Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa afgekeurd :S
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 oktober 2009 om 15:30 #17213102
Hey mensen!
Helaas is mijn corsa (C14SE, 1993) vandaag afgekeurd :swear
Helaas is ie het niet meer waard om te laten repareren! :cryHet wordt waarschijnlijk geen corsa meer, maar ik blijf het forum in de gaten houden, dat vind ik veel te leuk!
Hartelijke Groet!
JW
15 oktober 2009 om 15:32 #17536637wat waren de afkeur punten dan?
15 oktober 2009 om 15:34 #175366381x wiellager
2 achterbanden (niet zo’n probleem, ik had nog goede winterbanden)
2x roestschade veerschotels achter
kokerbalk rechtsvoor te ver geroestVolgens garage was ie het niet meer waard om te repareren
Auto heeft 181000 gelopen15 oktober 2009 om 16:52 #17536639Das wel jammer! De onze werd afgelopen jaar ook afgekeurd op roest bij de veerschotels, maar dat hebben we gelast. Jammer dat je van de corsa’s afstapt. Komt er wel een opel voor terug? of iets anders.
Gr sander
15 oktober 2009 om 17:21 #17536640Originally posted by jwda
1x wiellager
2 achterbanden (niet zo’n probleem, ik had nog goede winterbanden)
2x roestschade veerschotels achter
kokerbalk rechtsvoor te ver geroestVolgens garage was ie het niet meer waard om te repareren
Auto heeft 181000 gelopenkm stand zegt nix…
En die paar las naadjes..
ff een beun op zoeken en nog voor een jaar laten fixen..Hoeft niet de hele wereld te kosten
wiellager is maar een paar tientjes
en aangezien het koud is.. winterbanden eronder…15 oktober 2009 om 17:22 #17536641origineel gepost door jwda
1x wiellager …:vertagkan je vaak nog afstellen..
2 achterbanden: (niet zo’n probleem, ik had nog goede winterbanden)
2x roestschade veerschotels achter.. ligt eraan hoever..
roest is niet erg.. als maar niet weggerot is..
kokerbalk rechtsvoor te ver geroest.. kwestie van lassen..Volgens garage was ie het niet meer waard om te repareren
en de kosten waren dan..?
Auto heeft 181000 gelopenof is die garage zo duur..? of had ie toevallig een autootje staan..?
c14se is multipoint blok..
181.000 is redelijk maar nog lang niet versleten..
zou gewoon ff naar een beun gaan.. (zijn er zat)..:jerry15 oktober 2009 om 17:56 #17536642ja vind ik ook hoor
is vast wel iemand die het wil doen voor een leuke prijs
de chasis balkjes is niet zo een probleem
veerschotels is even lastig en lager zit er ook zo in denk ik
is nog lang niet versleten jo
15 oktober 2009 om 18:00 #17536643ik trek binnenkort ook een b-tje door de apk heen, ook beide veerschotels afkeur en chasisbalkje voor, maar is toch zonde om niet te maken??
15 oktober 2009 om 19:21 #17536644hoe doen jullie die veerschotels eigenlijk lassen dan?
de oude eraf slijpen, nieuwe plaat erop en dan de schotels??
of hoe dan wel??
wil ik wel ns weten,niet dat van mijn corsa de schotels rot zijn maar weet ik t alvast
15 oktober 2009 om 19:25 #17536645origineel gepost door jwda
1x wiellager
2 achterbanden (niet zo’n probleem, ik had nog goede winterbanden)
2x roestschade veerschotels achter
kokerbalk rechtsvoor te ver geroestVolgens garage was ie het niet meer waard om te repareren
Auto heeft 181000 gelopenDit is nog geen dag werk man, is zo klaar bij een beunhaas.
15 oktober 2009 om 19:25 #17536646ik las die veerschotels altijd gewoon over de oude heen.
neem een veerschotel van een astra F slijp de bovenste “bult” eraf (zodat het gewoon een gat wordt.
Even met een slijptol over de ergste roest van de oude heen en las hem vast (alleen het binnenste gat)
Tectyl erop rubber erop veer plaatsten en klaar.
hooguit een uurtje per kant!!15 oktober 2009 om 20:18 #17536647en jij keurt die auto dan ook zelf??
dus je meld m daarmee af?
ik dacht namelijk altijd dat je een schotel rondom moest lassen,en niet over de oude heen mag, is dit zo of is dat een fabeltje?ik heb zelf geen zin om me apk boek te pakken, heb m wel liggen maar nooit me apk gehaald haha:p
15 oktober 2009 om 20:33 #17536648origineel gepost door jsgsi
ik las die veerschotels altijd gewoon over de oude heen.
neem een veerschotel van een astra F slijp de bovenste “bult” eraf (zodat het gewoon een gat wordt.
