Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp bevat 2,052 reacties, 200 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 augustus 2017om 23:00 door chriske.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2010 om 21:21 #17302099
dat geloof ik ook wel hoor.
Reed ook met dik 210 pk en over de 300nm met orginele assen op slicks..
maar ga nu liever toch over op dikke assen.die kunnen net wat meer hebben..
betreffende het zelf verbouwen van de homokineten..
Persoonlijk is het me teveel werk maar kan best een optie voor anderen zijn..:D
11 januari 2010 om 22:52 #17302100gebruikt er iemand de versterkte bouten van m-tech voor ze motorophanging??
Op de site staat de orginele opel bouten willen nog weleens breken, maar bijna 60euro aan 12 bouten gaat ook nergens over..morgen weer verder aan de steun:)
12 januari 2010 om 18:46 #17302101Originally posted by CorsaTR
gebruikt er iemand de versterkte bouten van m-tech voor ze motorophanging??
Op de site staat de orginele opel bouten willen nog weleens breken, maar bijna 60euro aan 12 bouten gaat ook nergens over..morgen weer verder aan de steun:)
hahah mtech.. tja ik heb mijn eigen mening over de sponsor van dit forum….
13 januari 2010 om 06:59 #17302102Originally posted by corsaboy
dat geloof ik ook wel hoor.
Reed ook met dik 210 pk en over de 300nm met orginele assen op slicks..
maar ga nu liever toch over op dikke assen.die kunnen net wat meer hebben..
:DCheck :vertag
Heb ook gereden met GSi assen diesel homo’s op de LET met semislicks en vele ronden Ring.
Ging gewoon goed, alleen dikke homo’s en assen zijn gewoon net wat veiliger. :P13 januari 2010 om 17:22 #17302103Die bouten zijn echt niet nodig hoor! OPLICHTERS zijn het! eerlijk waar:fy1:fy1
wat betreft die assen… ik rij ook gewoon gsi met diesel kineten.
blijft nu wel aardig heel.maar ook vaak stuk gehad, maar kwam meer door de extreme verlaging die die had!
13 januari 2010 om 17:39 #17302104kineten ombouwen is vaker gedaan, en t werkt ook gewoon. kennisje van me uit de UK rijd er al ruim een jaar mee met haar corsa A 20seh.
Assen uit de UK zijn machtig mooi spul, heb een lange as ervan liggen, maar grote vent als je die breekt.. kan mpech nog een prachtig puntje aan zuigen…
origineel gepost door CorsaTR
gebruikt er iemand de versterkte bouten van m-tech voor ze motorophanging??
Op de site staat de orginele opel bouten willen nog weleens breken, maar bijna 60euro aan 12 bouten gaat ook nergens over..morgen weer verder aan de steun:)
meeste jongens hier rijden met 8 boutjes van 120 euro:P
maar dat zijn geen steunbouten,;)13 januari 2010 om 22:00 #17302105origineel gepost door mayhem
kineten ombouwen is vaker gedaan, en t werkt ook gewoon. kennisje van me uit de UK rijd er al ruim een jaar mee met haar corsa A 20seh.Assen uit de UK zijn machtig mooi spul, heb een lange as ervan liggen, maar grote vent als je die breekt.. kan mpech nog een prachtig puntje aan zuigen…
origineel gepost door CorsaTR
gebruikt er iemand de versterkte bouten van m-tech voor ze motorophanging??
Op de site staat de orginele opel bouten willen nog weleens breken, maar bijna 60euro aan 12 bouten gaat ook nergens over..morgen weer verder aan de steun:)
meeste jongens hier rijden met 8 boutjes van 120 euro:P
maar dat zijn geen steunbouten,;)haha, dan denk je ook is wat uitgevonden te hebben king: maar ik ben iig. blij dat dat dus wel werkt :P
24 januari 2010 om 12:07 #17302106ik ben dus ook bezig met een ombouw van een corsa a naar c20ne blok
het blok hangt er ondertussen in.
maar heeft iemand heel toevallig de lengte van de steekassen?
heb zon beetje heel dit topic doorgelezen maar kan niet echt speciefieke lengtes vinden.op corsa-novatuning word ik ook niet echt wat wijzer van
alsvast bedankt24 januari 2010 om 12:11 #17302107hier staan de maten van een gsi as ;)
http://corsaa.forum2go.nl/lengte-aandrijfassen-gsi-t902.html
24 januari 2010 om 12:25 #17302108Originally posted by skilder
ik ben dus ook bezig met een ombouw van een corsa a naar c20ne blokhet blok hangt er ondertussen in.
maar heeft iemand heel toevallig de lengte van de steekassen?
heb zon beetje heel dit topic doorgelezen maar kan niet echt speciefieke lengtes vinden.op corsa-novatuning word ik ook niet echt wat wijzer van
alsvast bedanktmaten staan gewoon op onze site….
ff een quote van onze site:
Gebruik de naven van een kadett/astra/vectra/calibra van een 1.8/2 liter en draai deze (tussen centers op een draaibank) op maat van een corsa naaf zodat ze in het voorwiellager van een corsa passen (let er echter op dat de radius van de naaf bij het lager niet te scherp gemaakt wordt!!!). Gebruik de standaard corsa naaf als voorbeeld voor de maten.
