Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
23 april 2005 om 16:29 #17300549
zit um waarschijnlijk niet in de ombouw gedeelte van het electrische gedeelte maar meer in het orgineele gedeelte van de kabelboom.
lees hem is uit bij kadett motor is het als ik goed heb gewoon A en B doorlussen bij de diagnose stekker en dan begint het dasbord lampje een storingscode te geven en die kun je dan ontcijferen via een tabel die op internet is te vinden
25 april 2005 om 13:02 #17300550Oorspronkelijk gepost door voss
Een vriend van mij heeft een corsa b met een 2l 16 v er in, deze hebben wij er in gezet, maar we hebben het idee dat er iets niet goed is aan gesloten in het elc. gedeelte.Hij loopt niet helemaal 100% en laatst is de computer naar de klote gegaan, en het moter storings lampje brand konstant.
Dit komt om dat wij de schema's van matijsen niet echt snappen, is er iemand die hier ervaring mee heeft, en ons een keertje zou willen helpen.
(in beverwijk)Het liefst iemand die dit al vaker heeft gedaan, of zeker weet hoe het moet zitten:wors
Alvast bedankt,
Mark/oscar
Ik heb het electrische gedeelte ook zelf 2x gedaan gedaan 1x in een tigra en 1x in mijn eigen corsa,en ik vond die beschrijving van mathijsen wel meevallen !!
wat verwacht je dan dat fout zit !!
het is eigenlijk gewoon kleur op kleur hoor !! stuur maar een U2U als je vragen hebt !!greetz,
25 april 2005 om 17:38 #17300551hier staat mijn projectje ff:)
26 april 2005 om 18:41 #17300552zijn de steekassen van een automaat en schakelbak hetzelfde? niet dat ik een automaat onder me auto ga hangen maar ik moet de homokeneten hebben.
29 april 2005 om 08:17 #17300553is er al wat bekent voor de corsa b
hoe de set zelf te maken
9 mei 2005 om 10:46 #17300554jah hoor..
ik heb de steunen thuis liggen…..ik moet alleen de laatste delen nog halen en dan gaat ik ombouwen en komt de reportage online..
geduld is een schone zaak heren….. :angel
9 mei 2005 om 10:49 #17300555Originally posted by Vapor
zijn de steekassen van een automaat en schakelbak hetzelfde? niet dat ik een automaat onder me auto ga hangen maar ik moet de homokeneten hebben.is niet hetzelfde…..
de homokineet van een automaat is totaal anders….. :thumbdown:thumbdown9 mei 2005 om 15:59 #17300556Het wordt tijd dat ik binnenkort ff kom buurten. ;)
10 mei 2005 om 08:26 #17300557je bent altijd welkom erwin….
hahahaha :angelzal deze week foto's plaatsen in mijn topic (verbouwingen enzo) van de steunen. moet ze nog ff netjes matzwart maken :angel
25 mei 2005 om 19:03 #17300558Even een vraagje…
Zijn de Corsa B wielnaven in zoverre gelijk?
Aangezien het voorwiellager van de voorwielophanging van diverse B Corsa's dezelfde maat hanteert.
Maar is de vertanding van de homokineet aan de wielzijde ook bij elke as 22 van de Corsa B?Wie weet dit zo?
26 mei 2005 om 08:06 #17300559de vertanding van elke wielzijde homokineet is hetzelfde bij de corsa A en Corsa B. Ik geloof zelfs dat de naven gelijk zijn. Niet 100% zeker.
Ik zal deze week nog de foto's van de steunen postten :thumbup
26 mei 2005 om 15:00 #17300560Even op pad geweest voor wat info, maar mijn auto X14SZ heeft een 28 tands as aan de bakzijde.
Of de wielzijde dan 22 is weet ik niet zeker.Wiellagers zijn btw. allemaal 34x66x37.
Dus bij alle naaf buitendiameters zijn ze gelijk.GSi assen hebben iig 22 tands wielzijde en bakzijde.
Dus daar ga ik maar naar op zoek…. ;)7 juni 2005 om 17:11 #17300561Even een vraagje tussen door jongens,
Hoe erg is het voor een blok als het twee jaar stil lig, uit de auto.
Moet je veel vervangen dan?
Of alleen de voor de hand liggende dingen die al op het forum beschreven worden.michel
7 juni 2005 om 20:39 #17300562nieuwe olie etc etc kan geen kwaad. maar verder als je perse niks wilt vervangen zou ik alleen olie en oliefilter vervangen.
distrubutieriem wil nog wel is oud worden en waterpomp wil wel is vast zitten. eigenlijk gewoon vervangen vind ik als je aan een motor gaat trekken. maarjah als je een echte nederlander bent ga je kijken of je het toch niet nog even kunt gebruiken en als het dan kapot loopt, klagen waarom jou dit altijd overkomt :P
rijdt even rustig in het begin met zo'n motor, niet gelijk plankgas al issie warm. even een soort van opnieuw inrijden.
