Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 2,001 tot 2,025 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17302374
    kaneelschep
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 November 2004

      Hoi.

      Ik ben de standaard 1.4 in de tank pomp aan het vervangen voor een van een astra gsi.
      En ik vroeg me af of die gewoon zonder het filtertje in de tank kan??
      Met filter past ie namelijk niet heel lekker :D

      Hier een fotootje van de draagarmen.. Zelf een stuk 3mm plaatstaal op maat geslepen en erop gelast.
      Niet heel mooi afgewerkt want mn flex stopte er halverwege mee maar het voldoet zeker.
      Wel goed met zinc en tectyl afgewerkt en powerflex bussen erin.

      Heb de rechter motorsteun in de epoxy gezet want die was wat gaar. Dat was ook nog een avontuur. :) Mn mal ging op het laatste moment toch nog lekken. Dus moest flink dremelen om de boel weer op een motorsteun te laten lijken :D
      de koker om hem te verlagen is ook gemaakt en mooi in zinc primer en rooie verf.
      De kokers voor de stabistangen zijn gemaakt en zitten er al op. ook in zinc en rooie verf.
      Alles is dus gedaan op de pomp in de tank en het blok erin hijsen na.
      Dan rest alleen nog wat ik persoonlijk het vreselijkst vind.. De bedrading.

      #17302375
      Dr.Ed
        Lid sinds:
        9 October 2011

        Filtertje na de pomp? Geen idee of dat std al in de A zit, maar kun je altijd in de aanvoerleiding opnemen.

        Bedrading: Ja, kan maar op 1 manier, solderen en krimpkous eroverheen :thumb . Zag laatst bij een crosser met een c20xe in de e kadett dat de volledige kabelboom doorgeknipt was……en met een 3-dubbele strip kroonsteentjes :jerry :jerry weer aan elkaar “gebeund” was. Ik lachen, maar 1 tikje en dat ding liep :wors ….

        #17302376
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          jaa een filtertje rechtstreeks aan de pomp. :) op de foto zie je hem op de achterste pomp. het is wat dat betreft niet een heel duidelijke foto :P
          ik heb hem er zonder ingedouwd. paste prima dan.
          aah de bedrading.. ik heb de hele kabelboom van kadett gsi nog op de motor zitten. en de corsa draadboom hangt nog onder de kap.
          het wordt sowieso wel netjes gesoldeerd.

          moet je trouwens de corsa of kadett bobine gebruiken??

          #17302377
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            ik gebruik altijd de spullen die bij de motor horen, dus de kadett bobine.
            :thumb

            #17302378
            crossagek
              Lid sinds:
              13 January 2005

              dat filtertje kun je 1 – 1,5 cm inkorten en dan past hij perfect in de tank .

              zo heb ik het ook gedaan ;)

              #17302379
              kaneelschep
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 November 2004

                ok dan! :D ja… het inzuigbuisje kan je natuurlijk inkorten :) ga ik doen. pomp zit toch nog niet vast.
                ok kadett bobine! :) ik had hetzelfde idee gewoon alles van kadett gsi te gebruiken.
                blok hangt erin op zn steunen. maar ik moet nog even langere versnellingsbaksteun bouten en een stapel ringetjes kopen.

                ik moet hem nog passen maar het oliefilter lijkt wel erg dicht bij de stabistang te komen.

                #17302380
                Dr.Ed
                  Lid sinds:
                  9 October 2011

                  Wat is jullie verbruik na de ombouw? Bij een beetje normaal rijden met de 2.0-16v kom ik op 1 op 14-15 uit. Motortje hoeft eigenlijk niet te werken, en denk dat het op de lange afstand nog wel zuiniger kan….

                  #17302381
                  kaneelschep
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 November 2004

                    Mijn kadett gsi 8v deed op de snelweg ook altijd al zo 1 op 15.

