Corsa B 1.6gsi probleem; inhouden en hoog stationair lopen

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B 1.6gsi probleem; inhouden en hoog stationair lopen

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #17746368
    stephanuz
      Lid sinds:
      22 October 2010

      update: (ik had blijkbaar nog niet genoeg ellende)
      Tegenwoordig houd de auto constant in, gevoel alsof de auto alleen maar lucht aanzuigt
      kort samengevat: écht niet voorruit te branden en ik kan me niet voorstellen dat het gezond is…
      loopt zeer onregelmatig stationair, dit keer laag in de toeren (gem. 700, dalen en pieken van 500-900)
      Als ik met de motorkap open gasgeef bij het gasklephuis (met mn hand aan de kabel roppen idd) dan hoor ik iets suisen, als of je een ventiel van je fietsband open zet en leeg laat lopen. Dus alleen als ik aan de gas schuif trek. Voor mijn gevoel/gehoor komt het geluid daar ook ergens rondom vandaan. Wie weet is er een luchtlek wat nu groter is geworden, waardoor diverse sensoren misschien altijd al niet goed gefunctioneerd hebben???

      of denk / hoop ik nu weer te simpel…maargoed ik zoeken en remreiniger sprayen maar geen enkele reactie van de motor…wat kan dit nu weer zijn

      wederom alle reacties zeer welkom!

      #17746369
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        valse lucht???

        effe met remmereiniger rond de gasklep spuiten en kijken of de motor erop reageert..

        Willem

        #17746370
        Thrix
          Lid sinds:
          27 July 2009

          of toch een lekke vacuumslang?

          #17746371
          Thrix
            Lid sinds:
            27 July 2009

            (dubbel post excuus)

            #17746372
            stephanuz
              Lid sinds:
              22 October 2010

              Wieweet…breng de auto morgen avond weg naar iemand waarvan ik weet dat het echt een goede monteurm is. Ben benieuwd wat deze vind..
              ook verbruikt de auto veel olie; 1L op 750km gok ik, laat daar ook maar ff naar kijken. Schijnt meer voor te komen bij de motoren maar ik word er niet echt vrolijk van.
              Heb me al helemaal lens gezocht naar een lek, vind het niet maar hoor het wel…:hmmz
              Maargoed…hopelijk red de monteur zich er van het weekend mee…
              zo word het weer een duur corsa’tje…:swear

              #17746373
              stephanuz
                Lid sinds:
                22 October 2010

                Bij de monteur geweest….nergens een lucht of vacuumlek..
                de computer defect of onjuist werkend leek hem sterk..
                hij heeft mij sterk aangeraden de luchtmassameter te vervangen.
                Heeft iemand nog een 100% GOED functionerende LMM voor de 1.6 16v bj93 C16XE liggen voor een leuk prijsje?
                Zoja hoor ik het graag!

                #17746374
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Kijk eens op de sloop of je een oud type pontiac transport met V6 motor tegenkomt.

                  Die Luchtmassameter lijkt verdacht gelijk op die van de C16XE..

                  onze opel kenners weten dat deze LMM’s schaars worden en vragen gekke prijzen daardoor.

                  Olieverbruik:

                  Versleten onderblok EN verleten kleprubbers..

                  Ik heb met enkel versleten onderblok (X16XE) 1 liter olieverbruik op 1000 a 1200km

                  Willem

                  #17746375
                  stephanuz
                    Lid sinds:
                    22 October 2010

                    Het probleem bijna zeker ontdekt! en oplossing is easy as shit!
                    elke keer als ik aan een stekkertje met kabels onder mn plastic inlaat zit houd de auto op met hoog stationair draaien en rijd deze goed!:D YIPPIE:D los contact of kabelbreukje dus! zaterdag als ik vrij ben ff mee bezig:)
                    hopelijk loopt het olieverbruik hier door ook terug. Deze auto is niet logisch, heeft geen logica dus je weet maar nooit ik ben inmiddels wel slapeloze nachten gewend…


                    @willem
                    :
                    Wat bedoel je met versleten onderblok? speling op zuigerveren? o.i.d?
                    de kleprubbers kan ik me inderdaad in vinden…de cilinderkop moet er zeker af om deze te vervangen?
                    enig idee(schatting) wat me dit zou kosten aan materiaal / materiaal+montage bij de gemiddelde garage?
                    Is dit verder écht een probleem? of is het puur irritant om steeds bij te vullen? een keer per week checken en desnoods bijvullen is niet ideaal maar wel te doen..

