Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Corsa b 1.4 16v (’96) Loopt heel onregelmatig en valt uit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2013 om 11:22 #17259679
Na koelingsproblemen met mn vriendin dr 1.7d heeft mijn motor na jaren trouwe dienst ineens ook kuren.Viel me gister op dat hij stationair wat schudde en bij gas wat hapert, hoger in de toeren lijkt hij het gewoon te doen.
Nu hapert hij nog meer en wil uitvallen/valt uit stationair, bij gas loopt hij heel rauw.
Start daarna heel moeizaan en klinkt bij de uitlaat als een scheepsdiesel.. tuf tuf tuf tuf. Alsof hij niet goed op alle cilinders loopt, maar onder de kap klinkt het vrij normaal, blok schud klein beetje.Misschien heeft t er niks mee te maken, maar: 1 maand geleden gaf hij bij nat weer op de snelweg ook al wat kugjes, dus bougies vervangen evenals brandstoffilter. sindsdien geen problemen gehad.
Iemand?
1 augustus 2013 om 11:44 #18163936Viel me gister op na stuk rijden dat hij stationair wat schudde en bij gas wat hapert, hoger in de toeren leek hij het gewoon te doen.
Nu (bij iig warme motor) hapert hij nog meer en wil uitvallen/valt uit stationair, bij gas loopt hij heel rauw.
Start daarna heel moeizaam en klinkt bij de uitlaat als een scheepsdiesel.. tuf tuf tuf tuf. Alsof hij niet goed op alle cilinders loopt, maar onder de kap klinkt het vrij normaal, blok schud klein beetje.Misschien heeft t er niks mee te maken, maar: 1 maand geleden gaf hij bij nat weer op de snelweg ook al wat kugjes, dus bougies vervangen evenals brandstoffilter. sindsdien geen problemen gehad.
Iemand?
1 augustus 2013 om 11:58 #181639371 topic niet genoeg?
1 augustus 2013 om 13:38 #18163938Excuses, ik ben hier nog nieuw en zag opeens ecotec motoren, dus dacht hij moet vast daar in..
Zal die andere even verwijderen
1 augustus 2013 om 14:34 #18163939Heb je een toerenteller? Denk dat ie naar een paar honderd toeren draait stationair namelijk.
Of idd maar op 3 pitten loopt maar daar gaan we even niet vanuit.Brandt je MM-lampje?
Ik zou als eerste de stappenmotor verdenken eigelijk.
Ben je in de gelegenheid hem uit te lezen? Of ken je iemand in de buurt?
1 augustus 2013 om 15:37 #18163940Ja toerenteller blijft redelijk constant op 900 ongeveer, tenzij hij uit wil vallen. Start wel echt moeilijk en moet gas bijgeven en ruikt naar onverbrande benzine.
MM lampje gaat branden na een tiental seconden. Maar gaat weer uit bij afzetten contact
Alle bougies vonken, maar rechter bougie ziet er iets anders uit dat de andere 3.
Uitlezen zal ik naar de dealer moeten ben ik bang
1 augustus 2013 om 15:46 #18163941Hij loopt stationair een stuk beter met de rechterbougiedop eraf, maar bij gas geven merk je dan wel dat je echt op 3 cilinders loopt.
1 augustus 2013 om 17:51 #181639421.4 16v.
staat in de boeken als olie verbruikers.-gasklep schoonmaken
-alle carterventilatie slangen eens doorblazen
-erg klep afdoppen/schoonmaken.daarna kijken en horen hoe het loopt
1 augustus 2013 om 19:27 #18163943Waar woon je? Wellicht iemand in de buurt met een op-com.
1 augustus 2013 om 20:30 #18163944Dat zou fijn zijnn! Woon in Amsterdam rivierenbuurt.
Heb nog even getest en hij loopt op de binnenste 2 cilinders rustig rond. Op de buitenste onregelmatig en valt uit. Zouden de bougiekabels/doppen kunnen lekken en zo stroom op t blok afgeven waardoor de boel onregelmatig loopt?
1 augustus 2013 om 22:45 #18163945Wist ik niet, die van mij gelukkig niet.. 1/2 liter op 10.000km ofzo. mn oude 1.4i wel, moest 1 liter per 2000km bij :shock:
egr vervuilen toch alleen bij diesels? zal iig de carterventitalie slangen eens nalopen.
Gasklep nakijken is de volgende stap1 augustus 2013 om 22:46 #18163946@ Heks Stappenmotor? ben ik niet bekend mee..
