Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

25 berichten aan het bekijken - 1,826 tot 1,850 (van in totaal 2,053)
  • Auteur
    Berichten
  • #17302193
    Stipp
      Lid sinds:
      26 July 2009

      goedenavond allemaal

      ik heb de tekeningen voor de steunen uitgeprint, maar kan geen maten vinden bij deze tekeningen
      nu dacht ik gewoon ff huis tuin en keuken knutsellen gaatjes uitknippen en voor t blok houden.
      maar het past niet.

      heeft iemand toevallig maten voor deze steun??
      en wat voor een steun moet ik gebruiken aan mijn chassis balk?? (die waar het rubben in komt)

      gr rens

      @corsaboy wrote:

      ge hoeft alleen de motorsteun te pakken die op onze site staat.
      dus ff alle tekeningen downloaden van de corsa B.

      Deze steun moet je gaan bouwen:

      pdf van de steunen staat gewoon op onze site

      #17302206
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        Ik heb die van mij gewoon uitgeprint, weliswaar voor de corsa a, gewoon op ware grootte. Komt volgens mij redelijk overeen

        #17302164
        Looney
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 June 2010

          Hoe lossen jullie het op met de vacuüm van de rembekrachtiger bij een c20xe?
          Die van de corsa B krijgt een knik erin bij aansluiten en die van een astra F is te kort..
          Zijn er andere modellen of manieren waarop het wel pasT?
          Zat te denken aan een kvs slang, die is dik genoeg om niet dicht gezogen te worden?

          Meteen nog een vraag.
          Heb het oude type SFI vervanger en dus hoort daarvoor een gat in je schutbord.. Ik houd dit liever heel dus zag als optie het nieuwe type SFI vervanger. Maar klopt het dat dit gewoon een inlaat van de x18xe is? Want dan rijd ik liever naar de sloop dan dat ik hem voor 120 euro koop bij Mtech..

          #17302173
          Looney
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 June 2010

            En, hopelijk de laatste, nog eentje dan.

            Die 2 bouten waarmee je de achterste baksteun vastmaakt in je bodem, hebben deze bouten een ander soort schroefdraad? De oude bouten heb ik niet meer maar ik krijg er geen bout meer ingedraaid.. Klopt het dat dit niet dezelfde soort schroefdraad is als alle anderen?
            En klopt het dat hier 2 bouten in zaten met lengte 40mm met aan het zo’n punt?

            #17302172
            max
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ja daar zitten bouten in met fijne draad.
              Klinkt inderdaad als de bouten die je daar beschrijft.

              #17302171
              Looney
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 June 2010

                Oke, dan ben ik blij dat ik er niet wat meer kracht op heb gezet bij het proberen van andere bouten!
                Bedankt. Zijn dat de enige 2 waar bouten met fijn schroefdraad in gaan? Motorisch gezien.

                #17302207
                max
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Ja.

                  Die van je andere motorsteunen weet ik zo niet uit mijn hoofd maar controleer het gewoon even.

                  Normaal haal je eigenlijk niet de steun los maar aleen de bout eruit die er doorheen gaat (rubber-steun).

                  Die van je voorwielophanging aan de voorzijde zijn ook fijne draad maar dat is niet motorisch maar moet wel los bij een ombouw.

                  #17302208
                  Looney
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 June 2010

                    Nog even een up. Zit nog steeds met de rembekrachtiger.
                    Auto is bijna klaar! Maar zoals altijd, de laatste loodjes wegen het zwaarst.

                    Ik heb op de site van Mtech de volgende oplossing gevonden:
                    Flexible onderdrukslang voor rembekrachtiger, 1 meter.
                    Connector voor slang op rembekrachtiger
                    Terugslagklep
                    Nieuw type connector met draad voor inlaatspruitstuk van c20xe of c20let.

                    Bron: http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&pid=1020&mid=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Kan ik met deze 4 stukken de rembekrachtiger aansluiten? Het gaat dus om die slang van het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger.

