Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 1,951 tot 1,975 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17302324
    Dr.Ed
      Lid sinds:
      9 October 2011

      @Looney wrote:

      En de corsa staat als 2.0 op kenteken :D

      Toppie :wors

      #17302325
      Looney
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 June 2010

        Zeker weten :D

        En inderdaad David, in die ECU van mij bleek de lambda toch nog o.a. één en ander van de LMM overgenomen te hebben waardoor pin 20 aan massa niet helemaal hielp… :hmmz Weet niet waar deze chip vandaan kwam, maar echt een topper was het niet. Was wel een heel stuk sneller met die andere chip :P 0-100 is nu bijna 0,5 tot 1 seconde langzamer.

        Maarja, geen storingen, hij rijdt soepeler en hij is op kenteken :D

        Binnenkort nieuwe draagarmen met powerflex bussen voor bijna alle rubbers, van de winter 3 roestgaten dichtlassen en verstelbare stoelframes laten maken.
        In de lente een andere uitlaat eronder, misschien nog wat verstevigingen in het front, carterpanpakking vervangen en dan inschrijven bij de DHRA :D

        #17302326
        Jurgen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2007

          He is dit topic geen sticky meer?

          #17302327
          scheurneus
            Lid sinds:
            13 August 2005

            Goede morgen allemaal,
            Ik heb een vraag ik ben bezig met een c20ne in een b corsa maarstart niet zowel de start motor draaid niet rond en de brandstof pomp draait niet
            kan het met de startonderbreker van de corsa temaken hebben kom er niet uit hoop dat iemand me helpen kan mvg niels

            #17302328
            Dr.Ed
              Lid sinds:
              9 October 2011

              Als het je startonderbreker is moet je het sleuteltje zien knipperen op je dash

              #17302329
              scheurneus
                Lid sinds:
                13 August 2005

                Nee hij geeft niks aan .
                Dag ook dat een c20ne computer geen sleutelcode had of heb ik dat mis. Hij doet echt niks
                Mvg niels

                #17302331
                Dr.Ed
                  Lid sinds:
                  9 October 2011

                  http://www.corsa-novatuning.nl/nl/PartsB8v.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Bovenstaande gevolgd? Constante + en geschakelde + beide aangesloten? of per ongeluk omgewisseld…Dan start hij ook niet…

                  #17302332
                  scheurneus
                    Lid sinds:
                    13 August 2005

                    De corsa is van 1996.
                    En na mij weten heb ik onder de motorkap 2 enkele zwarte draden aanelkaar verbonden als het goed is de geschakelde +
                    Binnen in de auto bij de computer zit alles kleur op keur aangesloten
                    Dan de dikke constante + van de corsaboom aangesloten op de dikke rode draad van de motorboom
                    Of dit moet al fout zijn ?
                    Het relar van de startmotor tikt wel en brandstof relar ook even
                    Is het mogelijk de corsa zonder het contactslot telaten lopen.
                    Ben al 2dagen aan het kloten zonder vooruitgang
                    Kom er maar niet uit alvast bedank niels

                    #17302330
                    Dr.Ed
                      Lid sinds:
                      9 October 2011

                      Dikke rode heb ik ook doorverbonden op de kabelboom, EN RECHTSREEKS OP DE + van de accu. Als het goed is heb je ook nog een dunne zwarte kabel (geschakelde+) aan de corsa connector zitten. Check of deze idd schakelt, en zo niet zorg dat ie gaat schakelen.

                      #17302333
                      Dr.Ed
                        Lid sinds:
                        9 October 2011

                        3 draadjes en hij moet lopen, staat er in dit topic:

                        viewtopic.php?f=20&t=153233

                        #17302334
                        Looney
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 June 2010

                          Zoek eerst maar eens uit waarom die startmotor niet draait. Als de startondebreker niet gelinked is aan de c20ne ECU dan moet die wel starten (of in ieder geval de startmotor aanslingeren) maar val die binnen 2 seconde weer uit.