2 augustus 2013 om 05:32 #18163947Nee. Erg klep is vaak de boosdoener bij dr x14xe en 16xe
16xe zijn vaak de echte verbruikers. De 14xe valt soms nog mee.2 augustus 2013 om 05:42 #18163948Iets nieuws: Toen ik hem vannochtend koud probeerde te starten kreeg de startermotor hem niet rond.. paar keer niet, uiteindelijk wel en loopt nu op 1000rpm stationair een komt witte rook uit
2 augustus 2013 om 07:19 #18163949Klinkt inderdaad alsof de EGR kuren heeft. Dan zou ook het motormanagementlampje moeten branden. De X14XE kun je zelf uitlezen met een paperclip. Als ie de foutcode P1405 weergeeft, weet je genoeg.
2 augustus 2013 om 07:38 #18163950Is niet de stappenmotor,nullastregelaar, gasklepposititiesteller als ik het zo hoor.
Daar gaat ie niet van op een cylinder minder lopen
2 augustus 2013 om 07:46 #18163951Idd eerder compressie verlies of bougie kabels.
2 augustus 2013 om 08:47 #18163952Uitlezen met een paperclip?
2 augustus 2013 om 09:05 #18163953Nieuwe update, net stukje gereden en hij werd ook vrij snel te heet.. tot het rood
Verwarming aan, maar gaf geen warmte….
Koelvloeistof reservoir is gevuld en bouwd gewoon druk op.Het wordt steeds vreemder…. :wtf
Gisteravond naar huis merkte ik dat als ik langzaam/lage toeren reed en hij haperde hij warm werd, hogere toeren koelde hij weer. Dat werkte nu niet en hij loopt ook weer slechter..
Iemand enig idee. Zou het onstekingslek zijn, egt of koppaking/klep(heb niet zitten scheuren afgelopen tijd)
2 augustus 2013 om 09:44 #18163954omdat je bij hogere toeren meer koelde, gaat mijn vermoeden richting waterpomp die stuk is….
Edit: en mogelijk bougiekabels/bobine.
2 augustus 2013 om 11:54 #18163955Paperclip geeft 1405
Maar reed vannochtend een stukje en werd meteen heel heet en verwarming kwam geen koude lucht uit.. koelvloeistof stond ineens heel laag. Komt bij gasgeven ook witte rook uit de uitlaat..
Ben bang voor een lekke koppakking. Kan dat komen door de egr of komt de foutmelding egr door lekker koppakking?
2 augustus 2013 om 12:08 #18163956Net met paperclip foutcode uitgelezen en deze geeft 1405 wat egr zou betekenen.
Echter, zoals gezegd ging hij in t rood vannochtend en starte met goede pluk witte rook.. wat er nu ook met flink gassen uitkomt. verwarming deed het niet en bij een blik op de koelvloeistof stond deze onder t reservoir.. gister had ik er nog een beetje bij gedaan, dus verbruikt echt koelvloeistof..
Ben toch bang voor een lekke koppakking :cry zou dat gekomen kunnen zijn door egr of is de egr een gevolg vd koppakking?
Heb niet het idee dat hij voor gister koelvloeistof verbruikte, (gisterochtend nog gecheckt) en hij bleef ook op goede temperatuur. Vannochtend dook hij opeens in het rood…Koppakking is mij boven mn pet, iemand tips voor een betaalbare garage omgeving Amsterdam of zelf op zoek naar een zakcentje
2 augustus 2013 om 12:36 #18163957Check even de 7e post van wim-v6
Lekkage van koelvloeistof is namelijk niet altijd de kop…
En nee een kapotte egr doet inderdaad niks met je koppakking of andersom voor zo ver ik weet.
2 augustus 2013 om 12:42 #18163958@koeienlap wrote:
Nieuwe update, net stukje gereden en hij werd ook vrij snel te heet.. tot het rood
Verwarming aan, maar gaf geen warmte….
Koelvloeistof reservoir is gevuld en bouwd gewoon druk op.Het wordt steeds vreemder…. :wtf
Gisteravond naar huis merkte ik dat als ik langzaam/lage toeren reed en hij haperde hij warm werd, hogere toeren koelde hij weer. Dat werkte nu niet en hij loopt ook weer slechter..
Iemand enig idee. Zou het onstekingslek zijn, egt of koppaking/klep(heb niet zitten scheuren afgelopen tijd)
Ik heb je een pb gestuurd, wil je graag helpen.
2 augustus 2013 om 12:50 #18163959Zullen we maar verder gaan in dit ……………… topic van je?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.