Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2012 om 11:01 #17302349
Wie had er ook alweer die plaatjes op maat gemaakt die je aan de onderkant van de ophangarmen last? Om ze sterker te maken zeg maar. Ik heb wel interesse namelijk.
Ik ga binnenkort de boel toch los halen om nieuwe veren, schokdempers en powerflex bussen te monteren…
Kan ik net zo goed die plaatjes er meteen even op lassen.
En is dit is toch de motorsteun die je van de kadett motor in de corsa gebruikt? Bij die van mij is het rubber namelijk totaal verdwenen :)
30 november 2012 om 11:57 #17302350Pak ik altijd een rubber van n corsa voor ( corsa a )
En die vul ik met ruitenkit30 november 2012 om 14:38 #17302351dus je gebruikt gewoon t rubber van de corsa? :) ok! beter.
dit is degene aan passagierkant toch? oftewel de rechter motorsteun. ;)
zou je een kapot rubber ook vol kunnen donderen met kit ofzo? ik heb een pakje van dat 2 componenten spul daarvoor. maar ja… omdat het ding geen rubber meer heeft dacht ik nieuwe steun te halen.30 november 2012 om 14:51 #17302352ja kun je gewoon voldrukken ;) Zolang je dat metalen deel maar recht erin hebt zitten nog en alle losse rubber stukken eruit snijdt.
2 december 2012 om 12:53 #17302353@Dr.Ed wrote:
Hoe staat het er nu voor, scheurneus?
*MODS* Graag weer sticky maken van dit topic :thumb …..
Ben gister middag nog bezig geweest aan de corsa
Maar de moet zakt aardig in me schoenen :hmmz
Krijg hem nog niet gestart
Ik heb 12v op de ecu en op de geschakelde + als ik het contackt aan zeten klikt het relair 1x
Als ik de motor start klikt het relair voor de 2x
En heb ik wel vonk maar nog steeds geen brandstof
Maar nou komt het normaal als ik een + op de brandstofpomp zette dee die het gewoon en nu ook niet meer
Als ik de pomp er uithaal en +- aansluit doet hij het goed
Ben weer gaan meten en kom er achter dat als ik de motor starten wil ik geen 12v op de geschakelde+ krijg en ook niet op de constante+ van de ecu maar gaat van 11v naar 8v 6v tot niks de start motor draait wel en heb vonk
Nu is de accu inmidels al overleden nieuwe accu gehaald zelfde verhaal
Iemand nog een idee ik weet het niet meer en kan geen multimeter of draad meer zien :)2 december 2012 om 14:13 #17302354Als je startmotor rondtrekt, en je hebt vonk en compressie, en brandstof zou het moeten werken. Brandstofleidingen niet verkeerd om? En al een poging gedaan om wat brandstof in de inlaat te spuiten en dan te startten?
2 december 2012 om 14:17 #17302355denk dat het lek boven is.
waarschijnlijk heeft er vroeger geen injectie motor in gelegen.
en heb je nu de oude bobine draad te pakken.
Die geeft niet genoeg spanning.
maak anders een tijdelijke schakelaar van af de accu pool om te testen.Theun
2 december 2012 om 14:51 #17302356Elke corsa b is std met injectie geleverd dus dat geintje gaat niet op
Ik weet niet waar degene met de problemen woont maar er is vast wel iemand in zn buurt die m wil helpen…
5 december 2012 om 09:45 #17302357Zet eens een startkabel van de min van de accu naar de carroserie.
Als je startmotor wel rond blijft draaien, maar de spanning zakt weg in de auto, dan klinkt het voor mij als slechte massa naar de carroserie.Als je wel vonk hebt, maar de motor slaat niet aan, spuit dan eens remmenreiniger in de inlaat.
5 december 2012 om 11:18 #17302358Ik ben gister even bij Niels wezen kijken. Blok ligt er mooi in..
