Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2011 om 17:01 #17302193
goedenavond allemaal
ik heb de tekeningen voor de steunen uitgeprint, maar kan geen maten vinden bij deze tekeningen
nu dacht ik gewoon ff huis tuin en keuken knutsellen gaatjes uitknippen en voor t blok houden.
maar het past niet.heeft iemand toevallig maten voor deze steun??
en wat voor een steun moet ik gebruiken aan mijn chassis balk?? (die waar het rubben in komt)gr rens
@corsaboy wrote:
ge hoeft alleen de motorsteun te pakken die op onze site staat.
dus ff alle tekeningen downloaden van de corsa B.Deze steun moet je gaan bouwen:
pdf van de steunen staat gewoon op onze site
11 augustus 2011 om 17:38 #17302206Ik heb die van mij gewoon uitgeprint, weliswaar voor de corsa a, gewoon op ware grootte. Komt volgens mij redelijk overeen
16 augustus 2011 om 10:13 #17302164Hoe lossen jullie het op met de vacuüm van de rembekrachtiger bij een c20xe?
Die van de corsa B krijgt een knik erin bij aansluiten en die van een astra F is te kort..
Zijn er andere modellen of manieren waarop het wel pasT?
Zat te denken aan een kvs slang, die is dik genoeg om niet dicht gezogen te worden?Meteen nog een vraag.
Heb het oude type SFI vervanger en dus hoort daarvoor een gat in je schutbord.. Ik houd dit liever heel dus zag als optie het nieuwe type SFI vervanger. Maar klopt het dat dit gewoon een inlaat van de x18xe is? Want dan rijd ik liever naar de sloop dan dat ik hem voor 120 euro koop bij Mtech..17 augustus 2011 om 11:01 #17302173En, hopelijk de laatste, nog eentje dan.
Die 2 bouten waarmee je de achterste baksteun vastmaakt in je bodem, hebben deze bouten een ander soort schroefdraad? De oude bouten heb ik niet meer maar ik krijg er geen bout meer ingedraaid.. Klopt het dat dit niet dezelfde soort schroefdraad is als alle anderen?
En klopt het dat hier 2 bouten in zaten met lengte 40mm met aan het zo’n punt?17 augustus 2011 om 11:57 #17302172Ja daar zitten bouten in met fijne draad.
Klinkt inderdaad als de bouten die je daar beschrijft.17 augustus 2011 om 12:05 #17302171Oke, dan ben ik blij dat ik er niet wat meer kracht op heb gezet bij het proberen van andere bouten!
Bedankt. Zijn dat de enige 2 waar bouten met fijn schroefdraad in gaan? Motorisch gezien.19 augustus 2011 om 13:01 #17302207Ja.
Die van je andere motorsteunen weet ik zo niet uit mijn hoofd maar controleer het gewoon even.
Normaal haal je eigenlijk niet de steun los maar aleen de bout eruit die er doorheen gaat (rubber-steun).
Die van je voorwielophanging aan de voorzijde zijn ook fijne draad maar dat is niet motorisch maar moet wel los bij een ombouw.
6 september 2011 om 13:48 #17302208Nog even een up. Zit nog steeds met de rembekrachtiger.
Auto is bijna klaar! Maar zoals altijd, de laatste loodjes wegen het zwaarst.Ik heb op de site van Mtech de volgende oplossing gevonden:
Flexible onderdrukslang voor rembekrachtiger, 1 meter.
Connector voor slang op rembekrachtiger
Terugslagklep
Nieuw type connector met draad voor inlaatspruitstuk van c20xe of c20let.
Bron: http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&pid=1020&mid=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;Kan ik met deze 4 stukken de rembekrachtiger aansluiten? Het gaat dus om die slang van het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger.
8 september 2011 om 08:45 #17302209gewoon een stukkie rembekrachtiger slang halen bij de dealer. Is extra gewapend.
8 september 2011 om 09:47 #17302210En dit is niet van dat harde spul wat “knikt” als je het probeert te buigen?
Bedankt.
8 september 2011 om 15:15 #17302211Haal dan gewoon staalomvlochten slangen.
Kosten ook niet veel geld hoor per meter.Heb laatst 3 meter benzineleiding gehaald voor 3 euro per meter. Deze ligt nu onderlangs mn Corsa C20xe….
Gewoon bij mn onderdelenboer.Spul is in alle maten te krijgen.
11 september 2011 om 12:01 #17302212Ik heb m van een omega b gebruikt, zou enkel niet weten of ik er iets aan heb veranderd, is al een paar jaar geleden.
19 september 2011 om 07:54 #17302213Je kunt ook de originele slangen los maken van de connectoren, dan kun je er zelf een lengte afhalen en weer op de connector maken in het model wat er wel op past.
Bij een corsa A past hij er zo weer tussen.
Het nieuwe type SFI vervanger maakt inderdaad gebruik van een X18XEV of X20XEV inlaat slang. Daaronder is een SFI vervang plaatje gemonteerd met een buisje erop gelast. Die SFI vervang plaatjes heb ik wel thuis liggen, laat me maar weten als je er één zoekt.
