Alles kan. Of je er wat aan gaat hebben en of je blok heel blijft is maar de vraag.
Sowieso zou ik de moeite niet nemen met zo’n punica blokje.
Onderdelen om dat te doen zijn sowieso hardstikke duur want het moet custom gemaakt worden. Een turbospruitstuk vind je echt niet voor een Corsa B dus die moet gemaakt worden. Gaat enorm veel tijd in zitten en dat is waar de prijs dan ook in zit.
Dan nog de turbo zelf, wat ook al snel een euro of 500 kost.
Intercooler erbij, slangen, oliekoeling (turbo’s verwarmen je olie enorm snel), regeling voor de turbo, controlesystemen (turbodruk, pingelsensor, olietemp/druk, etc), uitlaat moet gecustomised worden om aan de turbo te passen, etc etc etc.
Als alles al zou bestaan kon je er gauw 2 a 3000 euro tegenaan smijten en was je waarschijnlijk nogsteeds niet klaar…
Dan heb je in het beste geval je 60PK blokkie in de richting van de 100PK geperst.
Het is goedkoper om ergens een Redtop (C20XE blok, 2,0i 16v 150PK) blok vandaan te plukken en dan wat aangepaste motorsteunen, steekassen en benzinepomp te kopen. Dat boks je in je eigen schuurtje nog wel voor elkaar en levert gegarandeerd bakken meer power voor een veel netter bedrag. 1500 euro in onderdelen ofzo, en een weekje lekker prutsen in je vakantie.
Edit: Als je liever geen complete blokwissel wil gaan doen, houd je centen dan lekker in de knip en kijk of je ergens een Corsa B GSi vandaan kan halen.
1,6i 16v met ruim 100PK. Hoogstwaarschijnlijk meer als wat je zou kunnen halen met dat punicablok plus turbo. Geen werk, ook wel te regelen voor 1500 euro, en eveneens een betere oplossing dan een turbo aanbouw.