Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa b 1.5 td opknappen/stylen (met foto’s!)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2013 om 18:52 #18145064
trillen onder het rijden zit in je banden of velgen.
uitgaande dat je velgen nieuw zijn, zullen die wel recht zijn.
dan heb je of goedkopere banden eromheen zitten, of gewoon slecht gebalanceert.10 juni 2013 om 18:56 #18145065Als ie steeds erger gaat trillen heb je waarschijnlijk (een) kromme velg(en). Als ie trilt bij bepaalde snelheden (bijv 80 / 120) ligt het over het algemeen aan de balancering.
Met nieuwe banden zou het één van deze bovenstaande dingen moeten zijn. Ook goedkope banden zouden gewoon netjes rond moeten zijn…
10 juni 2013 om 19:19 #18145066@jeroenk wrote:
Ze zijn wel netjes gebalanceerd?
Dempers gaan je niet helpen tegen trillingen. Als alles netjes is gebalanceerd zou je alleen nog kunnen balanceren aan de auto zelf.
Aan de velgen ligt het (helaas) niet. Zijn gebalanceerd ja. Denk dat uitlijnen geen kwaad kan, maar daar wil ik mee wachten tot na het vervangen van de stuurkogels…
Het trillen zal inderdaad los staan van de dempers, maar ik denk wel dat slechte dempers zorgen voor een zwaardere belasting van andere onderdelen. Ik vrees eigenlijk dat het een wiellager is. ‘Vrees’ omdat ik zelf niet het gereedschap heb om deze er in en uit te persen…
11 juni 2013 om 18:07 #18145067Velgen zijn gebalanceerd ja.
Nu ik een paar dagen rondrij begin ik toch wel het vermoeden te krijgen dat het de wiellagers zijn…
ik merk dat het trillen erger is geworden en deze velgen hebben een lagere et-waarde dus staan ze verder naar buiten. Als ik het goed heb dan verhoogt dit de druk op de lagers…
Nu is het vervangen van het lager iets dat ik niet zelf kan aangezien ik geen gereedschap heb om de lagers te kunnen persen?
Iemand tips of ideeën?
Heeft iemand nog een goed ‘huis’ liggen, zodat ik hem innzijn geheel kan vervangen?11 juni 2013 om 18:34 #18145068Hij trilt dus bij elke snelheid?
Versleten wiellagers moet een zoemend geluid opleveren. Je kan het vaak ook wel horen als je het wiel ronddraait als de auto is opgekrikt…
11 juni 2013 om 18:42 #18145069inderdaad wat jeroenk zegt.
dit is zeer waarschijnlijk onbalans in je wielen.
goed laten balanceren anders op de auto laten balanceren.
je schokdempers zullen waarschijnlijk weinig uithalen.11 juni 2013 om 19:08 #18145070Dank heren.
Dan toch maar zo snel mogelijk eerst laten balanceren!
Ik had graag de vorige eigenaar willen geloven, maar dat wordt nu wel lastig..11 juni 2013 om 19:10 #18145071misschien wat raar maar bij zo iets nooit iemand geloven
en voor het zekere gaan en ze laten balanceren baad het niet schaad het niet.11 juni 2013 om 19:21 #18145072ziet er wel al stukken beter uit met die velgen er onder.
15 inch velgen zouden er ook mooi onder staan. :wors -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.