corsa B 1.5td motor tunen

Forumindex Forums Techniek Overige motor types corsa B 1.5td motor tunen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 67)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262646
    reaceyourfears
      Lid sinds:
      27 July 2010

      hallo,

      ik heb me als 2de wagen (eigenlijk meer voor de vriendin bedoeld) een corsa B 1.5td aangeschaft

      omdat ik er de helft van de tijd ook in ga rijden wil ik deze toch een heel stukje beter laten gaan
      ik zie op youtube dat die dingen nog behoorlijk snel kunt doen gaan, maar de vraag is hoe?

      kweet dat je de dieselpomp kan bijdraaien en de turbo maar dat lijkt me niet genoeg…

      dus voor goed te zijn zou er een grotere turbo op moeten samen met intercooler,iemand die weet welk soort turbo er op past?
      alsook heb ik ergens gelezen van een andere mazoutpomp? injectoren enz? van welk type gebruiken ze dit?

      vind er namelijk niet zo veel van op google vandaar de vraag…

      en alvorens iemand zegt van ja koop je dan een zwaardere, nee, voor het zwaardere werk heb ik men type-R ;)

      dus we doen het met de 1.5td :thumb

      #18200307
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Enkel de pomp levert al schribarend veel op om die te verstellen. Andere turbo enz het is allemaal beetje tja wat wil je uitgeven.
        Een diesel heeft geen injectoren maar verstuivers. En de mazoutpomp is volgensmij zoals de belgen brandstofpomp zeggen.

        #18200308
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Pomp plunjerring verwijderen, Roetstop kwartslag open, Turbodruk op 1,3 bar is:
          Van 67pk naar 100pk
          0-100: van 14s naar 9s
          Top: 165 naar 195km/u

          Zie het topic van mijn 1.5td

          Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

          #18200309
          reaceyourfears
            Lid sinds:
            27 July 2010

            ja, verstuivers bedoelde ik idd, en hier zeggen we meestal mazoutpomp tegen brandstofpomp,juist :thumb

            kan best geloven dat met de pomp open dit al een een heel eind scheelt maar vind het gewoon nog niet genoeg :)

            een maat van mij heeft een golf 2 1.9td ook nog de mechanische dus zonder stuurdoos, die heeft grotere turbo verstuivers en intercooler,
            en dit ding gaat echt HEEL hard tot een 160 graak ik met met de civic type-R er gewoon niet voorbij :shock: dat ding heeft koppel niet normaal :shock: dus ik denk dat dit met de corsa wel inigsinds ook mogelijk is meschien niet zoals de golf maar er moet toch ook wat uit te halen zijn…

            ik heb ergens eens gelezen dat de turbo van een Isuzu 1.7 er op past, maar haald dit ook wat uit?
            en qua verstuivers?


            @wim
            , kan je soms eens een linkje geven naar je topic? ik vind er niet zo veel van, zal wel aan mij liggen :D

            #18200310
            reaceyourfears
              Lid sinds:
              27 July 2010

              niemand?

              ik zou voorlopig al de pomp en de turbo een draai bijgeven, maar ik heb ergens gelezen dat je een ringetje uit de pomp moet nemen voor maximaal effect? hoe zit dat? zit dat gewoon onder dat ronde dekseltje van de pomp?

              en de stang van de turbo moet ik korter draaien neem ik aan? hoeveel toeren/slagen maximum?

              #18200311
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Linkje naar mijn Topic: viewtopic.php?f=8&t=177738

                Zoals ik al zegt.

                ik draai op 100pk, en dat gaat voorlopig knap zat..
                Weet ook niet of de 1500 het leuk gaat vinden als je er veel meer uit gaat halen..

                Bij de Weg, er staat wel een HEEL rappe Corsa diesel op MP, daar heb ik zelf in gereden, die is echt Vlot, Alleen VEEEEELLLL Te duur..
                1.7TD motor erin, met Intercooler, lange F17 bak erop, Geheel Open Uitlaat, Kat weg

                http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m757566457-opel-corsa-1-5-td-sport-kat-1997-zwart-zeer-snel-gsdi-gsi.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

                Dat is deze naast mijne dus:

                #18200312
                reaceyourfears
                  Lid sinds:
                  27 July 2010

                  1250 is toch ook niet zo een hele zotte prijs vind ik is wel een knappe…, alhoewel ik maar 350 voor de mijne betaald heb en deze is van 2000 :D

                  had je topic ondertussen al gevonden maar toch bedankt ;) , dus als ik het goed begrijp zit er onder dat kapje het ringetje dat zich onder de veer bevind en die haal ik dan weg?

                  zal morgen eens wat experimenteren met de pomp en de turbodruk eens kijken wat dat ding doet :hmmz

                  #18200313
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    is zeker geen knappe, ken deze auto persoonlijk, ik weet ook voor wat voor prijs deze van de hand is gegaan, en dat was een nette deal..

                    Willem

                    #18200314
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Foto van de 1.7TD motor in de Zwarte Corsa-B:

                      Willem

                      #18200315
                      reaceyourfears
                        Lid sinds:
                        27 July 2010

                        https://www.youtube.com/watch?v=FKfacMO-1nA” onclick=”window.open(this.href);return false; deze rijd wel goed voor een 1.5td vind ik, aleen spijtig dat het een spanjaard is en er
                        niet veel van kan opmaken wat er is aan gebeurd :fy1

                        #18200316
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Lees mijn topic, dan weet je t.

