Corsa B 1.4 sport valt uit in de bocht

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B 1.4 sport valt uit in de bocht

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234602
    zois
      Lid sinds:
      22 March 2011

      Hallo allemaal,

      Zal me ff voorstellen. Ik ben Joyce ben 26 en woon in Maastricht. Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Opel Corsa b 1.4 sport uit 1994.

      Nu begint vandaag al meteen een probleempje. Ik ben er een stuk mee gaan rijden. Hij rijd lekker nergens problemen mee maar toen ik op een rotonde kwam en de koppeling in had gingen ineens alle controle lampjes branden (net of de auto uitviel) toen ik de gas induwde gingen de lampjes uit en kon ik gewoon doorrijden. Na een paar kilometer zelfde verhaal alleen viel hij me toen dus wel uit. De koppeling in maar toch uitvallen.

      Nu heeft mijn broertje ook een autofreak (alleen van de verkeerde kant BMW :P ) ernaar gekeken en heeft een drietal stekkertjes los gehaald schoongemaakt en terug geduwd. Ook was het oliepeil wat aan de lage kant dus dit hebben we ook aangevuld.

      Op de terug weg heb ik het probleem niet meer gehad. Maar nu moet ik er donderdag mee naar Eindhoven en vind het een beetje eng dat ie me zo maar kan uitvallen. Hij start trouwens wel weer meteen.

      Dus als iemand me wil helpen, heel erg graag!

      Ik denk dat ik zowiezo binnenkort de koppeling/ en platen moet vervangen, als iemand daar een prijsindicatie voor heeft graag.

      groetjes Joyce

      #17842799
      TRPower
        Lid sinds:
        13 October 2008

        wat is de motorcode?
        staat op je kentekenbewijs

        ikzelf denk iig meteen aan de stappenmotor ( als jouwe die heeft ) of aan een vervuild gasklephuis

        koppeling, als je t laat doen +- 380euro denk ik ( uitgaande van 200 aan onderdelen, dus koppeling,vloeistoffen en klein materiaal en 3 uur arbeidsloon, want langer doe je er echt niet over bij een corsa b )

        #17842800
        zois
          Lid sinds:
          22 March 2011

          bedankt voor je reactie, stappenmotor? klinkt duur

          het is een corsa sport C1.4 SE E2

          #17842801
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            Mijn Corsa, wel een A model met een 1.4i C14NZ blok er in, viel ook wel eens uit.
            Dat kwam door gare bougiekabels. Geen ontsteking en dan valt de motor ook binnen no-time stil. Na vervanging was het probleem meteen over. Is ook niet duur om te fixen en kan je prima zelf doen.

            Check even op groene aanslag in de stekkers van de bougiekabels.

            De isolatie van de kabels kan ook gaar zijn. Dat test je het makkelijkste door met een plantensproeier (oude glassex sprayfles oid werkt ook) met wat water er op te sproeien. Begint hij dat slecht te lopen of slaat hij af, dan is de kans best aanwezig dat de ontstekingsvonk de kabel uit vliegt ipv door de bougie.

            #17842802
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Vermoedelijk stappenmotor vast inderdaad deze zit bovenop de gasklep.

              wees wel voorzichtig!!!! bij de C14SE / C16SE breken vaak de boutjes af bij loshalen van de stappenmotor.

              Willem

              #17842803
              TRPower
                Lid sinds:
                13 October 2008

                hmm die foto zocht ik dus ;)

                is wel makkelijk bij te komen,en met een beetje beleid kom je n heel eind

                #17842804
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  als je goed kijkt is dit een Old skool C14SE / C16SE uit een Corsa-A, ik verklap verder niks waar je het aan kan zien haha…

                  #17842805
                  TRPower
                    Lid sinds:
                    13 October 2008

                    rotor/verdeelkap ipv dis??
                    t is al s eerder aan de oorde geweest

                    nee ff zonder dollen, ik ben zelf niet echt thuis in de kleinere motoren…

                    rij nu zelf met een A gsi, met een c16sei… ( naast mn calibra v6 )
                    dat is de kleinste motor waar ik ooit mee gereden heb

                    owja wim,
                    kan nu zelf ff me peilstok meten, heb nu calibra v6 als daily

                    #17842806
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Klopt, de Corsa-B / Astra-F met C14SE en C16SE hebben inderdaad en Dis module.

                      Willem

                      #17842807
                      zois
                        Lid sinds:
                        22 March 2011

                        Allemaal heel erg bedankt! Zal mijn broertje er morgen meteen na laten kijken en dan hoop ik dat het opgelost is.
                        Het is mijn eerste eigen autootje en hoop dat de grote uitgaves nog even bespaard blijven (buiten de koppeling dan)

                        Weten jullie trouwens ook waar de tempratuurmeter zit? Die wat de buiten tempratuur weer geeft. Die schommelt nu tussen de -35 en +20 graden dus die is een beetje de weg kwijt denk ik :D

                        #17842808
                        TRPower
                          Lid sinds:
                          13 October 2008

                          achter de voorbumper/grille

                          #17842809
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            let bij die temp sensor ook op kabelbreuk, dat is vaker de oorzaak dan een kapotte sensor.

                            Ik had er na de sneeuw meerdere Corsa’s met kabelbreuken in de sesor kabel kort na de sensor, waaronder mijn eigen Combo-B sensor (Combo-B = Corsa-B)

                            Willem

                            #17842810
                            zois
                              Lid sinds:
                              22 March 2011

                              Nou allemaal heel erg bedankt! Ik ga hem vanmiddag even laten uitlezen bij de garage kan nooit kwaad lijkt me zo, en dan één deze dagen de stappenmotor en het gashuisklep laten doen. In ieder geval nogmaals bedankt! En vind het een leuk forum! Heel erg leerzaam dus zal er nog wel veel te zien zijn haha

                              #17842811
                              roytj19
                                Lid sinds:
                                14 January 2011

                                Mocht dit allemaal niet werken dan kan je de egr klep ook nog vervangen
                                Vriend van mij had ook last van uitvallen in de bocht met koppeling in.
                                Toen hebben we de egr klep vervangen en nu rijd hij weer als een zonnetje!;)

                                #17842812
                                Timzel
                                  Lid sinds:
                                  18 October 2010

                                  heb een vergelijkbaar probleem gehad met een Atos van mijn moeder , hiervan bleek uiteindelijk na veel zoeken dat de bobine kapot was / niet goed werkte.
                                  het fijne weet ik er ook niet van maar misschien helpt het iets ?

                                  #17842813
                                  zois
                                    Lid sinds:
                                    22 March 2011

                                    Bedankt, ik heb hem vandaag laten uitlezen en geen problemen te vinden. Heb het probleem ook niet meer gehad, die van de garage zei dat er misschien ergens een vuiltje tussen had gezeten,

                                    #17842814
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      [rquote=1898194&tid=145062&author=roytj19]Mocht dit allemaal niet werken dan kan je de egr klep ook nog vervangen
                                      Vriend van mij had ook last van uitvallen in de bocht met koppeling in.
                                      Toen hebben we de egr klep vervangen en nu rijd hij weer als een zonnetje!;)[/rquote]

                                      DEZE HEEFT GEEN EGR klep!!!

                                      Willem

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.