Even met een slijptol over de ergste roest van de oude heen en las hem vast (alleen het binnenste gat)
Tectyl erop rubber erop veer plaatsten en klaar.
hooguit een uurtje per kant!!Dit is leuk, maar dus niet de manier. Roest gaat lekker verder eronder, die tectyl helpt niet. Gewoon netjes eruit slijpen en nieuwe inlassen/afkitten.
15 oktober 2009 om 20:34 #17536649zegt meester lasser hem zelf :jerry:jerry:jerry
15 oktober 2009 om 20:36 #17536650nou ok dan bbq
leg jij t eens uit hoe jij t zou doen, dus het eruit slijpen waar amper ruimte is…
hoe je daarna de beschadigde balk/plaat aanpakt en m er weer recht op bakt15 oktober 2009 om 20:39 #17536651origineel gepost door sw16v
zegt meester lasser hem zelf :jerry:jerry:jerryJonge, ik heb laatst cross gedaan, die auto bleef hard als een H balk, en flink mee gebeukt. Voorste spatbord zelf een gedeelte gepuntlast, zit helemaal in elkaar, maar puntlassen zitten nog gewoon vast. Nu jij.
15 oktober 2009 om 20:40 #17536652origineel gepost door TRPower
nou ok dan bbqleg jij t eens uit hoe jij t zou doen, dus het eruit slijpen waar amper ruimte is…
hoe je daarna de beschadigde balk/plaat aanpakt en m er weer recht op baktLicht eraan hoever, en waar ie weg is, maar is gewoon bij de komen, met wat handigheid. Ik heb hier zelf ook slijptolletjes op lucht, kom je wat makkelijker in de kleine gaten en hoekjes. Maar zou de foto van TS eens moeten bekijken. ;)
15 oktober 2009 om 20:48 #17536653Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga van de week even langs bij een beun (zitten hier genoeg, regio 036).
‘t zal mooi zijn als ie nog een jaartje mee kan (en ik ben er nogal aan gehecht).Als ik toch iets anders neem wordt het iets groters en diesel, wél hoogstwaarschijnlijk een Opel:thumbup
16 oktober 2009 om 15:33 #17536654Cool dat je toch bij opel blijft. Ben benieuwt wat het wordt.
16 oktober 2009 om 15:50 #17536655origineel gepost door TRPower
hoe doen jullie die veerschotels eigenlijk lassen dan?de oude eraf slijpen, nieuwe plaat erop en dan de schotels??
of hoe dan wel??
wil ik wel ns weten,niet dat van mijn corsa de schotels rot zijn maar weet ik t alvast
ik wil dit ook weten aangezien de mijne ook rot zijn en eind december voor apk moet
16 oktober 2009 om 16:22 #17536656als je tegen de schotel aankijkt(dus veer vewijderd ect.) ga je met een schuurpapier over de schotel heen, dan zie je begeven moment vanzelf de punten die gelast zijn..Als je deze dan doorboort, kan je met een nijptang de schotel eraf trekken(gaat niet altijd even makkelijk mja)…
dan slijp je het slechte gedeelte uit en zet je een nieuw stuk in het chassis waar de schotel tegen aan komt..ff glad maken en dan in de nieuwe losse schoten boor je 3 of 4 gaten..dan las je de schotel tegen het chassis aan door in de 4 gaten een fatsoenlijke laspunt te zetten..dan pak je strijkkit en en strijk je de hele naar tussen het chassis en de schotel dicht en dan tectyleer je hem….
Kmoet toegeven dat het miss wat tijdrovend is, en vooral als je thuis op je bokjes onder de wagen ligt..maar dan is het wel netjes gedaan…
en JSgsi, hoezo een veerschotel van een astra F pakken? Je kunt tegenwoordig toch gewoon losse schotel kopen voor tigra/corsa..
16 oktober 2009 om 17:46 #17536657ok thanks
zal er eens naar kijken :P
16 oktober 2009 om 17:50 #17536658wat ik ooit s ergens gelezen heb is dat de astra schotel over de corsa schotel past, dan zie je dus de oude schotel niet zitten
Marc
19 oktober 2009 om 19:16 #17536659Hey mensen!
Ik ben weer helemaal happy :D
kheb vandaaag mijn afgekeurde corsa-tje ingeruild tegen een Corsa C.
Bouwjaar mei 2005, uitvoering Full Rhythm, Z1.4XEP, 23500! km
Vrijdag kan ik hem ophalen!Groeten! JW
19 oktober 2009 om 19:30 #17536660Zeker van een oud omaatje geweest, gezien de lage km stand? :D Wat heb je er voor betaald als ik het vragen mag?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.