                          Heb je wel benzinedruk? Misschien is je startmotor gewoon verrot?
                          Branden je lampjes wel in je dashboard, maw gaat je mm lampje branden? Heb je al eens geprobeerd of je hem uit kan lezen met behulp van een opcom?

                          #17302335
                          Jurgen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 September 2007

                            heb je alle draden weer op je startmotor gezet? Dus zwart/rood vanuit de auto en de dikke rode kabel vanaf de accu?

                            #17302336
                            scheurneus
                              Lid sinds:
                              13 August 2005

                              Me beide startmotoren die ik heb doen het niet zitte echt vast
                              Nieuwe is onderweg
                              Maar krijg me brandstof pomp nog steeds niet aan de gang

                              #17302337
                              Looney
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 June 2010

                                Tja, ik zou eerst die startmotor maar aan de praat krijgen.

                                Heb je op de geschakelde plus wel een geschakelde plus?
                                Heb je wel een goede massa op alles?
                                Is je accu niet gewoon leeg?
                                Branden de lampjes in je dashboard?
                                Ik heb eens een kapot benzinepomprelais gehad. Had toen geen vonk en geen stroom op de benzinepomp. Maar dan moet de startmotor het wel gewoon doen. Startmotor is ook eigenlijk niet iets met je blok ombouw… Dat is gewoon een plus en een geschakelde plus..

                                Ik zou maar eens goed alles gaan meten.

                                #17302338
                                Jurgen
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 September 2007

                                  @scheurneus wrote:

                                  Me beide startmotoren die ik heb doen het niet zitte echt vast
                                  Nieuwe is onderweg
                                  Maar krijg me brandstof pomp nog steeds niet aan de gang

                                  Brandstofpomp is ook niet zo gek dat ie het niet doet, die gaat pas lopen zodra je motor rondt draait. Zodra de motor ronddraait door de startmotor, geeft de krukassensor een signaal aan de computer, welke het brandstofrelais voor een 2e keer laat schakelen. Dus eerst even je startmotor vervangen en dan maar verder kijken.

                                  #17302339
                                  scheurneus
                                    Lid sinds:
                                    13 August 2005

                                    Kijk dat wist ik dus niet dacht altijd dat de brandstofpomp een paar tellen mee draaide als je het contact aan zette
                                    maar ik heb binnen in de auto nog een zwart draad over van de motor boom die ik niet op de corsa boom kan vinden
                                    Iemand een idee waar die naar toe moet en nog een dunne rood blauwe kabel op de corsa boom over
                                    mvg

                                    #17302340
                                    Looney
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 June 2010

                                      blauw rood is van je brandstofpomprelais.

                                      Die zwarte draad is je geschakelde plus..

                                      #17302341
                                      folkyc20xe
                                        Lid sinds:
                                        13 February 2005

                                        waar kom je vandaan scheurneus?
                                        misschienis er iemand in de buurt die ff met raad en daad bij wil staan.

                                        #17302342
                                        scheurneus
                                          Lid sinds:
                                          13 August 2005

                                          Ik kom uit utrecht
                                          Ik ben gister nog een dag bezig geweest ,startmotor doet het en de motor draaid eindelijk rond maar krijg geen brandstof en heb geen vonk
                                          Denk dat het toch of een constant+ of geschakelde + verhaal is
                                          ik heb onder de motorkap als het goed is een geschakelde + bij de dinamo stekker en die heb ik aangesloten op een losse zwarte stekker op de motor kabelboom vlak bij de ontsteking klop dit?
                                          Nou heb ik binnen in de auto bij de ecu alles kleur op kleur bde dike rode zit op de rode van de motor kabelboom met een exstra + van de accu is dit goed?
                                          Nu heb ik bij de ecu een zwarte draad over op de
                                          motorboom
                                          Waar moet deze naar toe want de zwarte draad zit niet op de corsa steker bij de ecu terwijl ze in de handleiding van mtech zeggen dat ie er zitten moet
                                          Ik ben teneinde raad en zou graag wilen rijden
                                          Is er iemand met de oplosing mvg niels

                                          #17302343
                                          Looney
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 June 2010

                                            Volgens mij ga je daar de mist in.
                                            Je hebt de geschakelde plus op het moment niet goed aangesloten.

