Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa b 1.6i x16xe. Plotselling motor problemen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2015 om 09:48 #18303984
@nismopower wrote:
Helaas heb ik mijn afdopplaat nog niet binnen. Komt uit duitsland. Hoop deze week binnente krijgen en op te lossen.
je weet toch dat die 8 euro kosten bij de VOD
dan heb je m gelijk of binnen een dag :jerry25 december 2015 om 13:30 #18303985OF je knipt hem van een blikje cola…..
25 december 2015 om 13:35 #18303986Broertje wou even ermee rijden en je raard het al, bij starten liep ie belabbert…
Kreeg hem amper van zn plek, maar na langzaam warm rijden ging het stoteren weg en reed hij weer normaal.
Net de auto uitgelezen :
1405 : EGR
0400 : uitlaatgascirculatie klep
0412: secunadaire magneetwiel
0352: bobine 2 en 4
0110: inlaattempsensor
0351: bobine 1 en 3
0335: krukas sensorAlles is dus weer terug, ondanks een splinter nieuwe EGR van FSRS-opelwebshop en een afdopplaatje ertussen.
Accu is week losgekoppeld geweest dus ecu gewist neem ik aan.
Begin beetje waus te worden hiervan, nooit een enkel probleem met de auto gehad en uit het niets allerlei storingen…
Iemand een idee waar te beginnen ? Zat zelf aan bekabeling van egr te denken, wie weet kabelbreuk…26 december 2015 om 14:19 #18303987
Zitten beetje te kijken, wat is deze losse kabel, komt uit kabelbundel die van motor naar ecu gaat, lag los naast de accu. Moet deze aan de min van de accu ? Kan helaas niet verder volgen waar die heen gaat.
26 december 2015 om 14:51 #18303988je kunt sowieso een extra massa aansluiting naar je motorblok en chassis bij leggen vanaf de min van je accu
baat het niet dan schaadt het ook niet
en het zijn vaak zwakke punten26 december 2015 om 17:14 #18303989Heb de zwarte kabel gevolgd naar een zekering diosje in de motorruimte. Hier zat 1 50a zekering in. Kwam een best dikke rode en zwarte kabel in, waarvan de zwarte dus los zit. Zie bijlages :
Auto loopt inmiddels nooit meer normaal… hadden accu denk uurtje of 2 eraf maar meteen erna weer stotteren… is echt iets goed mis maar wat geen idee.
26 december 2015 om 20:02 #18303990@sw_reijnders wrote:
je kunt sowieso een extra massa aansluiting naar je motorblok en chassis bij leggen vanaf de min van je accu
baat het niet dan schaadt het ook niet
en het zijn vaak zwakke puntenZou dit.mogelijk de problemen oplossen die we ondervinden of is dat meer bedoeld.op het losse kabeltje?
Ben zeer benieuwd wie me.kan vertellen wat die zekeringkast met 1 50a zekering voor is. Staat in het plastic dat het een GM bak is. Dus lijkt me.origineel.
Zwarte kabeltje komt uit bij de accu, en rode kabel gaat de kabelboom in. Is nu losgekoppeld maar geen idee of dit juist moet aangesloten zijn ?1 januari 2016 om 16:46 #18303991Zo zijn wat dagen verder, fijne jaarwisseling iedereen!!
Hebbontdekt dat mijn secundaire pomp stekker los was. Heb de pomp weggehaald maar alles losgetrokken. Maar las dus later hier op forum dat je die sensor ofzo wel moet aansluiten.
Na het lang turen naar een schema heb ik ontdekt dat dus zwarte bak met 1 50a zekering ook van de secundaire pomp is. En dat dus die kabel die los in accu bak lag aan de plus van de accu zou moeten.
Zodat dus die sensor wel gewoon gedetecteerd wordt.Verder gaan we de motor en kabelboom van ecu naar motor eruit halen.
Blok krijgt nieuwe riemen en spanrollen en waterpomp en thermostaat.
Gelijk wat andere probleempjes als losse pijlstokpijpje oplossen en gelijk nieuwe olie en filter etc.
Dan gaan we meten vanaf ecu naar egr en kijken of er ergens kabelbreuk is. Zo niet dan extra massas aanleggen en anders zou het een defecte nieuwe egr moeten zijn.
