Corsa advies

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa advies

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248278
    aztek
      Lid sinds:
      17 December 2009

      Hallo allemaal,

      Ik heb een Opel Corsa 1.5 D en wil graag het een en ander weten.
      Ik was van plan de auto te verkopen/vervangen omdat het een en ander volgens mij niet in orde is,ik heb wel nooit problemen gehad maar bekijk ook die optie om bij de reguliere onderhoud gelijk het een en ander te laten vervangen,ik wil dan vergelijken als het de moeite en geld waard is of ik koop een andere auto.Ik heb sinds een paar maanden een collega die heel goed kan sleutelen en zou samen met hem op mijn auto werken.Hij kent de auto niet en ik wilde alvast via deze forum wat informatie winnen en samen met hem naar eventuele oplossingen zoeken.
      Nu heb ik eigenlijk sinds het begin,ik heb de auto sinds 2009 een klein probleem,als ik de auto start dan start hij in 1 keer,alleen hoe warmer de motor wordt hoe meer moeite het heeft om op te starten,vooral als ik een paar keer ergens ben gestopt en weer moet starten dan gaat dat met veel moeite,alsof de accu of startmotor geen kracht meer heeft,laat ik de auto staan en hij is afgekoeld dan start hij gewoon in 1 keer,zonder moeite,waar kan dit aan liggen,ik dacht altijd hoe warmer een diesel is gedraaid des te makkelijker die moet starten toch.

      Dan nog een andere vraag,voor mijn gevoel verbruikt de motor te veel motor olie,waar kan dat aan liggen,ik rij elke dag gemiddeld 80 km en moet elke week zeker een halve liter motorolie bijvullen,is dat normaal?

      Ik heb waarschijnlijk ook een probleem met de koeling,op de een of ander manier raakt de koelvloeistof op,alleen kan ik nergens een lekkage vinden ,heb wel geen problemen gehad omdat ik elke week moet bijvullen,wat ik wel heb gemerkt is als ik de dop open ik een sissend geluid hoor,alsof er spanning op zat,de dop gaat ook met moeite open.

      Dan die herrie,ligt het gewoon aan de motor of is er wat te doen tegen die herrie?

      Op zich een prima betrouwbare auto,heeft mij nog nooit in de steek gelaten ,ik heb nu zelf minimaal 60000 km mee gereden zonder problemen en tot nu toe alleen de remblokken en banden vervangen.De teller staat nu op 197000 km.Als het mij niet teveel gaat kosten heb ik die moeite wel voor over om samen met me collega die auto een beurt te geven.

      Heeft iemand enig advies waar ik op moet letten of kan ik net zo goed naar een andere auto uitkijken.

      Alvast bedankt.

      #18014848
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Vreemd verhaal met et olieverbruik, en de koeling.

        Ik heb het vermoeden dat de koppakking het aan het begeven is.

        Moeilijk starten wanneer warm, Kleppen stellen, los dit probleem op.

        Herrie, Zijn niet de stilste diesels helaas..

        Willem

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.