                    #17302382
                    cliffvxr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 April 2010

                      Met mijn corsa a 20xe 1 op 12 gemiddeld en dan rij ik niet op de meest zuinige wijze :angel

                      #17302383
                      cliffvxr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 April 2010

                        @kaneelschep wrote:

                        ok dan! :D ja… het inzuigbuisje kan je natuurlijk inkorten :) ga ik doen. pomp zit toch nog niet vast.
                        ok kadett bobine! :) ik had hetzelfde idee gewoon alles van kadett gsi te gebruiken.
                        blok hangt erin op zn steunen. maar ik moet nog even langere versnellingsbaksteun bouten en een stapel ringetjes kopen.

                        ik moet hem nog passen maar het oliefilter lijkt wel erg dicht bij de stabistang te komen.

                        De olie filter van een 17 td astra nemen die is korter

                        #17302384
                        Looney
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 June 2010

                          Iemand had van de week een steun voor de stuurbekrachtigingspomp in een corsa te koop staan op marktplaats. Die advertentie is nu weg, iemand een idee wie dat was? Ik ben op zoek naar zo een verloopsteun!

                          #17302385
                          kaneelschep
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 November 2004

                            De olie filter van een 17 td astra nemen die is korter

                            ok! ga ik daar eens naar kijken. ik had nu ook al het kortste oliefilter voor de c20ne gekocht. eens kijken wat het doet als de auto weer op wielen staat. anders koop ik het diesel oliefilter.

                            #17302386
                            kaneelschep
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 November 2004

                              Dat was leuk! die 5 moeren tussen de bak en de steun op de bout krijgen terwijl je er onder ligt :P NOT! hahaha
                              maar het zit. En met langere bouten.
                              Nu vraag ik me eigenlijk af wat er aan die stekker aan de kilometerkabel moet.
                              En of je dat gele stuk van de teller van de f16 of van de corsa 4bak moet gebruiken. Lijkt me van de f16 op de c20ne.
                              Nu even olie verwisselen van de bak en dan gaan de assen en draagarmen er weer onder.
                              Even zoeken waar ook alweer de aftapplug zit en dan die 1,6 liter erin mikken met een maatbeker.

                              Is het handig om die ronde stekker die normaal de donor (kadett) motorkabelboom met binnenkabelboom verbindt open te maken en daarvan alles aan de corsa binnenbedrading te solderen? De corsa heeft geloof ik niet zo’n stekker.
                              Leek mij misschien het netst.

                              #17302387
                              kaneelschep
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 November 2004

                                Ben begonnen met de bedrading.
                                Kom een heel end. maar kan een paar kabels niet vinden in de corsa.

                                Dit heb ik wel gevonden.

                                Corsa boompje met de blauwe temp. meter, de blauw/witte dynamo meter en de zwart rode voor aan de startmotor.
                                Die kunnen denk ik gewoon zo aan de motor. Heb ik iig gedaan ;)

                                Hier zijn de kabels van de corsa van de bobine. groene voor de toerenteller en de zwarte geschakelde +.
                                Gewoon zo aan de bobine denk ik?

                                Hier is de corsa dikke plus kabel van de accu naar de startmotor. Met daaraan de rode plus draad voor aan de dynamo.

                                Nu ik net de dikke plus kabel van de 2liter kabelboom strip snap ik wat er bedoeld wordt met de computer plus draad die daar bij moet. duidelijk.

                                De 2liter kabels voor oliedrukmeter blauw/geel en olielampje blauw/groen heb ik gevonden. Maar kan ze niet aan de corsa boom vinden.
                                Zelfde geldt voor de motronic bruin/blauwe, brandstofpompkabel rood/blauw, oliedrukmeter blauw/gele en de diagnosekabels van de corsa.

                                Ik vond wel dit in de corsa op de plek waar de originele c14nz computer hing.

                                Dit zijn rood/blauw. groen/blauw. bruin/wit en rood.
                                Volgens de lijst is dit: brandstofpomp, olielampje, diagnose.
                                zijn dit dan de brandstofpomp en olielampkabels??? :)
                                Hier de olielamp en brandstof pomp aan hangen?? en moet die plus nog ergens aan?
                                En gewoon aan het eind bij de ronde stekker van de 2literboom?

