corsa B 1.5td motor tunen

Forumindex Forums Techniek Overige motor types corsa B 1.5td motor tunen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 67)
  • Auteur
    Berichten
  • #18200332
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      950 toeren warme motor, is een mooie stand

      #18200333
      astraTD
        Lid sinds:
        9 March 2009

        950 is toch veelste hoog ?

        Dat draait de astra als hij koud is en warm is rond de 800. Alle stroom aan rond de 750.

        In de boekjes staat ook iets van 980 koud en 800 warm. Moet ik eens na lezen.

        #18200334
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Mijn 1.5TD draaide al 900 warm toen ie standaard was. (op de toerenteller he)..

          hoger koud als warm?????
          ik heb geen koudregeling, zo ook de Astra’s TDS die ik in onderhoud heb gehad.
          Deze draaide de eerste omwentelingen altijd zo’n 50 toeren Minder koud als warm

          Koud draait de mijne net aan 900 toeren, warm rond de 950, en ja, toerental is nog steeds geborgd, en dus niks aan gedraait.
          nu zou het kunnen dat in alle gevallen de temperatuursensor kapot is..
          Mijne blijft altijd na starten 6 minuten nagloeien, koud en warm..

          Willem

          #18200335
          reaceyourfears
            Lid sinds:
            27 July 2010

            aangezien de motor nu in de combo ligt en deze geen toerenteller heeft heb ik hem wat op het gehoor afgesteld ;)

            @ astratd raar dat jou blok koud hoger loopt en warm minder hoog :hmmz mijne doet namelijk het omgekeerde, koud hoor ik hem rustig draaien en eens hij goed warm staat draait hij wat hoger… ik schat als hij warm is een 950-1000 toeren en koud een 800-850…

            roetstop heb ik nu zodanig geregeld dat hij niet of weinig rook, stelschroefje van de gas staat helemaal uitgedraait.
            kan hem wel nog minder hoog laten draaien door de roetstop meer uit te draaien (dus minder diesel) maar rookt weinig en rijd heel goed zo en tjah dat hij warm ietsje hoger draait neem ik er dan wel bij :D

            #18200336
            astraTD
              Lid sinds:
              9 March 2009

              In de boekjes staat duidelijk dat hij met koude motor meer toeren moet draaien als met warme motor!
              Zowel de 3 astra’s diesels deden dat met de originele stand van de pomp.

              Kan je zelf regelen op de pomp de koude schroef en de warme schroef.

              Heb toch liever hoe het staat in de boekjes met warme motor lekker rond de 800toeren en koud rond de 950.

              dit was met warme motor

              #18200337
              reaceyourfears
                Lid sinds:
                27 July 2010

                koude schroef en warme schroef? waar bevind deze zich dan? eventueel fototje? king:

                #18200338
                reaceyourfears
                  Lid sinds:
                  27 July 2010

                  ps: komt jouw astra niet warmer of op foto? mijne doet met normaal rijden een 80-85 graden rij je als een gek een dikke 90…

                  #18200339
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Ach ze loopt prima, maak me er niet druk om.

                    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                    #18200331
                    astraTD
                      Lid sinds:
                      9 March 2009

                      Word 90graden was toen in de morgen toen het vroor.

                      Zijn die 2 schroeven waarje de gas mee verzet. Heb er geen foto van. Ff google staan genoeg plaatjes op.

                      #18200340
                      reaceyourfears
                        Lid sinds:
                        27 July 2010

                        ah ok,

                        goed dat ik dit weet dan kan ik hem warm nog ietsje trager laten draaien :thumb

                        #18200341
                        reaceyourfears
                          Lid sinds:
                          27 July 2010

                          vandaag, boostcontroller toegekregen alleen weet ik niet hoe deze aan te sluiten,

                          kweet dat hij tussen het slangetje van de turbo en de acuator moet komen maar weet niet welke 2 pinnen ik moet nemen van de controller :???: ik DENK dat ik deze 2 nodig heb die zogezegt horizontaal lopen? en die onder de stelschroef voor de turbodrukmeter of heb ik dat verkeerd?