8 juni 2005 om 07:55 #17300563huh 2 jaar stil. zou zelf hele blok uit elkaar halen. nieuwe zuigerveren en olieschrapers. nieuwe drijfstanglagers. misschien nieuwe krukaslagers (niet altijd noodzakelijk) alle keeringen en pakkingen vervangen…..
anders loopt ie gegarandeerd naar de kloten :vertag
8 juni 2005 om 08:04 #17300564Hangt er vanaf. Is hij lopend weggezet met oude olie? Dan kan de boel wel eens vaster dan normaal zitten. Tevens is er kans op roestvorming in je cilinders en op de kleppen als hij in een erg vochtige plaats gestaan heeft. Kun je hem met een gewone sleutel op de krukas rond draaien? Als het een injectie is kunnen ook je injectoren nog vast zitten door de benzine die oud geworden is.
Als het motortje netjes met verse olie in het cater is weggezet en de cilinders zijn op z'n tijd ingespoten met wat kruipolie en de motor is ook om de zoveel tijd een paar keer rondgedraaid, oude benzine uit de injectoren en rail en ingespoten met kruipolie, dan zou ik hem er zonder problemen inzetten. Anders blijft het toch een risico. Dus die keuze moet je zelf maken.Succes
Cheers :afro:P:afro
8 juni 2005 om 13:51 #17300565Oorspronkelijk gepost door Vapor
Rijdt even rustig in het begin met zo'n motor, niet gelijk plankgas al issie warm. Even een soort van opnieuw inrijden.Dus niet zoals ik dat heb gedaan? :P
Ik had na een uur lopend al plank gas :)Achja, en het torretje doet het nog steeds.
En tja, al wassie na een maand kapot gelopen, dan had ik er toch gewoon een ander in gegooit? :jerry8 juni 2005 om 18:44 #17300566Al heel erg bedankt voor de reacties. Het gaat om een c20xe,en de motor is er uit gehaald en op zolder weg gezet.
Dus is echt 2 jaar niks mee gebeurt.michel
8 juni 2005 om 21:55 #17300567benzinetank
heeft een C14NZ trouwens dezelfde soort tank+pomp als een GSi??
9 juni 2005 om 04:47 #17300568Originally posted by B235R
benzinetankheeft een C14NZ trouwens dezelfde soort tank+pomp als een GSi??
nope :thumbdown
een 1.2 en 1.4 nz hebben een interne pomp. deze moet je verwijderen en een buis voor in de plaats zetten. dan 2 verloopbusjes laten draaien van 8-12 mm (want een gsi pomp heeft een aansluiting van 12 mm en de 1.2 en 1.4 tank een 8mm aansluiting) en een verloopje van 8-6 mm retour van gsi is namelijk 8 mm en van 1.2 /1.4 is 6 mmen dan kun je de tank gebruiken.
succes :thumbup
9 juni 2005 om 04:47 #17300569euhm voor de corsa b is het verhaal weer anders…… :angel
11 juni 2005 om 13:55 #17300570hej weet iemand de onderdeel nummer van de bakzijde homokineten voor een ombouw van corsa a als je de gsi aandrijfassen heb en een F16 bak??
ik heb een zoon homokineet maar kan er geen nummer op vinden , en wil anders de andere nieuw kopen als niet te duur zijn, maar ik kan moeilijk uit leggen wat voor een homokineet ik moet hebben, ze willen toch chassisnummer of kenteken
wie kan me helpen!
11 juni 2005 om 15:12 #17300571kun je een week wachtten?
11 juni 2005 om 15:14 #17300572iemand hier die steekassen last? of weet waar ik dat kan laten doen? ik heb nu ondertussen wel een paar setjes steekassen van kadett ascona enz maar het zijn allemaal dikke as en mijn ascona 1.6sh bleek dus ook gewone dikke te hebben.
hbase geeft aan 302228 als nummer voor de homokeneten bakzijde.
kadett e 16sv 86-87
ascona c 16sh na 1/84-86
kadett e 16d
ascona c 16ddaar zitten ze allemaal onder als ze nooit vervangen zijn door andere.
als ik binnenkort nog geen assen heb dan ga ik alle asconas c 1.6s staande houden :P
11 juni 2005 om 15:26 #17300573Oorspronkelijk gepost door Vapor
iemand hier die steekassen last? of weet waar ik dat kan laten doen? ik heb nu ondertussen wel een paar setjes steekassen van kadett ascona enz maar het zijn allemaal dikke as en mijn ascona 1.6sh bleek dus ook gewone dikke te hebben.hbase geeft aan 302228 als nummer voor de homokeneten bakzijde.
kadett e 16sv 86-87
ascona c 16sh na 1/84-86
kadett e 16d
ascona c 16ddaar zitten ze allemaal onder als ze nooit vervangen zijn door andere.
als ik binnenkort nog geen assen heb dan ga ik alle asconas c 1.6s staande houden :P
Net als die ene laats.
We hadden da vrouwke uit d'r wagen moeten werken ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.