                                            Het feit dat je geen vonk en geen benzinedruk hebt komt doordat je brandstofpomprelais niet goed aangesloten zit (of kapot is..)

                                            Die geschakelde plus zou je kunnen meten, daar moet met het contact uit niets op staan en moet schakelen naar +-12V als je de sleutel omdraait (gewoon 1 pin op massa en 1 pin op de draad). Ik vermoed dat jij een verkeerde aansluiting heb gebruik, want er komt van de rechterkant in je motorruimte ergens een zwarte stekker uit de corsa (vanuit het dashboard). Dat is de aansturing van de geschakelde plus, die moet op de draad van je motorkabelboom komen.

                                            Bij de dynamo komen 2 draden vandaan 1 dikke constante plus die je accu laad en een dunne blauw witte draad die voor de aansturing van je dashboardlampje zorgt (accuspanning te hoog of te laag). Ik denk dat je die per ongeluk aangezien hebt voor een constante plus..

                                            Hier ligt je probleem. Eigenlijk is het niet meer dan het brandstofpomprelais wat moet schakelen en een constante plus moet krijgen en alles goed aan de massa. Maar check eerst die constante plus maar eens.

                                            de dike rode zit op de rode van de motor kabelboom met een exstra + van de accu is dit goed?

                                            Alleen dit snap ik niet…

                                            #17302344
                                            scheurneus
                                              Lid sinds:
                                              13 August 2005

                                              Bedankt voor de snelle reaktie
                                              Wat ik bedoel met de + is dat ik binnen in de corsa bij de ecu een dike rode draad op de corsa plug heb aan gesloten op de dike rode kabel van de motor kabelboom met daar nog eens een exstra kabel vanaf de + van de accu naar deze dike rode draaden dit heb ik me namelijk laten vertelen
                                              dit is blijkbaar niet goed ?
                                              De geschakelde + daar heb ik de stekker van gebruikt die ook aangegeven is op novatuning site
                                              En die schakeld ook goed met het contackt
                                              Moet deze nou onder de motorkap aangesloten worden of moet deze binnen in de auto naar de ecu gebracht worden gekke is dat het relair wel klikt hoor het graag mvg

                                              #17302345
                                              Dr.Ed
                                                Lid sinds:
                                                9 October 2011

                                                Dikke extra + was tip van mij, weet je zeker dat alles onder spanning staat en kun je verder zoeken. Wat was trouwens de originele motor die in deze Corsa zat?

                                                Die geschakelde plus: verleng je gewoon van je motorkabelboom naar de Corsa kabelboom?

                                                #17302346
                                                scheurneus
                                                  Lid sinds:
                                                  13 August 2005

                                                  Het oude blok was een x16xe
                                                  Ik heb op de constante + 12v
                                                  Op de geschakelde+ ook als ik het contakt aan zet
                                                  Ik zal zo eerst de geschakelde + vanaf me motorruimte naar de ecu brengen en de zwarte draad van de motor boom er op aan zetten
                                                  Maar waar moet dat zwarte draad van de motorboom onder de motorkap dan naar toe
                                                  Zat een enkele steker aan als ik er 12v opzet gaan de injetoren lopen opdeze zat eerst me geschakelde +

                                                  #17302347
                                                  Dr.Ed
                                                    Lid sinds:
                                                    9 October 2011

                                                    Hoe staat het er nu voor, scheurneus?

                                                    *MODS* Graag weer sticky maken van dit topic :thumb …..

                                                    #17302348
                                                    otdh
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      2 March 2010

                                                      geschakelde + vanaf de corsa boom komt vanaf de kant van t expansievat en is n 2 polige stekker waar er maar 1 in zit
                                                      geschakelde + vanaf de motor boom is n enkele zwarte draad met n ronde stekker

                                                      brand je MM lampje eigenlijk wel?
                                                      krukassensor ook aangesloten?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,951 tot 1,975 (van in totaal 2,053)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.