                          #18200342
                          sjoerdie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 September 2005

                            Heb je het niet voorbereid bij de motor inbouwen? Was vele malen makkelijker geweest.

                            Ik heb nu ook een corsa td namelijk, maar met 1.7.

                            Hed nog geen boostcontroller, maar wel alvast voorbereid.

                            Aansluiten van je boostcontroller, de onderste komt van je turbohuis.

                            En dan 1v/d andere naar je wastegate, welke maakt niet uit. De andere niet afdoppen!

                            Je drukmeter sluit je beter niet daar aan.

                            Ik heb em op et slangetje van de inlaat naar de plunjerdeksel van de pomp aangesloten.

                            Dat is de meest accurate meting, gewoon t stukje ertussen.

                            #18200343
                            reaceyourfears
                              Lid sinds:
                              27 July 2010

                              nee, had de controller toen nog niet ;)

                              dus die ene laat ik dan gewoon open?

                              thx voor de info ;)

                              #18200344
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Ik heb m op de tuten tov elkaar zitten, en het pijpje naar onder is gewoon open.

                                Had er ook geen beschrijving bij maar werkt prima zo.

                                Turbodrukmeter zit bij mij inderdaad op het slangetje van het inlaat naar drukplunjerdeksel.
                                Aangesloten middels een T stukje.

                                Willem

                                Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                                #18200345
                                reaceyourfears
                                  Lid sinds:
                                  27 July 2010

                                  wim, dan denk ik dat de jouwe ook verkeerd zal zitten :mrgreen: denk dat sjoerdie wel gelijk heeft, want als je de draaiknop helemaal uithaald dan zit er zo een pinnetje aan het uiteinde en die regelt dan de druk via het onderste buisje, als je er op blaast (met de mond) zit er ook verschil op, als je dus blaast op de onderste nippel terwijl je aan de draaiknop draait kan je die helemaal dichtzetten doe je dat op 1 van de tuten tegenover elkaar kan je hem belange niet helemaal dichten, ook als je de draaiknop helemaal open zet kan je makkelijker door de onderste blazen dan degene tegenover elkaar, meschien is dat de reden dat de jouwe gans open “maar” tot 1.3 bar gaat?

                                  #18200346
                                  sjoerdie
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 September 2005

                                    Mijne draait standaard 1 bar.

                                    Nu slangetje helemaal los, en 1.5 bar, dacht dat ie meer kon draaien.

                                    Dan maar eens kijken voor een grotere turbo..

                                    En de aansluitingen zoals ik zei, die kloppen.

                                    Wim, je hebt het niet goed zitten.

                                    #18200347
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      @reaceyourfears wrote:

                                      wim, dan denk ik dat de jouwe ook verkeerd zal zitten :mrgreen: denk dat sjoerdie wel gelijk heeft, want als je de draaiknop helemaal uithaald dan zit er zo een pinnetje aan het uiteinde en die regelt dan de druk via het onderste buisje, als je er op blaast (met de mond) zit er ook verschil op, als je dus blaast op de onderste nippel terwijl je aan de draaiknop draait kan je die helemaal dichtzetten doe je dat op 1 van de tuten tegenover elkaar kan je hem belange niet helemaal dichten, ook als je de draaiknop helemaal open zet kan je makkelijker door de onderste blazen dan degene tegenover elkaar, meschien is dat de reden dat de jouwe gans open “maar” tot 1.3 bar gaat?

                                      Let op, Meerder types, meerdere manieren van aansluiten, voor mijn type heb ik alleen dit Schema gevonden.

                                      Mijne juist, De naald is juist om Stroming naar het onderste pijpje te regelen.