                    Alvast bedankt!

                    #17746376
                    Corsa_B_66
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 February 2007

                      Ik denk dat het aan de kabel van je gaskleppositie sensor ligt.

                      Heb dit probleem ook gehad :), na monteren powerbox. Daar moest ik sowieso de draden verlengen maar het niet goed aanelkaar gesoldeerd waarschijnlijk. Vervolgens toen ik aan deze draden zat ging bij mij het toerental ook schommelen etc nadat ik deze goed aanelkaar had verbonden was het probleem weg.

                      Succes verder.

                      #17746377
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Stekker van de mapsensor of gasklep positie sensor in de meeste gevallen.

                        die zijn zwak, en als ze verlengd zijn ivm powerbox zijn ze nog zwakker uiteraard.

                        Willem

                        #17746378
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Onderblok:

                          Versleten Cilinderwanden
                          Verleten zuigerveren

                          kop eraf.

                          Kosten ligt geheel aan jezelf.

                          doe je het zelf, kost het niet eens zo veel.

                          Willem

                          #17746379
                          stephanuz
                            Lid sinds:
                            22 October 2010

                            Bedankt voor de info iedereen:)
                            Ik denk dat ik maar gewoon blijf doorrijden. Heb niet zoveel zin om de kop etc alles eraf te halen afgezien van de materiaalkosten wat ook wel €500+ zal zijn. Ben toch van plan om er niet langer meer dan een jaar in te rijden, tenzij er een geldschip komt dat reviseren toe staat.
                            Neem aan dat als er maar genoeg olie in zit doorrijden geen kwaad kan?

                            Iemand nog een tip voor een goede olie voor in de C16XE gezien het olieverbruik? of een toevoeging?
                            In ieder geval iets dat het olie verbruik kan verminderen ofzo…
                            Ik weet dat er busjes anti leak zijn maar er lekt niks, het verbruikt puur…
                            Andere olie bijvullen,, of aftappen en compleet nieuwe olie opgooien?

                            Alvast weer bedankt.

                            oja ik heb er laatst een liter 10w30 bij ingegooit, heb geen idee wat voor olie er al inzat(A) nu ben ik waarschijnlijk niet goed bij mn hoofd volgens jullie(zoon reactie verwacht ik) maar de auto rijd er niet minder om:P

                            #17746380
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Mijn 1.6 16V verbruikt ook olie, word niet erger hoor..

                              willem

                              #17746381
                              fase
                                Lid sinds:
                                29 November 2005

                                hallo,

                                ik heb dit soort problemen ook allemaal gehad met me c16xe
                                had hoog olieverbruik bleek rotte motor te zijn.
                                deze volledig laten reviseren en dat probleem was weg.
                                na ong 70.000km ging die weer olie verbruiken.
                                heb toen castrol maganex gtx 10w 40 olie gebruikt en
                                het olieverbruik liep aanzienlijk terug.
                                het hoog stationair lopen heeft me toen veel geld gekost
                                allerlei nieuwe sensors gezet en niks helpen nieuwe ecu
                                hielp ook niet.
                                toen heb ik met contactspray alle stekkers en kabels ingespoten
                                toen was het probleem ff weg.
                                na het monteren van een powerbox nooit geen problemen meer gehad.
                                als een c16xe goed loopt dan heb je er zeker ook erg veel plezier van maar
                                zoals jij dit nu meemaakt is een nachtmerrie.

