Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
12 oktober 2010 om 20:11 #17302149
Beste allemaal,
Ik ben bezig met de voorbereidingen voor de ombouw van een corsa naar een c20ne en heb na het doorlezen van heel wat info op internet toch een vraag over de homokineten…
Welke homokineten moet je nou hebben? Op corsa nova tuning staat een lijstje, maar hoe kan je aan de homokineet zelf zien welke de goeie is? Er wordt alleen gesproken over 22 tanden op de as, waar moet je nog meer op letten?
Ik wil de aandrijfassen van de gsi gaan gebruiken.Alvast bedankt!
Groetjes,
Tom12 oktober 2010 om 20:36 #17302150als je losse homokineten hebt wordt het tellen.
Maar zoek gewoon op de sloop naar een van de modellen die in de lijst staat van corsa-novatuning.Die van een Nexia 1.5 16v passen ook trouwens.
12 oktober 2010 om 20:59 #17302151Ik wil inderdaad op de sloop zoeken, ze hebben veel losse assen + homokineten, maar lang niet altijd met het motortype erbij vandaar.
Ik ga van de week weer kijken of er nog nieuwe liggen, maar ik was benieuwd wat de vertanding aan de bakzijde is en welke dikte de homokineet mag hebben (diameter?).Ik ga ook wel even kijken of ik wat van de nexia kan vinden, thnx!
31 oktober 2010 om 22:40 #17302152ik heb mn c20xe 2.5 motronic gechipt , nu zit ik met het volgende probleem .
het management lampje brand de ene keer als ik start niet en de andere keer wel .
Ik heb de accu al eens een 15 min eraf gehad om m te resetten maar het blijft.Hij rijd niet slechter of iets anders. gewoon zoals het hoort alleen het lampje brand en de volgende keer als ik start weer niet .
31 oktober 2010 om 22:41 #17302153toch eens je bedrading nalopen..
Misschien ergens iets raars aangesloten of niet netjes afgewerkt???1 november 2010 om 09:11 #17302154haha nee niet als ik de corsa start , dan brand ie altijd.
maar na het chippen als ik de coorsa start blijft ie aan (foutmelding?) zet ik de motor uit en dan start ik m weer en gaat ie uit zoals het hoort .1 november 2010 om 10:17 #17302155Ff uitlezen zodra die brand Nick! :)
3 november 2010 om 13:53 #17302156zo even een extra massa draad van je accu naar je ecu trekken.
ik had het zelfde probleem met mijn vectra a turbo.
michien is dit voor jou ook de oplossing:D23 november 2010 om 15:27 #17302158ik heb een vraag over de brandstof pomp
ik heb nu C14NZ in de Corsa B liggen komt komend weekend een C20XE in
nu heb ik dus een andere pomp nodig maar wat kan ik pakken en wat is er mogelijk.
had zelf de volgende opties bedacht.-Corsa b GSi pomp
-Astra GSi pomp
-externe pomp van een Kadett/Calibraik heb gelezen dat een astra gsi pomp ook in een corsa past
(deze dus http://link.marktplaats.nl/396387542)is zo’n extern systeem simpel aan te passen om is dat nog een hoop hak en slijp werk?
23 november 2010 om 17:42 #17302159interne pomp van een corsa b of tigra pakken,
Die van de astra en calibra kan ook.GM nummers van de pompen van de corsa b / Tigra (c16xe, x14xe en x16xe) zijn gelijk aan die van de calibra (c20ne, c20xe, c20let) maar ook aan die van de astra f (c20ne , c20xe ) etc etc etc..
Dus pomp moet wel te vinden zijn..
keuze genoeg,Geen externe pomp van een kadett pakken, keep it simpel…
23 november 2010 om 18:48 #17302160oke dus kan gewoon een van een astra gsi pakken (dus die van de advertentie die ik al had gevonden ) ??
23 november 2010 om 21:44 #17302161yess
23 november 2010 om 22:58 #17302162nice
bedankt man:thumbup
5 december 2010 om 19:15 #17302163mn stappen motor is vervuild en wil deze schoon maken bij mn c20xe in de B corsa
hoe kan ik die het best eruit halen zonder al te veel moeite ?
1 januari 2011 om 20:32 #17302165zonder brug?????
NIET:jerry
3 januari 2011 om 15:20 #17302166Hallo, wie o wie heeft er een tekening van de steun voor de stuurbekrachtiging.
Ik kan hem nergens vinden.Een schetsje met een paar maten is ook goed.
Dennis…
24 januari 2011 om 19:52 #17302167[rquote=1813609&tid=9772&author=SRLandgraaf]mn stappen motor is vervuild en wil deze schoon maken bij mn c20xe in de B corsa
hoe kan ik die het best eruit halen zonder al te veel moeite ?[/rquote]
is geen makkelijke manier gewoon friemelen klote en schelde:fy1:D
25 januari 2011 om 08:53 #17302168en als je de stappen motor er uit heb,deze naar boven brengen op de motor,als hij dan weer vervuilt kan je er veel beter bij
1 maart 2011 om 21:32 #17302174Heeft iemand of weet iemand nog een ombouw set te koop voor een Corsa a naar een 2.0 seh ?
ben al een tijdje op zoek maar vind m tech te duur en de verhalen die ik hoor word ik ook niet vrolijk van .
als iemand wat heeft of weet graag even een u2u.M.v.g. Evert
3 maart 2011 om 19:52 #17302175kan je zo zelf in elkaar draaien stelt geen reet voor
4 maart 2011 om 08:27 #17302176Heb je mischien een idee wat ik waar af moet pakken dan? welke steunen passen welke assen enz enz
4 maart 2011 om 15:01 #17302177motorsteun links voor 40×40 koker op maken
tussen je stabi stang(als je die hebt) ook l en r kokertje tussen maken
baksteun middenachter moet een spacer tussen van 1,2 of 2,1 weet niet helemaal precies meer
bak steun rechts moet je gewoon je corsa steun voor gebruiken check http://www.corsanovatuning.nl voor preciese info
is al 1000000000000000000000000.00000000000000 behandeld zoek functie bied mischien ook uitkomst
succes5 maart 2011 om 17:23 #17302178[rquote=1883019&tid=9772&author=Corsa A GSI]Heb je mischien een idee wat ik waar af moet pakken dan? welke steunen passen welke assen enz enz[/rquote]
Ik heb nog wel een setje fusee’s met 2.0 naven. En heb denk ik nog wel een passende motorsteun rechtsvoor
8 maart 2011 om 10:49 #17302179hoi hoi ik zit met zelfde probleem ik heb een a corsa 1600 gsi voor autocross en daar hebben we een 2 liter seh in gezet alles past perfect maja de aandrijfassen hey
maat had voor mijn een pasbus gedraait en hebben we van een 1600 en een 2 litersteekas 1 as gemaakt .na 2 crossen brak de as hellaas tog door midden,wat kan ik het beste hiermee doen??? auto loopt als een kogel (echte prijzenpakker) maar die lange kant blijf probleem gr kees8 maart 2011 om 14:25 #17302180Hoi Kees,
Jammer dat je een 22 tands GSI as doormidden slijpt.
Gebruik die 22 tands GSI assen gewoon met een Deawoo Nexia 1500 16V bakzijdehomokineten en je rijdt zonder problemen je cross.
op http://www.corsa-novatuning.nl staat alles precies beschreven.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.