corsa b 1.2 16v laadstroom probleem?????

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa b 1.2 16v laadstroom probleem?????

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    sneep

Beste forum gangers,

Ik heb een vraag/probleem over een corsa b 1.2 16v uit 2000 met 88000 km op de teller.

Wanneer de dimlichten aan staan en je in het donker rijd.
      Dan zie je wanneer de motor stationair draait dus auto in stilstand de dimlichten en instrumentenverlichting in het dashboard flauw mee knipperen met bv de richtingaanwijzer als die aan staat.
      Ook zie je bv wanneer je achteruit verwarming aan doet alle verlichting flauwtjes verminderen.
      Zodra het toerental verhoogd word dan blijft dat verschijnsel aanwezig.
      Nu is mijn vraag.
      Is de accu aan het minder worden of leverd de dynamo te weinig of is de spanningsregelaar slecht.

Ik zal morgen als het droog weer is proberen te meten hoeveel de spanning is op de accu klemmen.

Het is auto van mijn vriendin.
      Ik rij zelf een corsa b gsi uit 1999 met 218.000 op de teller.
      Ik heb dit verschijnsel niet eerder gezien bij mijn auto en ik heb de auto nieuw gekocht.
      Dynamo en spanningsregelaar zijn nog origineel en nooit vervangen.

Ik hoor graag van jullie waar ik het in moet gaan zoeken.

richardschaeks
      Deelnemer

heb t ook gehad, met een c14se van 1994, had eerst nieuwe massa kabels gelegd, maar dit hielp niet. toen dynamo vervangen en het probleem was opgelost!

sneep

Bedankt voor je reactie.

Is dat moelijk om te vervangen zo dynamo?

Ik zal eens kijken welk type het moet zijn.

Jurgen
          Deelnemer

wel even lastig, de multiriemspanner is een gekut, denk dat je daar een speciaal tooltje voor nodig bent want ik heb een hele tijd lopen kloten voor ik de riem er weer op had.

richardschaeks
            Deelnemer

hmmz, die mutlispanner zet je toch gewoon een ring sleutel “15” op, trekt hem van snapping af, riem ervan de dynamo afwippen en weer trug op spanning laten komen en dan dynamo eruit en andersom toch ook? zo heb ik het gedaan bij een 1600 16v al vaker…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.