Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2012 om 00:26 #1730232412 november 2012 om 07:19 #17302325
Zeker weten :D
En inderdaad David, in die ECU van mij bleek de lambda toch nog o.a. één en ander van de LMM overgenomen te hebben waardoor pin 20 aan massa niet helemaal hielp… :hmmz Weet niet waar deze chip vandaan kwam, maar echt een topper was het niet. Was wel een heel stuk sneller met die andere chip :P 0-100 is nu bijna 0,5 tot 1 seconde langzamer.
Maarja, geen storingen, hij rijdt soepeler en hij is op kenteken :D
Binnenkort nieuwe draagarmen met powerflex bussen voor bijna alle rubbers, van de winter 3 roestgaten dichtlassen en verstelbare stoelframes laten maken.
In de lente een andere uitlaat eronder, misschien nog wat verstevigingen in het front, carterpanpakking vervangen en dan inschrijven bij de DHRA :D13 november 2012 om 09:13 #17302326He is dit topic geen sticky meer?
14 november 2012 om 08:26 #17302327Goede morgen allemaal,
Ik heb een vraag ik ben bezig met een c20ne in een b corsa maarstart niet zowel de start motor draaid niet rond en de brandstof pomp draait niet
kan het met de startonderbreker van de corsa temaken hebben kom er niet uit hoop dat iemand me helpen kan mvg niels14 november 2012 om 10:33 #17302328Als het je startonderbreker is moet je het sleuteltje zien knipperen op je dash
14 november 2012 om 11:15 #17302329Nee hij geeft niks aan .
Dag ook dat een c20ne computer geen sleutelcode had of heb ik dat mis. Hij doet echt niks
Mvg niels14 november 2012 om 12:06 #17302331http://www.corsa-novatuning.nl/nl/PartsB8v.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bovenstaande gevolgd? Constante + en geschakelde + beide aangesloten? of per ongeluk omgewisseld…Dan start hij ook niet…
14 november 2012 om 13:49 #17302332De corsa is van 1996.
En na mij weten heb ik onder de motorkap 2 enkele zwarte draden aanelkaar verbonden als het goed is de geschakelde +
Binnen in de auto bij de computer zit alles kleur op keur aangesloten
Dan de dikke constante + van de corsaboom aangesloten op de dikke rode draad van de motorboom
Of dit moet al fout zijn ?
Het relar van de startmotor tikt wel en brandstof relar ook even
Is het mogelijk de corsa zonder het contactslot telaten lopen.
Ben al 2dagen aan het kloten zonder vooruitgang
Kom er maar niet uit alvast bedank niels14 november 2012 om 15:01 #17302330Dikke rode heb ik ook doorverbonden op de kabelboom, EN RECHTSREEKS OP DE + van de accu. Als het goed is heb je ook nog een dunne zwarte kabel (geschakelde+) aan de corsa connector zitten. Check of deze idd schakelt, en zo niet zorg dat ie gaat schakelen.
14 november 2012 om 15:26 #173023333 draadjes en hij moet lopen, staat er in dit topic:
15 november 2012 om 07:35 #17302334Zoek eerst maar eens uit waarom die startmotor niet draait. Als de startondebreker niet gelinked is aan de c20ne ECU dan moet die wel starten (of in ieder geval de startmotor aanslingeren) maar val die binnen 2 seconde weer uit.
Heb je wel benzinedruk? Misschien is je startmotor gewoon verrot?
Branden je lampjes wel in je dashboard, maw gaat je mm lampje branden? Heb je al eens geprobeerd of je hem uit kan lezen met behulp van een opcom?15 november 2012 om 17:13 #17302335heb je alle draden weer op je startmotor gezet? Dus zwart/rood vanuit de auto en de dikke rode kabel vanaf de accu?
15 november 2012 om 19:41 #17302336Me beide startmotoren die ik heb doen het niet zitte echt vast
Nieuwe is onderweg
Maar krijg me brandstof pomp nog steeds niet aan de gang15 november 2012 om 20:10 #17302337Tja, ik zou eerst die startmotor maar aan de praat krijgen.
Heb je op de geschakelde plus wel een geschakelde plus?
Heb je wel een goede massa op alles?
Is je accu niet gewoon leeg?
Branden de lampjes in je dashboard?
Ik heb eens een kapot benzinepomprelais gehad. Had toen geen vonk en geen stroom op de benzinepomp. Maar dan moet de startmotor het wel gewoon doen. Startmotor is ook eigenlijk niet iets met je blok ombouw… Dat is gewoon een plus en een geschakelde plus..Ik zou maar eens goed alles gaan meten.
16 november 2012 om 08:54 #17302338@scheurneus wrote:
Me beide startmotoren die ik heb doen het niet zitte echt vast
Nieuwe is onderweg
Maar krijg me brandstof pomp nog steeds niet aan de gangBrandstofpomp is ook niet zo gek dat ie het niet doet, die gaat pas lopen zodra je motor rondt draait. Zodra de motor ronddraait door de startmotor, geeft de krukassensor een signaal aan de computer, welke het brandstofrelais voor een 2e keer laat schakelen. Dus eerst even je startmotor vervangen en dan maar verder kijken.
