Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › corsa B 1.5td motor tunen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2013 om 20:39 #18200332
950 toeren warme motor, is een mooie stand
30 december 2013 om 21:11 #18200333950 is toch veelste hoog ?
Dat draait de astra als hij koud is en warm is rond de 800. Alle stroom aan rond de 750.
In de boekjes staat ook iets van 980 koud en 800 warm. Moet ik eens na lezen.
30 december 2013 om 21:39 #18200334Mijn 1.5TD draaide al 900 warm toen ie standaard was. (op de toerenteller he)..
hoger koud als warm?????
ik heb geen koudregeling, zo ook de Astra’s TDS die ik in onderhoud heb gehad.
Deze draaide de eerste omwentelingen altijd zo’n 50 toeren Minder koud als warmKoud draait de mijne net aan 900 toeren, warm rond de 950, en ja, toerental is nog steeds geborgd, en dus niks aan gedraait.
nu zou het kunnen dat in alle gevallen de temperatuursensor kapot is..
Mijne blijft altijd na starten 6 minuten nagloeien, koud en warm..Willem
31 december 2013 om 00:29 #18200335aangezien de motor nu in de combo ligt en deze geen toerenteller heeft heb ik hem wat op het gehoor afgesteld ;)
@ astratd raar dat jou blok koud hoger loopt en warm minder hoog :hmmz mijne doet namelijk het omgekeerde, koud hoor ik hem rustig draaien en eens hij goed warm staat draait hij wat hoger… ik schat als hij warm is een 950-1000 toeren en koud een 800-850…
roetstop heb ik nu zodanig geregeld dat hij niet of weinig rook, stelschroefje van de gas staat helemaal uitgedraait.
kan hem wel nog minder hoog laten draaien door de roetstop meer uit te draaien (dus minder diesel) maar rookt weinig en rijd heel goed zo en tjah dat hij warm ietsje hoger draait neem ik er dan wel bij :D31 december 2013 om 15:55 #18200336In de boekjes staat duidelijk dat hij met koude motor meer toeren moet draaien als met warme motor!
Zowel de 3 astra’s diesels deden dat met de originele stand van de pomp.Kan je zelf regelen op de pomp de koude schroef en de warme schroef.
Heb toch liever hoe het staat in de boekjes met warme motor lekker rond de 800toeren en koud rond de 950.
dit was met warme motor
31 december 2013 om 16:42 #18200337koude schroef en warme schroef? waar bevind deze zich dan? eventueel fototje? king:
31 december 2013 om 16:45 #18200338ps: komt jouw astra niet warmer of op foto? mijne doet met normaal rijden een 80-85 graden rij je als een gek een dikke 90…
31 december 2013 om 21:25 #18200339Ach ze loopt prima, maak me er niet druk om.
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
31 december 2013 om 23:20 #18200331Word 90graden was toen in de morgen toen het vroor.
Zijn die 2 schroeven waarje de gas mee verzet. Heb er geen foto van. Ff google staan genoeg plaatjes op.
1 januari 2014 om 01:35 #18200340ah ok,
goed dat ik dit weet dan kan ik hem warm nog ietsje trager laten draaien :thumb
8 januari 2014 om 23:06 #18200341vandaag, boostcontroller toegekregen alleen weet ik niet hoe deze aan te sluiten,
kweet dat hij tussen het slangetje van de turbo en de acuator moet komen maar weet niet welke 2 pinnen ik moet nemen van de controller :???: ik DENK dat ik deze 2 nodig heb die zogezegt horizontaal lopen? en die onder de stelschroef voor de turbodrukmeter of heb ik dat verkeerd?
9 januari 2014 om 08:17 #18200342Heb je het niet voorbereid bij de motor inbouwen? Was vele malen makkelijker geweest.
Ik heb nu ook een corsa td namelijk, maar met 1.7.
Hed nog geen boostcontroller, maar wel alvast voorbereid.
Aansluiten van je boostcontroller, de onderste komt van je turbohuis.
En dan 1v/d andere naar je wastegate, welke maakt niet uit. De andere niet afdoppen!
Je drukmeter sluit je beter niet daar aan.
Ik heb em op et slangetje van de inlaat naar de plunjerdeksel van de pomp aangesloten.
Dat is de meest accurate meting, gewoon t stukje ertussen.
9 januari 2014 om 12:56 #18200343nee, had de controller toen nog niet ;)
dus die ene laat ik dan gewoon open?
thx voor de info ;)
9 januari 2014 om 22:53 #18200344Ik heb m op de tuten tov elkaar zitten, en het pijpje naar onder is gewoon open.
Had er ook geen beschrijving bij maar werkt prima zo.
Turbodrukmeter zit bij mij inderdaad op het slangetje van het inlaat naar drukplunjerdeksel.
Aangesloten middels een T stukje.Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
10 januari 2014 om 00:12 #18200345wim, dan denk ik dat de jouwe ook verkeerd zal zitten :mrgreen: denk dat sjoerdie wel gelijk heeft, want als je de draaiknop helemaal uithaald dan zit er zo een pinnetje aan het uiteinde en die regelt dan de druk via het onderste buisje, als je er op blaast (met de mond) zit er ook verschil op, als je dus blaast op de onderste nippel terwijl je aan de draaiknop draait kan je die helemaal dichtzetten doe je dat op 1 van de tuten tegenover elkaar kan je hem belange niet helemaal dichten, ook als je de draaiknop helemaal open zet kan je makkelijker door de onderste blazen dan degene tegenover elkaar, meschien is dat de reden dat de jouwe gans open “maar” tot 1.3 bar gaat?