                                #17302388
                                C00kie
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  11 June 2013

                                  ADVERTENTIE VERWIJDERD

                                  #17302389
                                  bpr
                                    Lid sinds:
                                    24 July 2010

                                    hallo,

                                    ik heb een vraag over de versnellingen/schakelen…: heb topic doorgelezen maar of niemand heeft er last van gehad of ik heb er overheen gelezen?
                                    Maar mijn corsa is omgebouwd na een c20xe met een f20 bak maar nu krijg ik hem bijna niet in de 2e versnelling, voor mijn gevoel lijkt het of de pook net niet ver genoeg na links kan(bestuurderskant) want dan als ik de 2e versnelling probeer gaat ie 99% van de tijd na de 4e versnelling.
                                    schakelmechanisme is aangepast met laswerk en de plastic dopjes zijn allemaal vervangen maar weet niet wat het kan zijn en aangezien ik woensdag de RDW afspraak heb staan moet ik het voor woensdag opgelost hebben en ben ten einde raad wat het is, hoop dat iemand mij kan helpen.

                                    alvast bedankt,
                                    BPR

                                    #17302390
                                    Looney
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 June 2010

                                      Gaat hij wel goed in zijn 1 en achteruit?

                                      Als die goed is afgesteld en verder goed schakelt zou het aan de bak zelf kunnen liggen.. Maar het klinkt zo alsof die gewoon even fatsoenlijk afgesteld moet worden. Is een makkelijke klus die duidelijk staat beschreven in de guide van corsa-novatuning!

                                      #17302391
                                      Dr.Ed
                                        Lid sinds:
                                        9 October 2011

                                        Heb je de vulplaten tussen bak en schakelmechaniek geplaatst?

                                        #17302392
                                        bpr
                                          Lid sinds:
                                          24 July 2010

                                          alle versnellingen gaan goed, het is alleen de 2e die ik niet te pakken krijg. zl eens kijken op novatuning
                                          en welke vulplaten bedoel je Dr.Ed

                                          #17302393
                                          Dr.Ed
                                            Lid sinds:
                                            9 October 2011

                                            Deze:

                                            #17302394
                                            bpr
                                              Lid sinds:
                                              24 July 2010

                                              Ja dat zijn de spacers voor tussen de bak en de steun. Die heb ik geplaatst.

                                              #17302395
                                              Dr.Ed
                                                Lid sinds:
                                                9 October 2011

                                                Ok, laat iemand schakelen en kijk of alles gangbaar is. Koppel de schakelstang bij de schakelvork los(dat rubberen blokje met die borgpen)Zet de bak in zijn 2 en kijk of hij deze beweging ook met de schakelstang kan maken. Kan wel eens een beetje wringen, waardoor hij niet lekker wil schakelen.

                                                #17302396
                                                bpr
                                                  Lid sinds:
                                                  24 July 2010

                                                  Hallo help help,

                                                  ik heb nu een.probleem met een net iets te hoge co hij is nu 0.56 tot 0.6 en mag volgens de garage maar 0.5 zijn…. klopt dit? Tevens was de lambdawaarde ook te hoog.
                                                  corsa b is uit 1993 en orgineel zat er een c14nz met kat in. Maar lees vanalles op internet dat omdat de corsa van voor 95 is dat de kat en lambda eronder uit gehaald kan worden en dat dan de grens zou veranderden… klopt dat..

                                                  heb nu al 2x laten.meten en de 2e keer was de waarde wel iets beter dan de 1e meting nadat er flexibel stuk is tussen gelast en.lambda sonde eens schoongemaakt is.

                                                  Alle sensors en noem maar op zijn allemaal vervangen en vernieuwd…

                                                  wie kan mij helpen, kom zelf uit zuid Limburg. Wil de auto gekeurd en omgekeurd hebbe door rdw maar zolang het co probleem niet verholpen is heeft het omkeuren na een c20xe geen nut lijkt mij…. help help

                                                  #17302397
                                                  theunm
                                                    Lid sinds:
                                                    29 June 2004

                                                    op hoeveel plaatsen ga je dit topic plaatsen.

                                                    misschien gewoon zelf iets open in plaats van topic’s kapen

                                                    #17302398
                                                    sjoerdie
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 September 2005

                                                      zit er een kat tussen ja of nee?

                                                      zo nee, zet die er dan tussen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 2,001 tot 2,025 (van in totaal 2,053)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.