Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2013 om 15:25 #17302374
Hoi.
Ik ben de standaard 1.4 in de tank pomp aan het vervangen voor een van een astra gsi.
En ik vroeg me af of die gewoon zonder het filtertje in de tank kan??
Met filter past ie namelijk niet heel lekker :D
Hier een fotootje van de draagarmen.. Zelf een stuk 3mm plaatstaal op maat geslepen en erop gelast.
Niet heel mooi afgewerkt want mn flex stopte er halverwege mee maar het voldoet zeker.
Wel goed met zinc en tectyl afgewerkt en powerflex bussen erin.
Heb de rechter motorsteun in de epoxy gezet want die was wat gaar. Dat was ook nog een avontuur. :) Mn mal ging op het laatste moment toch nog lekken. Dus moest flink dremelen om de boel weer op een motorsteun te laten lijken :D
de koker om hem te verlagen is ook gemaakt en mooi in zinc primer en rooie verf.
De kokers voor de stabistangen zijn gemaakt en zitten er al op. ook in zinc en rooie verf.
Alles is dus gedaan op de pomp in de tank en het blok erin hijsen na.
Dan rest alleen nog wat ik persoonlijk het vreselijkst vind.. De bedrading.14 juli 2013 om 22:59 #17302375Filtertje na de pomp? Geen idee of dat std al in de A zit, maar kun je altijd in de aanvoerleiding opnemen.
Bedrading: Ja, kan maar op 1 manier, solderen en krimpkous eroverheen :thumb . Zag laatst bij een crosser met een c20xe in de e kadett dat de volledige kabelboom doorgeknipt was……en met een 3-dubbele strip kroonsteentjes :jerry :jerry weer aan elkaar “gebeund” was. Ik lachen, maar 1 tikje en dat ding liep :wors ….
15 juli 2013 om 05:51 #17302376jaa een filtertje rechtstreeks aan de pomp. :) op de foto zie je hem op de achterste pomp. het is wat dat betreft niet een heel duidelijke foto :P
ik heb hem er zonder ingedouwd. paste prima dan.
aah de bedrading.. ik heb de hele kabelboom van kadett gsi nog op de motor zitten. en de corsa draadboom hangt nog onder de kap.
het wordt sowieso wel netjes gesoldeerd.moet je trouwens de corsa of kadett bobine gebruiken??
16 juli 2013 om 09:32 #17302377ik gebruik altijd de spullen die bij de motor horen, dus de kadett bobine.
:thumb17 juli 2013 om 22:27 #17302378dat filtertje kun je 1 – 1,5 cm inkorten en dan past hij perfect in de tank .
zo heb ik het ook gedaan ;)
18 juli 2013 om 06:11 #17302379ok dan! :D ja… het inzuigbuisje kan je natuurlijk inkorten :) ga ik doen. pomp zit toch nog niet vast.
ok kadett bobine! :) ik had hetzelfde idee gewoon alles van kadett gsi te gebruiken.
blok hangt erin op zn steunen. maar ik moet nog even langere versnellingsbaksteun bouten en een stapel ringetjes kopen.ik moet hem nog passen maar het oliefilter lijkt wel erg dicht bij de stabistang te komen.
21 juli 2013 om 11:30 #17302380Wat is jullie verbruik na de ombouw? Bij een beetje normaal rijden met de 2.0-16v kom ik op 1 op 14-15 uit. Motortje hoeft eigenlijk niet te werken, en denk dat het op de lange afstand nog wel zuiniger kan….
21 juli 2013 om 18:43 #17302381Mijn kadett gsi 8v deed op de snelweg ook altijd al zo 1 op 15.
21 juli 2013 om 20:49 #17302382Met mijn corsa a 20xe 1 op 12 gemiddeld en dan rij ik niet op de meest zuinige wijze :angel
21 juli 2013 om 20:53 #17302383@kaneelschep wrote:
ok dan! :D ja… het inzuigbuisje kan je natuurlijk inkorten :) ga ik doen. pomp zit toch nog niet vast.
ok kadett bobine! :) ik had hetzelfde idee gewoon alles van kadett gsi te gebruiken.
blok hangt erin op zn steunen. maar ik moet nog even langere versnellingsbaksteun bouten en een stapel ringetjes kopen.ik moet hem nog passen maar het oliefilter lijkt wel erg dicht bij de stabistang te komen.
De olie filter van een 17 td astra nemen die is korter
22 juli 2013 om 21:10 #17302384Iemand had van de week een steun voor de stuurbekrachtigingspomp in een corsa te koop staan op marktplaats. Die advertentie is nu weg, iemand een idee wie dat was? Ik ben op zoek naar zo een verloopsteun!
23 juli 2013 om 06:42 #17302385De olie filter van een 17 td astra nemen die is korter
ok! ga ik daar eens naar kijken. ik had nu ook al het kortste oliefilter voor de c20ne gekocht. eens kijken wat het doet als de auto weer op wielen staat. anders koop ik het diesel oliefilter.
23 juli 2013 om 09:02 #17302386Dat was leuk! die 5 moeren tussen de bak en de steun op de bout krijgen terwijl je er onder ligt :P NOT! hahaha
maar het zit. En met langere bouten.
Nu vraag ik me eigenlijk af wat er aan die stekker aan de kilometerkabel moet.
En of je dat gele stuk van de teller van de f16 of van de corsa 4bak moet gebruiken. Lijkt me van de f16 op de c20ne.
Nu even olie verwisselen van de bak en dan gaan de assen en draagarmen er weer onder.