LET OP: De 2.0 naaf is 3mm langer dan de corsa naaf, let hierop bij het afdraaien.
Als dit niet gecorrigeerd is lopen de remschijven tegen de remklauwen aan, daar de naven dan 3mm te ver naar buiten steken.
Het wiellager moet zowiezo vernieuwd worden want dat krijg je er niet heel af (deze naven zijn ook te koop bij M-tech)
De assen zelf kun je maken van de dikke 1.8/2 liter assen, de korte as moet alleen ingekort worden op de maat 310mm.
De lange as moet ingekort worden tot een lengte van 660mm.24 januari 2010 om 15:13 #17302109zijn dit de lengtes van een kale as zonder homokineten erop?
dan is het zo ver duidelijk voor de korte as. (links)
welke as moet er gebruikt worden voor de rechterkant.
dus de lange as die vanaf de versnellingsbak komt tot aan de eerste homokineet kan dat van een normale 2 liter kadett zijn?24 januari 2010 om 15:47 #17302110maten van assen zijn altijd zonder homokineten…
24 januari 2010 om 15:48 #17302111assen voor een corsa a kan ik trouwens waarschijnlijk ook voor nette prijzen mee bestellen uit de UK..
Dus als je intresse hebt ff u2u of mailtje26 januari 2010 om 20:46 #17302112ik heb een vraag.
mijn corsa b sport(X14XE) van ’96 heeft schade links voor.
nu is de balk waar de baksteun in zit krom.
het vervangende deel voorkant zit een uitwendige bevestiging van de steun op
en op mijn corsa een die onder de balk bevestigt word.is dit makkenlijk op te lossen door andere steun?
plaatje bij het praatje.
de ophangpunt van baksteun is het zelfde als bij het plaatje het rubber in hangt
15 maart 2010 om 18:27 #17302113Hey das mijn foto:D
Je ziet vaak corsa’s met aan de bakkant een rubber aan de balk ipv zoals mijne onderop.
Ik heb een originele baksteun voor dat type… maar weet niet of dat passen gaat.
Gewoon op de sloop te krijgen (zoeken naar dat type rubber op de balk dus)9 april 2010 om 10:18 #17302114Ff een vraag…..
Welke Koelvloeistofslang gebruiken bij Corsa B C20xe….op het thermostaathuis naar de radiateur..
Ik heb er nu 1 op zitten die mn radiateur omhoog trekt, dat is dus niet wat;)
9 april 2010 om 17:44 #17302115van een corsa b 1.4 ofzo, 1.2 .
de nz motoren.
dan je radiateru iets verzetten, dus een 2e beugeltje zoals linksvoor zit, ook rechtsvoor plaatsen.
dan valt de radiateur net wat verder naar voren, en past de slang beter.
de slang meot je bij de kant van de thermostaat iets afsnijden, maar dat wijst zich vanzelf.
het is niet de ideale maat(net iets groter dan de thermostaat) maar gewoon goed aandraaien.
ik rij er zo al 1,5 jaar mee.
en afgelopen week ook weer een gebouwd op die manier.
10 april 2010 om 15:00 #17302116:thumbup gaan we proberen
7 mei 2010 om 11:09 #17302117heeft iemand al eens zoiets gezien?heb deze corsa zo gekocht en kwam er onlangs achter dat er een extra spacer tussen zit :hmmz
de afstand van het kokerprofiel is 40mm en het extra plaatje is 10mm
op novatuning staat dat een koker van 40mm genoeg is :hmmz
iemand enig idee?7 mei 2010 om 13:00 #17302118hangt het blok nu recht? of zie je dat die links door hangt?
zullen ze niet vor niets er tussen hebben gezet
post anders is foto bovenkantgr jarno
7 mei 2010 om 13:16 #17302119ik heb idd het idee dat het blok links iets doorhangt :hmmz
blok+steunen komen uit een corsa die erg rot was.
miss ook niet al te recht meer wat deze spacer verklaard?13 mei 2010 om 16:19 #17302120Ik had ook een andere spacer nodig dan wat op Cnt beschreven staat.
Ik had er 1 van 60×40 omdat anders de motor te hoog stond aan distributiezijde…
19 mei 2010 om 19:26 #17302121ik heb mijn steun ook 50mm verlaagt.
26 mei 2010 om 06:58 #17302122Er zit een klein verschil in enkele kadett steunen, bij de meeste gaat het prima met een 40×40 steun en bij de andere moet je toch nog wat extra opvullen. En zo te zien lukt dat iedereen zonder problemen ;)
27 mei 2010 om 20:05 #17302123nog even twee foto’s van de motor ruimte
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.