Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 1,876 tot 1,900 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17302249
    otdh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 March 2010

      zo een hoog co heb ik 1x gehad, toen was me lambdasonde kapot…

      in het boek staat dat auto’s ingebruik genomen na 1 jan 1998 uitgelezen moeten worden, alleen hier zijn ze zelf nog niet uit, want in de update van maart word het waarschijnlijk vervangen naar 2002

      maar er zijn straks genoeg keurmeesters die gewoon alle auto’s met obd uit gaan lezen…omdat ze de regels niet precies kennen

      #17302250
      Looney
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 June 2010

        Nou, hij heeft gister de APK doorstaan! Voor de CO een nieuw flexibelstuk en katalysator en een nieuwe lambda. Dit keer luchtdicht. Er zijn nog een paar kleine puntjes waar ik zelf wat aan wil doen voordat die naar het RDW gaat voor een omkeuring.

        Zo zit er een rare trilling vanuit het blok als ik gas los laat.. Als ik gas er iets op geef is het weg.
        Ik heb een set leren stoelen gekocht met 4 punts gordels.
        De radiator fan slaat plotseling niet meer aan..
        De voor remmen lopen iets aan. Set girling klauwen met 298mm schijven maar ik krijg ze niet goed op mijn corsa.
        koppeling tussen de middendemper en de kat kreeg ik niet lucht dicht wat nu gedaan is met een flinke lik gungum :jerry
        Blok loopt verder erg netjes en gas geven is wel erg leuk nu :wors

        #17302251
        mattemaker
          Lid sinds:
          28 September 2007

          Per 1 april 2012 verandert een aantal zaken bij de APK. Dit heeft de minister van Infrastructuur en Milieu onlangs besloten.

          De belangrijkste verandering is dat keuringsinstanties een zogenoemde EOBD-scantool (European On Board Diagnostics) verplicht moeten gebruiken tijdens de APK van lichte voertuigen (tot 3.500 kg) die na 31 december 2005 voor het eerst zijn toegelaten. Deze tool is met name van belang voor het uitlezen van emissiegegevens. Voor de overige voertuigen blijft de gebruikelijke meting van de uitlaatgassen van toepassing.

          Een andere belangrijke verandering is de technisch uitgebreidere controle van (hybride) elektrische voertuigen. Er zijn steeds meer voertuigen met een elektrische aandrijflijn. Deze aandrijflijn is ook aan slijtage onderhevig, bijvoorbeeld beschadiging en lekkage. Daarom is het belangrijk dat ook deze in de APK is opgenomen
          ff copie rdw

          sloop bij mij ook altijd de lambda eruit. 3,5 lambda.en heb een sportkat die word als demper gerekend word (geen nummers in) :thumbup

          #17302252
          Looney
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 June 2010

            En wat heeft die quote te maken met dit topic? Een corsa B of A heeft hier nooit mee te maken!

            Ik ben er inmiddels achter wat het getril en geluid was. Het uitlaatspruitstuk kwam tegen de stabilisatie stang aan.. van de achterste bevestiging zijn aan allebij de kanten 1 bout afgebroken.. Nu nergens meer last van.

            Nieuwe problemen zijn er gelukkig genoeg
            Zo is het rechtophangpunt van de L afgebroken waardoor er een gat in het kleppendeksel zit.. Hoe dit kan? Ik weet het niet maar er zaten lijm/kit resten op dit punt dus ik vermoed dat dit al eens zo geweest is. :swear Dus dit wordt een nieuw kleppendeksel of weer terugkitten (ik ga voor een nieuw kleppendeksel :jerry )

            Met het uitlezen krijg ik leuk… foutcodes. Code 13, 31 en 239. Code 31 komt omdat de motor uitstond. Die verdween bij starten. De andere 2 zijn mij een raadsel, voornamelijk 239.
            Motor loopt hoog stationair (1000 tot 1500 toeren) en zakt soms netjes terug tot 800.

            Tevens kan ik met de OBD stekker de meetgegevens niet krijgen. Mijn opel corsa heeft tech1. Hoe kan ik controleren of dit allemaal goed aangesloten is? Of betekent hetgeen dat ik codes uit kan lezen dat dit goed aangesloten zit? En dat het aan de software ligt? Of is meetgegevens bekijken sowieso niet mogelijke bij c20xe’s?

            #17302253
            City
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              Dat hoog stationair en weer terug vallen had de mijne ook.
              Omdat ik niet wist waar het vandaan kwam heb ik de inlaat slangen vernieuwd en ook nog alle stekkers schoongemaakt en in het contactvet gezet en het probleem was weg.
              En ook meteen een vers apktje erop had zonder en met kat dezelfde co.
              Binnenkort de kat er weer onderuit en dan loopt ie weer als een kanon.

              De slang van de lmm naar de inlaat is nog bij de dealer te krijgen voor degenen die er nog een nodig hebben.

