Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2011 om 11:07 #17302181
ff snel een vraagje is het te doen om de bak (f20) te vervangen zonder heel de motor eruit te halen? gaat om een B met een c20xe motor en een f20 bak
13 maart 2011 om 11:13 #17302182ja hoor, vaker gedaan,
de motor ophangen in zo’n balk die je op de spatbordranden/chassisbalken laat rusten,Motor steun vast laten zitten, bak steunen los draaien, motor schuin laten zakken, bak los draaien en eraf pakken.
Vervolgens de bak er weer opschuiven.13 maart 2011 om 20:51 #17302183oke super ga ik van de week ff knalle
31 maart 2011 om 14:21 #17302184klein vraagje welke km teller sensor moet ik gebruiken?
die van mijn F20 bak of die in de F10 zit? want daar zitten nog draden aan!31 maart 2011 om 17:09 #17302185Ik zou zelf erg graag ook een 2 liter blok in me b’tje willen doen maar heb wat dat gaat er echt de ballen verstand van.
Is het niet iets voor mensen hier op het forum om er een klein handeltje in te beginnen. Dus tegen bepaald kosten zo’n blok inbouwen?En dan nog een vraagje, wat kost het eigenlijk als totaal plaatje meestal?(het inbouwe van de motor) En dan wil ik er van uit gaan dat je gewoon de motorsteunen koopt etc. bij M-Tech.
31 maart 2011 om 18:48 #17302186[rquote=1904173&tid=9772&author=leroy.]klein vraagje welke km teller sensor moet ik gebruiken?
die van mijn F20 bak of die in de F10 zit? want daar zitten nog draden aan![/rquote]ik gebruikte altijd die van de donorbak.
afwijking hou je toch :D31 maart 2011 om 20:08 #17302187@insanity daar is bijna niet aan te beginnen denk ik
iedereen wil voor een dupie op de eerste rij maar verwacht dan wel top kwaliteit
daar zijn meerdere jongens mee nat gegaan in het verleden
als je zoon blok erin wilt sleutelen verdiep je dan eens eerst
heel erg in de info die er voor is zoek alles op je gemak uit
en koop alle onderdelen die je nodig hebt
als je alles hebt liggen kan je gaan beginnen
en ook jij kan het hoor (als je een klein beetje technisch inzicht hebt)
ik had een collega met 0,0 sleutel ervaring maar die wou ook graag een 2 liter in zijn tr die heeft eerst alles uitgezocht en gekocht en is toen begonnen het duurde langer als normaal maar hij had het wel voor elkaar gekregen en heeft er veel plezier aan beleeft
succes31 maart 2011 om 21:01 #17302188Ook is er eventueel een inbouwbeschrijving te verkrijgen.
Altijd handig om eens erbij te hebben, en dat in combinatie met de informatie die hier staan, zul je een heel eind komen.
31 maart 2011 om 22:49 #17302189[rquote=1904405&tid=9772&author=corsaboy][rquote=1904173&tid=9772&author=leroy.]klein vraagje welke km teller sensor moet ik gebruiken?
die van mijn F20 bak of die in de F10 zit? want daar zitten nog draden aan![/rquote]ik gebruikte altijd die van de donorbak.
afwijking hou je toch :D[/rquote]Ja oke maar waar zijn die draaden voor
1 april 2011 om 05:32 #17302190[rquote=1904531&tid=9772&author=UniqueCorsa]Ook is er eventueel een inbouwbeschrijving te verkrijgen.
Altijd handig om eens erbij te hebben, en dat in combinatie met de informatie die hier staan, zul je een heel eind komen.[/rquote]
nou die is gewoon te downloaden van http://www.corsa-novatuning.nl
Al jaren trouwens1 april 2011 om 05:33 #17302191[rquote=1904624&tid=9772&author=leroy.][rquote=1904405&tid=9772&author=corsaboy][rquote=1904173&tid=9772&author=leroy.]klein vraagje welke km teller sensor moet ik gebruiken?
die van mijn F20 bak of die in de F10 zit? want daar zitten nog draden aan![/rquote]ik gebruikte altijd die van de donorbak.
afwijking hou je toch :D[/rquote]Ja oke maar waar zijn die draaden voor [/rquote]
wat voor motor heb je er nu inliggen,
c14nz?deze ecu heeft namelijk een snelheidssignaal nodig van de bak. Dus kan met een 2 liter gewoon laten vervallen
1 april 2011 om 13:38 #17302192ja hij legt er al uit maar wou het effe zeker weten
Bedankt:)19 mei 2011 om 15:03 #17302194nog een vraag
ik heb iets te lang doorgerede met een kapot wiellager en nu is me naaf ook gaar
ik heb een dik/dik as met een astra gsi homokineet.