                                dennie

                                #17746382
                                wickedgtc
                                  Lid sinds:
                                  18 November 2010

                                  hallo mijn naam is william ben nieuw hier en ik vroeg me af pf het probleem inmiddels al is opgelost ??
                                  ik heb nml hetzelfde met mijn gsi uit 93
                                  bij mij was het begonnen nadat ik mijn inlaat opengeblazen had deze is inmiddels vervangen en zit ook een nieuwe gasklepsensor in zoals hier al genoemd.
                                  ook tegen mij is gezegd de lmm meter en ecu .
                                  mocht iemand al een makkenlijke en niet al te dure oplossing hebben hoor ik het graag anders gaat hij waarschijnlijk de deur uit voor een andere opel .
                                  gr william

                                  #17746383
                                  hanskadett
                                    Lid sinds:
                                    18 April 2009

                                    bij mijn vorige corsa was de temp.sensor voor het mm gaar gaf de verkeerde waardes door liep hij zwaar beroerd nadat deze was vervangen en lang zoeken trouwens nooit geen problemen meer gehad

                                    #17746384
                                    wickedgtc
                                      Lid sinds:
                                      18 November 2010

                                      daar heb je een goed punt hans .
                                      ik heb hiervoor een omega 2.0 16v gehad waarvan de temp sensor gaar was en daardoor wou de brandstofpomp niet meer werken .
                                      dus is misschien wel iets om te proberen .

                                      #17746385
                                      wickedgtc
                                        Lid sinds:
                                        18 November 2010

                                        nou ik heb het geprobeert maar was niet de temp sensor bleef 2000 toeren lopen .
                                        heb daarna een beetje aan die kabels (zoals al eerder geschreven) lopen wroeten en toeren gingen omlaag als ik em losliet liepen de toeren weer op .
                                        heb daarna de kabel een paar cm achter de stekker dubbelgeknepen en sindsdien loopt de corsa weer goed geen hoge toeren niet schokken en geen motorlampje meer .
                                        rij nu al 2 dagen weer goed .
                                        hopenlijk blijft het zo en nu op naar de andere gebreken lolzzz .

                                        #17746386
                                        DD1
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 April 2005

                                          ik zou het gebrek nog wel even oplossen. je hebt duidelijk een kabelbreuk. Momenteel heb je wel verbinding maar de vraag is natuurlijk voor hoelang.

                                          #17746387
                                          mattemaker
                                            Lid sinds:
                                            28 September 2007

                                            :hmmz c16xe zijn dat niet die motoren met die grote blauwe stekker bij de motor ,die vaak storing geven…? :hmmz of was dat nou x16xe.. :sleeping

                                            buurmeisje der corsa c16xe verbruikte ook olie.. heb met verversen er 15w40 in gedaan met z’n ‘soort barleaks busje’ .. en er haar vriend er mee naar zwolle op en neer laten rijden hahaha …. auto rijd vaak korte stukken.. en ik had wat nodig van nlpower.. hahahaha:jerry

                                            is nu VEEL minder ..(volgens haar)..

                                            #17746388
                                            wickedgtc
                                              Lid sinds:
                                              18 November 2010

                                              geen idee of het nou kabelbreuk was of die stekker maar me corsa’tje rijd nu weer als een tierrelier.
                                              en was mooi op tijd ook was al koud op de brommer naar me werk en afgelopen week helemaal dus kan ik me indenken ,heb me corsa ook hartelijk bedankt dat ie weer normaal rijd hahaha.

                                              #17746389
                                              Aapje
                                                Lid sinds:
                                                1 January 2009

                                                Zou toch de kabelbreuk even een label geven mocht ie in de toekomst terug komen. Je had toch een kabel gebogen toen ging ie weer goed lopen? Markeer die even….

                                                #17746390
                                                wickedgtc
                                                  Lid sinds:
                                                  18 November 2010

                                                  En ja hoor gisteren was het er weer ,

                                                  stationair toerental van 1300-1400 toeren .

                                                  Gelukkig vandaag geen last van gehad.

                                                  En weet nog welke kabel het was .

                                                  #17746391
                                                  ferdinandcorsa
                                                    Lid sinds:
                                                    27 April 2016

                                                    En hoe is het verhaal nu afgelopen, ik heb zo´n zelfde probleem met nieuwe corsa 1.4
                                                    graag even een bericht, want je wordt echt geript bij die garage´s.

                                                  24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.