Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B 1.4i 16V uit ’99, uitvallen bij koppelen + remm
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2013 om 07:28 #17254488
Hey toppers,
Ik loop de laatste tijd tegen een probleempje aan met m’n corsa,
Als ik rij en ik ben aan het koppelen en het remmen, als ik dat tegelijk doe dan valt ie direct uit.
Dit is vaker bij een koude motor, maar ook bij een warme motor.
Op stadswerk, maar ook op 80 wegen, en dan valt meteen alles weg, je stuurbekrachtiging, remdruk.. Dus in een bocht is het vrijwel gevaarlijk. Niet fijn dus! Ik denk, voordat ik de opel dealer er mee lastig val, vraag ik het even aan jullie.. Wat kan dit allemaal zijn, en is dit makkelijk zelf te verhelpen. Ik ben geen leek, en heb de tools en de werkplek ervoor om het zelf te doen. Dus, kom maar op met suggesties!Alvast bedankt! :thumb
15 januari 2013 om 07:43 #18096200Lijkt op een probleem met de stappenmotor. Brandt dan ook je motormanagementlampje? Anders even uitlezen, dan weet je direct meer. Als je auto uitvalt, is vanzelf de stuurbekrachtiging weg, omdat de servopomp niet meer wordt aangedreven. Ook valt dan de rembekrachtiging weg, omdat er geen onderdruk van de motor meer is.
16 januari 2013 om 19:49 #18096201Ik snap wel waarom me stuurbekrachtiging en me remdruk wegvalt natuurlijk, dat is logisch. En alle lampjes branden standaard als je motor uitstaat en je contact aan.. Maar zodra ik hem in z’n 2 ram, koppeling op laat komen en een klein beetje gas bij geef, schokt ie weer aan.. Maar als ik hem stil zet, en probeer te starten.. Doet ie dat niet. Dan moet ik echt een aantal keren flink het gaspedaal intrappen voordat ie aanslaat. Anders lukt het niet. Misschien heb je hier wat meer aan!
17 januari 2013 om 05:46 #18096202Ik zet ook mijn geld in op de stappenmotor. ;)
17 januari 2013 om 06:27 #18096203@Zakdoekje wrote: