Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa b 1.5 td opknappen/stylen (met foto’s!)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 mei 2013 om 20:21 #17257914
Hallo allen,
Zoals ik eerder al aangaf, start ik een topic over het opknappen van een corsa b 1.5 td die ik onlangs voor weinig heb gekocht en waarvan ik wel wist dat er wat mee zou zijn!
Voor een deel ga ik dingen doen die vallen onderhoud, maar waar ik kan zal ik hem ook wat extra stylen en tunen.
De auto moet mij naar het werk brengen, maar ook voor de leuk om te sleutelen en leren. Heb namelijk geen ervaring met opel en diesel.Heb vanmiddag voor eerst wat beter naar de motor gekeken. Meteen wordt duidelijk dat de kleppendekselpakking lek is. Deze ligt al klaar.
En ik zag iets vreemds bij de bougies. Hier zo een foto van.
Eerst maar even een eerste indruk van het bakkie:
De motorruimte die al een klein beetje schoon is gemaakt:
De vorige eigenaar had het briljante idee om de auto wat te ‘versieren’…..
Snappen doe ik het totaal niet…[imghttps://lh6.googleusercontent.com/-ZyW0x1xGtXk/UZi52NmlCzI/AAAAAAAAAdA/xqfFMrw4zN4/s912/2013-05-18%252016.06.58.jpg[/img]
Het Lexus logo heb ik er inmiddels af getrokken, maar nu zit ik met een keiharde lijm-laag op de deur….
18 mei 2013 om 20:26 #18145040Heb je een Isuzu 15TD? Dan heb je niks te vrezen m.b.t. de motor :) Want dat ding is oerdegelijk.
18 mei 2013 om 20:29 #18145041De 1.5 td is toch een Isuzu? Of klopt die aanname niet? Dacht dat de eco motoren geen Isuzu meer waren. Deze is van 1997 geloof ik.
18 mei 2013 om 21:12 #18145042Als eerste kwam ik iets tegen dat volgens mij niet hoort, maar ik weet niet wat er de gevolgen van zijn.
Het lijkt alsof de bovenkant / bevestiging van een gloeibougie kapot is:
Zie foto:Is dit alleen de bevestig van de bougie of wordt er door die “stang” ook het ‘signaal’ gegeven??
Dat zou dan toch betekenen dat die bougie geen stroom krijgt??Of heeft het verder geen gevolgen?
Hoor graag of iemand dit weet??
19 mei 2013 om 09:46 #18145043Idd de 1.5 td is een isuzu motor, zijn hele sterke motoren
19 mei 2013 om 10:36 #18145044Inderdaad beren sterk, ik berij zijn broertje de 1.7 isuzu.
En nog gemakkelijk zelf wat aan te passen zodat die veller word.Ligt het aan mij dat ik geen foto’s zie?
19 mei 2013 om 10:52 #18145045helaas zijn de foto’s in dit topic niet te zien. :wtf :wtf :wtf :swear
19 mei 2013 om 11:56 #18145046Jammer dat we nog geen foto’s kunnen zien.
Mijn eerste auto was een Corsa A 15TD .
Had meer dan 400.000k gelopen maar gaf geen krimp (alleen 3 dynamo’s) vervangen.Verder altijd starten en lopen….
19 mei 2013 om 13:17 #18145047De foto’s zijn als het goed is nu wel zichtbaar!
Van de auto en van de bougie waar ik een vraag over heb.19 mei 2013 om 18:42 #18145048die gloeibougie mist een stukje en is dus stuk. :(
deze hoort inderdaad ook er aan bevestigt te worden.
zou het blok nog eens goed schoon maken met Dasty
(verkrijgbaar bij de Wibra voor een paar euro’s) en goed afspuiten met een hoge drukspuit.
want deze kan veel schoner. :wors20 mei 2013 om 17:19 #18145049lekker warm laten lopen en een bus remmen reiniger leegspuiten werkt veel beter dan die dasty rommel.
20 mei 2013 om 18:03 #18145050Dat gaat nog lastig worden met die gloeibougie. als je die ooit eens wilt vervangen wordt het uitboren.
heb je ook al eens je carterpan gecontroleerd ? die willen bij dit type ook nog wel eens doorroesten.
20 mei 2013 om 18:21 #18145051@stefanDTI wrote:
Dat gaat nog lastig worden met die gloeibougie. als je die ooit eens wilt vervangen wordt het uitboren.
heb je ook al eens je carterpan gecontroleerd ? die willen bij dit type ook nog wel eens doorroesten.