              Mvg Patrick

              #17302254
              kaneelschep
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 November 2004

                Die spacer voor tussen de stabistang. staat op novatuning dat ie 35mm is. Ik gok op 35x35x100 ofzo?
                Voor de motorsteun gebruik je 40×40. Past dit ook tussen de stabistang? Anders moet ik weer 2 verschillende maten zien te vinden hier bij het oud ijzer ;)

                #17302255
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  met 40×40 komt je stabistang nog verder naar beneden..
                  tis wat jij wilt.. maar die 35x35koker past gewoon beter op dat punt..

                  anders is het ook weer lastig centreren van de gaten..
                  lengte is de lengte van de klemmen van de stabistang.. weet ik zo niet 1 2 3

                  #17302256
                  Jurgen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 September 2007

                    idd gewoon afslijpen op de lengte van de klemmen. Ikzelf heb de stabi stang er tussen uit gelaten :ass ik ga nog wel kijken of deze er andersom op past, dus met de bocht naar beneden.

                    #17302257
                    max
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      voor de maten even hier kijken:
                      http://www.corsa-novatuning.nl/nl/pdf/steunen_corsa_b.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      #17302258
                      crossagek
                        Lid sinds:
                        13 January 2005

                        Ik ben bezig een C20XE klaar te stomen voor mijn corsa TR .

                        Nu heb ik dus een blok en calibra motorkabelboom , maar mis nog een ECU , bobine en lmm .

                        hebben jullie misschien wat nummers of codes voor mij die bijv. op ECU en bobine moeten staan .

                        lmm heb ik van ontdekt dat sommige motoren dezelfde lmm gebruiken , dus ja heeft de C20XE toevallig ook een motor broertje of zusje die dezelfde lmm deelt ?? ( scheelt misschien wat zoeken )

                        heb inmiddels liggen :

                        motorblok
                        F20 bak
                        m-tech aandrijfassen ( volgende maand )
                        aangepaste motorsteun van freek_corsa
                        sfi vervanger plaatje wederom van freek
                        X20XEV inlaatslang
                        calibra kabelboom
                        lambdasonde

                        mocht ik nog wat vergeten zijn dan hoor ik het graag , heb liever alles liggen dan dat we tijdens
                        de ombouw ineens stil komen te staan

                        #17302259
                        mantarobin
                          Lid sinds:
                          4 July 2008

                          Heb ook ff een vraagje, sinds vorige week vrijdag ben ik ook in het bezit van een corsa a c20xe (is een gestrand project) nu hangt de motor e.d er al in, ook er hangt een zelf gebeunde uitlaat onder (welke een asociaal kabaal veroorzaakt) wat raden jullie eventueel aan?

                          #17302260
                          Jurgen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 September 2007

                            Groep N uitlaatje/zelf fabriceren met dempers van Simons bijv/originele uitlaat pas maken

                            #17302261
                            crossagek
                              Lid sinds:
                              13 January 2005

                              inmiddels mijn blok een beetje opgeknapt , maar mis nog wat onderdelen waar ik graag wat nummers of codes van zou willen weten .

                              Krijg wel spul aangeboden , maar niet iedereen is bekend met rotor of dis ontsteking of verschillende 2 liter motoren zeg maar , maar meer van ik heb spul van een 2.0 16V , dus ik heb wat je zoekt :hmmz :hmmz

                              gaat mij voornamelijk om de codes op de ECU aangezien ik komende week naar iemand toe ga die met 2.0 16V motoren crosst en enkele gechipte ECU’s ( 180 pk ) heeft liggen in een krat en waar ik waarschijnlijk een ECU weg ga halen , maar ja moet gewoon de goeie hebben aangezien deze persoon niet meteen naast de deur woont :angel

                              tevens zoek ik een nummer of code van de luchtmassameter , want die had hij waarschijnlijk ook wel liggen in
                              een bak

                              en tot slot een nummer of code op de bobine , want je raad het al die had hij ook meerdere van liggen hahahaha

                              Dus ik hoop dat jullie mij aan nummers , codes en verdere info kunnen helpen , dan ben ik namelijk bijna klaar voor de ombouw :angel :angel

                              #17302262
                              CtwintigXE
                                Lid sinds:
                                3 April 2012

                                @Looney wrote:

                                Tevens kan ik met de OBD stekker de meetgegevens niet krijgen. Mijn opel corsa heeft tech1. Hoe kan ik controleren of dit allemaal goed aangesloten is? Of betekent hetgeen dat ik codes uit kan lezen dat dit goed aangesloten zit? En dat het aan de software ligt? Of is meetgegevens bekijken sowieso niet mogelijke bij c20xe’s?

                                Hoi, heb jij dit inmiddels opgelost? ik heb hetzelfde probleem al een tijd. Ik heb zo’n set uit china en kan gewoon de foutcodes uitlezen. Echter wanneer ik naar het tabblad ‘measure blocks’ ga zie ik alleen maar witte vakjes. Op het pijltje klikken geeft een drop down menu wat vervolgens helemaal leeg is.

                                Andere auto’s kan ik wel gewoon uitlezen.

                                #17302263
                                InjectTheVenom
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 December 2004

                                  Vraagje, past een C20XE achter een F13 bak in een Corsa B 4 deurs en zo ja wat moet er dan aangepast worden?