Probleem van de spanningsval is opgelost. Connectors van de stekker op de brandstofpomp bleken niet naar behoren te werken. Daar een massa naar accu en op de plus een rechtstreekse verbinding naar de dikke rood-blauwe op het brandstofpomp relais. Pomp krijgt nu genoeg spanning en draait tijdens het starten.
Vanuit het brandstofpomprelais komt 1 heel dik rood-blauwe draad van de motorkabelboom. Die vinden we niet terug in de motorruimte, waar loopt deze heen?
De meest dunne roodblauwe draad is niet aangesloten maar hij heeft geen elektronische kilometerteller.Hij vonkt goed, de brandstofpomp werkt maar wat nu rest zijn het toerenteller signaal en de injectoren. De injectoren hoor je tijdens het starten niet schakelen en de toerenteller beweegt tijdens het starten niet. Brandstofleidingen had die al omgedraaid.
Niels heeft al een andere brandstofpomprelais en krukassensor geprobeerd, dat mocht niet baten. We vermoeden dat het aan de ecu ligt dus daar gaat die nu eerst naar op zoek.
Remmenreiniger hadden we niet dus hebben we niet kunnen testen helaas. extra massa tussen blok-frame-accu maakten niet uit. Meet ook niets tussen frame en de min van de accu.
5 december 2012 om 11:31 #17302359ok. nou, dan douw ik die ouwe steun gewoon vol met kit :D scheelt weer 50euro..
maar die plaatjes om onder de draagarmen te lassen?? wie was dat ook alweer? ik wil wel zo’n setje hebben! :)5 december 2012 om 15:10 #17302360Kan je niet met een uitleescomputer in de motor komen scheurneus? Misschien zie je dan zo een foutcode
Mooi dat er via het forum een helpende hand uit wordt gestoken, zie het steeds meer :thumbup
5 december 2012 om 17:08 #17302361een tech 1 kan je misschien helpen.
kun je testen of je brandstof relais werkt.
anders even in op het forum zoeken vinci heeft ooit een schema van het brandstofrelais gepost.
kun je zien hoe je zonder tech 1 toch je relais kunt testen
net in het schema gezocht als de dunne en dikke roodblauwe draden aan de plus aansluit kun je de boel over bruggen.
dan krijgen de injectoren en benzine pomp stroomTheun
5 december 2012 om 17:54 #17302362Ik had een op com mee, maar die vond de ecu niet.
Dus die meest dikke van de roodblauwe draden is degene die de injectoren moet aansturen?
5 december 2012 om 20:06 #17302363Een re-post van mezelf:
Dit is het brandstofrelai
http://www.tav-autoverwertung.de/shop/FUEL-PUMP-RELAY-Opel-12-38-966-GM-90-378-651-Wehrle-50-205-001-50-205-002″ onclick=”window.open(this.href);return false;
85 = de geschakelde plus vanaf het contact
85b = de geschakelde plus vanaf de ECU
86 = de massa
87 = de brandstofpomp plus draad
87b = de ECU plus draad
30 = de constante plus vanaf de accuDan hebben we nog 85b dit moet volgens mijn redenatie de stuur draad vanaf de ECU naar het relai zijn om de brandstofpomp aan te zetten, deze draad activeerde het 2e gedeelte in het relai.
GEBRUIK OP EIGEN RISICO
5 december 2012 om 21:36 #17302364Even hoe ik hem ooit heb uitgezocht.
De groene draad vanaf de bobine moet naar de toerenteller in het dashbord.
86 en 30 met elkaar verbonden en vanaf 30 naar de ecu en op constante plus(rood).
85 naar de ecu(Bruin-wit)
87 naar de injectoren, de stappenmotor, het tankontluchtingsventiel, de ecu en naar de luchtmassameter(roodblauw)
85B vanaf de ecu (bruinzwart)
87B naar de lambdasonde(wit zwart) en naar de brandstofpompMaar dit is voor een c20xe, De vraag is of dit dus 1 op 1 voor een c20ne geldt?