Weet iemand hoe je kan testen of een egr werkt? Bepaalde methode om klepje te laten vewegen zeg maar.Dus genoeg te doen. Helaas zal wel.even duren tot alles gedaan maar zal topic uptodate houden.
Advies enz is nog steeds zeer op prijs gesteld. Als het anders kan hoor ik het graag.1 januari 2016 om 18:05 #18303992Aan de veerpoot hangt een 2polig stekkertje, deze moet aangesloten zijn om je storingslampje uit te krijgen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 januari 2016 om 19:20 #18303993Deze toevallig :
Deze had ik weer aangesloten omdat ik begreep dat deze aangesloten moest zijn.
Zit via een relais aan een zwart bakje waarin een 50a zekering zit. En daarvandaan gaat een zwarte kabel naar de plus van de accu. Als ik een beetje het haynes elektra schema kon volgen.7 januari 2016 om 17:12 #18303994Iemand een motorkabelboom gedeelte liggen ?
Kan een kabelboom van een x14xe ook?
Heb even geen idee waar te beginnen met zoeken voor een oplossing.
Dus dacht ineens dan vervang ik de kabelboom tussen motor en ecu. Mocht dit het oplossen dan is het makkelijke fix.
Kan opzich aardig sleutelen enz maar elektra is mn zwakte…
Hoe kan je bv een egr testen op zijn werking? Had beetje gekeken op youtube en zag bij andere merk autos dat ze hem teste, dat zou ik ook willen doen maar kan nergens vinden hoe bij een opel.
Wie weet is deze nieuwe egr wel DOA.
Want heb exact dezelfde storingen met de nieuwe egr.Ook moet ik de bougiekabels vervangen want zwager voelde geknetter toen hij ze aanraakte. Dus zijn ook versleten.
18 januari 2016 om 10:05 #18303995Zo er is progressie!!
Zwager heeft de hele motor kabelboom nagelopen.
Heeft wat zwakke punten verholpen.
Kabelboom terug, en ook de secundaire pomp.sensor terug incl 50a zekering en ook zwarte kabeltje aan plus kant accu gedaan.
Nou starten de auto en ja hoor draait super.
Ermee gereden en nu geen motormanagement lampje en ook geen problemen meer.
Lampje ging wel aan nadat ie flink doortrok maar begreep dat dat hoort met een mantzel.
Na opnieuw starten lampje weer weg.
Alleen nou wou ik de auto vanmorgen verplaatsen en jahoor loopt voor geen meter… maar dit keer zonder MM lampje…
Wil zelf de bougies en kabels vervangen omdat mn zwager aan kabel voelde en geknetter voelde en hoorde.
Zou dit het oplossen ?
Loopt echt op 3 cilinders nu.
Maar het eerste probleem is opgelost gelukkig. :D18 januari 2016 om 11:24 #18303996Lampje aan bij flink scheuren komt door een afgedopte EGR klep, code p0400.
Compressie is goed??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 januari 2016 om 11:45 #18303997Hebben we vorig jaar eens gemeten en was elke cilinder zelfde rond de 200psi per cilinder.
Maar dat was op 2 mei 2015, dus zal eens opnieuw testen. Maar moet eigenlijk bij warme motor… en durf hem niet lang te laten draaien klinkt niet goed.
Rare is dat ie gisteren perfect draaide. Is op een of andere manier altijd nadat de ecu gereset is. Dan draait ie altijd heerlijk. Dan ochtend erna loopt ie bagger. Was gister middag ook koud dus daar ligt het ook niet aan.
Heb de nieuwe bougiekabels besteld, bij fsrs zijn wel imitatie maar zouden beter moeten doen dan kapotte neem ik aan.20 januari 2016 om 13:09 #18303998Heb een beetje zitten denken.
Hoe kan het dat de motor altijd super draait als ik de accu een nacht loskoppel. En dat vaak de volgende ochtend het probleem terug keert. Zodra ik dan weer ecu eraf trek doet ie het weer perfect, en dan ochtend erna problemen.
Lijkt me dan toch in de ecu te zitten ?
Motor draait als ie het doet perfect. Ding heeft power, komt goed van zn plek. Stottert niet en houd niet in.
Maar volgende ochtend starten en hij loopt op 3 cylinders.
