corsa b 1.4 16v automaat auto wil nie harder als 100 km

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa b 1.4 16v automaat auto wil nie harder als 100 km

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    toon111

corsa b 1.4 16v automaat

m’n auto trekt in de 1 normaal op en dan op een gegeven moment is ie niet meer voor uit te branden automaatbak schakelt gewoon op maar de auto trekt niet door

van 80km tot 100km gaat kei langzaam

ik weet niet wat het mee is

als iemand mij hier bij kan helpen zou te gek zijn

groetjes Leon

Oo ja ik ruik ook nog zo van warme motor of zo

liviu2004
      Deelnemer

Was the fuel filter replaced regulary? Check conditions of spark plugs, also colour. Any warning lights on the dashboard?

sleutel13

Rijd ie wel lekker zuinig :afro :afro

BlackDevil

Mogelijk koelvloeistoftemperatuursensor defect, waardoor het motormanagement in noodloop schakelt. De ECU ontvangt dan foutieve waardes van de koelvloeistoftemperatuur en rekent met een gemiddelde waarde. De benzine-inspuiting is daardoor ontregeld. In dat geval moet ook het mm-lampje branden.

Brandt het lampje niet, dan kan de oorzaak liggen in de ontsteking: bougie’s, bougiekabels of DIS-module.

toon111

sorry dat ik zo laat reageer ma stomme auto doet het gewoon weer

trekt weer gewoon door heb um uit laten lezen door bekende kon niks vinden

ma ik zal wel eens na die koelvloeistofsensor en de rest wat je me hebt geschreven u keer na kijken

ma er brande toe geen lampjes toen ie dat deed

als je me die waardes door kan sturen van die sensors en zo kan ik die door meten

Thx voor de hulp :wors

BlackDevil

De werking van de koelvloeistoftemperatuursensor kun je bij verschillende warmtegraden testen. Mijn werkplaatsboek geeft alleen de waarden op voor een 1.6 16V, dus kan zijn dat je een kleine afwijking hebt in de meetresultaten. Dus zie het meer als een richtlijn.

Volgens het boek bedraagt de weerstand van de koelvloeistoftemperatuursensor (ongeveer):

3400 Ohm bij 20 graden
                1800 Ohm bij 38 graden
                450 Ohm bij 70 graden
                185 Ohm bij 100 graden

Heb mijne laatst ook getest en had enkele kleine afwijkingen van de genoemde waarden, maar alles werkt prima.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.