Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b 1.2 16v ombouw naar 1.6 16v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2014 om 15:44 #17267374
Beste forum vrienden allereerst zal ik mij even voorstellen. IK ben leroy 20 jaar oud, en heb sinds kort een opel corsa 1.2 16v uit 99″. Deze rijd, stuurt en schakeld perfect. Toch mis ik een beetje pit in het autotje. Daarom wil ik er een 1.6 in hangen maar heb daar nog wat vraagjes over(heb gezocht of er een andere topic is maar die kon ik niet vinden) de 1.6 is als het goed is op de orginele motorsteun plekken op tehangen. Maar waar ik over twijfel is het koppelen aan de dashboard kabelboom. Heeft iemand ervaring?
Gr leroy :afro
7 augustus 2014 om 16:12 #18246798beter zoeken staat zat over op het forum. Tja als je gewoon de motorboom en ecu erbij heb is het een kwestie van een paar draadjes solderen. Stuur even vooraf mailtje naar de rdw.
Want je moet hem ook om laten keuren. En als je er een 1.6 in hangt hang er een X16XE en geen C16XE, want dan kost omkeuren je veel geld.Remmerij ook ombouwen als je kunt. Het kost je meer dan je auto waard is beter koop je gewoon een gsi. Of het moet zijn dat je de auto net als ik nooit meer weg doet of het wel waard vind.
7 augustus 2014 om 16:23 #18246799Ik kon het niet vinden zoals eerder vermeld, remmerij is al gedaan, heb je daar een schema van?
7 augustus 2014 om 16:32 #18246800Je hoeft geen draden om te solderen. Kabelbomen zijn gewoon met de originele stekkers te koppelen. Alles zal daarna normaal functioneren.
7 augustus 2014 om 16:37 #18246801Alleen zit de ECU bij een X12XE op de motor en bij een X16XE rechtsvoorin in passagiersruimte….
7 augustus 2014 om 16:40 #18246802Ja maar de kabelboom in de corsa blijft toch het zelfde. De koppeling tussen motorboom en corsa boom is nog altijd rechtsvoor achter de kap geweest. Of hebben ze dat bij de 1.0 en 1.2 modellen niet gedaan ?
7 augustus 2014 om 17:09 #18246803Hoe ziet die stekker eruit die jij bedoeld corsaboy? Ik denk dat die anders is maar weet het niet zeker.
7 augustus 2014 om 17:22 #18246804Maar opzich zou dus met een beetje lepelen de 1.6 er zo in kunnen(ook kwa toerenteller en controle lampjes)
En dan de volgende vraag( weet niet of dat in een nieuwe topic moet) op welke sites kun je motor onderdelen bestellen zoals zuigerveren(complete zuigers) lagers etc etc.7 augustus 2014 om 17:55 #18246805@ron, das zo’n 9 polig vierkant stekkertje. Op http://www.corsa-novatuning.nl heb ik volgens mij er wel een foto van. Zelfs een 1.2 8v had die stekker daar zitten. En de 1.4 8v.
7 augustus 2014 om 17:56 #18246806Zuigers, lagers etc bestel ik altijd bij http://www.motorenrevisie.com
Geen webshop maar wel goed en voor de juiste prijs.7 augustus 2014 om 18:03 #18246807Die stekker zit daar ook inderdaad, maar daar moet je wellicht wel de draden aan solderen toch?
Overigens zou ik ook nooit revisie delen bij een web shop zomaar bestellen. Bij voorkeur via een revisie bedrijf tenzij je een auto hebt waar de lagers niet of nauwelijks meer voor te krijgen zijn.
7 augustus 2014 om 18:33 #18246808Na 1997 kan het omkeuren bij het rdw nog eens een probleem worden. Ik heb zelf nagevraagd vorige week. Wil in mijn corsa (ook een 1.2 16v) ook een andere motor maar ze zeiden dat ik dan naar lelystad moest en dat de auto dan een uitgebreide keuring kreeg die heel duur is.. Maar verder ben ik er ook nog niet wijzer van geworden. Mensen die het zelf hebben gedaan die kunnen het het beste vertellen denk ik..
Groetjes, robin.
7 augustus 2014 om 18:38 #18246809Ik weet niet of ondertussen de omkeur regdls gewijzigd zijn.
