari mag die voor de APK, helaas geen plek eerder.. denk dat die d’r wel door komt, heeft één slechte plek aan de onderkant. olie lekkage afkeur? heb trouwens de aandrijfaskeerring ook vervangen, versnellingsbak is lekker droog nu, alleen bij de onderste bout van de motorsteun zweet ie wat. maar die bout pakt ook niet goed meer..
17 december 2013 om 13:19 #18195508Lekkage wordt meestal een RA4 (repparatie advies)
19 december 2013 om 21:06 #18195509@Aapje wrote:
100PK Wim? Al op de bank geweest ermee of staan die pk’s op de achterkant van een bierviltje uit de kroeg?
Jup, Op de bank geweest, bijna 88pk op de wielen, en 180Nm koppel.
Willem
19 december 2013 om 21:11 #18195510@robin6833 wrote:
nokkenas keerring? mijn stalen gevlochten leiding lekt, de draadjes steken ook alle kanten uit.. nergens zo’n ding te vinden! op de sloop zijn de blokken er direct uit hier..
6 januari mag die voor de APK, helaas geen plek eerder.. denk dat die d’r wel door komt, heeft één slechte plek aan de onderkant. olie lekkage afkeur? heb trouwens de aandrijfaskeerring ook vervangen, versnellingsbak is lekker droog nu, alleen bij de onderste bout van de motorsteun zweet ie wat. maar die bout pakt ook niet goed meer..
Jup, Nokkenaskeerring.
Na vervangen van de koelwaterpomp, had deze waterpomp er met 2 dagen al oliesporen op zitten, de slang onderaan bij de Dynamo had er een dag of 4 voor nodig om vettig te worden..Hier staan een aantal Combo 1.7D’s en een Corsa-B 1.5Turbo Diesel allen met de motor er nog in.
Je komt er alleen wat rottig bij van bovenaf volgens mij.
Willem
21 december 2013 om 13:01 #18195511Klopt, vanaf onder is het nog geen 5 minuten werk. nog steeds niet gevonden, sloop zou me bellen als er één binnen kwam, voordat de motor weer in de grote container op export gaat.
tot welk jaar is de combo geleverd met dezelfde motor?
Trouwens, de distributieriem van het corsatje moet toch om de 120.000 k of 6 jaar? staat alleen 145000 op het kapje, geen datum.. zo achterlijk vind ik dat altijd, zet er ff een datum bij! is voor een volgende eigenaar wel zo makkelijk :jerry Corsa is toch voor de verkoop, maar wel zo fijn als dat allemaal duidelijk is, anders maar ff een ander setje omheen. heb je daar een gradenmeter voor nodig? zoals bij de astra g x17dtl? dat setje heb ik dacht ik nog wel ergens liggen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.