10 januari 2014 om 10:52 #18200346Mijne draait standaard 1 bar.
Nu slangetje helemaal los, en 1.5 bar, dacht dat ie meer kon draaien.
Dan maar eens kijken voor een grotere turbo..
En de aansluitingen zoals ik zei, die kloppen.
Wim, je hebt het niet goed zitten.
11 januari 2014 om 00:36 #18200347@reaceyourfears wrote:
wim, dan denk ik dat de jouwe ook verkeerd zal zitten :mrgreen: denk dat sjoerdie wel gelijk heeft, want als je de draaiknop helemaal uithaald dan zit er zo een pinnetje aan het uiteinde en die regelt dan de druk via het onderste buisje, als je er op blaast (met de mond) zit er ook verschil op, als je dus blaast op de onderste nippel terwijl je aan de draaiknop draait kan je die helemaal dichtzetten doe je dat op 1 van de tuten tegenover elkaar kan je hem belange niet helemaal dichten, ook als je de draaiknop helemaal open zet kan je makkelijker door de onderste blazen dan degene tegenover elkaar, meschien is dat de reden dat de jouwe gans open “maar” tot 1.3 bar gaat?
Let op, Meerder types, meerdere manieren van aansluiten, voor mijn type heb ik alleen dit Schema gevonden.
Mijne juist, De naald is juist om Stroming naar het onderste pijpje te regelen.
Kijkt hier maar naar:
1: Manifold: is inlaat spruitstuk, of hoge drukzijde Turbo
2: Waste Gate: Waste Gate
3: To Intake of MAF near Airbox After MAF: is terug naar Lagedruk gedeelte lucht aanzuigen, zo dicht mogenlijk bij Luichtfilterbak, maar NA de Luchtmassameter.
Deze laatste is van ons niet van toepassing, we hebben geen Luchtstroom of Druk controle (geen electrische motorsturing, of door MM geregelde DV)oja, en ook met de slang volledig los gaat ie tot 1,3 bar.. (hogedruk afgedopt uiteraard)
dus Waste gate Opent geheel niet meer… blijft gewoon gesloten.Willem
11 januari 2014 om 10:16 #18200348het is een overdrukventiel he wim, dus de aansluiting recht onder de schroef is de ingang.
de stelschroef, daar zit de veer onder, en het balletje wat de onderste opening afsluit.
hoe jij het zegt fungeert het als een kraantje, dus gewoon de opening groter of kleiner maken.
maar ik heb nu niks ertussen zitten, en ga het het t stukje ertussen weghalen, en de drukzijde afdoppen.
nu rij ik met volle boost, 1.6-1.7 bar, maar verlies is wat door het slangetje wat openstaat.
11 januari 2014 om 14:34 #18200349Ja ik heb m aangesloten als dat het voorgeschreven is, maar kan nog wel eens proberen.
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
11 januari 2014 om 22:04 #18200350het lijkt me toch het meest logische dat de onderste aangesloten is vanaf het turbohuis aangezien de onderste word geregeld met de afsluitpin, degene tegenover mekaar kan je makkelijk doorblazen (zelfs als is hij gesloten) en dat lijkt me niet de bedoeling :hmmz tevens als hij “open” staat kan er duidelijk meer lucht door de onderste dan degene tov mekaar dus meer druk op deze manier, althans bij mijn controller…
25 januari 2014 om 19:00 #18200351na eerst met de controller te hebben gereden heb ik de slang maar gewoon losgelaten, dus geeft nu volle druk
rijd heel goed nu maar je merkt dat de uitlaat veel tegen houd (cat nogtans verwijderd) je hoort hem nu erg blazen uit de uitlaat
zo erg zelfs dat ik de motor zo goed als niet meer hoor laat staan de turbo… uitlaat ga ik nog eens bekijken en eens zien voor een iets grotere diameter,nu zit dus de 1.5td aan het einde van zen kunnen qua turbo en dieseltoevoer, rijd goed maar wil meer king:
dus om er nog wat meer uit te halen ga kijken voor een 1.7 turbo en zou ik willen de brandstofpomp aanpassen,
ik weet dat je er een grotere plunjer kan inplaatsen maar iemand idee hoe en wat en van welke deze past?op engelse fora vind je er wel wat over alleen is met engels niet zo goed :roll:
25 januari 2014 om 21:08 #18200352Heb enkel de begrenzerring van de plunjer verwijderd.
Mijne blaast ook vol in de uitlaat.
Ik wil wel bezig met een grotere uitlaat.
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
26 januari 2014 om 01:37 #18200353uitlaat zal wel iets schelen kleine 5pk denk ik, maar ik zou toch meer willen :)
26 januari 2014 om 08:11 #18200354wat is de diameter van de uitlaat? Want kan zomaar zijn dat het iets meer zal schelen dan 5 pk.
26 januari 2014 om 08:47 #1820035545 buiten (originele)
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.