                    #17302209
                    max
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      gewoon een stukkie rembekrachtiger slang halen bij de dealer. Is extra gewapend.

                      #17302210
                      Looney
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 June 2010

                        En dit is niet van dat harde spul wat “knikt” als je het probeert te buigen?

                        Bedankt.

                        #17302211
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Haal dan gewoon staalomvlochten slangen.
                          Kosten ook niet veel geld hoor per meter.

                          Heb laatst 3 meter benzineleiding gehaald voor 3 euro per meter. Deze ligt nu onderlangs mn Corsa C20xe….
                          Gewoon bij mn onderdelenboer.

                          Spul is in alle maten te krijgen.

                          #17302212
                          mayhem
                            Lid sinds:
                            13 June 2006

                            Ik heb m van een omega b gebruikt, zou enkel niet weten of ik er iets aan heb veranderd, is al een paar jaar geleden.

                            #17302213
                            freek corsa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 December 2004

                              Je kunt ook de originele slangen los maken van de connectoren, dan kun je er zelf een lengte afhalen en weer op de connector maken in het model wat er wel op past.

                              Bij een corsa A past hij er zo weer tussen.

                              Het nieuwe type SFI vervanger maakt inderdaad gebruik van een X18XEV of X20XEV inlaat slang. Daaronder is een SFI vervang plaatje gemonteerd met een buisje erop gelast. Die SFI vervang plaatjes heb ik wel thuis liggen, laat me maar weten als je er één zoekt.

                              #17302214
                              arjo v d beemt
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                even een filmpje van de z20let in de corsa a :thumb

                                http://www.youtube.com/watch?v=sWayhUGAtDI” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                #17302170
                                Hakkie
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  16 November 2005

                                  @arjo v d beemt wrote:

                                  even een filmpje van de z20let in de corsa a :thumb

                                  http://www.youtube.com/watch?v=sWayhUGAtDI” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  Er zit leven in :thumb king: :thumbup

                                  #17302215
                                  City
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 June 2004

                                    Ik had ff een vraag over de remmen.
                                    Mijn corsa was ooit een x16xe maar er zit nu een c20xe in en ik heb er voor remmen onder van een calibra 16v.
                                    Maar ik vind dat ie niet echt super remt, ik heb her en der gelezen dat ie moet remmen als een anker en je uit moet kijken dat je de voorruit er niet uit kopt.
                                    De schijven en blokken zijn zo goed als nieuw, is het soms mogelijk dat ik een te kleine rembekrachtiger heb of iets in die richting.

                                    Mvg Patrick

                                    #17302216
                                    Looney
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 June 2010

                                      Zo, inmiddels met wat hulp van corsaboy de bedrading in orde gekregen.
                                      Alles elektrisch werkt nu alleen wil de auto niet aan :swear

                                      Ging wel wat vreemds aan vooraf. Als ik de sleutel in het contact deed de eerste keer dan begon er een relais hard en wild te tikken. Paar keer motor draaien zonder bobine en sleutel eruit. Relais ging nog zo’n 10-20 seconde door.

                                      2e keer hetzelfde maar nu met bobine en weer dat relais wild tikken. Auto niet starten.
                                      3e keer hetzelfde maar nu hield het relais er tijdens het starten al mee op, hierna niet meer gehoord..

                                      Nu heb je op de rail zo’n nippel zitten maar als ik hierop druk komt er geen benzine uit, ook hoor ik de pomp niets doen.

                                      In het motorruim heb ik deze stekker over
                                      http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZB4AOMF6.jpg
                                      http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MIFLIT7T.jpg

                                      Ik heb wel een dingetje van mijn oude blok waar deze stekker op past. Pierenburg en naast de stekker 2 vacuumslangetjes kunnen erop. Maar ik heb nergens meer slangen over of los…
                                      Iemand een idee wat ik hiermee moet?