Het was idd altijd tot 1997 omkeuren voor 55 euro en na 1997 een dure keuring in lelystad.Erg krom maar goed dat is wel meer in nl
7 augustus 2014 om 18:55 #18246810dat is nogsteeds zo tenzij hij voldoet aan een bestaande typegoedkeuring, maar dat moet die voldoen aan alle eisen daarvan.
7 augustus 2014 om 18:56 #18246811oja, anders kost het om en nabij de 1000 euro.
7 augustus 2014 om 21:11 #18246812Op rdw site staan hele andere prijzen, dus moet opzich geen probleem worden. Heb een x16xe gekocht inclusief bak ecu drasdboom etc etc. Die ga ik deze maand maar eens reviseren van top tot teen. Iemand nog tips voor modificaties
8 augustus 2014 om 19:35 #18246813euhm, hoezo andere prijzen?
dit zijn prijzen die wij zelf en een aantal andere forumleden hebben ondervonden bij de RDW.Ik heb tot nu toe alleen een aantal auto’s laten omkeuren van voor 1997.
Maar er zijn er een aantal geweest hier op het forum die wel naar lelystad zijn geweest.Ben je gewoon een rooitje kwijt.
Of je deze swap onder de typegoedkeuring kunt krijgen denk ik haast niet.
Omdat ze niet kunnen controleren of de carrosserie 100% identiek is aan die van een Corsa GSI.
Je zult naar mijn weten een Individuele Type goedkeuring moeten hebben per motorswap.Modificatie tips zijn er genoeg te vinden voor de x16xe.
Gebruik ff de zoekfunctie op het forum.
Of kijken op http://www.corsa-novatuning.nl staat ook nog een powerbox inbouwhandleiding op..9 augustus 2014 om 17:07 #18246814Denk dat het je rond de 1000 euro gaat kosten het keuren!
9 augustus 2014 om 18:01 #18246815gewoon een GSI kopen wat kosten die nou tegenwoordig en het scheelt je een hoop moeite en problemen (uitbouwen en inbouwen) denk dat je dan nog meer kwijt bent aan onkosten
ik zou gewoon de corsa die je nu hebt verkopen en een GSI ervoor terug kopen :thumb
of de motor erin hangen en niet op papier zetten zo heeft me broer het vroeger ook gedaan van 1.4 8V naar een 1.6 16V blijft een 4 cilinder :thumb9 augustus 2014 om 20:07 #18246816Oke maar zo moeilijk lijkt me die keuring toch niet? Hebben wij met de bussen ook geen last van.
9 augustus 2014 om 21:30 #18246817Die keuring is inderdaad niet moeilijk, maar wel duur voor een wagen uit ’99, zo rond de 1000 euro zoals al vermeld is. Beter inderdaad gewoon een GSi kopen dan.
Motor overhangen zonder keuring werkt wel voor APK, maar als je een keer onverhoopt iemand dood rijdt, keert de verzekering geen cent uit en blijf je daar de rest van je leven voor betalen.9 augustus 2014 om 22:03 #18246818Of bij een grote controle uitkomt met rdw en ze trekken je kap open dan ben je dus ook de pineut. Dan ben je de papieren kwijt en kan je hem alsnog binnen 6 weken laten keuren voor ongeveer 1000 euro + boete.. Dat heeft een vriend van me ook gehad met zijn golfje mk4
10 augustus 2014 om 00:01 #18246819De 1.6-16V is gewoon geleverd.
Als je deze netjes bij het Rdw laat keuren is ie voor enkel 55euro klaar.
Zorg wel dat je de gegevens van de motor en bewijs waar ie vandaan komt bij de hand hebt.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
10 augustus 2014 om 09:04 #18246820@wim-v6 wrote:
De 1.6-16V is gewoon geleverd.
Als je deze netjes bij het Rdw laat keuren is ie voor enkel 55euro klaar.
Zorg wel dat je de gegevens van de motor en bewijs waar ie vandaan komt bij de hand hebt.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
Ja dat dacht ik dus ook lijkt mjj echt geen 1000euro
10 augustus 2014 om 09:29 #18246821Ik vraag me af of dat zo werkt. Aangezien je carrosserie van een 1.2 is en je dus niet kunt aantonen dat alles voldoet aan de specificaties van de goedkeuring van de 1.6 (gsi) destijds zul je weer een induviduele goedkeuring moeten verkrijgen.
Althans dat staat mij ervan bij.
Mocht iemand het al eens hebben gedaan en de papieren kunnen overleggen zou dat ideaal zijn voor de andere hier op het forum. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.