20 september 2011 om 10:30 #17302214even een filmpje van de z20let in de corsa a :thumb
http://www.youtube.com/watch?v=sWayhUGAtDI” onclick=”window.open(this.href);return false;
26 september 2011 om 22:57 #17302170@arjo v d beemt wrote:
even een filmpje van de z20let in de corsa a :thumb
http://www.youtube.com/watch?v=sWayhUGAtDI” onclick=”window.open(this.href);return false;
Er zit leven in :thumb king: :thumbup
30 september 2011 om 19:01 #17302215Ik had ff een vraag over de remmen.
Mijn corsa was ooit een x16xe maar er zit nu een c20xe in en ik heb er voor remmen onder van een calibra 16v.
Maar ik vind dat ie niet echt super remt, ik heb her en der gelezen dat ie moet remmen als een anker en je uit moet kijken dat je de voorruit er niet uit kopt.
De schijven en blokken zijn zo goed als nieuw, is het soms mogelijk dat ik een te kleine rembekrachtiger heb of iets in die richting.Mvg Patrick
5 oktober 2011 om 13:53 #17302216Zo, inmiddels met wat hulp van corsaboy de bedrading in orde gekregen.
Alles elektrisch werkt nu alleen wil de auto niet aan :swearGing wel wat vreemds aan vooraf. Als ik de sleutel in het contact deed de eerste keer dan begon er een relais hard en wild te tikken. Paar keer motor draaien zonder bobine en sleutel eruit. Relais ging nog zo’n 10-20 seconde door.
2e keer hetzelfde maar nu met bobine en weer dat relais wild tikken. Auto niet starten.
3e keer hetzelfde maar nu hield het relais er tijdens het starten al mee op, hierna niet meer gehoord..Nu heb je op de rail zo’n nippel zitten maar als ik hierop druk komt er geen benzine uit, ook hoor ik de pomp niets doen.
In het motorruim heb ik deze stekker over
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZB4AOMF6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MIFLIT7T.jpgIk heb wel een dingetje van mijn oude blok waar deze stekker op past. Pierenburg en naast de stekker 2 vacuumslangetjes kunnen erop. Maar ik heb nergens meer slangen over of los…
Iemand een idee wat ik hiermee moet?5 oktober 2011 om 15:00 #17302217Die stekker die je nu laat zien moet op dat zwarte klepje, maar daar zit bij jou al een stekker op.
De stekker die er nu op zit, die lijkt mij van de achteruit rij sensor.Je zal dus een oud type klepje moeten halen of hem niet aansluiten.
10 oktober 2011 om 22:52 #17302218Het waren 2 dingen. Brandstofpomp relais werkte niet. En inderdaad het klepje hierboven, had nog een oud type klepje en hiermee startte die prima.
Nu wil ik morgen de uitlaat gaan passen.
Ik heb dus het spruitstuk van een c20xe. Hier wil ik met een flexibel tussenstuk mijn x16xe uitlaat op vast lassen. De kat is helemaal leeg en verder is het origineel. Is deze uitlaat alleen niet te dun? Ik weet de maten niet van de 1600 en de 2 liter maar las wel ergens dat een uitlaat die te veel tegendruk levert je de koppakking kan kosten..Het is maar voor een bepaalde tijd. Volgend jaar wil ik er een op maat RVS onder van voor tot achter. En dan netjes groep N maar dat gaat hem nu nog niet worden.
11 oktober 2011 om 07:18 #17302219@Looney wrote:
Is deze uitlaat alleen niet te dun? Ik weet de maten niet van de 1600 en de 2 liter maar las wel ergens dat een uitlaat die te veel tegendruk levert je de koppakking kan kosten..
Ik rij met een C20XE met een origineel corsa A 45mm uitlaat systeem, dit is nietgunstig voor de hoge toeren.
Maar ik wel 224 Nm en vanaf 2000 rpm al meer dan 200 Nm.
En ik rij er al een paar jaar mee, dus als de koppakking stuk zal gaan dan moest ik dat al wel hebben gemerkt.27 oktober 2011 om 19:10 #17302157goeiedag eem.
ik heb ook een vraagje over die motersteunen.
want de maten staan niet op corsa nova tuning en had wel pdf bestand uitgeprint maar kom nog niet veel verder zou iemand mij
hier mee willen helpen?mvg arne motz
2 november 2011 om 17:40 #17302220Nou,
Voor de montage van een x20xev blok in de Corsa B: Zijn er aanpassingen nodig in het schutbord? Of past dit (met aanpassen van de gasklep?) zonder verdere modificaties aan de auto. (buiten de steunen/assen/electronica).
Ed
3 november 2011 om 06:50 #17302221Wat is de reden dat je een x20xev blok neemt ipv een c20xe dan?
3 november 2011 om 15:26 #17302222@*Jurgen* wrote:
Wat is de reden dat je een x20xev blok neemt ipv een c20xe dan?
Blokken zijn beter vindbaar/betaalbaar, hebben een ander koppel (wat volgens mij iets beter bij de Corsa past). En over het algemeen recenter. 14pk minder, maar ook weer goed te tunen…..
Tja, afwegingen dus…..
Ed
5 november 2011 om 19:16 #17302223Budget idee:
x20xev blok, f15cr bak(met 17d drukgroep/koppeling). De bak heb ik nog, dus steekassen en baksteun kan ik dan volgens mij gewoon gebruiken. Motorsteun zal wel vervangen moeten worden. Zit ik nog met mijn brandende vraag over die inlaat…
Ed
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.