moet ik nu een astra naaf kopen en deze op maat laten draaien of past die naaf gewoon in het nieuwe corsa wiellager?en als ik de astra naaf moet afdraaien welke maat/maten moeten dat dan zijn?
gr. Yorick
18 juni 2011 om 11:49 #17302195Wie heeft er wel eens een waterpomp vervangen in een corsa B met een c20xe motor?(oud type)is dit nog redelijk goed te doen of word het een drama.
Ik weet dat de waterpomp er bij een A corsa niet zo maar uit kan zonder het blok te laten zakken,maar ik weet niet of dit bij een B corsa ook het geval is.19 juni 2011 om 16:10 #17302196bij de corsa b kun je overal bij.
no worries..Veel meer ruimte.. king:
19 juni 2011 om 17:34 #17302197hey als ik ‘n 2.0 8v in mn corsa A wil bouwen… ik heb dan gehoord dat ik wielnaven met veerpoten moet gebruiken van een Astra ?
dan hoef je je aandrijfassen niet om te bouwen ?, het hoeft niet voor op de weg maar is voor de cross
26 juni 2011 om 18:05 #17302198Ik wil mijn C20XE racemotor in een corsa A bouwen(ligt nu in een Astra),
voor gewichtsbesparing.. Nu is de vraag kan ik dit met de Astra/Kadett veerpoten en evt draagarmen,
heb namelijk rikken vering(idem als proflex) onder de astra en zou spijtig zijn als ik deze nieuwe moet kopen want ze kosten ongeveer 1000€/stuk ex. btw.. De wagen dient niet voor de weg gekeurd te worden, dus hoop dat dit om te bouwen valt?27 juni 2011 om 13:42 #17302199gaat niet passen.
Astra en corsa is haast niets van uit te wisselen.Helaas zul je dat toch nieuw moeten halen.
Corsa heeft ook geen sub-frame etc27 juni 2011 om 17:54 #17302200@corsaboy wrote:
gaat niet passen.
Astra en corsa is haast niets van uit te wisselen.Helaas zul je dat toch nieuw moeten halen.
Corsa heeft ook geen sub-frame etcIs de topmount van de poot wel ongeveer hetzelfde?
Misschien dat het met kadett draagarmen wel gaat aangezien deze ook geen subframe heeft?27 juni 2011 om 21:03 #17302201nope kadett draagarmen passen ook niet.
Anders hadden we allemaal niet een ombouwkit hoeven te maken..4 juli 2011 om 16:06 #17302169Ik hoor de versnellingsbak tijdens het optrekken tegen de carrosserie bonken.
Dit gebeurt tegen de ophanging waar het rubber in hangt linksvoor.
Hoe kan ik dit verhelpen? De motor hangt in een zelfbouwsteun rechtsvoor (corsanovatuning tekening), corsa a versnellingbaksteun achter 12mm gespacerd, en een orginele corsa a steun linksvoor. Voor zover ik weet klopt dit, maar ik kan niks over dit probleem vinden.
Alvast heel erg bedankt voor de reacties, dit is het enige dat nog moet voor de keuring :-D
Arie
26 juli 2011 om 12:08 #17302202weet er iemand prescies hoe de bedrading moet?
heb het probleem dat de motor niet meer uitgaat :hmmz26 juli 2011 om 21:38 #17302203Alles kleur op kleur aangesloten?
Rood en Zwart door elkaar gehaald? constante + en geschakelde +.
Mijn situatie was al opgelost door het corsa a forum, door middel van opvulringen.
Deze staan niet beschreven in de ombouwhandleidingen :cry27 juli 2011 om 16:02 #17302204ja dat had ik ook maar had het dat al verholpen
heb alles nu weer losleggen
maar kom er niet meer uitheb nu de corsa boom:
1blauw groen
1blauw rood
1dikkere rode
1bruin wittedit was de stekker achter m’n dashbordkast
de motordraadboom:
1lichtblauwe
2rood blauwe
1groene
1wit bruine
1geel bruine
1blauw bruine
1zwart blauw
1zwart groen
1zwart bruine
1zwart wite2 augustus 2011 om 10:57 #17302205niemand die mij verderkan helpen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.