Even zoeken waar ook alweer de aftapplug zit en dan die 1,6 liter erin mikken met een maatbeker.Is het handig om die ronde stekker die normaal de donor (kadett) motorkabelboom met binnenkabelboom verbindt open te maken en daarvan alles aan de corsa binnenbedrading te solderen? De corsa heeft geloof ik niet zo’n stekker.
Leek mij misschien het netst.25 juli 2013 om 17:30 #17302387Ben begonnen met de bedrading.
Kom een heel end. maar kan een paar kabels niet vinden in de corsa.Dit heb ik wel gevonden.
Corsa boompje met de blauwe temp. meter, de blauw/witte dynamo meter en de zwart rode voor aan de startmotor.
Die kunnen denk ik gewoon zo aan de motor. Heb ik iig gedaan ;)
Hier zijn de kabels van de corsa van de bobine. groene voor de toerenteller en de zwarte geschakelde +.
Gewoon zo aan de bobine denk ik?
Hier is de corsa dikke plus kabel van de accu naar de startmotor. Met daaraan de rode plus draad voor aan de dynamo.
Nu ik net de dikke plus kabel van de 2liter kabelboom strip snap ik wat er bedoeld wordt met de computer plus draad die daar bij moet. duidelijk.De 2liter kabels voor oliedrukmeter blauw/geel en olielampje blauw/groen heb ik gevonden. Maar kan ze niet aan de corsa boom vinden.
Zelfde geldt voor de motronic bruin/blauwe, brandstofpompkabel rood/blauw, oliedrukmeter blauw/gele en de diagnosekabels van de corsa.Ik vond wel dit in de corsa op de plek waar de originele c14nz computer hing.
Dit zijn rood/blauw. groen/blauw. bruin/wit en rood.
Volgens de lijst is dit: brandstofpomp, olielampje, diagnose.
zijn dit dan de brandstofpomp en olielampkabels??? :)
Hier de olielamp en brandstof pomp aan hangen?? en moet die plus nog ergens aan?
En gewoon aan het eind bij de ronde stekker van de 2literboom?12 november 2013 om 18:31 #17302388ADVERTENTIE VERWIJDERD
1 december 2013 om 10:55 #17302389hallo,
ik heb een vraag over de versnellingen/schakelen…: heb topic doorgelezen maar of niemand heeft er last van gehad of ik heb er overheen gelezen?
Maar mijn corsa is omgebouwd na een c20xe met een f20 bak maar nu krijg ik hem bijna niet in de 2e versnelling, voor mijn gevoel lijkt het of de pook net niet ver genoeg na links kan(bestuurderskant) want dan als ik de 2e versnelling probeer gaat ie 99% van de tijd na de 4e versnelling.
schakelmechanisme is aangepast met laswerk en de plastic dopjes zijn allemaal vervangen maar weet niet wat het kan zijn en aangezien ik woensdag de RDW afspraak heb staan moet ik het voor woensdag opgelost hebben en ben ten einde raad wat het is, hoop dat iemand mij kan helpen.alvast bedankt,
BPR1 december 2013 om 11:59 #17302390Gaat hij wel goed in zijn 1 en achteruit?
Als die goed is afgesteld en verder goed schakelt zou het aan de bak zelf kunnen liggen.. Maar het klinkt zo alsof die gewoon even fatsoenlijk afgesteld moet worden. Is een makkelijke klus die duidelijk staat beschreven in de guide van corsa-novatuning!
1 december 2013 om 13:03 #17302391Heb je de vulplaten tussen bak en schakelmechaniek geplaatst?
1 december 2013 om 14:48 #17302392alle versnellingen gaan goed, het is alleen de 2e die ik niet te pakken krijg. zl eens kijken op novatuning
en welke vulplaten bedoel je Dr.Ed1 december 2013 om 16:37 #17302393Deze:
2 december 2013 om 10:53 #17302394Ja dat zijn de spacers voor tussen de bak en de steun. Die heb ik geplaatst.
2 december 2013 om 13:51 #17302395Ok, laat iemand schakelen en kijk of alles gangbaar is. Koppel de schakelstang bij de schakelvork los(dat rubberen blokje met die borgpen)Zet de bak in zijn 2 en kijk of hij deze beweging ook met de schakelstang kan maken. Kan wel eens een beetje wringen, waardoor hij niet lekker wil schakelen.
9 december 2013 om 16:28 #17302396Hallo help help,
ik heb nu een.probleem met een net iets te hoge co hij is nu 0.56 tot 0.6 en mag volgens de garage maar 0.5 zijn…. klopt dit? Tevens was de lambdawaarde ook te hoog.
corsa b is uit 1993 en orgineel zat er een c14nz met kat in. Maar lees vanalles op internet dat omdat de corsa van voor 95 is dat de kat en lambda eronder uit gehaald kan worden en dat dan de grens zou veranderden… klopt dat..heb nu al 2x laten.meten en de 2e keer was de waarde wel iets beter dan de 1e meting nadat er flexibel stuk is tussen gelast en.lambda sonde eens schoongemaakt is.
Alle sensors en noem maar op zijn allemaal vervangen en vernieuwd…
wie kan mij helpen, kom zelf uit zuid Limburg. Wil de auto gekeurd en omgekeurd hebbe door rdw maar zolang het co probleem niet verholpen is heeft het omkeuren na een c20xe geen nut lijkt mij…. help help
9 december 2013 om 16:35 #17302397op hoeveel plaatsen ga je dit topic plaatsen.
misschien gewoon zelf iets open in plaats van topic’s kapen
13 december 2013 om 16:30 #17302398zit er een kat tussen ja of nee?
zo nee, zet die er dan tussen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.