                          Turbo van een 1.7TD past ook op de 1.5TD motor.

                          Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                          #18200317
                          sjoerdie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 September 2005

                            is de turbo van een 1.7 echt zoveel groter, of is het maar net een beetje groter?

                            #18200318
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Denk de uitlaatschelp wel richting 1,7 a 2x zo groot gaat, inlaat schelp scheelt niet heel veel.

                              Turbo op den 1.5TD is echt een Baby turbootje

                              Grootste voordeel van de 1.7 Turbo zal zijn dat ie eerder opspoelt.

                              Willem

                              #18200319
                              reaceyourfears
                                Lid sinds:
                                27 July 2010

                                eerder opspoelt? normaal hoe kleiner de turbo hoe sneller die toch opspoelt?

                                #18200320
                                sjoerdie
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 September 2005

                                  Dat ligt aan de opbouw van de turbo.

                                  #18200321
                                  reaceyourfears
                                    Lid sinds:
                                    27 July 2010

                                    vandaag de punjerring verwijderd en de pomp een slag en een half bij, rijd al stukje beter, wel minder
                                    aangenaam voor degene die achter me rijden (veel rook :D ) maar is mijn probleem niet zo een ding moet roken :D

                                    turbodruk heb ik nog niet kunnen verhogen (zit geen draadstang op :swear ) dus dan word het maar een boostcontroller.

                                    zoek ondertussen nog wat verder naar een turbo van een 1.7 intercooler enz…
                                    had gedacht oom ook de verstuivers van een 1.7 te nemen maar heeft dat wel nut?

                                    eventueel andere suggesties qua versuivers of iets wat hem nog meer power kan geven is altijd welkom!

                                    heeft bv een andere nokkenas geen zin?

                                    mvg

                                    #18200322
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Lees mijn topic eens door!!!!!

                                      Daar zie je dat ik het ook niet via een draadstang stellen is gebeurt.
                                      Maar door een bleedvalve (boost controller te plaatsen).

                                      Verschil in de 1.5 en 1.7 turbo is voornamelijk de grotere uitlaatschoep.
                                      Inlaatschoep is gelijk of vrijwel gelijk qua maat.
                                      In dat opzicht lijkt het mij dat ie dan makkelijker opspoelt, en een hogere druk kan opbouwen.

                                      Mijne staat max open nu (1,3bar)

                                      Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                                      #18200323
                                      reaceyourfears
                                        Lid sinds:
                                        27 July 2010

                                        wim, ik heb je topic al heel doornomen, kweet dat je een boostcontroller hebt gebruikt maar wou het gewoon proberen zonder ;)
                                        maar blijkbaar gaat dit dus niet dus haal ik wel een controller.

                                        #18200324
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          Haal er wel een met grote pijpjes, die heb je echt nodig, asls je op hoge druk wil rijden.

                                          Let wel op, staat van de turbo.
                                          Hier had iemand zijn turbo in 2 dagen aan flenters.
                                          Mijne draait op max druk, gaat niet verder, maar deze turbo is dan ook wel KURK DROOG!

                                          Willem

                                          Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                                          #18200325
                                          reaceyourfears
                                            Lid sinds:
                                            27 July 2010

                                            bedankt voor de tip wim,

                                            turbo ben ik niet bang voor, draait hij kapot dan is dat dan een rede te meer om een grotere te plaatsen :D

                                            #18200326
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              Als de metaaldelen de motor niet invliegen of hij vliegt ophol kan je er gelijk een 1.7td tegenaan plakken

                                              Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                                              #18200327
                                              reaceyourfears
                                                Lid sinds:
                                                27 July 2010

                                                juist daarmee dat ik er geen schrik van heb :D die motortjes kosten toch geen drol :thumbup

                                                wat ik nu wel heb met de pomp open is dat hij stationair op 1200-1300 toeren blijft lopen, met de stelschroef van de gas kan ik hem niet meer trager doen draaien, iemand soms enig idee hoe ik hem wel nog trager kan laten draaien? als ik de pomp stukje terug draai gaat dat natuurlijk wel maar dat is niet de bedoeling want rijd wel heel goed zo…

                                                #18200328
                                                astraTD
                                                  Lid sinds:
                                                  9 March 2009

                                                  Dan heb de roetstop wel erg ver ingedraaid !! Bij de astra staat de stationiar ook op het max. Draaid netjes 800toeren warm en koud 950.

                                                  #18200329
                                                  wim-v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 August 2005

                                                    HEEEEEELLLLL Erg ver, Tegen het op hol gaan aan!!!!!!!!
                                                    Zou m een end terug draaien, kwart tot halve slag is Ruim voldoende, rookt ie al als een schoorsteen.
                                                    Mijne draait koud net 920 toeren warm 940+/-
                                                    roetstop 1/4e slag open.
                                                    Nog steeds goed voor 100pk / 180Nm

                                                    Willem

                                                    #18200330
                                                    reaceyourfears
                                                      Lid sinds:
                                                      27 July 2010

                                                      ok, dan draai ik hem net wat terug tot hij goed stationair draait :)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 67)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.