Corsa B 1.4 sportfilter plaatsen

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B 1.4 sportfilter plaatsen

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253728
    rottercorsa
      Lid sinds:
      13 December 2012

      Goedendag,

      Ik wil deze sportfilter plaatsen (Zie foto’s) Die bak staat in de weg, maar er zit een kabel en een slang aan vast. Kan ik dit verwijderen zonder enig probleem of krijg ik dan problemen met de auto? :(



      Graag hoor ik het van jullie :D

      Alvast bedankt

      #18085734
      rossifan46
        Lid sinds:
        12 July 2011

        Wat is de reden dat je een sportluchtfilter gaat plaatsen?

        Waar loopt die kabel naartoe?

        #18085735
        rottercorsa
          Lid sinds:
          13 December 2012

          Voor een sportief geluidje. Ik weet niet waar de kabel verder aan vast zit behalve aan die bak

          #18085736
          rossifan46
            Lid sinds:
            12 July 2011

            Zover ik op de foto kan zien stuurt of trekt die kabel jouw egr klep aan.

            Omdat er een slang van je luchtfilterbak naar het spruitstuk loopt.

            #18085737
            rottercorsa
              Lid sinds:
              13 December 2012

              Wat houdt dat egr klep in? en kan ik die kabel en slang verwijderen zonder enig probleem of krijg ik dan problemen met de auto?

              #18085738
              rossifan46
                Lid sinds:
                12 July 2011

                De egr klep zorgt ervoor dat er uitlaatgassen opnieuw de motor ingaan, dit is goed voor het mileu. Maar niet voor je motor.

                Het ligt eraan welk type motor je in je corsa hebt, daat staat o.a. op het kentekenbewijs.

                Bij sommige motoren kun je tussen de egr klep een pakking plaatsen waardoor er geen uitlaatgassen meer je motor ingaan zonder problemen. Er zijn ook motoren waarbij het MM lampje gaat branden en foutcodes gaan geven.

                #18085739
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  gaat om dat rooie slangetje he?
                  die kun je er voor zo ver ik weet wel afhalen, die loopt naar je carburateur.
                  k durf niet te zeggen wat de werking verder is.
                  maar ik ben hem ook wel eens vergeten er weer op te drukken, week later zag ik het, niks gemerkt aan het rijden

                  #18085740
                  rossifan46
                    Lid sinds:
                    12 July 2011

                    @soepkiepe wrote:

                    gaat om dat rooie slangetje he?
                    die kun je er voor zo ver ik weet wel afhalen, die loopt naar je carburateur.
                    k durf niet te zeggen wat de werking verder is.
                    maar ik ben hem ook wel eens vergeten er weer op te drukken, week later zag ik het, niks gemerkt aan het rijden

                    Is dat geen injectiemotor soepkiepe? Maar het antwoord heeft soepkiepe dus gegeven, je kan hem er dus aflaten.

                    #18085741
                    soepkiepe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2010

                      die rooie loopt in ieder geval naar dat zwarte ding waar de dikke luchtslang op uit komt :P
                      daar onder zit ie op net zo zwart 90 graden hoek ding vast;)
                      tis gewoon een slangetje, geen kabeltje of zo.

                      k zal wel ff wachten tot iemand echt duidelijk weet waar het voor is, dat weet ik dus niet haha.
                      weet wel dat ie zonder dat slangetje onder ook wel rijd.

                      #18085742
                      rossifan46
                        Lid sinds:
                        12 July 2011
                        #18085743
                        soepkiepe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 August 2010

                          a juist, heb om eerlijk te zijn 1 reactie gelezen.
                          in die reactie stond dat ook dat die bij koude start een klep opent om warme lucht te creëren of zo.

                          hier op het forum zie ik ook heel vaak topics over het afdoppen van de egr af te dopen.
                          dus na mijn idee kan het nog steeds geen kwaad om dat slangetje er gewoon af te halen ;)

                          #18085744
                          rossifan46
                            Lid sinds:
                            12 July 2011

                            @soepkiepe wrote:

                            a juist, heb om eerlijk te zijn 1 reactie gelezen.
                            in die reactie stond dat ook dat die bij koude start een klep opent om warme lucht te creëren of zo.

                            hier op het forum zie ik ook heel vaak topics over het afdoppen van de egr af te dopen.
                            dus na mijn idee kan het nog steeds geen kwaad om dat slangetje er gewoon af te halen ;)

                            Dat denk ik dus ook, maar natuurlijk wel de slang die van je spruitstuk afkomt afdoppen, anders heb je kans dat een deel van de uitlaatgassen daardoor naar buiten gaan i.p.v. je uitlaat. Dit is natuurlijk alleen als je heel de luchtfilter bak uit de Corsa haalt.

                            Haal je de bak niet uit de Corsa, dan zou ik ervoor zorgen dat de klep niet open kon. Zodat je zeker niet voor verrassingen komt te staan als deze bijv. open trilt en de motor niet goed meer loopt.

                            #18085745
                            corsa14slow
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 December 2011

                              dat is geen egr… het is een koud/warmte regelaar (koude start etc.), kan zonder problemen worden afgekoppelt (wel ff het rode slangetje dicht maken omdat daar vacuüm om staat (valse lucht) bak kun je er beter helemaal uit halen scheelt weer ruimte ;)
                              let er wel op dat je motor meer gaat drinken (benz.) bij een openluchtfilter…

                              #18085746
                              PeterNoFear
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 January 2012

                                Hij gaat meer verbruiken en je levert (merkbaar) vermogen in.
                                Klinkt wel gaaf, totdat je het verbruik merkt.

                                Die dikke slang zorgt voor warme lucht vanaf je hitteschild, weet niet precies waarom, wij rijden zonder.
                                Rode slangetje heeft inderdaad wat met dat klepje te maken, je kunt die bak er helemaal uithalen zonder problemen.
                                Als je op je gasklephuis kijkt (achterkant) zie je een rood en zwart slangetje zitten, haal je de rode los, pluk je die bak er zo uit.

                                #18085747
                                RickR91
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 April 2011

                                  dikke slang voert warme lucht aan vanaf het spruitstuk, dus geen uitlaatgassen.
                                  dit is met een klepje te regelen.
                                  in de winter zorgt dit ervoor dat de motor sneller op temperatuur komt

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.