                                      #17302217
                                      freek corsa
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 December 2004

                                        Die stekker die je nu laat zien moet op dat zwarte klepje, maar daar zit bij jou al een stekker op.
                                        De stekker die er nu op zit, die lijkt mij van de achteruit rij sensor.

                                        Je zal dus een oud type klepje moeten halen of hem niet aansluiten.

                                        #17302218
                                        Looney
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 June 2010

                                          Het waren 2 dingen. Brandstofpomp relais werkte niet. En inderdaad het klepje hierboven, had nog een oud type klepje en hiermee startte die prima.

                                          Nu wil ik morgen de uitlaat gaan passen.
                                          Ik heb dus het spruitstuk van een c20xe. Hier wil ik met een flexibel tussenstuk mijn x16xe uitlaat op vast lassen. De kat is helemaal leeg en verder is het origineel. Is deze uitlaat alleen niet te dun? Ik weet de maten niet van de 1600 en de 2 liter maar las wel ergens dat een uitlaat die te veel tegendruk levert je de koppakking kan kosten..

                                          Het is maar voor een bepaalde tijd. Volgend jaar wil ik er een op maat RVS onder van voor tot achter. En dan netjes groep N maar dat gaat hem nu nog niet worden.

                                          #17302219
                                          freek corsa
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 December 2004

                                            @Looney wrote:

                                            Is deze uitlaat alleen niet te dun? Ik weet de maten niet van de 1600 en de 2 liter maar las wel ergens dat een uitlaat die te veel tegendruk levert je de koppakking kan kosten..

                                            Ik rij met een C20XE met een origineel corsa A 45mm uitlaat systeem, dit is nietgunstig voor de hoge toeren.
                                            Maar ik wel 224 Nm en vanaf 2000 rpm al meer dan 200 Nm.
                                            En ik rij er al een paar jaar mee, dus als de koppakking stuk zal gaan dan moest ik dat al wel hebben gemerkt.

                                            #17302157
                                            motze
                                              Lid sinds:
                                              27 October 2011

                                              goeiedag eem.

                                              ik heb ook een vraagje over die motersteunen.
                                              want de maten staan niet op corsa nova tuning en had wel pdf bestand uitgeprint maar kom nog niet veel verder zou iemand mij
                                              hier mee willen helpen?

                                              mvg arne motz

                                              #17302220
                                              Dr.Ed
                                                Lid sinds:
                                                9 October 2011

                                                Nou,

                                                Voor de montage van een x20xev blok in de Corsa B: Zijn er aanpassingen nodig in het schutbord? Of past dit (met aanpassen van de gasklep?) zonder verdere modificaties aan de auto. (buiten de steunen/assen/electronica).

                                                Ed

                                                #17302221
                                                Jurgen
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  6 September 2007

                                                  Wat is de reden dat je een x20xev blok neemt ipv een c20xe dan?

                                                  #17302222
                                                  Dr.Ed
                                                    Lid sinds:
                                                    9 October 2011

                                                    @*Jurgen* wrote:

                                                    Wat is de reden dat je een x20xev blok neemt ipv een c20xe dan?

                                                    Blokken zijn beter vindbaar/betaalbaar, hebben een ander koppel (wat volgens mij iets beter bij de Corsa past). En over het algemeen recenter. 14pk minder, maar ook weer goed te tunen…..

                                                    Tja, afwegingen dus…..

                                                    Ed

                                                    #17302223
                                                    Dr.Ed
                                                      Lid sinds:
                                                      9 October 2011

                                                      Budget idee:

                                                      x20xev blok, f15cr bak(met 17d drukgroep/koppeling). De bak heb ik nog, dus steekassen en baksteun kan ik dan volgens mij gewoon gebruiken. Motorsteun zal wel vervangen moeten worden. Zit ik nog met mijn brandende vraag over die inlaat…

                                                      Ed

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,826 tot 1,850 (van in totaal 2,053)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.