                                  #17302264
                                  Jurgen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 September 2007

                                    men neemt http://www.corsa-novatuning.nl, men leest even een uurtje alles aandachtig door en men weet precies wat er gebeuren moet ;) Neem even de ombouw van de c20ne met f13/f15 bak en lees die door dat is zo goed als gelijk als die van de c20xe.

                                    #17302265
                                    InjectTheVenom
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 December 2004

                                      Ok duidelijk, het motorsteunen/adapterplaat/baksteunen verhaal vind ik alleen niet echt duidelijk.. omdat er geen airco aanwezig is neem ik aan dat het variant B moet gaan worden maar in de foto’s kan ik niet wijs worden uit de plaatsing van alles.

                                      Stabilisator spacer kit kan neem ik aan gewoon geplaatst worden, door gebrek aan ervaring zou een foto van geplaatste exemplaren welkom zijn :-P

                                      Zitten er bij een 4 deurs C14NZ eigenlijk stabilisatorstangen aan voor en achterkant (heb de onderkant van de auto even niet voor de geest) en zou het raadzaam zijn om Gsi exemplaren te nemen of de bestaande te laten zitten?

                                      De rest valt gelukkig goed te begrijpen, alleen nog onderdeelnummers van de vliegwiel/koppeling combinatie van de 17da of 17dtr, of iemand die deze heeft liggen. Druklager F13 of ook van de 17da/17dtr?

                                      #17302266
                                      Boskje
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        26 June 2011

                                        @*Jurgen* wrote:

                                        men neemt http://www.corsa-novatuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;, men leest even een uurtje alles aandachtig door en men weet precies wat er gebeuren moet ;) Neem even de ombouw van de c20ne met f13/f15 bak en lees die door dat is zo goed als gelijk als die van de c20xe.

                                        Als ik me niet vergis is het vliegwiel anders.

                                        #17302267
                                        Dr.Ed
                                          Lid sinds:
                                          9 October 2011

                                          Ombouwers,

                                          Heb de pagina’s doorgespit……maar kan het antwoord op mijn vraag niet vinden.

                                          Wil een F13 bak aan een X20XEV blok koppelen. Daarvoor heb ik het vliegwiel van een 17d nodig (welke? het komvliegwiel of het platte vliegwiel???????????). Dan is het volgende onduidelijk: Kun je daarvoor de drukgroep en koppeling van de F13 voor gebruiken (de een zegt wel, de ander niet) of moet dat setje ook uit de 17d komen??? Kan wel een vliegwiel krijgen, maar dat ligt aan de andere kant van NL dus ff passen hoort niet tot de mogelijkheden…

                                          Ed

                                          #17302268
                                          Jurgen
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 September 2007

                                            vliegwiel met koppeling en drukgroep meenemen. Volgens mij had ik gewoon een plat vliegwiel.

                                            #17302269
                                            kaneelschep
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 November 2004

                                              Ik kan hier in de buurt toch niemand vinden die me die stukken ijzer voor de motorsteun en stabistang kan leveren… Iedereen wil me meteen meters verkopen of niks.. :cry :argue
                                              Weet iemand misschien een adresje in de randstad waar ze dat nog wel bij het oud ijzer hebben???

                                              #17302270
                                              Dr.Ed
                                                Lid sinds:
                                                9 October 2011

                                                @*Jurgen* wrote:

                                                vliegwiel met koppeling en drukgroep meenemen. Volgens mij had ik gewoon een plat vliegwiel.

                                                Ga ik daar ook voor, dank je!

                                                Ander vraagje: Iemand ervaring met het aansluiten van de x20xev aan de Corsa kabelboom. Schema’s zijn duidelijk, dus dat lukt wel. Zit echter met het aansluiten van een startonderbreker op de ECU. De Corsa is nog eentje zonder. Dus waar sluit ik de (10 pins connector)van de sleutelring/lezer precies op aan?

                                                Ed

                                                #17302271
                                                mattemaker
                                                  Lid sinds:
                                                  28 September 2007

                                                  heb je de sleutelringlezer erbij..?? want zonder werkt ie niet.. en chip die in de sleutel zit….

                                                  #17302272
                                                  Dr.Ed
                                                    Lid sinds:
                                                    9 October 2011

                                                    Yep, de heilige 3-eenheid is compleet (ECU, sleutellezer en chip zijn aanwezig). Alleen ligt in de Corsa geen bekabeling van deze startonderbreker..

                                                    #17302273
                                                    Dr.Ed
                                                      Lid sinds:
                                                      9 October 2011

                                                      @Dr.Ed wrote:

                                                      Yep, de heilige 3-eenheid is compleet (ECU, sleutellezer en chip zijn aanwezig). Alleen ligt in de Corsa geen bekabeling van deze startonderbreker..

                                                      Denk dat ik het probleem heb opgelost. Komt een kabelboom in het dashboard van een ’99 Corsa x**xe blok. Daar zit de connector in ieder geval aan voor de startonderbreker. Zal wel weer een klussie dash loshalen en boom vervangen worden :hmmz , maar m.i. toch een nettere oplossing dan het prikken en knippen/solderen :swear in de huidige kabelboom.

                                                      Ed

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,876 tot 1,900 (van in totaal 2,053)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.