16 november 2012 om 12:52 #17302339Kijk dat wist ik dus niet dacht altijd dat de brandstofpomp een paar tellen mee draaide als je het contact aan zette
maar ik heb binnen in de auto nog een zwart draad over van de motor boom die ik niet op de corsa boom kan vinden
Iemand een idee waar die naar toe moet en nog een dunne rood blauwe kabel op de corsa boom over
mvg16 november 2012 om 13:38 #17302340blauw rood is van je brandstofpomprelais.
Die zwarte draad is je geschakelde plus..
16 november 2012 om 19:28 #17302341waar kom je vandaan scheurneus?
misschienis er iemand in de buurt die ff met raad en daad bij wil staan.19 november 2012 om 10:23 #17302342Ik kom uit utrecht
Ik ben gister nog een dag bezig geweest ,startmotor doet het en de motor draaid eindelijk rond maar krijg geen brandstof en heb geen vonk
Denk dat het toch of een constant+ of geschakelde + verhaal is
ik heb onder de motorkap als het goed is een geschakelde + bij de dinamo stekker en die heb ik aangesloten op een losse zwarte stekker op de motor kabelboom vlak bij de ontsteking klop dit?
Nou heb ik binnen in de auto bij de ecu alles kleur op kleur bde dike rode zit op de rode van de motor kabelboom met een exstra + van de accu is dit goed?
Nu heb ik bij de ecu een zwarte draad over op de
motorboom
Waar moet deze naar toe want de zwarte draad zit niet op de corsa steker bij de ecu terwijl ze in de handleiding van mtech zeggen dat ie er zitten moet
Ik ben teneinde raad en zou graag wilen rijden
Is er iemand met de oplosing mvg niels19 november 2012 om 10:37 #17302343Volgens mij ga je daar de mist in.
Je hebt de geschakelde plus op het moment niet goed aangesloten.Het feit dat je geen vonk en geen benzinedruk hebt komt doordat je brandstofpomprelais niet goed aangesloten zit (of kapot is..)
Die geschakelde plus zou je kunnen meten, daar moet met het contact uit niets op staan en moet schakelen naar +-12V als je de sleutel omdraait (gewoon 1 pin op massa en 1 pin op de draad). Ik vermoed dat jij een verkeerde aansluiting heb gebruik, want er komt van de rechterkant in je motorruimte ergens een zwarte stekker uit de corsa (vanuit het dashboard). Dat is de aansturing van de geschakelde plus, die moet op de draad van je motorkabelboom komen.
Bij de dynamo komen 2 draden vandaan 1 dikke constante plus die je accu laad en een dunne blauw witte draad die voor de aansturing van je dashboardlampje zorgt (accuspanning te hoog of te laag). Ik denk dat je die per ongeluk aangezien hebt voor een constante plus..
Hier ligt je probleem. Eigenlijk is het niet meer dan het brandstofpomprelais wat moet schakelen en een constante plus moet krijgen en alles goed aan de massa. Maar check eerst die constante plus maar eens.
de dike rode zit op de rode van de motor kabelboom met een exstra + van de accu is dit goed?
Alleen dit snap ik niet…
19 november 2012 om 12:23 #17302344Bedankt voor de snelle reaktie
Wat ik bedoel met de + is dat ik binnen in de corsa bij de ecu een dike rode draad op de corsa plug heb aan gesloten op de dike rode kabel van de motor kabelboom met daar nog eens een exstra kabel vanaf de + van de accu naar deze dike rode draaden dit heb ik me namelijk laten vertelen
dit is blijkbaar niet goed ?
De geschakelde + daar heb ik de stekker van gebruikt die ook aangegeven is op novatuning site
En die schakeld ook goed met het contackt
Moet deze nou onder de motorkap aangesloten worden of moet deze binnen in de auto naar de ecu gebracht worden gekke is dat het relair wel klikt hoor het graag mvg19 november 2012 om 13:50 #17302345Dikke extra + was tip van mij, weet je zeker dat alles onder spanning staat en kun je verder zoeken. Wat was trouwens de originele motor die in deze Corsa zat?
Die geschakelde plus: verleng je gewoon van je motorkabelboom naar de Corsa kabelboom?
19 november 2012 om 14:31 #17302346Het oude blok was een x16xe
Ik heb op de constante + 12v
Op de geschakelde+ ook als ik het contakt aan zet
Ik zal zo eerst de geschakelde + vanaf me motorruimte naar de ecu brengen en de zwarte draad van de motor boom er op aan zetten
Maar waar moet dat zwarte draad van de motorboom onder de motorkap dan naar toe
Zat een enkele steker aan als ik er 12v opzet gaan de injetoren lopen opdeze zat eerst me geschakelde +29 november 2012 om 15:18 #17302347Hoe staat het er nu voor, scheurneus?
*MODS* Graag weer sticky maken van dit topic :thumb …..
29 november 2012 om 16:02 #17302348geschakelde + vanaf de corsa boom komt vanaf de kant van t expansievat en is n 2 polige stekker waar er maar 1 in zit
geschakelde + vanaf de motor boom is n enkele zwarte draad met n ronde stekkerbrand je MM lampje eigenlijk wel?
krukassensor ook aangesloten? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.