Corsa B 1.5 TD alternator probleem bij koude start

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B 1.5 TD alternator probleem bij koude start

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    corsabtdpower

Hallo,

Sinds 2 weken heb ik een probleem met mijn alternator denk ik, bij koude motor blijft de rellais maar tikken tot dat ik een stuk of 5 km heb gereden en mijn batterlamo brand. Na 5 a 6 km is alles weer terug normaal, geen tikkend rellais ennde batterij indicatie lampje dooft. Ik heb dit alleen bij regen en vries weer. Al de motor warm is heb ik er geen enkel last van, de alternator laait perfect, ik weet niet waar de probleem zou zitten. De rellais en de alternator heb ik nog ondanks in mei 2015 vervangen samen met de rellais.

Waar zou het probleem liggen, iemand enig idee of suggestie?

Grts

wim-v6
      Deelnemer

Heb ik ook gehad, meestal komt dat omdat er olie tussen de koolborstels en ankeras komt omdat de vakuumpomp olie lekt, deze zit op de dynamo gemonteerd.

Ik heb hiervoor een nieuwe dynamo geplaatst.

Bij mij bleef dan ook de toerenteller op de naald ligfen, deze word ook door de dynamo aangestuurd.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

wim-v6
        Deelnemer

Relais wat je hoort tikken is het voorgloeirelais.

Laat maar eens bij koude motor je contact aanstaan, gaat hij ook tikken na een tijdje (10 / 15 seconden)

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

corsabtdpower

Hallo wim, ik ben net terug van vakantie en zie je reply nog net pas. Ik heb de alternator en de servopomp erachter gehecked voor olie lekkage, niks te vinden.

De alternator die er momenteel ook in zit is nog niet zo lang vervangen geweest, is een volledige revisie alternator, zo goed als nieuw. De rellais tikt inderdaad bij mij ook.

Wat ik vandaag ook heb gemerkt is, wanneer de motor warm is en als ik aan het rijden ben blijft de indicatielampje gewoon verder branden, als de auto met warme motor gewoon stationair draait waneer ik er niet mee rij dooft de lampje ja 2 min.
            Ik heb aan de riem is wwt aangevoeld vam de dynamo, die is zo goed als versleten, kan het hier iets mee te maken hebben?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.