Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › corsa B 1.5td motor tunen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2014 om 11:43 #18200356
dan als je voorbij de 110 pk wil zul je je pijp moeten vergroten, omdat je dan ongeveer aan de maximum zit wat er uiteindelijk uit kan.
27 januari 2014 om 18:52 #18200357vandaag tellerbak met toerenteller geplaatst (in de combo) turbodrukmeter en nog wat gespeeld met de brandstoftoevoer,
pomp nog een stukje bij (denk totaal 2,-2,5toeren :angel ) en gashendel aangepast zodat hij traag stationair blijft draaien.
dit resulteert in 1.8bar turbodruk en een combo die er flink vandoor gaat :D
temperatuur enz blijft goed maar word wel tijd dat er aan de uitlaat iets gedaan word,
iemand idee welke uitlaat ik kan gebruiken voor de combo? van een andere opel met grotere diameter ofzo?27 januari 2014 om 19:04 #18200358Group N rvs uitlaat. voor corsa b gsi.
27 januari 2014 om 19:17 #18200359is de originele uitlaat van de corsa gsi niet groter in diameter?
27 januari 2014 om 19:26 #18200360ik heb nu een groep a onder mijn corsa 1.7td liggen.
is vanaf kat.
moet nog vanaf downpipe tot de groep a in grotere diameter maken, dan gaat de kat ook weg.
maar 1.8-1.9bar is de max van de turbo, beter iets minder.
dat werd mij ook geadviseerd, gewoon op 1.5 bar draaien.(draai ook nog max op et moment)
maar ik moet zeggen dat ik het nog een beetje tegen vind vallen allemaal.
heb de roetstop verdraaid, plunjerring verwijderd, en turbodruk verhoogd.
27 januari 2014 om 19:30 #18200361ook het verbuik valt me tegen.
ik ga de plunjerring ook weer terugzetten na deze tank, om te vergelijken
27 januari 2014 om 23:23 #18200362sjoerdie, verbruik is idd echt niet min,
met men vorige tank heb ik nog geen 350km gereden maar dat kwam grotendeels door te testen, dus meeste part plankgas…
als je “normaal” rijd zal hij niet meer verbruiken of origineelwat vooral redelijk wat uitmaakt is de gashendel aanpassen,deel uitslijpen zodat hij trager kan draaien, dan kan je de pomp max open zetten!
vandaag nog eens gesprint tegen een 520d (model 2010-2013) lompe bak maar heeft toch 184pk en 8.1 naar 100 volgens boek
vanaf 1ste beginnen trekken tot een 140 bleef ik hem een halve auto voor, dus vind het toch niet slecht rijden voor een 1.5td in een combo :D heb wel een korte bak maar als ik terug zou willen kiezen toch meschien weer een lange want bij 170 is hij uitgeteld (einde toeren)
en had toch minimum een 180 verwacht :???: maja..28 januari 2014 om 09:13 #18200363Tja,
1,3bar, roetstop kwartslag in
gemiddeld 1op 17.
Nieuwe 320d / 520d kan ik prima bijbenen.
Top ligt tegen de 200km/u, dan zit de toerenteller net in het rood.
Goed onder de 9 tellen naar de 100Mag niet klagen denk.
Je moet niet verwachten dat als je de roetstop 2,5 slag open draait dat ie nog zuinig rijdt..
Willem
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
28 januari 2014 om 09:22 #18200364Zo hoog in toeren ga ik echt niet.
Heb ook nog niet harder gereden dan 160.
Niet echt een lekker gevoel, zo’n diesel op toeren laten janken.
Maar 350km is wel erg weinig hoor.
Ik reed met 20liter (1e tank) net 300km.
Stationair wil ie niet lager dan 950 bij mij, eergisteren mee zitten klooien.
Maar er komt nog een andere bak achter bij mij. Veel te onrustig op de snelweg
28 januari 2014 om 10:41 #18200365mij kan het verbruik me niet zo echt schelen, als hij maar niet zuipt gelijk men 320 G klasse ben ik al content ;)
sjoerdie, als je hem trager wilt laten draaien kan je dit doen;
stuk waar de gashendel in ruststand tegen de pomp komt kan je loshalen en stukje wegslijpen (groene pijl)
niet op de rode cirkel letten foto komt van internet. met dit stukje weg draaid de mijne zelfs nog te traag nu (600toeren)29 januari 2014 om 21:52 #18200366iemand die weet hoe ik een oliekoeler op de 1.5td kan plaatsen? bedoel hoe deze aan te sluiten want deze motor is er origineel niet voor verzien denk ik.. heb een oliekoeler van een cherokee 2.1td liggen die ik dus zou willen plaatsen.
30 januari 2014 om 13:01 #18200367gisteren nog eens de pomptiming op (het gevoel ) op punt gezet, scheelde weer iets in prestaties in vooral verbruik is minder geworden :thumb
nu nog kijken op welke manier ik de oliekoeler kan plaatsen, cold air intake fixen (direct vanaf turbo) zodat ie het maximale koude lucht krijgt
en eens zien achter een gsi uitlaat…rijd nu al redelijk goed met de aanpassingen vind ik, denk toch tegen de 105 heel meschien 110pk? na de koeler intake en uitlaat maar eens op de testbank zetten denk ik, en eens zien wat die al doet…
clipje hoe hij voor de moment rijd;
ps: voor de videogekken, je kan doorklikken op mijn profiel heb nog klipjes van iets snellers :p
http://www.youtube.com/watch?v=em2gRaQt-NI” onclick=”window.open(this.href);return false;
19 februari 2014 om 23:06 #18200368ik zou van men combo een pick-up willen maken om hem wat mooier te laten ogen en vooral voor het gewicht/luchtweerstand! zodat hij dus
sneller word, maar weet iemand als het “chassis” daar stevig genoeg voor is?22 februari 2014 om 08:56 #18200369niemand? :shock: of ben ik tegen mezelf aan het praten :wtf
update; gisteren cold air intake geplaatst en rechte lijn, heeft toch weer wat opgebracht van 1.8bar naar 2.1 :thumb dit nog steeds met de
originele turbo! gaat er echt goed vandoor nu ga gelijk op met een nieuwe golf GTD met 184pk, aleen merk je dat hij toch wel wat meer diesel mag hebben op hoge toeren, een kameraad gaf me de tip om de plunjer bij de slijpen en te polieren (heeft hij met zen golf ook gedaan) en scheelde een heel stukje volgens hem, ik zou dit willen proberen maar heb er toch men twijfels bij,hij vertelde me om het dunne gedeelte van de plunjer scherper te maken maar diend het dunne gedeelte wel voor meer brandstof? :hmmz
23 februari 2014 om 16:25 #18200370Zou het niet durven zeggen.
Maar net zo vlot zijn als nieuwe VW’s is niet moeilijk.
Hou met me Vectra-B gewoon een Golf 7 GTI van 2014 goed bij.
Deze zou 2seconden sneller op de 100 moeten zitten dan mijn Vectra.Willem
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
23 februari 2014 om 21:03 #18200371denk dat ik het dan maar gewoon op men kameraad vertrouw en het probeer…
vind het toch al niet slecht een 7.5 naar 100 met een 1.5td.
momenteel bezig met de ombouw naar pick-up komt goed,hoop met de mindere luchtweerstand en het gewicht er meschien nog een seconde van af te krijgen :D we zien wel foto’s van de ombouw en als laatste klipje volgen wel nog :thumb
24 februari 2014 om 16:46 #18200372Ik houd de mijne zoals ze is, zuinig in gebruik, en lekker vlot.
We hebben er nog een 1.5td bij hier trouwens.Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.