Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2012 om 05:35 #17302299
Kan idd maar op 1 manier. Wil hij niet ontkoppelen dan?
22 augustus 2012 om 11:26 #17302300Schakelt wel, maar komt niet van zijn plek als je de koppeling laat opkomen. Dus koppeling er achter weg gehaald en de plaat maar eens goed ontvet en weer teruggeplaatst. Daarna de schakelcassette er maar eens achterweggetrokken (bak heeft lang gelegen in de opslag zonder olie) en deze maar eens goed in de olie gekwast. Straks de prise-as terugzetten en verder afmonteren Ben benieuwd…
22 augustus 2012 om 13:45 #17302301wat voor vliegwiel, koppelingsplaat en drukgroep gebruik je nu?
22 augustus 2012 om 14:41 #17302302Koppeling, drukgroep en plaat en vliegwiel van een 17GM dieseltje…
22 augustus 2012 om 16:14 #17302303:swear :swear :swear Alles weer teruggezet, voorzien van nieuwe olie en pakkingen…..Maar hij blijft staan!….Onderhand is mijn fantasie op waar het aan kan liggen….Zullen de bekende laatste loodjes wel zijn, maar onderhand ben ik er een beetje flauw van……
22 augustus 2012 om 17:20 #17302304Wat doet ie precies dan als je m laat koppelen/ontkoppelen? Voel je wel dat er wat gebeurd? En zit je drukgroep wel strak op je plaat als je m er op draait?
22 augustus 2012 om 17:37 #17302305Drukgroep zit strak op de plaat, alle vingertjes zitte er nog keurig aan. Druklager ligt keurig aan op het diafragma. Voldoende druk op de koppeling, en je kan horen dat het druklager bij het ontkoppelen ff vrij draait. Koppelingskabel losgehaakt om te zien of die miss te strak zit. Maar het werkt allemaal niet…
23 augustus 2012 om 12:17 #17302306Hoor je wel of er wat in de bak begint te draaien?
Zitten de homokineten wel ver genoeg inde bak?Zijn de hoeveelheid tanden van de priseas gelijk aan de splines van de plaat?
23 augustus 2012 om 14:42 #17302307Hoor en zie de tandwielen wel draaien (als je de schakeltoren erafhaalt en handmatig i.d. versnelling zet). Homo’s: Zal ik nog ff checken! Tanden/splines zijn passend.
23 augustus 2012 om 15:29 #17302308dan lijkt het mij in de aansluiting van de aandrijfassen/differentieel te zitten. Tandwielen van de primaire as draaien altijd als je de koppeling los hebt naar mijn weten. Wat voor aandrijfassen gebruik je? Standaard corsa assen?
23 augustus 2012 om 15:37 #17302309Tandwielen primair draaien altijd mee. Maar als je schakelt gaan er andere tandwielen keurig meelopen. Zitten std corsa GSI assen onder. Net ff gecheckt en kom wel wezen dat de ene homo uit de bak ligt…..FF opkrikke dat zwikkie!
23 augustus 2012 om 16:05 #17302310Ik had laatst namelijk t zelfde alleen was van die corsa een bakzijde kineet gesneuveld
24 augustus 2012 om 13:06 #17302311Nou, as weer gemonteeerd richting bak die zat idd niet goed op zijn plek. Bij monteren in de naaf heb ik zeker 2cm ruimte tussen naaf en as, bij vastdraaien trekt hij de aandrijfas langzaam maar zeker uit de bak…..Je zou bijna zeggen dat de aandrijfas te kort is, of dat het blok niet goed op de steunen is gemonteerd…… Even peinzen hoe we dit moeten oplossen… :wtf
24 augustus 2012 om 19:56 #17302312Heb je de assen er bij gekocht? of zijn dat assen die al in/aan je auto zaten voor de ombouw? Lijkt namelijk net of je corsa A assen hebt, die zijn wat korter.
24 augustus 2012 om 20:33 #17302313Zijn de originele Corsa B gsi assen. Zoveel speelruimte zit er verder niet in, zou ik het blok willen verplaatsen kom ik in de knoei met de poelie (die heeft nog 3mm speling) van de dynamo en past het originele luchtfilter niet meer. Blok nog een stukkie laten zakken? Maar daar win ik niet zo snel 2cm aandrijfas mee….. :swear
25 augustus 2012 om 11:51 #17302314Zit je homokineet niet vast? Normaal moeten deze best wat lengte verschil kunnen opvangen. Anders heb je echt te korte assen, maar dat lijkt mij heel apart als ze gewoon onder dezelfde auto vandaan komen ;)
25 augustus 2012 om 12:34 #17302315welke bak heb je er nu achter geknoopt? een f15 oid?
zoja, welke motorsteunen heb je gebruikt?
als de versnellingsbak gewoon aan de orriginele oude steunen hangt kan dit iig niet verkeerd zijn, dan zou er idd een kineet vast kunnen staan25 augustus 2012 om 13:10 #17302316Zal eerst de ene bakhomo wat ruimte geven. Als ik hem in de versnelling zet, de prise-as een slinger geef drijft hij beide wielen aan. Dus bak en koppeling werken! De bakhomo schaaft een klein beetje tegen het blok aan, als die 3-4mm uit de bak is blijft hij staan….
Bak is een F13 en hangt aan de originele baksteun, motorsteun is de standaard 2 liter ombouwsteun. Ga idd kijken of de kineten nog een beetje over de as kunnen bewegen.
:ass
25 augustus 2012 om 13:49 #17302317Zal ook ff checken of 1 van de homo’s niet vastgeroest zit op de aandrijfas.
Bakhomo: 5cm in/uit….Stuurhomo 2mm…. enig id of dat normaal is?
25 augustus 2012 om 16:28 #17302318En daar heb je je probleem; standaard ombouwdsteun icm een smallblock bak werkt niet
25 augustus 2012 om 19:13 #17302319@otdh wrote:
En daar heb je je probleem; standaard ombouwdsteun icm een smallblock bak werkt niet
Achter die steun zitten 2 12mm bussen om het breedteverschil op te vangen. Maar toch wel een goeie :wors!
26 augustus 2012 om 14:49 #17302320Ik had er idd ook 12mm aan ringen tussen zitten, dat paste ook gewoon normaal ;) Wat betreft die homokineten dat ze kunnen in en uitschuiven, dat doen die van mij ook idd
26 augustus 2012 om 15:31 #17302321Het is dus een koppelingsverhaal, drukgroep doet zijn werk en plaat zag er fris uit. Maar toch wil hij niet van zijn plek. Zit een beetje vliegroest op het vliegwiel maar dat kan dat probleem niet veroorzaken neem ik aan. Eens uitvogelen hoe dik een nieuwe koppelingsplaat hoort te zijn…
9 november 2012 om 15:47 #17302322En de corsa staat als 2.0 op kenteken :D
Zonder kat en zonder lambda had ik een CO van 1,4.. Met kat en lambda 0,8 maar omdat ik van voor december ’95 ben kon ik zonder beide :D
9 november 2012 om 16:48 #17302323@looney het lag dus aan je computer
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.