Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa b 1.6i 16v GSI loopt stationair op 3 cilinders
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2015 om 19:56 #17272631
Hallo, ik heb sinds vandaag en corsa b 1.6i 16v, (er staat GSI op de deur maar ben er niet zeker van, mis nl. de GSI bumper ed.)
Stationair en bij weinig gas loopt deze op 3 cilinders zodra ik wat meer gas geef is dat over, ik heb al vervangen de bougie’s(1 bougie met het keramiek kapot )+ kabels(hier zat ductape omheen :???: ) maar dat hielp maar weinig , buiten dat ie bovenin nu veel beter trekt , de bobine had ik 1 liggen dus die erop gezet, maar tot mijn verbazing hielp ook dit niet, heeft er misschien hier iemand nog een idee?Alvast bedankt
Gr. Mark
6 juli 2015 om 20:03 #18289572de latere GSI`s hadden geen bumperkit meer standaard zoals de eerste serie B gsi.. ik zie dat die van jouw uit 99 komt… daar was het gewoon een normale corsa B bumper.. maar de gsi bumper past als je die erop wilt hebben…
is dat op 3 poten lopen met alleen een warme motor of ook met een koude??
6 juli 2015 om 20:05 #18289573Koud en warm, ik heb hem 80 km verderop gehaald hij reed verder gewoon goed, en de GSI bumper heb ik 1 :D
6 juli 2015 om 20:08 #18289574ik heb zelf geen gsi bumper ^^ heb al 4 jaar geen corsa b GSI meer… weg gedaan met motorschade… het chassis rijdt ergens in belgie op een autocross rond..
hoe staat de timing van de distributie riem?? staat alles op de markeringen?? is namelijk nodig voor de juiste timing voor de ontsteking…
6 juli 2015 om 20:10 #18289575Dat zou dus wel kunnen ,die is vrij recent vernieuwd, maar dat die dan hoger in toeren wel gewoon loopt..
6 juli 2015 om 20:14 #18289576daar heb je een punt.. daar kan ik zo geen 100% zeker antwoord op geven.. ik denk zelf dat dat wel kan maar dat dat niet goed voor je blok is i.v.m. onverbrande benzine die dan sporadisch ontsteekt.. krijg je wel bijvoorbeeld harde klapper geluiden in de uitlaat van ontstoken benzine die in je uitlaat ontstoken wordt??
6 juli 2015 om 20:19 #18289577Hij ploft idd soms, maar echt klapperen in t spruitstuk doet ie niet, weet hoe dat dat geluid klinkt, dat doet ie dus absoluut niet
6 juli 2015 om 20:20 #18289578dat ploffen heb ik trouwens meer t idee dat ie dat doet omdat ie soms die 1 cilinder niet mee laat werken
6 juli 2015 om 20:21 #18289579ok… misschien toch even de timing nalopen… weet je dat in ieder geval zeker.. als de bobine , kabels en
bougies het al niet meer zijn…6 juli 2015 om 20:23 #18289580even kijken of ik daar van de week tijd voor heb anders wordt dat in het weekend, heb ik hier iets van speciaal gereedschap voor nodig?? voor nokkenstoktiming enzo…
6 juli 2015 om 20:25 #18289581gaat overgens wel het motormanagement lampje branden??
zoja kun je deze uitlezen.. dan hoef je niet meer te zoeken..6 juli 2015 om 20:26 #18289582nee geen storingslampje dan had ik idd eerst een op-com geregeld ;)
6 juli 2015 om 20:28 #18289583:thumbup :thumbup
krukas positie moet je je multiriem voor verwijderen en de pully dan zie je een tandwiel met een streepje erop.. krukasbout terug plaatsen en draaien dat streepje die moet gelijk staan aan het streepje op het blok..
de kap boven kun je met een torx los halen en dan moeten de tandwielen met de pijltjes naar elkaar toe staan… en alle 3 moeten gelijk op de lijnen staan…6 juli 2015 om 20:32 #18289584Mooi dat stelt dus niet veel voor , afgezien van t ruimtegebrek voor m’n handen…
Ik ga er naar kijken en je hoort van het vervolg, erg bedankt voor de hulp tot nu toe6 juli 2015 om 20:33 #18289585je kunt je luchtfilterbak gewoon verwijderen om meer ruimte te maken bij de nokken assen.. en bij de krukas heb je in de wielkast een inspectie paneel zitten .. die kun je ook los halen
graag gedaan7 juli 2015 om 05:16 #18289586Polie kun je lekker laten zitten om afstelling te controleren als je goed kijkt zit daar ook een markering op. Als die 1 tand verkeerd staat loopt die volgas beter dan stationair.
7 juli 2015 om 05:49 #18289587Maar als hij los moet , moet die poulie er wel af, ik denk gewoon dat dit het probleem is, zover ik al begrepen heb zit er ergens bij de krukas of nokkenas een sensor voor de ontsteking, omdat 1 van die 2 , 1 tandje verkeerd staat onsteekt ie m niet goed
7 juli 2015 om 16:43 #18289588:swear :swear de riem staat goed… zou t kunnen dat 1 van die 2 sensoren gewoon kapot is?
7 juli 2015 om 16:48 #18289589Is een mogelijkheid.. Mml gaat niet altijd daarvoor branden
7 juli 2015 om 16:50 #18289590Is dat evt uit te lezen? Mml nog niet anders gezien dan de momenten waar t hoort
7 juli 2015 om 16:53 #18289591Ga eens compressie testen…
7 juli 2015 om 17:06 #18289592@Dr.Ed wrote:
Ga eens compressie testen…
Zou idd ook nog kunnen aangezien er nog eentje met een corsa gsi op 3 poten rondhuist die geen compressie op cilinder 1 heeft
7 juli 2015 om 17:13 #18289593Dat ga ik proberen, ik had idd gezien van die andere op 3 poten maar zijn probleem is anders ,die van mij schudt niet en bij 2.5 a 3000 toeren loopt ie normaal…
7 juli 2015 om 17:14 #18289594iemand met een compressiemeter in de buurt???
7 juli 2015 om 21:26 #18289595Beetje garage kan dat voor je doen. Of je besteld er bij bijv. Conrad eentje voor rond de 3 tientjes.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.