Dat van het uitboren van die bougie had ik niet verwacht. Heb net 4 nieuwe besteld. ..
is er geen enkele andere manier om deze nog te verwijderen? Deze zitten toch ook gedraaid neem ik aan?De carterpan wil ik gaan bekijken zodra ik hem een weekend op bokjes kan zetten! Goede tip!
20 mei 2013 om 18:26 #18145052denk dat je die er wel uit krijgt.
rustig aan draaien. met koude motor20 mei 2013 om 18:45 #18145053Die bougie is gebroken zo te zien?
Maar dan start ie toch met koude start op 3 poten? Ik start ook al een jaar op 3 poten vanwege een bougie wat kapot is, en wat ik niet meer eruit krijg.
Koude start, blauwe walm, en toerental schommelt op en neer.
Beste gelijk weg rijden, of dotje gaf geven tot 1500 dan loopt die ook gelijk op 4 poten.20 mei 2013 om 19:50 #18145054>> met 3 gloeiers zal ie aanslaan op 3 cilinders, en lekker roken
– Keertje Flink gas, loopt ie weer op 4 hoor… en rookt ie niet meer…Zo te zien zal de gloeier geen 6kant meer hebben, en dan zal je m moeten uitboren…
hij zal ook wel te vast zitten voor een Griptang oid..Willem
21 mei 2013 om 10:25 #18145055gaatje boren in de gloeistift en dan een linkse tap erin,werkt meestal wel(bij mij dan toch)
suc6
21 mei 2013 om 17:46 #18145056dat kan ook ja , maar dan moet je wel weten wat je doet en het kunnen.
anders kan je cilinderkop er ook gelijk af.22 mei 2013 om 17:48 #18145057Heb hier dus geen ervaring mee dus ben er inderdaad een beetje voorzichtig mee om hem uit te boren.
GA het weekend eerst eens kijken of ik er echt geen grip op kan krijgen en hem er dan uit kan draaien.Hij start trouwens wel aardig vlot, ondanks dit. Geen rook of zo. duurt alleen twee tellen langer.
Het is dus niet zo dat hij, zoals bij een benzinemotor hij op drie pitten blijft lopen???
(zo voelt het trouwes niet…)22 mei 2013 om 18:26 #18145058@CorsaNico wrote:
Heb hier dus geen ervaring mee dus ben er inderdaad een beetje voorzichtig mee om hem uit te boren.
GA het weekend eerst eens kijken of ik er echt geen grip op kan krijgen en hem er dan uit kan draaien.Hij start trouwens wel aardig vlot, ondanks dit. Geen rook of zo. duurt alleen twee tellen langer.
Het is dus niet zo dat hij, zoals bij een benzinemotor hij op drie pitten blijft lopen???
(zo voelt het trouwes niet…)Klopt. Veel vrachtwagenmotoren hebben niet eens gloeistiften. Deze slaan gewoon aan door de compressie!
29 mei 2013 om 18:26 #18145059Gloeibougie is er dus niet op een reguliere wijze uit te draaien….
zal ik voor de winter toch iets aan willen doen, maar voorlopig start hij nog goed.Nieuwe bokjes zijn binnen, dus kan hem het weekend ei n delijk veilig omhoog zetten. Hopelijk heb ik dan ook andere velgen!! ;-))
29 mei 2013 om 19:40 #18145060met -20 zal die nog starten op 3 pitten… Zou het zo laten :thumb Ik rij ook al 2 jaar op 3 pitten.
10 juni 2013 om 18:37 #18145061@astraTD wrote:
met -20 zal die nog starten op 3 pitten… Zou het zo laten :thumb Ik rij ook al 2 jaar op 3 pitten.
Dan doe ik voorlopig hier even niks aan! ;)
10 juni 2013 om 18:41 #18145062Nieuwe velgjes op de auto gezet dit weekend. Oogt toch wel iets beter. Vind voor dit model 14 inch groot genoeg… (hoor ik nu mensen lachen? :jerry
Ze staan beduidend verder naar buiten met een et-waarde van 38. Merk het meteen in het bochten-werk…
Nadeel da nu meer trillingen worden doorgeven.
Bij het vervangen zag ik sowieso 1 lekke stuurkogel, dus die gaan we vervangen.
Trillingen blijven echter dus zal nog meer gaan vervangen. Denk dat ik ga starten met nieuwe dempers..10 juni 2013 om 18:47 #18145063Ze zijn wel netjes gebalanceerd?
Dempers gaan je niet helpen tegen trillingen. Als alles netjes is gebalanceerd zou je alleen nog kunnen balanceren aan de auto zelf.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.