Corsa B 1.4 Sport tikt

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B 1.4 Sport tikt

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Serina Elody

Goed, niet lachen om mijn manier van uitleggen maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk te omschrijven.
      (vrouwen en auto’s hea)

Sinds gisteren heb ik ontdekt dat mijn auto begint te tikken als ik +- 40 rij. Zo gauw ik sneller ga rijden word het tikken ook sneller. Je hoort dit alleen als ik mijn raam open heb. Zo gauw ik de koppeling of de rem intrap blijft het tikken gewoon doorgaan. Het stopt pas als ik snelheid minder. Hij doet het niet als de auto stationair draait.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik hoor het graag!

otdh
      Deelnemer

homokineet of wiellager kapot ( word het erger met sturen? )

Serina Elody

@otdh wrote:

homokineet of wiellager kapot ( word het erger met sturen? )

Nee niet erger, blijft gelijk. Je hoort het pas bij 40 en word sneller als je harder gaat rijden. Zo gauw je afremt mindert het getikker ook. Het zit ook alleen maar aan de linkerkant, de bijrijder hoort het niet.

kimmiej666
          Deelnemer

Kan dan goed je wiellager zijn…

Geeft het bij 80+ beetje wasmachine geluid? Zo ja bijna zeker dat het je lager is.

Serina Elody

Wiellager is 2 maand geleden vervangen, dus lijkt me stug. Geluid is momenteel ook weg, hopen dat het ook weg blijft. Zal straks nog een stukje rijden. Geluid is ook alleen te horen bij bestuurders kant. Niet van de bijrijders.

jeroenk
              Deelnemer

@Serina Elody wrote:

Wiellager is 2 maand geleden vervangen, dus lijkt me stug. Geluid is momenteel ook weg, hopen dat het ook weg blijft. Zal straks nog een stukje rijden. Geluid is ook alleen te horen bij bestuurders kant. Niet van de bijrijders.

Steentjes tussen het profiel van banden kan ook een oorzaak zijn!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.