Iets zegt me dat dit de ecu is.Zeker nu hij ook geen storingen meer geeft en toch volgende ochtend belabbert loopt.
20 januari 2016 om 13:27 #18304000als je de stroom van de ecu afhaalt reset je hem.
en hij leert bij als hij draait dus of je hebt een sensor die de boel het bos instuurt
of je motor is niet standaard en loopt uit zn waarden20 januari 2016 om 13:43 #18303999Motor heeft een andere uitlaat van spruitstuk naar eindemper. Een mantzel en dus afgedopte egr.
Verder niks aan gedaan.
Maar als er ergens een sensor niet goed werkt dan zou die toch na resetten ook niet goed werken? En zou toch een storing moeten geven ?Edit:
Heb net bougiekabels vervangen. Gisteren was het starten en geen power. Nieuwe kabels erop en starte als een zonnetje. Helaas ervoor niet getest met oude kabels wie weet deed ie nou ineens weer wel goed..
Maar hij draait goed lijkt zelfs beter te lopen. Geen geplof meer in de uitlaat en loopt mooier stationair.
Zou een rare oplossing zijn maar ik neem het graag als het zo blijft.
Morgen nieuwe bougies erin en ervoor even testen hoe die start.21 januari 2016 om 10:27 #18304001bougie kabels kunnen zeker gaar zijn hoor. Doet die rare dingen van, zelf ook is meegemaakt.
21 januari 2016 om 11:08 #18304002Nog even terug op de secundaire luchtpomp.. Die draait de eerste halve minuut maximaal na de koude start van de motor.. Die pompt extra lucht in de motor om de co waarde laag te houden.. Deze is voor de apk niet verplicht maar kan idd bij een koude start voorkomen dat je motor wat minder goed loopt..
Maar los van de 2 paginas vol met tekst… Even een update .
Wat doet de motor nu wat hij normaal niet zou moeten doen of andersom en zijn er nog nieuwe foutcodes bij gekomen??21 januari 2016 om 11:10 #18304003Zonder secundaire luchtpomp loopt ie niet kut van hoor , stinkt alleen wat langer
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
21 januari 2016 om 11:13 #18304004Hihi.. Stinken deed die van mij toen ook.. Zonder kat.. Love the smell of fuel and rubber in the morning..
Nouja als je de electronica loskoppeld wel.. Zo is gebleken…
21 januari 2016 om 11:15 #18304005Ooh nouja bij mij nooit last van gehad
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
21 januari 2016 om 11:22 #18304006Soms als ik hem starte dan liep hij op 3 cilinders. Athans zo klonk het. Hij hort en stoot en kwam niet van zn plek.
Dit gebeurde meestal een dag nadat we de ecu gerest hadden.
Hij gaf vaak storingen omdat er dus een fout in de ecu kwam door een kapotte egr.
Na vervangen bleek ook de bekabeling niet goed.
Dit is gefixed en sindsdien geen motormanegement lampje meer.(ja bij flink trappen door mantzel)
Maar helaas dag nadat we lekker hadden gereden was het weer raak. Toen heb ik de bougiekabels vervangen.
Zonder ecu te resetten draaide hij nu wel heel netjes.
Vanmiddag test ik hem weer en doe gelujk nieuwe bougies erin.
Als het nu goed blijft is het logischer wijze opgelost.
Hij klonk in iedergeval met de nieuwe kabels stuk beter. Dus fingers crossed.
Uiteraard zalnik het hier melden of wel niet goed is enz.
Thnx alvast iedereen die meegedacht heeft!!Edit;
Betreffende de secundaire pomp, deze is al meer dan 1 jaar en paar maanden eraf gehaald. En nooit tot aan begin datum van dit topic problemen gehad met koude start in zomer of winter :)
21 januari 2016 om 14:58 #18304007@ Bart GSi:
Tijdens koudloop met secundaire luchtpomp loopt de motor op 10graden Na ontsteking en blaast de Secundaire luchtpomp extra lucht in de uitlaat.
Dit alles is puur en alleen om de Katalysator sneller op temperatuur te krijgen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
21 januari 2016 om 15:24 #18304008Ok.. Dacht ook bij koude motor co waarde laag houden maar dan trek ik daar een dikke streep doorheen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.