6 december 2012 om 09:28 #17302365Zoals Freek het beschrijft heb ik m ook en het werkt ;)
8 januari 2013 om 16:29 #17302366Zoals Freek hem beschrijft werkt die bij mij niet want dat start die niet geen bougie en geen benzine. Weliswaar in een opel tigra, maar toch.
Loony
Met die aansluitingen krijg ik hem wel gestart maar werkt mijn dashboard toerenteller niet. Hij loopt dan ook moeilijk stationair. Hij geeft ook de foutcode toerentalsignaal Niet Aanwezig en een nieuwe toerentalsensor helpt niet. Draad loshalen doet ook niets. De toerental sensor is toch op de roter (is een oude blok met roter)en welke uitlaatdiameter is goed voor een c20xe moter? die van de tigra 1.6 is er nu op, met een kat en 2 dempers. Maar is die diameter goed of moet die groter? Maatje raadde mij aan geen groep A te nemen omdat dat te groot zou zijn. Maar kan die 1.6 uitlaat kwaad of kost het me echt veel vermogen?
En dan het laatste vraagje. De brandstofdrukregelaar is 2.5 bar maar ik wil 3 bar voor mijn ecu nu kan ik met een dopje 10 op de bovenkant slaan om die op 3 bar te krijgen?
En moet ik dan gewoon iets tikken of moet ik gaan meten met een drukmeter tot die precies 3 bar is?13 januari 2013 om 18:13 #17302367Toerental sensor zit in je motorblok, onder je motorsteun rv
Die jij bedoelt is je hallsensor( controlle van de krukas )T kan wel met std uitlaat maar is net te klein voor t mooie
Als je je brandstofdruk omhoog wil hebben moet je t gewoon met n metertje in de rail doen, just to be shure
8 april 2013 om 05:13 #17302368zo laatste kleine loodjes en dan is er weer 1 klaar voor het rdw ;)
19 april 2013 om 22:42 #17302369Jaa morgen dan toch maar een ander blok erin, storing is niet te verhelpen van de C14NZ.
Foto’s volgen nog wel.8 mei 2013 om 20:45 #17302370vandaag bij het RDW geweest en de TR is met vlag en wimpel geslaagd .
Dus heb nu een corsa A TR C20XE op kenteken :D :D
8 mei 2013 om 21:43 #17302371@crossagek wrote:
vandaag bij het RDW geweest en de TR is met vlag en wimpel geslaagd .
Dus heb nu een corsa A TR C20XE op kenteken :D :D
Nice!
28 mei 2013 om 13:31 #17302372Alweer de zoveelste uitdaging bij Corsa 2.0l project. Ik heb de standaard GSI aandrijfassen voorzien van Deawoo Nexia homokineten aan de bakzijde (F20 bak). Maar aan de linkerzijde lijkt het alsof de as nog +/- 0,5cm naar binnen kan, terwijl de lange as aan de rechtszijde vrij makkelijk weer uit de bak verschuift. Homokineten vergeleken met foto’s en onderling gewisseld, maakt geen verschil. Iemand enig idee?
Bedankt alvast
28 mei 2013 om 15:01 #17302373@UniqueCorsa wrote:
Alweer de zoveelste uitdaging bij Corsa 2.0l project. Ik heb de standaard GSI aandrijfassen voorzien van Deawoo Nexia homokineten aan de bakzijde (F20 bak). Maar aan de linkerzijde lijkt het alsof de as nog +/- 0,5cm naar binnen kan, terwijl de lange as aan de rechtszijde vrij makkelijk weer uit de bak verschuift. Homokineten vergeleken met foto’s en onderling gewisseld, maakt geen verschil. Iemand enig idee?
Bedankt alvast
Vulplaten bij de baksteun wel gebruikt?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.