Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B 1.4 1996 loopt op 3 cylinders
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2016 om 21:27 #17277634
Ha Allemaal,
Hopelijk kunnen jullie me helpen met de volgende vraag. Een maand of anderhalf geleden heb ik via een familelod een opel corsa 1.4 c14nz uit 96 gekocht met maar 33.000 op de teller. Familielid was eerste eigenaar.
Helemaal blij mee, maar al snel ontstonden er problemen met starten. Bij koud starten sloeg hij direct af en kleppen bleven tikken.
Temperatuursensor motor vervangen en deed het al beter daarom. Olie vervangen. Nog beter. Auto slaat niet meer af.
Toen merkte ik ineens de de auto alleen wanneer hij koud is nogal zwaar loopt. Dealer stelde vast dat hij op 3 cylinders liep.
Bougies en bougiekabels vervangen en was ook bij beide nodig. Warm loopt de motor nu geweldig.
Koud echter nog niet. De motor loopt nu de eerste 50km op 3 cylinders. Erg vervelend en de trilling is vast ook niet goed.
Auto verbruikt ook KV. Maar: geen wite rook en ook cylinderdruk boven nieuwspec. Dus kan niet de koppaking zijn, toch?
Motor is single point injectie.
Kan het iets met injectie te maken hebben?Iemand enig idee wat er nog mis kan zijn?
En waarom warm en kouz zo’n verschil maakt?
Andere tips?Alvast bedankt.
13 augustus 2016 om 12:13 #18324466Helaas geen reactie mogen ontvangen. Maar mocht iemand dit later lezen, dan heb ik wel zelf een antwoord.
Vandaag de auto laten uitlezen bij de dealer. Conclusie: lekkage in het inlaatspruitstuk. Motor zuigt dus valse lucht aan waardoor de cilinder niet goed aan slaat. Bij warme motor wel, omdat door uitzetting dan het lek minder groot is.
13 augustus 2016 om 18:27 #18324467Wss pakking gaar dan tussen spruitstuk en blok, lang op 3 cilinders rijden is niet bevoordelijk
13 augustus 2016 om 20:38 #1832446817 augustus 2016 om 10:19 #18324469Spruitstuk verwijderen, oude pakkingresten verwijderen en spruitstuk weer monteren met nieuwe pakking er tussen.
Onderdelen kan je bestellen bij:
FSRS Opel webshop. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.