Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B 1.4 sport valt uit in de bocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2011 om 21:07 #17234602
Hallo allemaal,
Zal me ff voorstellen. Ik ben Joyce ben 26 en woon in Maastricht. Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Opel Corsa b 1.4 sport uit 1994.
Nu begint vandaag al meteen een probleempje. Ik ben er een stuk mee gaan rijden. Hij rijd lekker nergens problemen mee maar toen ik op een rotonde kwam en de koppeling in had gingen ineens alle controle lampjes branden (net of de auto uitviel) toen ik de gas induwde gingen de lampjes uit en kon ik gewoon doorrijden. Na een paar kilometer zelfde verhaal alleen viel hij me toen dus wel uit. De koppeling in maar toch uitvallen.
Nu heeft mijn broertje ook een autofreak (alleen van de verkeerde kant BMW :P ) ernaar gekeken en heeft een drietal stekkertjes los gehaald schoongemaakt en terug geduwd. Ook was het oliepeil wat aan de lage kant dus dit hebben we ook aangevuld.
Op de terug weg heb ik het probleem niet meer gehad. Maar nu moet ik er donderdag mee naar Eindhoven en vind het een beetje eng dat ie me zo maar kan uitvallen. Hij start trouwens wel weer meteen.
Dus als iemand me wil helpen, heel erg graag!
Ik denk dat ik zowiezo binnenkort de koppeling/ en platen moet vervangen, als iemand daar een prijsindicatie voor heeft graag.
groetjes Joyce
22 maart 2011 om 21:16 #17842799wat is de motorcode?
staat op je kentekenbewijsikzelf denk iig meteen aan de stappenmotor ( als jouwe die heeft ) of aan een vervuild gasklephuis
koppeling, als je t laat doen +- 380euro denk ik ( uitgaande van 200 aan onderdelen, dus koppeling,vloeistoffen en klein materiaal en 3 uur arbeidsloon, want langer doe je er echt niet over bij een corsa b )
22 maart 2011 om 21:23 #17842800bedankt voor je reactie, stappenmotor? klinkt duur
het is een corsa sport C1.4 SE E2
22 maart 2011 om 21:32 #17842801Mijn Corsa, wel een A model met een 1.4i C14NZ blok er in, viel ook wel eens uit.
Dat kwam door gare bougiekabels. Geen ontsteking en dan valt de motor ook binnen no-time stil. Na vervanging was het probleem meteen over. Is ook niet duur om te fixen en kan je prima zelf doen.Check even op groene aanslag in de stekkers van de bougiekabels.
De isolatie van de kabels kan ook gaar zijn. Dat test je het makkelijkste door met een plantensproeier (oude glassex sprayfles oid werkt ook) met wat water er op te sproeien. Begint hij dat slecht te lopen of slaat hij af, dan is de kans best aanwezig dat de ontstekingsvonk de kabel uit vliegt ipv door de bougie.
22 maart 2011 om 21:32 #17842802Vermoedelijk stappenmotor vast inderdaad deze zit bovenop de gasklep.
wees wel voorzichtig!!!! bij de C14SE / C16SE breken vaak de boutjes af bij loshalen van de stappenmotor.
Willem
22 maart 2011 om 21:39 #17842803hmm die foto zocht ik dus ;)
is wel makkelijk bij te komen,en met een beetje beleid kom je n heel eind
22 maart 2011 om 21:41 #17842804als je goed kijkt is dit een Old skool C14SE / C16SE uit een Corsa-A, ik verklap verder niks waar je het aan kan zien haha…
22 maart 2011 om 21:44 #17842805rotor/verdeelkap ipv dis??
t is al s eerder aan de oorde geweestnee ff zonder dollen, ik ben zelf niet echt thuis in de kleinere motoren…
rij nu zelf met een A gsi, met een c16sei… ( naast mn calibra v6 )
dat is de kleinste motor waar ik ooit mee gereden hebowja wim,
kan nu zelf ff me peilstok meten, heb nu calibra v6 als daily22 maart 2011 om 21:47 #17842806Klopt, de Corsa-B / Astra-F met C14SE en C16SE hebben inderdaad en Dis module.
Willem
22 maart 2011 om 21:54 #17842807Allemaal heel erg bedankt! Zal mijn broertje er morgen meteen na laten kijken en dan hoop ik dat het opgelost is.
Het is mijn eerste eigen autootje en hoop dat de grote uitgaves nog even bespaard blijven (buiten de koppeling dan)Weten jullie trouwens ook waar de tempratuurmeter zit? Die wat de buiten tempratuur weer geeft. Die schommelt nu tussen de -35 en +20 graden dus die is een beetje de weg kwijt denk ik :D
22 maart 2011 om 21:56 #17842808achter de voorbumper/grille
22 maart 2011 om 22:00 #17842809let bij die temp sensor ook op kabelbreuk, dat is vaker de oorzaak dan een kapotte sensor.
Ik had er na de sneeuw meerdere Corsa’s met kabelbreuken in de sesor kabel kort na de sensor, waaronder mijn eigen Combo-B sensor (Combo-B = Corsa-B)
Willem
23 maart 2011 om 09:17 #17842810Nou allemaal heel erg bedankt! Ik ga hem vanmiddag even laten uitlezen bij de garage kan nooit kwaad lijkt me zo, en dan één deze dagen de stappenmotor en het gashuisklep laten doen. In ieder geval nogmaals bedankt! En vind het een leuk forum! Heel erg leerzaam dus zal er nog wel veel te zien zijn haha
23 maart 2011 om 15:21 #17842811Mocht dit allemaal niet werken dan kan je de egr klep ook nog vervangen
Vriend van mij had ook last van uitvallen in de bocht met koppeling in.
Toen hebben we de egr klep vervangen en nu rijd hij weer als een zonnetje!;)23 maart 2011 om 16:56 #17842812heb een vergelijkbaar probleem gehad met een Atos van mijn moeder , hiervan bleek uiteindelijk na veel zoeken dat de bobine kapot was / niet goed werkte.
het fijne weet ik er ook niet van maar misschien helpt het iets ?23 maart 2011 om 19:07 #17842813Bedankt, ik heb hem vandaag laten uitlezen en geen problemen te vinden. Heb het probleem ook niet meer gehad, die van de garage zei dat er misschien ergens een vuiltje tussen had gezeten,
23 maart 2011 om 21:35 #17842814[rquote=1898194&tid=145062&author=roytj19]Mocht dit allemaal niet werken dan kan je de egr klep ook nog vervangen
Vriend van mij had ook last van uitvallen in de bocht met koppeling in.
Toen hebben we de egr klep vervangen en nu rijd hij weer als een zonnetje!;)[/rquote]DEZE HEEFT GEEN EGR klep!!!
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.