                                      Kijkt hier maar naar:

                                      1: Manifold: is inlaat spruitstuk, of hoge drukzijde Turbo

                                      2: Waste Gate: Waste Gate

                                      3: To Intake of MAF near Airbox After MAF: is terug naar Lagedruk gedeelte lucht aanzuigen, zo dicht mogenlijk bij Luichtfilterbak, maar NA de Luchtmassameter.
                                      Deze laatste is van ons niet van toepassing, we hebben geen Luchtstroom of Druk controle (geen electrische motorsturing, of door MM geregelde DV)

                                      oja, en ook met de slang volledig los gaat ie tot 1,3 bar.. (hogedruk afgedopt uiteraard)
                                      dus Waste gate Opent geheel niet meer… blijft gewoon gesloten.

                                      Willem

                                      #18200348
                                      sjoerdie
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 September 2005

                                        het is een overdrukventiel he wim, dus de aansluiting recht onder de schroef is de ingang.

                                        de stelschroef, daar zit de veer onder, en het balletje wat de onderste opening afsluit.

                                        hoe jij het zegt fungeert het als een kraantje, dus gewoon de opening groter of kleiner maken.

                                        maar ik heb nu niks ertussen zitten, en ga het het t stukje ertussen weghalen, en de drukzijde afdoppen.

                                        nu rij ik met volle boost, 1.6-1.7 bar, maar verlies is wat door het slangetje wat openstaat.

                                        #18200349
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          Ja ik heb m aangesloten als dat het voorgeschreven is, maar kan nog wel eens proberen.

                                          Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                                          #18200350
                                          reaceyourfears
                                            Lid sinds:
                                            27 July 2010

                                            het lijkt me toch het meest logische dat de onderste aangesloten is vanaf het turbohuis aangezien de onderste word geregeld met de afsluitpin, degene tegenover mekaar kan je makkelijk doorblazen (zelfs als is hij gesloten) en dat lijkt me niet de bedoeling :hmmz tevens als hij “open” staat kan er duidelijk meer lucht door de onderste dan degene tov mekaar dus meer druk op deze manier, althans bij mijn controller…

                                            #18200351
                                            reaceyourfears
                                              Lid sinds:
                                              27 July 2010

                                              na eerst met de controller te hebben gereden heb ik de slang maar gewoon losgelaten, dus geeft nu volle druk
                                              rijd heel goed nu maar je merkt dat de uitlaat veel tegen houd (cat nogtans verwijderd) je hoort hem nu erg blazen uit de uitlaat
                                              zo erg zelfs dat ik de motor zo goed als niet meer hoor laat staan de turbo… uitlaat ga ik nog eens bekijken en eens zien voor een iets grotere diameter,

                                              nu zit dus de 1.5td aan het einde van zen kunnen qua turbo en dieseltoevoer, rijd goed maar wil meer king:
                                              dus om er nog wat meer uit te halen ga kijken voor een 1.7 turbo en zou ik willen de brandstofpomp aanpassen,
                                              ik weet dat je er een grotere plunjer kan inplaatsen maar iemand idee hoe en wat en van welke deze past?

                                              op engelse fora vind je er wel wat over alleen is met engels niet zo goed :roll:

                                              #18200352
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                Heb enkel de begrenzerring van de plunjer verwijderd.

                                                Mijne blaast ook vol in de uitlaat.

                                                Ik wil wel bezig met een grotere uitlaat.

                                                Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

                                                #18200353
                                                reaceyourfears
                                                  Lid sinds:
                                                  27 July 2010

                                                  uitlaat zal wel iets schelen kleine 5pk denk ik, maar ik zou toch meer willen :)

                                                  #18200354
                                                  Haasje17
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    8 September 2009

                                                    wat is de diameter van de uitlaat? Want kan zomaar zijn dat het iets meer zal schelen dan 5 pk.

                                                    #18200355
                                                    wim-v6
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 August 2005

                                                      45 buiten (originele)

                                                      Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 67)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.